recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل العاشر 10 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل العاشر 10 بقلم نرمين قدري


 الفصل العاشر بقلم نرمين قدري

غسان /انا ممكن أتنازل عن كل التهم دي بس بشرط
مليكة/ ايه هو الشرط ده
غسان / اتجوزك
تنحت مليكة اااية مين يتجوز مين لاء طبعا انا اتجوز ده من سابع المستحيلات اني اتجوز اصلا
بقلم نرمين قدري
غسان /وانا مش ممكن اتنازل عن حقي وانسي انك خداعتيني ونصبتي عليا
مليكه/ بس متقولش نصبتي عليا علشان انت كمان كنت عارف انا مين و ضحكت عليا خالصين بقي وسلاموعليكو حروح بتنا
غسان/ تعالي هنا ايه شغل العيال ده
احنا بنلعب هنا يا آنسة مش آنسة بردو ولا
مليكه/ الازم حدودك انا مسمحلكش تتكلم عليا كده
غسان /امال ازاي يا محترمة تسمحي لنفسك تنامي في قوضة واحده مع اتنين شباب غرب عنك. مهما كانت الظروف
مليكه/ انت اللي أجبرتني علي كده مش انا .
بدل ما تيجي تحط اللوم كله عليا راجع نفسك الاول
غسان/ ليه بقي هو انا اللي قلتلك انتحلي شخصية مش بتاعتك وتعالي اضحكي عليا
مليكة / لا انت اللي حطيت الشرط الزفت ده من الاول
غسان/ انا حر. مزرعتي حر فيها وأشغل فيها اللي يعجبني
مليكة / يعني انا أعتبر نفسي مرفوضه .
كده خلاص صح يلا احسن انا كمان كنت عاوزة امشي ده شغل اشغال شاقة
غسان / بس بقي بطلي لك هو مين المفروض ده هو
دخول الحمام زي خروجة يا آنسة
لاء طبعا حضرتك ماضية علي عقد سنتين بشرط جزايء كبير. واهي قضية تانية كمان
مليكة/ هو انت عاوز توديني في داهية وخلاص
غسان / بصراحة اه واللي جاي لسة اللعن من اللي راح
بصي بقي يا مليكه هانم و لا نخليها مالك علشان حضرتك حتبقي بلبس مالك ده لحد ما اعفو عنك
و افكر أمتي اتجوزك . لكن لحد اليوم ده ما يجي انتي مالك.
مالك وبس وحتشتغلي كل اللي حقول عليه فاهمة ياقطة بس دلوقتي انتي اجازة علشان ايدك بس بعد كده استحملي الشيله بقي
مليكة / انت ناوي علي ايه مش فاهمة ويعني حفضل مالك مش حرجع مليكه
و الشرط الجزائي ده بكام انا ماختش بالي وانا بمضي العقد
غسان/ عارف طبعا وده من أحد الأسباب اللي خالتني أشك فيكي و ادور وراكي لان الشرط الجزائي كان كبير جدا. ومع كده ملفتش نظرك لان تفكيرك كله كان رايح أنك حتنكشفي و التنكر مظبوط ولاء صح يا مليكه هانم
مليكة / وقد احمر وجهها من الغضب يعني انت استغلتني
غسان / مسمهاش كده اسمها انا اللي حمارة و مركزتش
مليكة / متغلطش بقي علشان مش حسمحلك
غسان/. لاء حغلط براحتي علي فكرة
و اتفضلي يلا غيري هدومك واوعك المح شعرة نزله منك ولا علي ايه هاتي الباروكا انا حلبسهالك
وقرب منها بشده واختلاط الأنفاس ونقابلت النظرات وتولدت شرارة الحب من جديد
غسان / هو انتي حلوة قوي كده ازاي
مليكه / غسان ابعد مينفعش كده
غسان/ وهو مازال عينه في عينيها وكأنه مغيب عن الواقع وكأنه سارح في حلم جميل جدا
ابعد ازاي وفيكي مغناطيس كل ما ببعد بيشدتي
مليكة انتي ملكتي قلبي وكياني وحياتي بقيتي ملكي يا ملكة قلبي
مليكة/ وقد أذابت من قوة مشاعرة . غسان انا انا انا بح...
وفجاءة رن هاتف غسان كأنه صحي من حلم جميل
افاق غسان وأدرك ماذا كان يفعل
غسان / رد علي الهاتف بصوت متهالك من فرط المشاعر
غسان ،/ الو ايوة يا حازم في ايه
حازم / صوتك ماله مش علي بعضه ليه
غسان/ اخلص عاوز ايه
حازم/ بمكر هو انت فين من الصبح مش باين محدش شافك كالعاده في شغل
غسان /انا جاي اهو خلاص واعمل حساب أن دكتور مالك حينزل الشغل من دلوقتي
برقت مليكة
مليكه في نفسها ايه الرجل اللي عنده شيزوفرنيا هو مش كان عاطيني اجازة شكله عايش بشخصيتين ربنا يستر
حازم/ ومالك حيقدر يشتغل
غسان / بحزم شديد اه يشتغل مبيشتغلش ليه مش بيقبض فلوس و لا حنقعده ونصرف عليه
نزلت الكلمات علي مليكة كالصاعقة وشعرت بالإهانة تركته يكمل كلامة وذهبت ولبست ملابس مالك كامله وسابته ومشت
غسان/ اقفل يا زفت دلوقتي
جري غسان وراها.وشد ها من أيدها انا قلتلك امشي انتي مبتفهميش اتفضلي علي جوا اخلص كلامي
دخلت مليكة والدموع تترقق داخل عينيها
غسان / بصي انا مبحبش اعيد كلامي مرتين اسمعي كويس علشان ماتقعيش معايا انا الوقعة معايا مش حتعجبك لأن حسابك اساسا تقيل عندي
بقلم نرمين قدري
حتنزلي دلوقتي علي المكتب عندي تترزعي مع حازم حيقولك تعملي ايه في شوية أوراق لازم تتنقل علي الكمبيوتر احنا اساسا محتاجين مهندس كمبيوتر فحضرتك حتعملي شغله لحد ما ايدك تخف
واتفضلي كده وريني شكلك
تمام بس البطلون ده ضيق ايه مش شايفه
مليكة / لاء مش شايفه
غسان/ ميتلبسشي تاني مفهوم واي تجاوز مع حد مش حسمح بيه الكلمة علي قد الشغل و خلاص فاهمة ولا افهمك
مليكة/ بكسرة في أوامر تانية
غسان / بتحدي لحد دلوقتي لاء بس انتظري مني اي حاجة في أي وقت
مليكة/ مش يلا طايب
خرجت من الاوضة و مليكة عينيها تتراكم فيهم الدموع
غسان في نفسة معقول انا كنت حضعف كده معقول انا كنت حاخدها في حضني لاء مستحيل ده يحصل لازم تشوف قسوتي
كلهم ميستهلوش يتحبو كلهم اول ما حتجلهم الفرصة حيرموا كل حاجة وراهم
حتكون يعني هي أحسن من امي اللي رامتني لاء طبعا انا لازم متهونش معاها ابدا
مليكه/ هو في ايه بس ياربي كأني مكتوب عليا الكسرة علي طول هو انا اكيد اللي وحشة.
احمد قدمتله كل حاجة وفي الاخر كسرني جامد
وغسان اول ما قلبي بداء يدق له وقف نبضات قلبي عن الدق خنق قلبي بايده هو في ايه انا قلت لازم اققفل قلبي بس هو كأن قلبي قدم اعتراض عليا و رفض يسمعني وضعت مليكة أيدها علي قلبها عجبك كده عجبك كسرة نفسك دلوقتي اشرب انت السبب في كل ده
وصلو ا مكتب غسان دخلت مليكة معاه و عينيها من كتر الدموع لا تري شئ
غسان/ اتفضلي اقعدي هنا علي مكتب ده ومتتحركيش في باذن متي انا شخصيا مفهوم
غسان /بصوت عالي حازم حازم
حازم/ في ايه يا غسان داخل بزعايبك ليه اهدي شوية
غسان /حازم اتفضل اقعد جمب دكتور مالك ووريله حيكتب ايه و ينقل ايه علي كمبيوتر عاوزة ينزل كل حسابت السنادي والسنه اللي فاتت بتاعة كل اقسام المزرعة بحسابتهم بتقفيل مزانيتهم و يخلصهم
و انت بنفسك ياحازم تجيلي علشان اشوف حديله شغل ايه تاني
برق حازم من طلبات غسان المستحيلة طبعا
سحب حازم غسان بعيد
حازم / غسان انت بتستعبط ده شغل خمس مواظفين مين حيقدر عليه
غسان / حاازم ملكش دعوه كلامي بتسمع فاهم
حازم/ يتسمع يتسمع انا مالي أربط الحمار مطرح ميعوز صاحبه
طز فيكم انا حوريها الشغل و اخلع انا مش فاضي للهري ده
غسان/ اولا يكون احسن لما تغور ثانيا اوعي تكلمها بصيغه مؤنث محدش يعرف انها بنت فاهم
حازم / فاهم يا خويا بس خف عليها شوية لا تطفش منك
غسان /مين قالك انها تقدر تهوب نواحي باب المزرعة من اساسه
حازم/ يا واد ياثقة شكلك ماسك عليها زله صح
غسان/ طبعا هو انا بلعب انا كنت سايبها تمثل بمزاجي بصراحة كان عاجبني قوي دورها في مالك .. خليها بقي مع مالك شوية . انا حربيها من اول جديدة
حازم بص له ربنا يهديك حتطلع كل عقدك في البنت الغلابانه دي ربنا يكون في عونها
دخل حازم عليها اهلا مالك ازيك نبداء شغل حتعرف تكتب بايدك
مليكة/ اه أن شاء الله بس قولي علي شغل و ازاي اعمله
حازم هو انت متعرفش على الكمبيوتر
مليكه / لاء بعرف وواخد كورسات كتير
بس انا ليا صديقة تخصصها هندسة كمبيوتر ممكن هي تنفعكم عني
حازم/ بص سيب الموضوع ده شوية انا حدرسة وخصوصا انها بنت وانت عارف حساسية الموقف
مليكة/ استاذ حازم هو انا ممكن اسءلك سؤال
حازم /اتفضل اسءل
مليكة/ هو ليه غسان بيه مش بيحب ستات ليه يعني الشرط اللي حاطه ممكن افهم بصراحة فضولي حيموتني
حازم/ اقولك بس توعدني السر ده بينا
مليكة /طبعا و احلف لو مش مصدق
حازم /في نفسة لازم اقولها يمكن دي اللي تفوقه عن اللي هو فيه
بس يا سيدي علي حد علمي طبعا انا مش ملم بالموضوع كله بس حقولك اللي اعرفه
انا اعرف ان ام غسان تركية الجنسية و ابوة مصري
كانو عايشين هنا كلهم وفجاءة اختفت أمه هي وريما
وهو عمته اللي ربته
وبصراحة عمته دي يا ساتر قمة غل وحقد ماشي علي الارض هي وبنتها
بنتها كده حته بنت شايفه نفسها فاكرة أنها حلوة وبصراحة هي يع خالص السواد اللي جواها طافح علي وشها
عجب مليكة التشبيه وقاعدت تضحك وعلي صوتها في الضحك هي ومازن صادف دخول غسان
نظر لها نظرة اخرستها و ضعت عنيها في الورق اللي قدمها ووشها حينفحر من الغيظ
غسان/ حازم خلصت شرح الدكتور
حازم/ اه يا غسان خلصت وهو مشاء الله عليه ذكي و فهم الشغل حازم كان بيتعمد إثارة غيرة غسان
بصراحة مالك يسد في اي شغل
غسان / بعصببه شديدة حازم تعالي ورايا علي جوا
وانت اتفضل مافيش مرواح لاي حته غير لما الشغل كله يخلص ماليش علاقة بوقت غدا ولاوعشا الشغل ده يخلص مفهوم
اترجت مليكة من قوى صوته وهزت راسها حاضر حيخلص
انهكت مليكة في الشغل
دخل غسان /حااازم متلعبش في عداد عمرك ابعد عنها احسن انا عارف غضبي وحش
حازم/ اهدي بقي هو انا حفضل كل شوية حقولك اهدي اهدي في ايه. هو أي حد يتكلم معاها حتعمل كده متجوزها وتخلص بقي
غسان/ انت اتهبلت انا اتجوز واحده تكتب علي اسمي لايمكن ابدا كلهم شبه بعض متستهلش اي واحده تشيل اسمي
حازم/ غسان انت بتكابر البت عجبتك بس كبرياءك منعك تعترف بكده صح
غسان/ بصراحة يا حازم مش حكدب عليك انا حبيتها وخايف قوي
حازم /خايف من ايه ادي نفسك فرصة افتح قلبك ليها متخافش. يا غسان افتح للحب الباب بقي كفايا كره وحقد عمتك.
زرعت فيك كره اكسرة انت بالحب خلي الحب يدخل قلبك من اوسع الابواب وكفايا بقي عمرك الي راح مع عمتك
غسان/ خلاص بقي قفل علي المواضيع دي ويلا بينا فتح غسان الباب لقي زياد قاعد علي المكتب وبيضحك مع مليكةبصوت علي
زياد فاكر يتمالك الفديو وشكل محمد وهو بيتفرج عليه هههههههههههه مسخرة واللهي
غسان/ مضحكونا معاكم فديو ايه ده
خير يا زياد في حاجة مش انت خلصت الحسابات خير في ايه
وقف زياد / اصل نسيت دفاتر اللي عاوزة تتظبط
غسان/ بعصبية وااختهم خلاص
زياد أيوة انا ماشي خلاص
غسان /دكتور مالك اتفضل عاوزك جوا في مكتب
مليكه استرها يارب
دخلت مليكة / بغضب نعم حضرتك عاوز اية
غسان ممكن اعرف ايه المسخرة اللي كانت بتحصل برا دي وايه الفديو اللي بيتكلم عليه ممكن افهم
مليكه / اولا احنا كنا بنتكلم عادي زي اي اتنين زمايل
مافيهاش حاجة لو ضحكنا و الفديو حاجة متخصكش
غسان/ بغضب لو بتحبي الدلع والمسخره كده انا أولي
و بدون تردد سحبها من أيدها والتهم شفتيها في قبلة يبث فيها كل غضبه منها حتي أدمت شفتيها
ابتعد غسان فور شعور بلدم دي قرصت ودن صغيرة علشان تبطلي تغضبيني وتسمعي كلام
مليكة محستش بنفسها وغير وهي ترفع يدها وتصفعة بالألم !!!!!!!!!!!!؛
وقالت بعصبية انت معندكش حق تلمسني كده
غسان وقد اجتمع غضب العالم كله في عنية انت شايفة كده . سهلة بكرة حيبقي معايا الحق وسحبها من أيدها علي سرايا
بقلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent