recent
روايات مكتبة حواء

رواية عذاب عاشق الفصل الثاني 2 بقلم اماني المغربي

رواية عذاب عاشق الفصل الثاني 2 بقلم اماني المغربي

 اسكريبت صغير (((عذاب عاشق )))بقلم أماني المغربي

ياريت قبل ماتقراء الفصل ادعي لصاحبتي سارة اقول كدا يارب ي سارة ي بنت ام سارة ربنا يتمم عليكي بخير وربنا يرزقك بالذرية الصالحة وتنعمي بالحياة الزوجية سعيدة ويفضل بينك وبين زوجك المحبة والمودة
بسم الله الرحمن الرحيم
لتتوقف جنات فجاءة عن الجري وتغمض عيونها وتصرخ.... بس انت سيبتنييييييي سبتيني وحيدة اااااااااااااااااه
في العربية شخص يصرخ... حاااااسبييييي
كانت تصرخ من الم قلبها فأراد الله أن يريحها من هذا الوجع وتغبطها عربية
إسلام ...... ينهار اسود إي إلي عملتة دا
.... بنتي انت عملت إي في بنتي
اسلام ... والله هي إلي وقفت في نص الطريق
كان يحدثها وهو بيحمل جنات ويركبها العربية
ام عاصي ... ألحقيني ي عاصي جنات عربية خبطتها وهي دلوقتي ما بين الحياة والموت
ليتقع خاتم الخطوبة من يدة .... انتي بتقولي اي
ام عاصي..... بقول إلي سمعتة ي عاصي وأعرف لو حصل لجنات قلبي وعقلي غضبنين عليك
ليتحرك عاصي بسرعة لتمسكة خلود ... انت هتسيبني وتروح لها
بيبعد إيدها بغضب .... انتي بتقولي اي دا جنات
ليتركها ويجري إلي المستشفي
عاصي ... مرات عمي طمنيني جنات اخبرها إي
بتهجم الام علية .... انتي إي إلي جابك جاي تشوف بنتي ماتت ولا لسا
عاصي ... اهدي ي مرات عمي انتي عارفة جنات بتكون إي ليا
ام جنات بغضب وحرقة..... عشان كدا هزئتها وضربتها في وسط الناس لتبكي وهي بتضرب صدر عاصي انا قولت ليها بلاش تروحي بلاش تروحي
قالت ليا إذاي ي ماما مهما إلي حصل بينا انا وعاصي هيفضل أخويا وابويا إلي بتمنة له الخير بس انت انت السبب انت السبب
بيحضنها عاصي .... اسف والله معرفش عملت كدا إذاي
بتبعد عنة بجمود ... امشي ي عاصي وروح كمل خطوبتك وسبني انا وبنتي لينا رب إسمة كريم
بيأخد عاصي نفس طويل .... انا مش هتحرك حركة وحدة من هنا غير لما اطمن علي بنتي
ام جنات.... دلوقتي بنتك ومن شوية
بيجري عاصي علي الدكتور عندما وجدة يطلع من أوضة العمليات
عاصي بلهفة.... ها ي دكتور طمني جنات عاملة إي ..... بصراحة هو في خبرين خبر حلو وخبر وحش
ام جنات ..... قول ي بني بسرعة
الدكتور هو نفس الشاب إلي خبط جنات.... خبطة العربية مش سببت ليها إي كسور خطيرة بس
أم جنات..... الحمد. الله
عاصي.... بس اي ي دكتور
الدكتور.... بس الضربة أثرت علي مكان حساس في المخ ودا ممكن يعرضها لخطورة اكبر
عاصي بصدمة .... ذي أي ي دكتور
الدكتور .... أبسط حاجة انها تفقد الذاكرة او يكون عقلها عقل طفل او لسمح الله عجز كلي احنا منتظرين انها تفوق عشان نشوف ويفضل بردوا كل دا توقعات وتقول ليكيوا بسلامة
عندما سمع عاصي هذا الكلام تراجع إلي الوراء ليسند ظهرة في الحيطة لانة لسا مش مستوعب الكلام
أم ام جنات تنهار علي الارض ولكن يساعدها من معها
عاصي .... هي هتفوق امتي ي دكتور احنا دخلين علي شهرين اهو مفيش اي إشارة انها هتصحي امتي
اسلام ...... بصراحة كنت في الاول خايف أن الموضوع يسبب ليها غيبوبة بس هي مأشرتها الحيوية كويسة وتقدر تفوق في اي وقت بس هي إلي كرها انها تقوم عشان كدا جيت اقول ليكوا لو في حد قريب لها يدخل يكلمها ممكن تستجيب
عاصي ... انا هدخل
أم جنات..... لا كفاية قوي إلي حصل لها من تحت رأسك انا الي هدخل لبنتي محدش قريب مني ذيها
بياخد عاصي نفس طويل..... مهما انكرتي فا انا اقرب شخص لها حتي انا اقرب ليها منك ومحدش هيمنعني اني ادخل ليها
ليتركها ويدخل الغرفة
عاصي بحب.... مش ناوية تفوقي بقا انت وحشتيني
عاصي بحزن .... عارف أنك زعلانة مني و جامد كمان بس والله العظيم معرفتش عملت كدا إذاي ممكن لاني عمري ما تصورت انك كدا وإن تربيتي ليكي راحت في الهوا
ليتذكر اليوم الذي قلب حياتهم
عاصي بغضب .... انتي و اخداني وراحة فين ي خلود انا قولت ليكي علاقتنا خلاص انتهمت
خلود.... ما انت لازم تشوف وتسمع بعينك عشان تعرف مين حبيبك ومين عندوك ومين السبب في انفصلنا عن بعض باس اقف هنا واسمع بودانك حقيقة بنتك حبيبة قلبك
جنات بغضب ...... مش انا قولت ليكي قبل كدا لو قربتي من عاصي تاني هنسفك
خلود ..... بس أنتي عارفة اني بحبة ي جنات
جنات .... حبك بورص ي أختي الحبتين دول تضحكي بيهم علي عاصي مش عليا
خلود ...... انا مش عارفة انتي لي بتكرهيني كدا مع أني بحبك و
لتقترب جنات من خلود بغضب ..... بلاش التمثيل دا انا وانتي لو حدنا واحنا الإتنين مش بنطيق بعض
خلود بتمثيل .... طب انا ممكن بضايق منك عشان بغير علي عاصي بس أنتي لي مش بتحبيني
لتكذ جنات علي سنانها.... انا مش بكرهك انتي بس انا بكرة كل بنت تقرب علية
لتتصنع خلود الصدمة.... إي انتي بتحبي عاصي
جنات ببرود.... لا ي شيخة علي أساس انتي مش عارفة اني بحبة وبموت فيك كمان
خلود بتمثيل وبكاء .... اه عشان كدا جيتي ليا من سنتين وقولتي ليا أن عاصي بيضحك عليا وبيمثل الحب عليا و هيمثل أنة عاوز يتجوزك لحد ما ياخد إلي عاوزوا منك
جنات بصدمة ...... إي الكلام إلي بتقولية دا
لتجري خلود علي عاصي .... شوفت ي عاصي البنت إلي فضلتها عليا هي إلي خربت حياتنا وانك كنت ظالمني
جنات .... عاصي انا انا والله محصل
عاصي بهدواء قبل العاصفة..... اطلعي برا مش عاوز اشوف وشك تاني ابدا
جنات بتقترب منة.... عاصي صدقني انتي انت فاهم الموضوع غلط
خلود ... هتنكري انك جيتي ليا الكلية يوم ما عاصي جاي يعرض عليا الجواز
جنات ... ايوا بس
عاصي .... اخررررسي اطلع برا
جنات بدموع... عاصي ارجوك اسمعني انت فاهم الموضوع غلط
بيمسك عاصي إيدها بعنف ويدفعها... قولت بررررا مش عاوز اسمع حاجة
باك
عاصي ..... اسف إني يوميها جرحتك
بيمسح دموعة تعرفي اقول ليكي سر يوميها لما اعترفتي انك بتحبيني قلبي كان هيطلع مكانة لاني بحبك ذي ما انتي بتحبيني بالظبط
بس فوقت علي قلمين الاول اني يعتبر كل حاجة في حياتك يعني ممكن دا مش حب ومجرد مجرد شعور بالأمان والتاني انك كنتي السبب في جرح كرمتي قدام كل الجامعة
تعرفي لو جيتي ليا وقولتي مش تتقدم ليها ومش تتجوزها مكنتش عاملتها
فوقي بقا مش تعقبيني بالطريقة دي
طب حتي لو أنتي لسا زعلانة مني وعاوزا تعذبيني امك ذنبها إي قومي بقا
ي قدري الذي لا استطيع الفرار منة
عندما كان يتحدث معها كانت بداءت في الاستجابة معه
لتفتح عيونها عندما نطق بجملة قدري الذي لا مفر منة
جنات .... اه لتبداء في غلق وفتح وعيونها لتعتداد علي ضو الغرفة... اه انا فين
عاصي بفرحة ... جنات انتي وفقتي
جنات..... اااه
عاصي .... براحتك وانا ها نادي الدكتور
اسلام ... حمدالله بسلامة ي انسة جنات
لتنظر جنات إلي الجميع وهي ممسكة رأسها ....... جنات مين وبعدين انا فين
لينظر الكل إلي الدكتور بصدمة
اسلام.... انتي عاملتي حادثة وانا الدكتور المشرف عليكي ودول اهلك
جنات ... اهلي بس انا مش فاكرة حاجة
جنات بتحاول تتذكر ولكن تتألم... اااه انا مش فاكرني حاجة
اسلام.... اهدي انسة جنات الموضوع مش تفكري كتير لان الحادثة مش كانت سهلة والحمد الله طلعتي منها علي خير
أم جنات .... طب ي دكتور هي هتفضل كدا علي طول
اسلام .... احنا هنعمل ليها اشعة ونطمنك
عاصي ... هي ي دكتور
اسلام ..... الحمد الله الموضوع مش صعب ذي ما انا متصور هي حصل لها فقدان ذاكرة مؤقت
مع الوقت وطبعا بمساعدة حضرتكوا انكوا تساعدوها تذكروها بالماضي و هترجع ذي ما كانت واحسن بإن الله
عاصي .... يعني هتفضل كدا لحد أمتي
اسلام ... ممكن شهر شهرين سنة سنتين علي حسب حضرتكوا هتساعدوها من خلال تنشيط الذكريات ذي ذكري خلوة عندها ذي حاجة كانت علي طول بتحب تعملها وهكذا
اسلام ..... جميلتنا الحلوة أخيرا هتطلع من المستشفي
جنات بخجل ... اممم
اسلام.... كدا هتمشي وتاخدي وتسبيني لوحدي بين المرضي دول
لتضحك جنات ... لا اخس عليا هههه تعرف ي اسلام احم قصدي دكتور اسلام
اسلام ... ههههه لي غيرتي مش احنا اتفقنا ان اسمي اسلام بس ولا اي
جنات ... ايو بس
اسلام ..... مفيش بس دا احنا عشرة شهر وتلات اسابيع ي بنتي هههه
بيدخل عاصي بيشيط..... ما اجيب ليكوا اتنين لمون بالمرة
اسلام .... مش بحب الليمون ممكن مانجا
وانتي كمان مش بتحبي الليمون ي جميل انت
جنات ... هههههههههه ايو انا بحب كل حاجة انت بتحبها ي دكتور لتخجل.. احم قصدي ان المانجا اجمل من الليمون
عاصي بغيظ.... طب يالي ي أختي قدامي
جنات ... اوووف انت إي إلي جابك يعني العائلة الواسعة العريقة إلي انا هعيش فيها مفيهاش غيري
عاصي .... الله يرحم لما كنتي بتتحايلي علي بالساعات عشان اخرج معاكي
جنات ببرود.... اهو انت قولت الله يرحم وبعدين جنات بتاعة زمان مش هي بتاعة النهاردا لأنك بالنسية ليا مجرد ابن عم لا اكتر
بيضيق عاصي عيونة بشك..... إي إلي عرفك اني كنت ليكي اكتر من كدا
جنات ... اوووف بارد وكمان غبي ياربي
ي بني مش الست الحجة إلي هي مفروض امي يعني قالت عليك انك كنت تعتبر ليا اب وأخ وابن عمي وصديق
هههه دا حتي كانت ناقص تقول حبيب وعشيق
ليقترب منها عاصي .... ما انا كنت بالنسبة ليكي كدا
جنات ... يععع بقا انا افكر في واحد شبهك دا لو علي كدا احمد ربنا اني فقدت الذاكرة
ليتغاظ عاصي
لتكمل هي بخجل .... انا الي هحبة وهتجوزة لازم يكون ذي الدكتور اسلام كدا
ليخرج عاصي بغضب.... طب علي ما تخلصي غرميات مع زوج المستقبل حصليني
بيرجع لها تاني ويشد زراعها... ولا اقولك احنا ما عندناش بنات بتقف مع حد غريب
ليغبط اسلام بكرة.... اتمني ما شوفش وشك تاني
ليضحك اسلام..... ههههه ما اعتقدش
حبين اكمل فقرة الغيرة والناقر والنقير
وياتري جنات مع مين احلي عاصي
ولا اسلام
وياتري إي إلي هيحصل لاسلام لما جنات ترجع لها الذاكرة
ها ليتري هتكمل مع اسلام واسلام هيقدر ينسيها عاصي
او عاصي هو إلي هيقدر يداوي جرحها وترجع تحبة تاني

google-playkhamsatmostaqltradent