recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نرمين قدري


 الفصل الحادي عشر بقلم نرمين قدري

دخل غسان السريا و هو ساحبها من أيدها وسط نظرات عمته و تعجب بنتها
وابتسامته ريما التشجيعه
فوزية /هو في ايه عاوزة افهم غسان غسان انت مش بترد عليه ليه
غسان/ بعدين يا عمتي مش وقته
فوزيه/ مش حسكت غير لما افهم ايه جاب اللي اسمة مالك ده هنا و سحبه من أيده كده ليه
ثم التفتت ب ريما
فوزية/ انطقي جبتلنا العار صح انطقي يافجرة ولسة حترفع تضربها
ريما /مسكت أيدها انا مسمحلكيش تتكلمي معايا كده فاهمة و اذا كنت سكتلك قبل كده كنت بقول علشان عمتي و عيب.
لكن انتي وبنتك طلعتو متعرفوش العيب من أساسه
اولا ياعمتي دي بنت مش ولد بنت واسمها مليكة و ابيه خالها تلبس كده علشان هي بتشتغل وسط رجاله علي طول علشان محدش يقول عليها حاجة أو يضايقها
فوزيه/ طايب غسان ساحبها كده لفين
ريما/ ده بقي تسالي غسان عليه مليش دعوة انا
وسبتها ومشت
بقلم نرمين قدري
فوزية / رنا الحكاية فيها أنه وشكل الحكاية بتروح من أيدينا
رنا/ مش فاهمة قصدك ايه
طلع بيها علي الاوضة بتاعته
غسان / انتي تترمي هنا للصبح لحد منشوف مأذون علشان الشبكة الهباب
ورحمه امي اللي مكرهتش حد قدها حدفعك تمن الالم ده من دمك يا مليكة .
انا غسان اللي الكل يشوفني يقوم يقف حتة بنت عيله نصابه تمد أيدها عليا ده لاعاش ولاكان
انتي اللي صحيتي الوحش اللي جوايا استحملي بقي
مليكه/ بعياط انت فاكر نفسك ايه انت ولا حاجة انزل علي الارض معانا شوية طالع لسما فوق وفاكر أن محدش زيك ..
لاء فوووق فووق كده اذا انت كنت غسان باشا
ف انا مليكة .. الدكتورة مليكة اللي محدش قدر لحد انهاردة بكسرها
انا اللي اتحديدتك ووريتك اني اقدر اعمل المستحيل بس اخد حاجة عاوزها
صحيح تحايلت شوية بس محدش أضر اشتغلت معاك بما يردي الله مقلتش انا بنت مينفعش اعمل كده
نمت وسط رجالة وطلعت زي مانا
مش حتيجي انت تشكك في تربيتي و لا سمعتي.
لاء لحد هنا وبس انا قبل ما اجي هنا تدست علي قلبي بالجزمة يعني معنديش حاجة اخاف عليها
انت سمحت لنفسك تاخد مني حاجة مش من حقك و ده مرفوض وانا متعوتش حد ياخد مني حاجة غصب والألم ده رد فعل طبيعي متهيقلي أننا كده خالصين
خالي بقي اليوم ده يعدي علي خير و سبني اروح بيتي و الا كأني شفتك من اساسا
غسان بسخرية / انتي سقف طومحاتك بيعلي كده ليه هي مين دي اللي تروح بتها كان في و خلص خلاص
الكلام كنتي تقولي لنفسك قبل متتجرءي وتتدخلي مزرعتي لكن خلاص انتي دخلتي عش الدبابير برجلك و بكامل اراتك داخلة وعارفه انتي بتعملي ايه استحملي بقي القرص بتاعها ماهو مافيش حاجة ببلاش
مليكة / حصوت وحلم عليك البيت كله انت متعرفنيش انا واحده مستبيغة
بقلم نرمين قدري
قاعد غسان وحط رجل علي رجل صحيح انا معرفكيش بس احب اتعرف .عرفتيني بنفسك يا قطة
مليكة/ بكل استفذاذ خرجني من هنا بدل ما اهد الاوضة دي علي دماغك
وقف غسان و في غنية غضب انتي بقي اللي بتجبيه لنفسك وماسكها من ذراعها بقوة بصي بقي يابت الناس
انا سكوتي عليكي مش قلت حيله بس انا اللي متعودتش امد ايدي علي ست بس لازم تتعاقبي علي كلامك ده وشدها ليه بقوة واخد شفايفها بقبله عقاب شرسة حتي حتي تورنت
مليكه زقته بكل ما لديها من قوة ولكن هو كالحيط لا يتحرك ولا يضعف أمام انين الالم الصادر منها
ابتعد بعد أن حس بمذاق الدم
غسان/ كل مرة صوتك حيعلي ولا حتعملي حاجة مش تعجبني ده عقابك وعندي الاسوء من كده بس بوقته
مليكة / بدموع انت مش بني ادم مش بني ادم انت لايمكن تكون طبيعي بكرهك بكرهك
غسان / وقد انقلبت عنيه عارف اني مش زفت بني ادم بس انتي اللي خرجتي الوحش ده .
انتي بقي الوحيدة اللي مجبرة تستحمليه لحد ميهدا
اترزعي علشان اغيرلك علي ايدك
مليكة / بعياط شديد مش عاوزة مش عاوز اطلع برا اطلع برا الاوضة وبداءت ترمي عليه كل شيء يقابلها
غسان / بزعيق تاني تاني انتي مصممة توصلني لفين بقولك هدي الوحش اللي خرجتيه مش تزويدها علي نفسك خالي بالك انا غضبي وحش اتقي شره علشان محدش حيندم غيرك فاهمة ولا مش فاهمة
مليكة /. بتحدي لأ مش فاهمة يا غسان بية مش فاهمة ياصاحب الصون .
ااايه ااابه بقي انت فاكر نفسك الحاكم بأمر لاء فوق كده انت ولا حاجة فاهم ولا حاجة
غسان /. انا ولا حاجة صح انتي صح انا حويكي الا ولا حاجة ده حيعمل ايه
انا دلوقتي حخليكي توطي على رجلي تبوسيها علشان ارحمك وبردو مش حرحمك غير بمزاجي
وفي الخارج ريما قلقه جداا من صوتهم العالي و عياط مليكة وخايفه عليها من غضب غسان فهي اكتر واحده عارفه اخوها
اتصلت ريما بحازم
ريما / الو يا ابيه حازم
حازم/ خير يا ريما في ايه
ريما /تعالي بسرعة أبيه غسان حابس مليكة في الاوضة عنده صوتهم جايب لاخر السرايا انا خايفة قوي عليها وانت عارف. غسان لما بيطلع في غضية
حازم / اتجنن ده وازاي يجبها السريا عندكم و عمتك
ربما/ مش وقته كلام ده تعالي بسرعة و الحقها منه انت الوحيد اللي حتقدر عليه
حازم ثواني و اكون عندك
نرجع ليهم تاني
غسان/ انا حندمك علي اليوم اللي فكرتي تخشي فيه هنا
وقرب منها بغضب شديد وبداء يمزق ملابسها
مليكه / انت حيوان حتعمل ايه ابعد عني احسلك
غسان / انتي اللي جبتيه لنفسك و بداء يقبلها بعنف شديد في وجهها ورقبته ومليكة بتعافر و نست الالم أيدها فكانت تؤلمها بشدة وبداء تنزل دم تاني لأن الجرح عميق ومحتاج راحة
بداءت تعافر وهو كالمغيب لا يتوقف ولكن انتبه لنفسة علي خبط عالي علي الباب و كانت فجاءة انفتح الباب و دخل حازم
شد حازم غسان من علي مليكة
جن جنون غسان لأن حازم راي اجزاء من جسمها
غسان / بغضب شديد وصوت رج المكان بالكامل انت ازي تخش هنا يا حازم
حازم ابعد نظرة عنها فهو يعلم مدي غيرة صديقة
حازم /انت اتجننت في عقلك صح ...
من امتي وانت كده انا عمري ما شفتك كده. في ايه يا غسان فوق انت واعي كنت حتعمل ايه انت كنت حتترتكب إثم كبير جريمه في حق نفسك
غسان / وعدل هدومة اطلع يا حازم دلوقتي وروح هات مأذون وامها وتعالي بسرعة حكتب عليها دلوقتي
حازم / عين العقل ياصاحبي راجل طول عمرك معلش ساعة شيطان وعدت علي خير
طلع حازم ينفذ كلام غسان
غسان / ريما اطلعي دلوقتي
كانت مليكة ماسكة في ريما جامد وتبكي بهستريا
غسان ،/ بزعيق ريما برا ثواني و حدخلك
طلعت ريما وقفل غسان الباب انكمشت مليكة علي نفسها وفي عينيها زعر شديد
غسان / انا اسف انا معرفش ازاي كنت حعمل كده بجد اسف .
صدقيني مكنتش حعمل حاجة انا كنت بخوفك بس انا لايمكن اكسرك قدام نفسك ابدا ولا قدامي انا ما كنتش حاخد حاجة مش بتاعتي علشان انتي لسة مش علي اسمي وحتي لما اتجوزك استحاله اخد منك حاجة غصب
مليكة علشان خاطري بلاش تظهري عصبيتبي علشان انا رد فعلي وحش جداا
كله ده ومليكه منكمشة علي نفسها ببكاء مستمر
غسان /. قومي خودي دش و حخلي ربما تجبلك هدوم من عندها غيري هدومك .
واتوضي علشان حنصلي سوا
عاوز يكون صلاتنا اول حاجة نبداءها في حياتنا
واعملي حسابك اني ولدتك بعت احبها ياريت منخلهاش تشك
وانتي كده وعاوزك تفهمينها أن جوزنا ده برضنا
بقلم نرمين قدري
مليكة / انا عاوزة اروح مش عاوزة حاجة
غسان/ وانا مش حسيبك بعد ما لمست جسمك انا مقبلهاش عليا ولا عليكي انتي خلاص بقيتي بتاعتي واعملي حسابك مش حتعدي الليله غير وانتي علي اسمي
خرج غسان وبعت ريما ليها بهدوم
وصل حازم بيت سميرة خبط
فتحت الباب طبعا الانسة المبجله نسرين هانم
نسرين / يا خرابي هو في كده انت بجد ولا حق وحقيقي
حازم / نعم يا آنسة
نسربن / وكان في اديها طبق محشي كبيرة بتاكل منه
نسرين / تاكل ده عمايل سميرة تحفه
حازم / افندم حضرتك مين
نسرين/ متهيقلي انت اللي خبط علينا الباب انت بقي اللي مين
حازم / انت عاوز الحاجة سميرة
نسرين / اده هي سميرة راحت الحج أمتي لتكون حاجت من ورايا ..
أو تكون حضرتك رحت الحج وشفتها هناك عند الكعبة .. اصل خالتي ام تهاني. اللي ساكنه في الدور الأول ..الوليه الكدابه قال ايه راحت تعمل عمره و لما رجعت جات لسميرة تقولها انا شفتك هناك .. انت بقي تقرب لخالتي ام تهاني صح
حازم/ انتي زرار الاقفل بتاعك منين
نسرين/ مش فاهمة
حازم / ممكن تقفلي بوقك عاوز اتكلم
نسرين / وهي بتاكل متتكلم هو انا ماسكت بوقك
حازم / اسكتي شويه
سميرة/ مين علي بابا يانسرين
نسرين /معرفش اهي اشكال بتتحدف علينا مش عارفه
طلعت سميرة .
سميرة/ سلام عليكم يا بني خير عاوز مين
حازم /وعليك السلام يا حاجة انا جيلك انتي بخصوص مليكة
انتبهت نسرين
نسرين/ مليكه مالها حصلها ايه انطق قول بسرعة
حازم /اهدي بس يا آنسة واديني الطبق ده احسن جعت من الريحة الصراحة وشكله يجنن
نسرين / مرسي لزوقك
حازم/ انا بتكلم عن الطبق حضرتك
نسرين / بغيظ اتفضل الطبق حضرتك بس انطق مليكه مالها
حازم/ وقد انهمك في الاكل الله مين اللي عامل المحشي ده
سميرة/ اتفضل يابني حتفضل واقف على الباب كده ميصحش
دخل حازم الشقة
بقلم نرمين قدري
سميرة / طمني بنتي فيها ايه وانت وانت مين اصلا
حازم/ وقد ارتسم الجد مافيهاش حاجة يا حاجة هي بس عاوزاكي وفي خبر حلو هي حتجوز أنهارده
قامت سميرة وقفت مين اللي حيجوز وازي بنتي تعمل كده من غير متقولي انطق بنتي غلط مع مين
حازم ارتبك ومش عارف يرد
لحقته نسرين في ايه يا سوسو انتي تعرفي أن لوكا كده بردو اكيد في ظروف حصلت هي اللي خلتها تستعجل كده مش كده ولا ايه يا حضرت
حازم / أيوة طبعا. الآنسة مليكة م منتهي الادب بصراحة
دخلت سميرة لبست يلا واديني عنده حالا
نسرين انا رايحة معاكم دخلت سميرة الزراعة
نسرين واووووو ايه الجمال ده
وصلو علي بابا السريا
حازم اتفضلو ادخلوا
دخلت سميرة ونسرين. قابلتهم عمت غسان
فوزية / مين دول يا حازم احنا مش محتاجين شغالين جداد
نسرين/ مين دول اللي شغالين ياعقربه ياكركوبه
سميرة/ نسرين مش عاوزة اسمع صوت ثم توجهت لحازم انا عاوزة اشوف بنتي علشان حاخدها وامشي من هنا
غسان / السلام عليكم اهلا وسهلا بالضيوف
اتفضلو
فوزية/ يتفضلو فين يا غسان مين دول اصلا علشان يخشو هنا
غسان/ اهدي بس يا عمتي الحاجة ولدت مراتي
فوزية / انت اتجوزت من ورايا ومين دي اللي ضحكت عليك ما أنت بيضحك عليك بسرعة يابن كامليا تلاقيها واحدة شبه امك
غسان / عمتتتي باااس بقي باااس
وجه كلامه لسميرة و انتي يا حاجة بنتك كويسة ساعة وحتنزل تشوفيها واتفضلي اقعدي علشان الماذون علي وصول
سميرة/ وانا مش موافقة تجوز بنتي غير لما اشوفها الاول
بنتي غلطه معاك بنتي عملت حاجة حرام
غسان / ممكن تهدي يا حاجة واناوحفهمك كل حاجة تعالي تقعد انا وانتي جوا لوحدينا و انا ححكيلك علي كل حاجة
دخلت سميرة هي و غسان المكتب وقفلو الباب
حازم جه قعد جمب نسرين
حازم / الانسة تشرب ايه
نسرين ينوبك ثواب فيا خدني عند مليكه احسن خايف اقوم اضرب الحيزبونه دي شكلها منرفزني جداا
حازم / بضحك هههههههههههه واللهي لو ضربتيها يبقي عملتي فيا ثواب علشان انا كمان ماسك نفسي عنها بالعافية
نسرين/ خليك جنتل وطلعني عند مليكا في الخباثه عاوزة اشوفها قبل ما سميرة تستفرض بيها
حازم/ طايب تعالي معايا براحة كده شكلكم انتم الاتنين عصابا
نسرين/ انتم عاوزين تاكسي علشان تعرف. تمشو هنا
حازم /انتي مصيبه بصراحة
طلعت نسرين عند مليكه
خبطت الباب فتحت ريما
ريما نعم
حازم تعالي ياريما و سيبي الانسة مع مليكه
دخلت نسرين لوكا حببتي
التفتت مليكة فور سماع صوت نسرين وجرت عليها تحضنها والدموع منهمره حضنة بعض و الاتنين في بكاء شديد
نسرين/ مالك يا لوكا احكيلي اللي حصل و انكشفتي ازاي
حكت مليكا كل اللي حصل لنسرين
نسرين / يخربيت عقلك و ضربتي بالقلم
مليكه / ضربت هولاكو ويارتني ما ضربته تحول لوحش
نسرين / هو مين اللي وحش يا هبله . الواد مز آخر حاجة بصراحة كان بيتكلم مع سميرة تحت في منتهي الهدوء
مليكه / يالهوي هي سميرة تحت يالهوي يالهوي
نسرين/ اهدي يخربيت شكلك حتعملك ايه سميرة اهدي لما نعرف حيقولها ايه المصيبة أن امك فاكراكي غلطي معاه وانتي عارفه بقي خيال سميرة الواسع
مليكه/ استر يارب متكونش عملت فليم عربي ابيض واسود و نظام شرفةالبنت زي عود كبريت و حورات دي
نسرين/ بضحك عيب عليكي دي سميرة تربتنا ربنا يستر مطلعكيش حامل
مليكة / اخىرسي بقي يا كلب البحر لما نشوف حيتعمل فيا ايه تاني ربنا يستر
نسرين/ صحيح يابت يا لوكا مين الواد المز اللي جه حبنا و مين عفريت العلبه اللي قاعده تحت ربنا يكفيكي شرها مش سهله خالص
مليكة/ قاصدك عمت غسان فوزيه المفتريه انا بخاف من نظرتها قوي بجد بترعب من شكلها دي كانت حتلبسني مصيبة قال ايه في علاقه بيني وبين ريما اخت غسان وانا كنت واد هو
نسرين / هههههههههههه هههههههههههه كنتي حتجوزي ريما بس تعرفي عندك حق هي تخوف الصراحة ومين بقي المحسوك اللي جه اخدنا
مليكة /قصدك حازم ده ياستي صاحب غسان من الطفوله وانضف حد ممكن تقابليه هنا حد كويس جدا
و ريما كمان اخت غسان كويسة قوي هو مافيش غير الحربايه و بنتها ربنا يكفينا شرهم
نسرين/ لوكا لوكا هي ايه سكت حازم ده يعني متجوز خاطب موطبت يعني
مليكه / فاضي يا اختي انهدي
نسرين/ بجد طايب ايه متظبطي اختك معاه
وفجاءة انفتح الباب و دخلت سميرة
مليكة ماما وحشتني ولسه حتحضنها لقت قلم نزل علي وشها من سميرة.
بقلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent