recent
روايات مكتبة حواء

رواية جواز علي ورق الفصل السابع 7 بقلم منه وائل

رواية جواز علي ورق الفصل السابع 7 بقلم منه وائل

 الفصل السابع

💝
وليد :بصي يا مريم انتوا دلوقتي بقتوا لوحدكم ومينفعش كده ولازم يبقا معاكم راجل بعد اما ست فتحيه ماتت الله يرحمها والناس ما بترحمش واديكي شايفه الحته اللي احنا فيها كلها عيال زباله وانا خايف عليكم
مريم :ربنا يتولانا
وليد :اكيد طبعا ،بس لازم يكون معاكم راجل وانا جاي اقولك اني اطلب ايدك يا مريم واكون ليكي الزوج والسند واخنك هتبقا اختي بردو وماتقلقوش من اي حاجه
مريم :نعم ، انت جاي دلوقتي وفي الوقت ده عاوزنا نتجوز وامي لسه ميته ، ده عضمها ليه مابردش ، وبعدين اتجوز اي انا انا طول عمري شايفاك اخويا الكبير وعمري ما بصتلك غير كده ، وانا هعيش عشان اربي اختي وبس
وليد :مالك يا مريم في اي هو انا بقولك هنتجوز دلوقت ده انا بقولك عشان بعد كده هنتجوز ، انا من زمان بحبك يا مريم وكنت مستني الوقت المناسب عشان اتقدملك
مريم :وانت شايف ان ده وقت مناسب
وليد :انا اسف والله بس بجد انا خايف عليكم
مريم :لا يا دكتور ماتخافش احنا ولاد منصور مايتخافش علينا ومتشكرين علي تعبك معانا
وليد :ليه كده يا مريم بتبعدي المسافات
مريم :عشان ده الصح، انت اخونا الكبير وبس وشكرا اوي علي وقفتك جنبنا ، نردهالك في فرحك ان شاء الله
وليد :يعني انتي شايفه كده يا مريم
مريم :ده الصح دكتور وليد ، وياريت تقدر موقفي
وليد :مقدر يا مريم عن اءذنك
مريم :😭😭😭وحشتني اوي يا ماما اااااااااه
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل عيله الجارحي
سوزي:ام احمد، هو فين عدي وجميله
ام احمد :راحوا مع سي مراد الشركه
سوزي :نزلوا من بدري يعني
ام احمد :يعني علي تسعه كده
سوزي :طيب روحي انتي ، احمد يا احمد
احمد :ايوا يا ماما
سوزي :عاوزاك تيجي معايا مشوار كده
احمد :هنروح فين ياماما
سوزي:مفيش عاوزه اعمل فجاءه لعدي وجميله
احمد :انتي مبسوطه اوي بوجودهم كده يا ماما
سوزي:الوقت ده كنت مستنياه اوي من زمان ، اول مااتولدوا انا اللي شيلتهم ، اصل امهم من اصول تركي ملهاش في تربيه الاطفال وكده ، فضلوا معايا لحد اما كملوا سنتين ، حتي انت كان عندك ساعتها تلات سنين وكنت بتعيط لما مشيوا ، بس انت اكيد مش فاكر
احمد :بصراحه مش فاكر ، بس مراد فاكر كويس ، مراد كان عنده 8سنين وبقا يقولي هما كده مش هيرجعوا تاني يا ماما قولتله ساعتها انهم هيرجعوا قلبي كان حاسس
احمد :طيب يلا بينا
سوزي :يلا يا حبيبي
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في شركه الجارحي
يامن :الا صحيح هي مريم ماجاتش ليه النهارده
مراد :معرفش بس مسيرها هتيجي كده كده انا عارف بيتها
يامن :ماتسبها في حالها بقا يا اخي اكيد وراها مشاكل
مراد :مايخصنيش ده اتفاق بينا
يامن :انا مش عارف جايب القسوه دي كلها منين
مراد :بص يا يامن انا اكتر حاجه تجنني ان حد في الكون ده كل يتحدني وتيجي حته بت ولا تسوي تطول لسانها عليا ، ده حتي وهي واقفه قدامي وبتعيط بتاكبر وعندها كبرياء فظيع مش فاهم انا جايبه منين الجرئه دي
يامن : ههههههههههه ، قول بقا انك متغاظ انها مش بتخاف منك زي اي حد بيشوفك لا واي بتتحداك
مراد :انت هتسكت والا اقوملك
يامن :ياعم انا كده كده سيبهالك اما اروح اشوف شغلي
مراد :يبقا احسن بردو
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل مريم
تن تن تن تن
مريم :ايوا حاضر
صافي:مريم وحشتني اوي
مريم :صافي 😭😭😭😭
صافي :اهدي يا حبيبتي اهدي البقاء لله ربنا رحمها دي كانت بتتعذب يا مريم
مريم :وحشتني اوي يا صافي ودينا من امبارح تعبانه ومش بتقوم
سهي:ماتخافيش يا مريم كلنا جنبك يا حبيبتي
مريم :ربنا يخليكم ليا
ندي :انتوا دلوقتي عايشين ازاي يا مريم وانتي قاعده من الشغل
مريم :معاش بابا معايا ، وانا ماقعدتش من الشغل يومين وهرجع بس اخلص من اللي انا فيه
صافي:طيب هو انا يعني ممكن اقول لابيه عشان يعرف انك في ظروف ولو اني مكنتش عاوزه اقوله اني انا اللي بعتك للشغل اصله مش بيحب الوسايط ، بس اتهزق بقا وخلاص
مريم :لا لا ماتقوليش حاجه انا هعرف اتصرف
سهي:ازاي بس يا بنتي سيبيها تقوله
مريم :لا انا هتصرف ، المهم تشربوا اي
صافي:ولا اي حاجه احنا جينا نطمن عليكي انتي ودينا ونعزيكي ، وبعدين ماانتي عارفه لازم اروح عشان مااتاخرش معلش ماتزعليش مني
مريم :لا يا حبيبتي مفيش حاجه خالي بالكم من نفسيكم
سعي:حاضر يا حبيبتي
صافي:تعالي يا مريم عاوزاكي
مريم:خير يا صافي
صافي :مش انا اختك
مريم :واكتر كمان انتي بتقولي اي بس يا صافي
صافي: حبيبتي ، خدي دول من اختك حبيبتك عشان المصاريف وكده علي ماتنزلي الشغل والا دول مش هيكفوا خدي دول كمان
مريم :عارفه يا صافي لولا اني بعتبرك اختي كنت زعلت منك اوي ، شيلي فلوسك في جيبك يا صافي مسطوره والحمدلله ربنا ساترها معايا
صافي :ايوا بس
مريم :مابسش يا صافي نورتيني
صافي :انا اسفه والله مقصدتش حاجه انتي عرفاني كويس
مريم :ماهو عشان انا عرفاكي عمري ما هزعل منك ابدا يا صافي
صافي :ربنا يخليكي ليا يا رب عاوزه حاجه
مريم:سلامتك يا حبيبتي مع السلامه
بقلمي منه وائل.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في محل الهدايا
سوزي :ايوا ودي اكتبلي عليها جميله ، لفهم بقا لافه كده شيك
الراجل :تحت امرك يا هانم
احمد :حلوين الهدايا دي ذوقك حلو اوي
سوزي :اهو ابوك طول عمره كان بياخد راي في اي هديه لاي مناسبه عشان عارف اني بحب الحاجات دي اوي وبفهم فيها
احمد:طب ماما هو بابا مكنش بيحب مراته القديمه
سوزي :مين قالك كده ده كان بيعشقها عشق ، بس هي ماتت وهي بتولد مراد ، عشان كده مراد عمره ما قالي غير يا ماما ، انا قعدت فتره مش بخلف بعد الجواز ، هو ابوك كان بالنسبه له عادي لو مش بخلف اصل هو اول ما اتجوز كان عاوز ام لمراد عشان مايحسش انه مالوش ام ، بس مع الوقت ابوك حبني وشاف اني طيبه اوي واني كنت متعلقه بمراد جدا ، ولما مراد تم ست سنين ودخل المدرسه حملت فيك بس بردو ما قللتش اهتمامي بيه عشان مايحسش اني اتغيرت عليه بعد اما حملت ، بس هو ماشاء الله عليه كان ذكي اوي ومكنش في لا حقد ولا اي حاجه من ناحيته ليك انت واختك
احمد :عارفه انا كنت بغير من مراد عشان كنت بحسك بتحبي اكتر مننا ، بس دلوقتي عرفت ، انتي احسن ام في الدنيا
سوزي :حبيبي ربنا يخليك ليا
الراجل:اتفضلي يا هانم
سوزي:اشكرك ، حسابهم كام دول
الراجل:الحساب خالص يا فندم
سوزي:خالص ازاي يعني
الراجل:يعني مدفوع يافندم
سوزي:اي مدفوع ازاي بس ومين دفعه
الراجل:الاستاذ جمال صاحب المحل
سوزي:استاذ جمال ؟
جمال :سوزي
سوزي :جمال!!!!!
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في شركه الجارحي
يامن :بس غريبه يعني المفروض ان تركيا الفاشون والديزاين فيها عالي يعني المفروض احنا اللي نستعين بيكم مش انتوا
جميله :لا ماهو شركات الجارحي ليها شهره كبيره اوي في مجال الفاشون وبذات عندنا ، صوره مراد والمؤتمرات اللي بيحضرها و النجاحات اللي عملها خالتوا بقا امهر من ميت شركه اجنبيه تانيه حتي في اوروبا كلهم بيتكلموا عن النجاحات اللي حققتها شركات الجارحي في وقت بسيط
يامن :بصي بصراحه من ساعه ما مراد مسك الشركه والشركه بتزداد نجاح عن اللي قبله ، مراد عليه دماغ ، ولا اجدعها دماغ شاطر جدا
جميله :فعلا عدي كان بيتابع نجاحاته كل يوم وبقا يقولي بقا ابن عمنا وبنسمع عنه زي اي حد بدل ما نكون جنبه
يامن :بصي ساعات النصيب والزمن بيعملوا حاجات بتتعبنا بس بيكون ليهم مساحه كبيره في ان حصل معانا كده عشان حاجه عظيمه هتحصل بعد كده فهماني
جميله :اه اكيد فهماك
يامن :بس الغريب بقا ان بقالكم 22سنه في تركيا ومع ذلك بتتكلموا عربي احسن مننا
جميله :اصل ماما بردو كان. بتخلينا طول الوقت نتكلم بلغتنا ، وانا وعدي كمان كنا بنمي لغتنا في الكورسات وكده
يامن :اه فهمت
🛎️🛎️ترررر ترررر
جميله :اي الصوت ده
يامن :ده معاد الاستراحة وقت الغدا يعني
جميله :اه
يامن :يلا بينا نتغدي
جميله :طب وعدي ومراد
يامن :هنشوفهم كده يجوا يتغدوا معانا
جميله :اوكي يلا
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
. في النادي
صافي :بس مريم صعبت عليا اوي ، ماتخيلتش انها في يوم هتكون بالضعف ده دي طول عمرها قويه ومش بتخاف من حاجه
سهي:يا بنتي مش اي حد اللي ماتلها ، دي امها. يعني اكتر حد في الدنيا ماتعرفيش تعيشي من غيره
ندي :اه والله ربنا يصبرها
مني :هااااي يا بنات
سهي:هاي يا مني اي يعني مابقتيش ظاهره وعلي طول لازقه في سي كريم ده
مني :في اي يا سهي ده مهما كان صاحبنا بردو ، والا اي يا صافي
صافي :والله انتوا حرين مع بعض شئ مايخصنيش
مني :مايخصكيش ازاي بقا ، ده يخصك ويخصك كمان ، مش كريم ده حبيبك
صافي :بقولك اي يا مني الكلام ده كان زمان دلوقتي احنا مالناش علاقه ببعض يعني يعمل اللي يعمله ويكلم اللي يكلمه ولو هتقعدي معانا يبقا ماتجبيش سيره الموضوع ده تاني
مني :ايوا يا صافي بس هو لسه بيحبك
صافي :يوووو انا ماشيه
ندي :يا صافي استني بس
سهي:صاافي ، يا شيخه اتنيلي بقا ماقالتلك اسكتي لازم الرغي
مني :هي اللي حماره
ندي :ياستي اتلهي بقا
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في محل الهدايا
سوزي :جمال!!!!!!.
جمال:اذيك يا سوزي عامله اي لسه فاكراني والا
سوزي:يخرب عقلك مش معقول يا جمال ماتغيرتش لسه زي ماانت
جمال :هههههه يا بكاشه ده انا عجزت
سوزي:لا ماتقولش كده انت لسه شباب
جمال:وانتي كمان مااتغيرتش بالعكس انتي احلوتي اكتر
سوزي:ههههه ميرسي جدا بس انت اي اللي بتعمله هنا في المول ، مش انت باين كنت مسافر ايطاليا
جمال :منا فعلا كنت مسافر بس تعبت من الغربه بقا ورجعت وفتحت محل الهدايا في المول هنا اهو بسلي نفسي بدل قاعده البيت
سوزي :ههههههه ولسه عارف اني بحب الهدايا
جمال :هههههه ودي حاجه تتنسي ده انا حتي عارف ذوقك لاختيار الهدايا
احمد :ماما انا مش فاهم حاجه
جمال :ماشاء الله مين الشاب العسل ده يا سوزي
سوزي :اه صح نسيت اعرفكم ببعض ، ده احمد ابني يا جمال
جمال :ماشاء الله شبهك خالص ياسوزي ،
سوزي:طبعا مش ابني هههههه
جمال:هههههههه ، اذيك يا احمد
احمد :الحمدلله يا اونكل بخير والله
سوزي :ولسه فيه اخته صافي الصغيره في رابعه تجاره
جمال :ماشاء الله
سوزي :والكبير مراد، بس ده بقا يبقا ابن جوزي بس بالنسبه ليا اكتر من ابني
جمال :ابن جوزك
سوزي :هفهمك كل حاجه بعدين
جمال :انا كمان اتجوزت وخلفت بنتي ميريهان بس حصل خلاف بيني وبين امها ، وهي اخترت تعيش مع امها هناك وانا نزلت مصر ، وساعات بروح اقضي معاها الاجازه
سوزي :ربنا يخليهالك يارب ، لا انت كده بقا معزوم عندنا بكره ، مش كده يااحمد
احمد :ينور طبعا
جمال :مالوش لزوم والله
سوزي :لا ازاي ده انا ما شوفتاكش من زمان
جمال :اخر مره شوفتك لما كنت جاي اتقدملك واخواتك رفضوني
سوزي :احم خلاص بكره علي معادنا هنستناك
جمال :طب هاتي رقم تليفونك
سوزي :اه اكيد عشان ابعتلك العنوان
جمال :تمم كده اوقفلكم تاكسي
سوزي :لا معانا عربيه احمد
جمال :ماشي توصلوا بالسلامة
..............في العربيه
احمد :بقولك اي من غير لف ودوران مين ده واتقدم اي ورفضوا مين وعمال يعاكس فيكي كل حاجه بالتفصيل تتحكي سامعه
سوزي :هههههههه طيب طيب اهدي هحكيلك كل حاجه بس اطلع
احمد:حاضر اما نشوف
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في المطعم
جميله :هو مراد ليه مرضاش يجي يتغدي معانا
يامن :اصل وراه شغل كتير اوي هيخلصوا وهيطلع علي مشوار
عدي:بس مراد دماغه في الشغل ماشاء الله
يامن :يابني مراد ده في الشغل معندهوش يااما ارحمني ، ده مره عشان غلطت غلطه في الشغل نسي اننا صحاب وبهدلني زي اي موظف
جميله :واو ، بحب الناس اللي مهتميه بشغلها دي
عدي:عشان كده ربنا وفقوا وقدر يوصل للنجاحات دي
يامن :المهم عاوزين نشوف هناكل اي ، جرسون
الجرسون :ايوا حضرتك تؤمر بايه
عدي:انا عاوز مكرونه اسباجتي واسكلوب وعصير اورانج
يامن وجميله:وانا عاوز/ه لازانيه
يامن :اي ده
جميله:مش معقول
يامن :اخيرا لاقيت حد في مصر بياكل لازانيه
عدي :جميله مدمنه لازانيه
يامن :انا بعشقها عشق ، خلاص يبقا هات اتنين لازانيه ، واسكلوب وعصير بس انا عاوز عصير جزر
جميله :انا كنت هقولك كده بردو
يامن :ههههههههه يا خرابي حتي العصير ده مراد بيقعد يقولي انت بتاكل وتشرب اكل وشرب عجيب
جميله :ههههههههههه
يامن :يبقا اتنين عصير جزر بردو
الجرسون :حاجه تاني يافندم
يامن:لا خلاص كده تمم
جميله :غريب ان الاقي حد بيحب نفس الاكل اللي باكله
يامن :صدف
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل مريم
تن تن تن تن
مريم :حاضر حاضر
مراد :اي يا مريوم انتي نسيتني والا اي
مريم :استاذ مراد!!!!

google-playkhamsatmostaqltradent