recent
روايات مكتبة حواء

رواية عذاب عاشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم اماني المغربي

رواية عذاب عاشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم اماني المغربي

 (((روايه عذاب عاشق)) 11 بقلم أماني المغربي

بسم الله الرحمن الرحيم
عاصي ..... انا عارف انتوا مستغربين إني جمعتكوا لي دلوقتي بصراحة كدا انا عاوز احدد معاد جوازكوا قبل مسافر
جنات من الصدمة مش قدرت تتكلم
تهاني .....انت هتسافر هتسافر فين
عاصي .... تركية جانبي بعثة عشان اقدر اخد الدكتوراة من هناك
جنات بحزن .... طب و انا
عاصي ببرود .... انتي إي هتتجوزي الراجل إلي بتحبية وهتعيشي حياتك معاه في سعادة إي المشكلة بقا
جنات بتقرب منة بحزن ..... عاصي انت بتتكلم جد
عاصي... اومال بهزر ي بنتي دا فرصة مش تتعوض
تهاني ... وانا هنت عليك ب عاصي هتسبني لمين انت عارف إني مليش غيرك
عاصي .... ارجوكي ي أمي ما تحاوليش تأثري عليا لاني خلاص قررت
بتبص أمة له بكسرة ... اعمل إلي يريحك وسبتة ومشيت
نظرت له سماح بحزن وذهبت بدون إي كلامة
عاصي ... حتي انتي ي سماح
بتقرب منة جنات بغضب وتبداء بلكمة في صدرة..... انت أناني لي ها عاوز تسافر وتسيبنا وانت عارف إن مش عندنا راجل غيرك نحتمي فية
بيمسك إيدها إلي بتضربة وبيبص لها ببرود .... انتي بالذات مش تتكلمني عن الأنانية بيترك إيدها بعنف و تركها وغادر ولكن قبل خروجة من الباب انا جمعتكوا مش عشان نتناقش في موضوع السفر كنت عاوز اقول ليكي حاولي تعجلي من جوازك من الدكتور عشان اعرف احضر واسلمك لية دا لو عاوزاني أحضر جوازك يعني بيسبها في وسط صدمتها بسبب تغيرة المفاجاء
لتتحول ملامحها من الصدمة إلي الجمود وبتهمس في سرها... هي بقت كدا ماشي ي استاذ عاصي خاليا نشوف هتستحمل لحظ فين
بتبص لاسلام بجمود ..... الجواز دا لازم يتم قبل نهاية الشهر
اسلام بصدمة .... أنتي بتقولي إي
جنات ببرود .... إلي سمعتة ي إسلام
اسلام بغضب .... لا انتي اتجننتي خالص
جنات ببرود اكتر .... ايو اتجننت وهتجنن اكتر لو ما نفذتش
بيضغط إسلام علي زراعها بقوة ...... انا مش لعبة في إيدك تحركيها واقت ما انتي عاوز فاااهمة
جنات بتبعد إيدها عنة بجمود..... مش هنستعبط علي بعض كتير انت عاوز الجوازة دي تتم بأسرع وقت ممكن
إسلام .... بس مش كدا
جنات ..... إسلام أنت وعدتني إنك هتساعدني في كل حاجة بقولك عليها
اسلام .... هترجعي تندمي وتقولي ياريت إلي جرا ما كان
جنات بغضب ..... هو إنت إلي هتندم ولا أنا
اسلام بغضب .... ماشي ي جنات هنفذ ليكي إلي عاوزاة بس بعد كدا ما تجيش تعيطي لأنك مش هتبقي قادرة ترجعي الماضي
وبيسبها ويغادر
اليوم التالي في مكتب عاصي
...... في واحدة برا عاوز تقابل حضرتك
عاصي بتعب .... تمام دخليها
...... السلامة عليكوا ي أستاذ عاصي
عاصي ...... وعليكم السلام ممكن اعرف مين حضرتك
.... انا اسمي زهرة
عاصي...... اتفضلي انسة زهرة إزاي اقدر اساعد حضرتك
زهرة...... بصراحة انا مش محتاجة مساعدة انا بس جيت عشان احذرك من إسلام خطيب جنات بنت عمك
عاصي بستغراب .... وحضرتك تعرفي جنات وإسلام منين
بتاخد نفس طويل ..... بصراحة ي أستاذ عاصي انا معرفش انسة جنان كل إلي نعرفة هو إسلام كان خطيبي سابقا بس للأسف اكتشفت أنا شخصية حقيرة بيلعب ببنات الناس لحد ما ياخد إلي عاوزة منهم وبعدها يرميهم رمية الكلاب بتمسح دموعها وللأسف انا كنت واحدة من الضحايا لما عرفت بصدفة إنة خطب فاعرفت كل المعلومات عن البنت وعرفت انك اكتر هتساعدها عشان تتخلص منة
عاصي ..... طب لي جيتي ليا كان ممكن تروحي بنفسى لجنات وعلي ما اعتقد مش هيكون صعب توصليلها ذي ما وصلتي ليا
بتبتسم زهرة ... عندك حق انا فكرت كتير أني أروح ليها وأولها كل الحقيقة بس للأسف هي مش هتصدقني لان إسلام بيعرف يلعب بعقلك إي بنت كأنة منومها مغناطيسي
عاصي ببرود.... ومين قالك إني هصدقك مش ممكن تكون كذبة بتحاولي تسوائي سمعت إسلام بيها
زهرة .... انا مش هستفيد حاجة من تسويئي سمعته وبعدين انا عملت إلي عالية عشان ضميري يستريح والباقي ليك لتصدقني لا متصدقنيش عن إن حضرتك
بتدخل جنات من بابا المكتب ..... عاصي انا
آحم انا اسفة مكنتش اعرف إن عندك حد لان نوارة مش برا علي المكتب
زهرة .... مفيش داعي تعتذري ي أنسى جنات انا كنت ماشية اصلا
جنات باستغراب.... حضرتك تعرفيني
بيتدخل عاصي .... اكيد عرفاكي ما انا دايما بحكي ليها عنك
بتضع جنات يدها في خصرها ..... وتبقي مين بقا عشان تحكي ليها عني
عاصي .... خطيبتي
بتبص لية زهرة في صدمة
جنات بغضب ..... نعم نعم ي عمر خطيبة مين إن شاء الله احنا هنستعبط علي بعض عاصي انت لو عاوز تجرحني اجرحني بس بلاش بالطريقة دي
عاصي ببرود وهو بيقرب من زهرة إلي لسا مصدومة...... واجرحك لي اصلا في حد بيجرح بنتة وبعدين انا وزهرة عارفين بعض من زمان والاسبوع إلي غبتة قابلتها صدفها قربت منها اكتر منها وعرفت قد إي أننا مناسبين لبعض مش كدا ي زهورتي
بيبص لها عاصي برجاء إنها توافقة
بتهز زهرة رأسها ... ها ايوا ايوا انا و استا قصدي انا وعاصي اتفقنا إننا نتجوز لاننا مناسبين بعض
بيبتسم لها عاصي بإمتنان
بتبص لهم جنات بعصبية.... هي كدا بقا ماشي
بصت علي زهرة من فوق لتحت كأنها بتتوعد لها خرجت الباب وراها بقوة
بيضحك عاصي بقوة ... هههههه شرشة البت دي
زهرة بحدة ... ممكن افهم الموقف إلي حطتني فية دا ولي مش قولت ليها الحقيقة
عاصي .... انا اسف بجد إني حطيتك في موقف ذي دا بس ذي مانتي لسا قايلة اسلام مش سهل وصعب إني اكشفة خاصة إن جنات عنيدة وهتفكرني عاوز اشوة سمعتة بس فأنا بترجاكي تساعديني نكشفة عشان نتخلص من شركة واوعدك هاخد ليكي حقك وحق كل بنت ضحك عليها بس إنتي لازم تساعديني ها قولتي إي
زهرة ... حاضر بس انا هساعدك إزاي
عاصي .... الموضوع سهل دلوقتي جنات هتقول الكل اني هخطبك فأنا هعرفهم عليكي وهتظهري قدام اسلام ومن هنا بقا هنقدر نكشفة لانة هيخاف ويتوتر وهيحاول بأي طريقة إنة يبعدك او يهددك وبعدها نسجل له وينكشف
زهرة ..... هو الكلام حلو وكل حاجة بس التنفيذ صعب
عاصي .... متخافيش دايما المجرم بيسيب أثر له مهما كان ذكي أن مش هضغط عليكي بس لو حبة تساعدي جنات بجد او إي بنت ممكن تكون ضحية لاسلام بعد كدا فلازم تساعديني
زهرة ... حاضر هنبداء ننفذ من امتي
عاصي .... باليل هاجي اخدك عشان تعرفي علي الكل وإسلام هيكون كن ضمنهم ويكمل بحقد انا من الاول اصلا ماكنتش مرتاح له واخير ي إسلام الكلب هتقع تحت إيدي
//////////////Amany
جنات بتروح وتيجي في البيت بغضب
سماح .... ماتهدي بقا ي بنتي خوتيني
جنات .... اهدي اهدي إزاي عاوزاني اهدي إزاي وابن المفقعة دا ناوي يجبلي شلل
تهاني .... ونعم التربية ي بنت سماح بقا انا مفقعة
ضحكت جنات غصب عنها ..... معلش بقا ي توتو جات فيكي المرادي بس اعمل اي ابنك ناوي يشلني خلصنا من خلود هانم جات لينا زهرة خانوا
سماح ... والله تستهلي كل إلي بيجري ليكي دا دا عاصي له الجنة والله
جنات بغيظ.... انا والله معرفش إنت ام مين فينا
سماح ..... مش كفاية امة الواد مطوعاكي في جنانك دا
جنات بتحضن تهاني .... دي قلبي دي والله
تهاني .....وانتي حبيبتي وبنتي إلي مش خلفتها عشان كدا واقفة معاكي لان عاصي محتاج حد يشد ودانة عشان يعقل شوية ويسيب فكرة السفر دي من دماغة
سماح بتضرب كف علي كف ..... يكون في عون الواد من حسب راية وسكينة دا
جنات بغيظ.... هو لسا شاف حاجة دا انا هطلع البلا الازرق علية وعلي ست زهرة دي
باليل
تهاني ..... بسم الله ماشاء الله اخص عليكي ي بت ي جنات انتي لي ما قولتيش إن خطيبة إني بالحلاوة دي
جنات بغيظ.. . تهاني
تهاني .... يعني اكذب يعني البت فلقة قمر زهرة وهي زهرة فعلا
زهرة .... دا عشان عيونك حلوة ي طنط شيفاني حلوة وبعدين ما إنتي ذي القمر اهو دا لولا عاصي اقال ليا أنة مش عندة اخواتك كنت فكرتك اختة
تهاني ...... دا من ذوقك ي حبيبتي تعالي بقا اقعدي جنبي هنا لأنك دخلتي قلبي وحبيتك لله في الله
جنات واقفة مصدومة إي دا مش دا خالص إلي اتفقت معاها علية
عاصي خد بالة من ملامحها وفكتم ضحكتة بالعفية
بصت له جنات بغيظ لما لمحتة
امها قربت منها بشماتة...... شكل راية تخلت عن سكينة وسكينة هتفضل لوحدها
بصت لها جنات بصدمة..... وربنا ما انتي امي اكيد لقياني علي بابا جامع
بتضحك سماح وبعدها جوا .... نورتي ي حبيبتي البيت من هنا ورايح اعتبريني ذي امك بظبط انا اه مرات عم عاصي بس هو بيعتبرني امة التانية
زهرة بحب .....دا شرف ليا إني اعتبر إنتي وتهاني هانم امي
تهاني ...هانم إي بس انا مش بحب الألقاب قولي ليا ي تهاني بس انا لسا صغيرة بس ابن.... لما جة كبرني
زهرة .. هههههههه بصراحة مش بين علي حضرتك اصلا انتي وماما سماح إنكوا كبار في السن يعني لو مشينا في الشارع جنب بعض هيفكرونا صحاب
سماح ..... تعالي ي استاذ جنات اتعلمي شوية ذوق بدل الدبش إلي بتطلعية
بتنظر لهم جنات بغيظ ولسا هتقفل الباب لقت اسلام دخل .... في اي حاجة فاتتني
بتهمس جنات له بغضب ..... لا وحاجة مجرد إن امي وتهاني اتحلفوا ضدي مع ست زهرة كأنها عملت لهم سحر ي جدع
اسلام... ههههههه طب تعالي ندخل عشان اخد حبة سحر انا كمان
جنات ... إسلام
اسلام .... ههههههه خلاص بهزر
اول مدخلا إسلام انصدم مكانة ... إنتي
استووووووب

الثاني عشر م نهنا
google-playkhamsatmostaqltradent