recent
روايات مكتبة حواء

رواية عذاب عاشق الفصل الثالث 3 بقلم اماني المغربي

رواية عذاب عاشق الفصل الثالث 3 بقلم اماني المغربي

((عذاب عاشق )))3بقلم أماني

الحمد الله الامتحان كان لطيف ولذيذ بشكر كل واحد داعا ليا داعوة حلوة
بسم الله الرحمن الرحيم
عاصي ... انت إي إلي جابك هنا مش قولت ليك مش عاوز اشوفك هنا
إسلام ببرود.... طب ينفع تعديني كدا لان علي ما اعتقد انت مش من أصحاب البيت
عاصي .... ومين بقا اصحاب البيت انت
اسلام... ومين عارف ههه
عاصي كان هيتهور ويضربة بس ام جنات وقفتة
الام ... مين ي عاصي دكتور إسلام ي مرحب ي مرحب انت موقفة علي الباب لي ي عاصي أدخل ي بني
جنات...... دكتور إسلام إي الزيارة الجميلة
اسلام .... دا من ذوقك ي جميل
عاصي بغضب ... متحترم نفسك ي جدع انت
جنات بحدة..... واش دخلك اصلا حد طلب رائيك
عاصي ..... لمي بنتك ي سماح عشان مش ألمها
جنات ..... تلم مين ي جدع انت هو انا اعرفك اصلا اش دخلك اصلا
عاصي بحدة .... انا ابن عمك ي هانم
جنات ..... والله انا مش فكرا ومش معترف بيك اصلا
عاصي ... جنااااات
جنات بتقلدة... عااااصي
لينظر لها عاصي بشك ويتذكر موقف مشابة لدا
عاصي ... انا قولت لا يعني لأ
جنات.... وحياتي عندك ي عاصي عاوزا اطلع مع صحابي الرحلة
عاصي ... انا قولت لا يعني لأ
جنات ... طب والله لراحة ها
عاصي بحدة ... جنااات
جنات وهي بتقلدة..... عاااصي
باك .
بتخفض جنات نظرها لانة شعرت أنة بداء يكشفها
جنات ... اتفضل ي دكتور
اسلام..... إي دا انا ازعل كدا
جنات ... لي انا عملت حاجة زعلتك
اسلام ... بصراحة اه وكبيرة كمان
جنات ... يخبر لا اخص عليا طب قولي انا عملت إي
اسلام ... قولتي ليا دكتور
جنات ... هههههه بس كدا
اسلام ... تعرفي ضحكتك حلوة اوي
كل دا وعاصي بيشيط.... ما أجيب ليكوا شجرة انتين لمون
جنات ... مهو قالك قبل كدا مش بيحب الليمون بيحب المانجا
اسلام... إي دا انتي لسا فاكرة
جنات ... إي حاجة تخصك مقدرتش انساها
عاصي ... جنااات
جنات ببرود.... جنات ماتت في الحرب ودلوقتي اسمي نعمات ههه
اسلام ... تعرفي ي جنات انا وانتي كابل تحفة
جنات بحب... بجد ي اسلام
اسلام..... ياااه أول مرة اعرف اني اسمي حلو كدا اة حاسب ي اخينا
عاصي مش قادر يستحمل اكتر من كدا فعدي من جانبة وغبط كتفة.... اجمد ي ابا في اي ولا الرجالة ماتت في الحرب خلاص
جنات .... لو ماتت انت لسا عايش إذاي
إسلام .... هههههه عجبتني
جنات .... دا انا اعجبك
اسلام ... انتي كلك عجبني اصلا
جنات ... احم طب اتفضل ي دكتور
لينظر لها اسلام بضيق
جنات ... ههه اسفة اتفضل ي دكت هه قصدي ي أسلام
عاصي بيكذ سنانة ويقبض علي إيدة وعروقة بانت ..... خلي بنتك ي سماح تتلم عشان مصورش قتيل
سماح .... اعمل لها إي يبني ما انت عارف انها فاقدة الذاكرة وخايفة تزعل تسيب البيت وتمشي
عاصي ... والله انا بداءت اشك انها بتعمل كدا بس عشان تنتقم مني
سماح ... وهو في حد عاقل يعمل كدا
عاصي ... هي بنتك عاقلة ي سماح احنا هنضحك علي بعض دا اجن مخلوق علي الكوكب
اسلام احم بصراحة ي امي تسمحيلي اقول ليكي ي امي
سماح .... طبعا ي بني يعلم ربنا من ساعة إلي عملتة مع بنتي وانا بعتبرك ذي ابني بالظبط
اسلام..... وانا ماعملتش غير وجبي
عاصي بيكذ علي سنانة.... مش هنخلص من امة الليلة دي
سماح... عاصي عيب
جنات ... هو دا يعرف العيب انت إلي إلي مقعدك معانا اصلا
عاصي ... حد قالك اني لأبس طرحة عشان اسيب الحريم بتاعتنا تقعد مع راجل غريب لوحدكوا
جنات ... متخفش إسلام مش بيأكل بنأدمين ممكن تسبنا وتتطمن
اسلام.... لا خلية ي جنات قاعد انا اصلا الكلام إلي عاوز اقولة لازم مستر عاصي يكون موجود
عاصي ببرتمة.... اهو دا الي ناقص البيت بيت ابونا و الغرب يطردونا
اسلام ... بتقول حاجة ي مستر عاصي
عاصي ... بقول قول الي عندك بسرعة لأننا بنام بدري
اسلام..... عجيبة دي برغم انا جنات امبارح نايمة تقريبا الفجر
عاصي وهو بيرفع حاجبة.... وانت عرفت منين إن شاء الله
اسلام.... هه اصل احنا الإتنين كنا بنكلم بعض طول الليل
عاصي وهو بيحك انفة ويعض علي شفايفة ويهز رجلة بعصبية.... بتقولي طول لليل اممم وانتي ي سماح كنتي عارفة بالكلام دا
سماح .... ايو ي حبيبي
عاصي بغضب بيحاول يتحكم فية ..... ممكن اعرف كنتوا بتتكلموا في اي طول للليل
جنات بسخرية ..... كنت بقولة بحبك وبموت فيك
عاصي بغضب ... جنااااااات
جنات بحدة .... ما تعليش صوتك يعني دكتور بيكلم مرضتة هيقولوا إي كلام حب مثلا
عاصي .... وهو في برضو دكتور بيكلم مريضتة لحد الفجر
جنات وانت مالك ي اخي من أول ما فوقت بتتدخل في كبيرة وصغيرة في حياتي كأنك جوزي
عاصي .... لاني جوزك ي هانم
جنات بصدمة وهي بتنظر إلي أمها التي هي بدورها نظرت إلي عاصي الذي حذرها أن تنفي كلامة
جنات ... إي الكلام إلي بيقولة دا ي ماما
سماح وهي بتنظر إلي عاصي... اهو إلي حصل بقا
جنات .. يعني إي اكون متجوزة من البنأدم السمج دا استحالة استحالة
بتمسك دماغها وتغمض وتفتح عيونها وتقع من طولها
اسلام..... إي إلي هببتة دا ي بنأدم
عاصي ... إياك تقرب منها أو تشلها
اسلام ... هو دا وقتة
بيقترب عاصي ويشلها... اه
سماح ... ها ي بني طمني
اسلام ... الحمد الله جات سليمة
بينظر إلي عاصي ... يارب ي أستاذ عاصي تكون ارتحت قولت بلاش نضغط عليها ونخليها تفكر في الماضي بس انت لا عشان ترضي غرورك كنت هتسبب فإننا نرجع لعلاجة من الأول
بيقترب عاصي منة بغل .... انتي قصدك تقول إي ها
اسلام مستعد للمواجها ... قصدي انت فاهمة كويس ي عاصي و بعدين انا قولت ليك بما إنك كنت محور حيات جنات لازم تحاول تعيدوا جزء من حياتكوا مع بعض مش انت وهي طول الوقت ناقر ونقير
عاصي بغضب .... ما انت لو بس تبعد عن طرقنا بس انت عامل ذي الشوكة في الزور أحيانا بحس إنك بتتمني أنها مش ترجع ليها الذاكرة عشان تفضل قريب منها
اسلام .... بالعكس ي أستاذ عاصي أنا اكتر واحد عاوز جنات ترجع ليها ذاكرتها عشان نتجوز
عاصي ... نععععععم ط إي ي اخوي تتجوزها
اسلام ... مالك متعصب لي ما هي هيجي ليها يوم وتتجوز وطبعا انا مش هلاقي افضل من جنات تكون مراتي
عاصي وهو بيكذ علي سنانة ... مش بتتكلمي لي ي سماح كأنك عارفة الموضوع دا
اسلام.... ماما سماح عارفة انا اتكلمت معاها وهي قالت أول ما جنات ترجع ليها الذاكرة نتكلم في موضوع الجواز
عاصي ... انتي من امتي ي سماح مش بتاخدي رائي ولا تقولي ليا حاجة ذي دي ليكمل بغضب ولا خلاص مش بقيتي تعتبريني راجل البيت بتاعك
سماح ... انت شايفني خطبتها الراجل التكلم معايا وانا قولت لية لما ترجع ليها الذاكرة نبقا نشوف الموضوع دا وقفلنا علي الموضوع مش حكاية يعني ي عاصي وبعدين احنا في اي ولا
جنات ... اه هو إي إلي حصل
سماح ..... مفيش ي روحي انتي بس اغمي عليكي
اسلام ... كدا تخضينا عليكي ي جميل
بيغبطة عاصي وهو بيمر مت جانبة..... الف سلامة عليكي ي جناتي انشل انا وانتي لا
جنات ... اللهم امين الكائن دا مش جوزي صح ي ماما
سماح ... صح ي قلبي صح
جنات ... سمعت اتفضل بقا اطلع برا مش عاوز اشوف وشك تاني
بيقعد علي السرير ويكلمها بحنان ..... واهون عليكي يهون عليكي عصعص حبيب قلبك
بتبعد إيدها عن إيدة..... انت سخن ولا حد ضربك علي نفوخك
عاصي بحنان ... ولا دا ولا دا انا عاوز ارجع بنتي واختي وامي وكل حاجة في حياتي ونرجع ذي زمان
......... عال عال عال ي أستاذ عاصي سيبني انا اضرب رأسي في الحيطة وانت هنا بتقول غرميات لست الحسن والجمال
جنات ... وانتي مين إن شاء الله وإذا داخلتي هنا من غير اذن هي العمارة من غير بواب ولا اي
خلود بغل.... هو صحيح انتي فقدتي ذاكرتك بس لسانك لسا محتاج قصة
جنات .... تقصي إي ي أختي شالة ينقص اجلك انتي مين ي بت انتي
عاصي ... خلود تعالي معايا
خلود بعصبية... انت مش سامع بتقول ليا إي مقصوفة الرقبة دي
جنات ... لا البيت بيت ابونا والمعفانين داخلين ي شتمونا
خلود ... شفت ي عاصي بتقول إي وانت ساكت
جنات ... بت اما تبتك ونقطع حتة من لسانك ونرمية للفران
عاصي .. جنات
جنات ... بلا جنات بلا حسنات يالي خد المصيبة إلي دخلت علينا دي وطرقنا الواحد تعبان ومحتاج راحة
يخرج عاصي ويسحب خلود
عاصي ... انتي إي إلي جابك ي خلود
خلود ... إي إلي جبني بدل متقول انتي وحشتنيني ما طبعا الهانم واكلة عقالك
عاصي ... خلووووود
خلود ... انت خليت فيها خلود انت ي أستاذ سبتني في نص خطوبتنا وجريت ورا الهانم ولا حتي رفعت سماعة الموبيل تطمن عليا سيبني بقالك اكتر من تلات شهور ولا عارف إذاي كنت عايشة ولا ميتة حتي
عاصي ... ما انا قولت ليكي الظروف جنات عملت حادثة وكان لازم افضل جانبها
خلود.... و اهي بقت ذي القردة قدامك ولسانة طول اكتر ما كان طويل
عاصي ..... خلود
خلود بتمثيل الحزن.... مقدرتش تستحمل اني اغلط فيها بس لما هي غلطت فيا كنت واقف بتسمع انت عمرك محبتني ي عاصي انا بس إلي حبيتك علطول جنات هي في المقام الأول وبعدين الكل بعدها
عاصي .... الموضوع مش ذي ما انتي فاهمة هي بس عشان فقدة الذاكرة وانا قبل ما تيجي كنت متخانق معاها ووقعت من طولها والدكتور حذرنا من إي ضغط عليها
خلود بحقد ... انت مصدق انها فاقدة الذاكرة دا مجرد تمثيلية اكيد متفقة هي والدكتور عشان تسرقك مني ذي ما حاولت زمان
عاصي .... وهي تعمل كدا لي
خلود ... مش هنضحك علي بعض ي عاصي انا وانت عارفين انها بتحبك وعلي ما اعتقد انت سمعت الكلام بودنك
عاصي بسرحان... تفتكري انها بتعمل كدا عشان لسا بتحبني
خلود ... وهي مشاعرها تهمك ولا اي ي استاذ عاصي
عاصي .. احم لا قصدي لو كان إلي بتقولية انا هيكون ليا معاها تصرف تاني وهتشوف عاصي عمرها ما عرفتة
خلود ... وانا اوعدك هكشف تمثلها ليك بس هحتاج مساعدتك
عاصي ... وانا جاهز بس لو طلعت فاقدة الذاكرة بجد ممكن تتأذي لو تصرفنا معاها تصرف غلط
خلود .. من الناحية دي اطمن انا مش هأذيها خالص
اسلام من الداخل... الحقي خططتنا قلبت علينا
جنات .. ههههههه مين قالك كدا هي ماشية ذي ما احنا عاوزين واكتر كمان
اسلام ... إذاي دا عاصي ناوي يساعدها
جنات .. ههههههه ودا المطلوب عشان لما تسسب في إنهياري وتتأذم صحتي يبعد عنها واتدخل أنا واخليها تعترف بكل خططها القذرة
فلاش بالك
جنات . دكتور انا عاوز اقول ليك حاجة
اسلام... انك مش فاقدة الذاكرة صح
جنات ... انت عرفت أذاي
اسلام ... ههههههه معلش اصلي كنت بدرس سبع سنين بيعلمونا إذاي نعمل فلافل
تبتسم جنات لانها مازلت تعبانة
اسلام ... انا مش هقول ليكي عاملتي كدا لي عشان حالتك يوم الحادثة قالت ليا كل حاجة
جنات .... لما فوقت سمعت اعترافة ليا بحبة بس لازم اعمل كدا عشان اخلية يسيب خطبتة الحرباية
اسلام ... علي فكرة انا ممكن اساعدك بس بشرط
جنات .. اتفضل
ليخبرها اسلام بشرطة
جنات ... اشطا قوي
باك
جنات .. احنا كدا داخلين علي ليف ٢ منها هنكشف الحرباية ومنها انفذ شرطك
اسلام .... احسن حاجة في خطتك أن كل العائلة عارفة وبتساعد
جنات .. ههههههه ودا احسن حاجة
خلود ... ما ضحكونا معاكوا ي جماعة
جنات ... انتي إي إلي جابك هنا تاني
خلود ... انا اسفة ي جنات انتي اتعملت معاكي بإسلوب وحش بس حطي نفسك مكاني
بتمسك إيد عاصي وبتنام علي كتفة .... خطيبك سايبك ومش معبرك وقاعد بيهتم ببنت تانية
جنات . إي دا هو إنتي خطيبة عاصي ي سبحان الله مجمع إلي موفق يعني انتوا لاتنين نسخة انيل من بعض هههههه
سماح ... جنات احترمي ابن عمك وخطيبتة هي عرفت غلطتها وجات تعتذر ليكي
خلود... اه والله ي طنط حتي بفكر نرجع اصدقاء ذي زمان
جنات ... إي دا هو انا كنت مصاحبة عقربة ذيك
عاصي بحدة ... جنااات
جنات ... إي دا ي بطة انت بتحبها ومش قادر تسمع عنها كلمة غلط
بيحضن عاصي خلود وبينظر في عيون جنات لعل يجد نظرة غيرة تؤاكد لة انها بتمثل .... اومال مش خطيبتي و فيما بعد هتكون ام عيالي
برغم أنة قال الكلام دا عشان يلاحظ نظرات الغيرة ولكن لم تتأثر كأنها بالفعل لا تتذكر شئ
جنات وهي بتنظر إلي اسلام .. عقبالي انا وإلي في بالي يارب
لاحظ عاصي نظرتها واقترب منها. بيكذ علي سنانه٣..... ومين إن شاء الله إلي أمة داعية علية وهيفكر يقرب منك
جنات ... الله وانت مضايق لي ي جدع هو انت الوحيد إلي يحق ليك تتجوز انا كمان اخف بس وارجع ليا هذة الذاكرة الملعونة عشان اتجوزة
عاصي ... دا علي جثتي
جنات .... ما تبعدي خطيبك عني ي ست خلود
انت لي محساساني أن احنا كان بينا علاقة غرامية ولما بتغيري عليا لما اجيب سيرة راجل علي لساني
بيقترب عاصي منها كانة ناسي إلي حوالية
بينظر لعيونها بحب ...... إلي كان بينا اقوي مت إي حالة حب او غرام انا وانتي كنا روح في جسدين و
خلود ... عااااصي
بتاخد جنات نفسها وتبعد عيونها عنه
بيكمل عاصي كلامة غير مبالي بخلود ... عرفتي احنا كان بنا إي كنتي ليا اخت وام واب واهلي كلها وانا كمان كنت ليكي كل عائلتك
إلي كان بنا أهم من الحب والعشق والغرام إلي بينا صلة محدش يقدر يكسرها حتي لو أنتي كان الشخص دا كان انتي

google-playkhamsatmostaqltradent