recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نرمين قدري


الفصل الثاني عشر بقلم نرمين قدري

وفجاءة انفتح الباب و دخلت سميرة
مليكة ماما وحشتني ولسه حتحضنها لقت قلم نزل علي وشها من سميرة.
بقلم نرمين قدري
غسان / لا معلش يا حاجة سميرة مينفعش تضربيها وانا واقف دي في حكم مراتي دلوقتي
مليكة/ بقهر مرات مين انت لسة عايش الوهم فوق بقي
سميرة /بزعيق ولا كلمة مسمعش صوتك و اللي حنقول عليه حتنفذيه و رجلك فوق رقبتك سامعه
مليكة /ماما انتي عمرك ما كنتي قاسية عليا كده .
ثم التفتت لغسان انت قلتها ايه عني انطق قلتلها ايه خلتها مش طيقاني كده
بقلم نرمين قدري
فلاش باااك
غسان/ اتفضلي يا حاجه نتكلم جوا
دخلت سميرة معاه أوضة المكتب
سميرة / طمن قلبي يابني بنتي غلطة معاك رد عليا قلبي حيوقف
غسان / لاء طبعا مين قال الكلام الفارغ ده .
بنتك قمة في الادب و الاخلاق
سميرة / امال ليه بس السريعة في الجواز
غسان / بصي يا حاجة اللي حقولهولك ده عاوزة يكون بنا
بصراحة.
اول حاجة انا حبيت مليكة حبتها لدرجة اني بقيت بتنفس عشقها.. بحبها لدرجة اني ممكن اموت من غيرها
سميرة/. بعد الشر عنك يابني انت شكلك ابن حلال بس بردو معرفتش ليه الاستعجال كده
غسان / عاوز اربيها من اول وجديد عاوز الجمها بنتك عاملة زي الفرسة الحرنانه عاوزة لجام علشان تقف
سميرة /ينصر دينك هو ده التشببه الصحيح لبنتي
غسان/ بنتك اول معرفتي بيها كدبت كدبه كانت ممكن تضيعها
سميرة / يالهوي عملت ايه المنيله دي مش بتبطل مصايب
غسان / مليكة جت اشتغلت عندي علي اساسا أنها راجل مش ست .
و لولا انا شكيت في الأمر وحطيت عيني عليها كانت ضاعت
بنتك كانت بتنام في مبني كله شباب بس علي انها راجل تخيلي حضرتك . كان ممكن يحصلها لو اكتشفوا أنها بنت وكلهم رجاله و نادرا ما بينزلو اجازات يعني مش بيشوفو ستات . متخيله حضرتك كدبتها كانت ممكن توديها لفين
بقلم نرمين قدري
سميره / حقك عليا انا يا بني بنتي متهورة و اللي في دماغها بتعملوا بس انا عذرها كانت خارجة من تجربه قاسية جداا . تكسر اي حد . و اعلان الشغل بتاع المزرعة كان لها طوق النجاه كانت عاوزة تهرب باي طريقة و ترمي وراها الماضي كله بجراحة و قرفه
غسان / كان أسمه احمد صح
سميرة / صح يابني هي حكتلك عن الزفت ده الله لايسمحه كسر قلبها في احلي يوم تتمناه كل بنت
غسان / لاء بس كانت مرة نايمة وشافت كابوس و كانت بتنادي باسمة
سميرة/ غصب عنها يابني الصدمة كانت شديدة قوي لولا أن لوكا جامدة كانت انكسرت من زمان تخيل كده يابني لما تكون عامل للإنسان ده كل حاجة حلوة و مش مكلفه حاجة حتي بدلته بتاعت الفرح هي اللي جبتها
غسان /باستغراب هي مليكة كانت متجوزه
سميرة/ لاء يابني سابو بعض يوم الفرح الصبح
غسان / باستغراب معقوله ازاي ده حصل وبغيرة شديدة هي كانت بتحبه
سميرة/. ابتسمت سميرة لغيرته الواضحة في عينه .لا ياحبيبي هي كانت بتتوهم أنها بتحبه كانت صغيرة و اتعلقت بي
غسان ،/ طايب سابو بعض ازاي يوم الفرح غريبه قوي دي
سميرة / لا غريبة و لا حاجة ربنا مش كاتبلهم نصيب مع بعض انا اريد وانت تريك والله يفعل ما يريد
غسان /ونعمة بالله يا حاجة المهم ازاي بقي تحكيلي
سميرة/ لوكا حببتي كانت رايحة علي الكوافير زي اي عروسة وفي طريقها عدت علي شقتها تحط حاجات دخلت قوصة النوم لقته مع واحدة متخيل مدي صدمتها
غسان / بني ادم واطي زباله الحمد لله أن ربنا كشفت ليها وهي لسة علي البر وصدقيني الصدمة اللي متموتش تقوي . ومليكة رجعت قويه
سميرة / علشان كده يابني بقولك اصبر عليها هي عاملة زي الطير المجروح
غسان / عارف يا حاجة وحصبر عليها بس هي عنديا جداا
سميرة /انا حتقولي عليها بتبقي روحها في الحاجة و من كتر عندها بتسبها
غسان/ احنا لازم نحط خطة علشان نقنعها بالجواز
مليكه عاوزة حد يحتويها و يخفف عنها بس بعد ما يروضها و انا مش حعرف اعمل كده غير لما تكون مراتي
احنا حنخشلها من ناحية أنها زورت هي ماضية علي شرط جزائي كبير ومش حينفع تتراجع
سميرة/ قبل ما ساعدك في انك تتجوزها عندي شرط
غسان / خير يا حاجة اتفضلي
سميرة/ عمتك انا شفتها شكلها مش حيريح بنتي بصراحة يابني و من غير كدب انا خايف علي بنتي منها نظرتها تخوف جدا
غسان/ متخافيش انا ححط مليكة في عيني وحقفل عليها برموشي
سميرة / ربنا يصلحلكم الحال يابني
بقلم نرمين قدري
باااااك
سميرة / حضر ي نفسك علشان ساعة والماذون يوصل
مليكة/ بس انا مش عاوزة اتجوزو يا ماما
سميرة/ امال عاوزة ايه تضحكي علي الناس و تنصيبي عليهم مش بكيفك.
انتي كنتي فكرتي قبل ما تدخلي عليه بقصة مالك مسءلتيش نفسك ايه عواقب الأمور مسءلتيس نفسك ايه اللي كان ممكن يحصلك لو حد عرف انك بنت وغير كده حضرتك ماضية. علي شرط جزائي كبير
مليكة / ماما افهميني بس انا..
سميرة / انا مش عاوزة افهم انتي خلاص بقيتي واحده تانية . من امتي يا مليكة احنا بنضحك علي الناس من امتي فهميني انا ربيتك علي كده
مليكة/ كان غصب عني واللهي يا ماما كان غصب عني كنت عاوزة اهرب باي طريقة عاوزة ابعد عن كل حاجة
نسرين/ خلاص بقي يا جماعة جو الدراما ده واللي حصل حصل.
خلاص بقي يا سوسو انتي قلبك كبير و دي بردو لوكا عمرها ما تهون عليكي
سميرة/ مش حتهون عليا طبعا دي حته من قلبي و أخدت مليكة في حضنها بس غلطتها كبيرة قوي دي نصبت وزورت وخدعت ناس كتير غير كده هي كان ممكن تقع في مصايب اكبر
يابنتي الكدب عمره مكان حل
مليكة / خلاصن بقي يا سوسو سماح بقي علشان خاطر لوكا حبيتك
سميرة/ خلاص سامحتك يا قلب امك من جوا
خبط الباب و دخلت ربما
ريما /سلام عليكم. أبيه غسان بيقولكم انزلو الماذون وصل
مليكة /لاء انا مش..
قطع كلامه سميرة بحده / ماشي يا بنتي قوليلو دقائق ونكون تحت
خرجت ريما
مليكة / ماما مش انتي سامحتيني ايه بقي لازمة الجواز
سميرة / و ايه دخل ده في ده . حضرتك لازم تتحملي نتيجة غلطتك ولا زي كل مرة تغلطي وتهربي وكده المشكله خلصت . لا المرادي غير . اتفضلي يلا علي الحمام اغسلي وشك و جهزي نفسك اخلصي ناس مستنيانا تحت
نزلت سميرة هي ومليكه. ونسرين
كانت فوزية قاعدة حاطة رجل علي رجل و الشرر بيخرج من عينيها
سميرة /احنا جاهزين يابني
ا
لماذون مين وكيل العروس
سميرة/ والدها ميت ملهاش حد غيري
حازم /انا حكون وكيلها انفع
غسان/ طول عمرك راجل ياصاحبي
وبداء الماذون يكتب مراسم الجواز
انتهي الماذون
حازم /ياهووووو. اخيرا مثال العزوبية اتجوز مش مصدق نفسي عقبالي يارب عقبالليي وبدون وعي عينه وقعت علي نسرين .
احمر وجه نسرين بشدة وماسكت ايد مليكة
نسرين/ لوكا لوكا
مليكة /في ايه يا كلب البحر سيبني في المصيبة بتاعتي
نسرين ا/للحقيني دق و اللهي العظيم دق
مليكة / هو مين اللي دق يا هبله
نسرين/ قلبي . قلبي دق يا لوكا
مليكة/ بضحك احلفي طبيتي اهلا وسهلا حازم صح وغمزتلها
نسرين/ اه اه المز الجامد ده
قطع كلامهم غسان
غسان ،/ممكن استلف منك مراتي شوية
نسرين/ لأ من غير سلف خدها و مترجعهاش . اصل السلف تلف و الرد خسارة . واحنا مش بتاخد مرتجع
مليكه/ اه يا كلب البحر. بس لما افوقلك
سابتهم نسرين وخرجت
غسان /من الواضح انك بتحبو بعض قوي
مليكة / نسرين دي اجمل حاجة حصلتلي
غسان /بهيام و انتي اجمل حاجة حصلتلي في دنيا دي ربنا يقدرني و اسعدك
مليكة / غسان احنا لازم نتكلم في حاجات كتير لازم تعرفها
غسان/ حاضر حتقعد ونتكلم و نعاتب بعض بس مش دلوقتي انا عارف اني مديون ليكي باعتذار
وعنيهم اتقابلت تاني خفق قلب مليكة بشده
غسان /هو انا ممكن ابوسك
مليكة / لاء علشان المرتين اللي بوستني فيهم وجعتني
انت شوهت اجمل لحظة كنت يتمناها
قطع كلامهم دخول نسرين وحازم
نسربن بتعملوا ابه
مليكة /عادي لو معملتيش كده متبقيش نسرين
حازم /آنسة نسرين هو انتي خريجت ايه
نسرين/ تفتكر ممكن اكون خريجة ايه
حازم /اكيد الالسن علشان بتتكلمي بعشر الألسنة في وقت واحد
غسان/ هو انتم مكنش ينفع وتعرفوا علي بعض برا لازم هنا يعني مش فاهم
حازم/ في ايه يا كبير لاء مش حتضعف من اولها اجمد وانا قلتلك ابقي شغل اللمبه الحمرا
مليكة /حازم صحيح مش انت كنت قايلي انكم عاوزين مهندس كمبيوتر
حازم/ اه ياريت احسن شغل كتير واقف
مليكة/ اقدملك المهندسة نسرين مهندسة كمبيوتر و برمجيات
غسان/ ماسك مليكة من ايدها ومشي اتعرفو بقي علي بعض براحتكم عن اذنكم
مليكه علي فين
غسان علي فوق عندك اعتراض
مليكة/ اه عندي طبعا اوعي تكون صدقت نفسك واني مراتك بجد مولد وانفض
غسان/ ليه واحنا كنا بنهزر يا مليكة هانم وسحبها من أيدها تعالي للفوق علشان نعرف اذا كنتي مراتب بجد ولابنهزر
احنا لسة بنا حسابات كتير لازم نصفيها سوا
اوعي تكوني فاكرة اني نسيت القلم تبقي غلطانه
وسحبها علي فوق
قفل غسان باب الاوضة
مليكة / غسان انا عاوزة اعرف بلظبط انت عاوز مني ايه فهمني .
عاوزني معنديش مشكله اتفضل انا تحت امرك اهو
وفتحت زراير هدومها
غسان / وماسك نفسة عنها من غضبة. انتي فكراني حيوان وكل ده همي .
انتي من الساعة دي انا حرمتك علي نفسي لحد مرضي عنك . واتفضلي الخدم حيجو يوركي حتنامي فين علشان دي الأوضه بتاعتي .
واعملي حسابك ساعة سبعه الصبح الايقي جاهزة بلبس مالك علشان الشغل و مش عاوز حد يشوف طرطوفه
منك
واتفضلي انزلي لتحت علشان الحيوان اللي جوايا ميطلعش عليكي
مليكة كانت كلماته خنجر بيقطع فيها و يشعرها مدي ضءلتها و عن كمية الاهانه في كلامه كبيرة
مليكة انا ايه اللي قلته ده ودموعها نزله مكنش ينفع اعمل كده طول عمري غبية ضيعت حقي دا كان لسة بيقولي أنه حيعتذر غبيه
غسان عطي ظهرة مليكة علشان ميضعفش قدام دمعها
مليكة / غسان انا اس..
غسان / غسان بيه اسمي غسان بيه يامليكة
وقت كلام خلص خلاص اتفضلي علشان عاوز انام . انزلي تحت هما حيوروكي حتنامي فين
مليكة / بس انا من حقي اعرف انت اتجوزتني ليه
غسان/ علشان متعودتش المس حاجة مش من حقي وانا لمستك وجسمك اتكشف عليا . يعني بقيتي ملكي و.
واتفضلي بقي انزلي عاوز انام
نزلت مليكة تحت وعنيها مليءة للدموع
نسرين لحظت عيونها
نسرين / لوكا تعالي فرجيني علي الجنينه برا عاوزة احكيلك علي حاجة. وسحبتها بعيد أول ما بعده مليكة اترمت في حضن نسرين تبكي
مليكة /ااه اااه مش قادرة اتنفس حموت بجد كل ما اقول الوجع خلص مبيخلصشي
قلبي وجعني قوي اااه انا مش عارفه انا اية اللي بيحصلي ده ..واشمعني انا
كل ده و غسان واقف فوق بيتفرج عليهم وقلبه بيتقطع من الوجع هو وجعها وجرحها بس لازم تفوق بقي من اللي هي فيه
دخل عليهم حازم ومعاه ريما
حازم/ في ايه يابنات ايه كمية الدراما دي المفروض ده فرح مش عزا..
مليكه انا ممكن اتكلم معاكي كا اخت
مليكة/ اتفضل يا حازم
حازم / متزعليش مني انتي غلطتك كبيرة و المشكله انك مكنتيش مقدرة خطورة الموقف اللي انتي فيه . استحملي غضب غسان لأن غسان بردو مجروح جرح مش بيشفي منه خليكي انا الايد اللي طبطب علي الجرح ده
ريما / وانا كمان يا مليكة اعتبرني اختك .صدقيني ابيه غسان طيب قوي وهو بيحبك بجد بس انتم محتاجين شوية صبر
نزل غسان لما شفهم كلهم متجمعين مع بعض و مليكة واقفة في الجنينة معاهم
بقلم نرمين قدري
غسان متجمعين عند النبي . ايه سر الجمع ده
حازم/ ابدا يا عريس كنا بنتكلم عن الانسة نسرين وازاي نستفاد من خبرتها
غسان / يعني انت عاوز ايه علشان افهم وغمزله
حازم / انا شايف أن الانسة نسرين مهندسة كمبيوتر واحنا يعني محتاجين مهندس كمبيوتر
غسان / يعني عاوز ايه اخلص
حازم/ يعني كنت عاوز يعني
غسان / وانا موافق يا حازم اكتب معاها العقد
حازم / و حيات النبي وافقت احلف بالله علشان اصدقك . غسان نسرين بنت عادي يا عني
غسان / مش حكدب عليك واقولك اني شغلتها علشان محتجلها او علشان سو اد عيونك
.. لاء مليكة بتمر بظروف صعبه ونفسيتها وحشة و لسة اللي جاي اكتر فهي حتكون محتاجة حد يكون منها الفترة دي ومافيش اقرب من نسرين ليها
حازم / غسان انت ناوي علي ايه كلامك مش مريحاني انت ناوي تزعلها اكتر من كده
غسان / الزعل اللي بصحيح وقته لسة مجاش
انضم غسان وحازم للبنات
حازم/ آنسة نسرين للاسف احب اخبرك بقرار مصيري للاسف للاسف حضرتك أتعينتي عندنا مهندس كمبيوتر
نسرين / بتهزر صح
حازم / مع الأسف لاء
نسرين/ مع الاسف ليه انت فاضل تقوم ترزعني قلم
حازم /اصل متضر استحمل لسانك ده ٨ساعات في اليوم
غسان / مش كل واحد علي قوضة عندنا شغل الصبح بدري
حازم صحيح هو السواق راح وصل الحاجة سميرة
حازم /اه ورجع كمان
غسان / طايب تمام يلا مشفش حد هنا و انتي يا آنسة نسرين حتنامي مع مليكة في قوضتها لحد منشوفلك قوضة
نسرين / هي مليكة حتنام في قوضة لوحدها طيب ليه
غسان / هوايه اللي ليه
مليكة/ يلا يانسرين انا عاوزة انام
غسان / بعصبية الصبح الكل هنا من ٧ التاخير بيوم خصم
نسرين / و مليكه بتسحبها تمام غسان بيه
دخلت مليكة و نسرين سرايا مليكة وهي ماشية تبرطم خبطت في رنا اوبااااا
رنا/ ايه حمارة ماشيه مش شايفه قدامك فتحي انتي هنا مش في الزريبه اللي جايه منها ولا لسة متعودتيش علي عيشة السريات
مليكة/ بقولك ايه ابعدي عن وشي احسن و اللهي اطلع قرفي فيكي وانا مش ناقصة
رنا / بستفزاز تربية زرايب حنستني منها ايه
مليكة / انا بقي حوريكي تربية الزرابيب حتعمل فيكي ايه
ولسة مليكة بتشدها من شعرها دخل غسان
غسان/ مليكااااا في ايه انتي انهبلتي انتي هنا ملكيش دعوة بحد انتي هنا ضيفة و الضيف لازم يحترم المكان اللي هو فيه فاهمة ولا مش فاهمة
نسرين / بس لوكا مغلتطش الملزقه دي هي اللي شتمت مليكيه
رنا / بعياط مصتنع كالعاده غسان اللحقني مراتك بهدلتني خالص كل ده علشان دخلت خبطط فيا وانا بقولها براحة
غسان/ خلصنا يا رنا اطلعي نامي
مليكة اخر تحذير ليكي الزمي حدودك مع كل اللي هنا ولو سمعت حد اشتكي انتي حرة
بقلم نرمين قدري
مليكة / بغيظ ايه حتزنبني وترفع ايدي لفوق اصل انا لسة في كجي وان . لاء انا اي حد يهني أو يدوس لي علي طرف مش حسكتله .كله الا كرمتي
غسان قرب منها غسان وبهمس قال كرمتك صح أنه كرامة دي يا مدام . ولا يا آنسة . انتي ضيعني كرامتك خلاص
وبزعيق خلصنا اتفضلي يلا علي فوق
جرت مليكة علي فوق وهي في قمة غظها دخلت هي ونسرين الاوضة
نسرين / مليكة انتي ليه منمتيش مع غسان في الاوضة بتاعته
مليكة / نسرين قفلي علي الموضوع ده مش عاوزة اتكلم فيه
أنا عندي خطة حتخليه يقول حقي برقبتي ويبقي يحرم نفسة عليا كويس
نسرين حتعملي ايه قولي بسرعة انا عارفه دماغك .
بقلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent