recent
روايات مكتبة حواء

رواية فجر ادم كاملة بقلم اماني المغربي

رواية فجر ادم كاملة بقلم اماني المغربي



ادم ...... انا بكرهك وبكره اليوم الي ايجيتي فيه علي البيت

فجر وهي بتعمل حركات بإيدها... نيني نيني حوش ي ولاا انا الي ميته فيك وبحبك اذا كنت انت بتكرهني قيراط فأنا بكرهك مليون قيراط
ام ادم .... اي صوتكوا جايب اخر الشارع
فجر .... تعالي ي خالتوا شوفي البيه دخل اوضتي تاني برغم اني حذرته خمس تلاف مره بس لا الأستاذ ادم مش بينفذ إلا الي في دماغه وبس
ادم بغيظ .... انتي قصدك الاوضه بتاعتي الي من ساعه محضرتك شرفتي وإستوليتي عليها
انا بجد بكرهك
الام .... اددددم اي الكلام الي بتقوله دا
فجر..... لا والنبي ي شيخ انا الي ميته في دباديبك دا انا اطيق العمي ومش بطيقك لتكمل ببرود.... وبعدين انتي إلي لسا قايل من ساعه مجيت والاوضه بتاعتي يعني مش بتعتك ي استاذ
احمد.... اوووف انتوا بديتوا موضوع كل يوم يبقا مش هنتغدا ما اجيب ليكوا ولاعه وتولعوا في بعض احسن اهو نرتاح
فجر وادم ..... مش تتدخل في إلي ملكيش فيه
لينظر كل منهم الي بعضهم بكره
احمد .... ههههههه والله انتوا الاتنين ليقين علي بعض متيجي ي ماما نجوزهم ونخلص اهو نخلص من الخناقه علي الاوضه كل يوم
فجر...... يعععهعععععععع انا اتجوز دا استحاله
ادم ... يععععععععععععع انا اتجوز دي استحاله
لثاني مره تحدثوا في نفس الوقت لينظروا لبعض بكره اكبر
الام .... يبقا بنكتب شهاده وفتهم بإيدنا هو أنا قادره ابعد بينهم دلوقتي لما ابعد بينهم وهم متجوزين
احمد.... تعالي بس ي يا ست الكل نجهز الاكل ما احنا عارفين نهايه الخناقه هيبصوا لبعض بنظره كره وبعدين كل واحد يعطي ظهره التاني وكل واحد يدخل اوضته ويرزعها
لتضع يديها علي اذنها ... اه شوفتي تعالي بقا انت ي حلو نحضر الغذاء اصلي ميت من الجوع
الام .... طول عمرك همك علي بطنك
احمد ... اومال همي علي القط والفار دول اخلصي بقا ي زينب انا بموت منكوا ههههه
الام ..... تعال ي اخره صبري
ام ادم ...... مش تزعلي ي حبيبتي من ادم هو طول عمره دبش كدا حتي معانا
فجر ..... بس انا مش بزعل منه ي خالتوا مش هنكر اني كنت بزعل وبشيل في قلبي بس في موقف حصل خلاني اعرف انه مش بيكرهني كل الحكايه أنه مش بيحب حد ياخد حاجه بتاعته وبس
الام .... موقف اي ي حبيبتي
فجر .... كان أول اسبوع ليا في الجامعه واحده من أصدقائه ضايقتني
ادم .... فجر انتي بتعيطي
لتمسح فجر دموعها .... لا دي حاجه دخلت في عيني
ادم ..... لا ما دا مش شكل حاجه دخلت في عينك دا دا انتي عيونك حمر ذي الدم
فجر بغضب ودموع وهي تبعد إيده .... يعني انت مش عارف انت هتقتل القتيل وتمشي في جنزته
ادم بغضب ..... متقولي في اي بدل ما عماله تلفي ودوري كدا قولي وفهميني اي الي حصل
فجر بدموع .... الي حصل ي استاذ أنك خليت واحدا متسواش تلاته تعريفه ذي ديانه تقول عليا اني عاله علي الناس وهفضل طول عمري عاله علي الناس وانكوا بس مستحمليني عشان وصيه امي لامك واني هفضل علطول من غير سند وهيجي يوم وترموني برا البيت وانك مش بطيقني وعاوز تتخلص مني بأي طريقه
ليحتقن وجه ادم ويمسك يد فجر ويجرها ورائه
فجر بزعيق...... سيب إيدي انت مودين فين انا بكرهك وهسيبلك البيت وامشي عشان انا مش عاله علي حد
لينظر لها ادم بغضب .... انتي تخرسي خالص لاني مش طايق اسمع صوتك انتي إذاي تسمحي ليها تقولك كدا
لتحرر يديها..... لا والله مش انا الي سمحت ليها تقول الكلام دا انت الي سمحت ليها ي استاذ وانا خلاص قررت انا هسيبلك البيت والاوضه تشبع بيهم
ليمسكها من إيدها تاني دون الحديث ليقف أمام احدي الفتيات..... انا ممكن افهم اي الكلام الي قولتيه لفجر
ديانه بدلع .... وانا قولت اي يعني ي ادم مش دا كلامك بردوا
ليمسك ادم شعرها...... انا اقول انتي لا مش فجر الي يتقال ليها انها عاله علي الناس لان العاله علي الناس هو انتي مش هي علي القليل عندها عزه نفس مش عندك كل شويه بتتسولي علي كل واحد شويه عشان يعزمك
ديانه.... سيب ي ادم شعري انت بتوجعني
ادم بغضب .... وهطلعه في إيدي كمان لو مش اعتذرتي ليها
فجر .... مفيش داعي ي ادم خلاص سيب شعرها
ادم .... لا لازم تعرف إن مش بنت خالتي الي بتكون عاله علي الناس
فجر بغضب.... ما انت الي سمحت ليها بكدا سيب بقا شعرها عشان هيطلع في إيدك
ليترك شعرها بعد أن تجمع الجميع ليخلصها منه
ادم ...... انا مش سمحت لحد
فجر .... لا سمحت سمحت ليها تقول الكلام دا لما فضلت تقول انك بتكرهني وانك مستني اليوم الي هطلع من بيتكوا بفارغ الصبر
ادم ..... ايو انا قولت وهقول وهفضل اقول بس محدش يقول غيري محدش مسموح يضايقك غيري محدش يعيطك غيري انا اقول الي انا عاوزه بس محدش تاني يقول عشان كدا لو هي مش اعتذرت ليكي انا هموتها مكانها
ليقترب من ديانه .... لو مش اعتذرتي حالا انا مش هخليكي عايشه يوم واحد وخليكي تكرهي اليوم الي اتولدتي فيه لأنك اتجرائتي وخليتي بنت خالتي تعيط
ديانه بدموع...... اسفه ي فجر بس ي ادم كنت فكراك بتكرها مكنتش اعرف انك بتحبها كدا
ادم .... اكرها بحبها دي حاجه تخصني انا وبس وبعدين انا امتي قولت اني بكرها او انها عاله علينا
ديانه.... مش كنت بتفضل تقول انك مش بطيق فجر بنت خالتك لانها جات واستولت علي كل حاجه بتخصك
ادم ..... ايو وهفضل مضايق بس مش معني كدا اني بكرها او انها عاله علينا دا لو مش شالتها الارض اشالها جوا عيوني لينظر الي الكل من هنا ورايح لو عرفت ان حد ضايق فجر تاني انا الي هقف له
ليأخذ فجر يغادر
وادم .... وانتي ي اختي مش عندك لسان عشان تردي عليها
فجر .... عندي بس انا زعلت وانجرحت للدرجه معرفتش ارد
ادم ... لا ي اختي متبقيش تنجرحي وخليكي باردة و ردي علي اي حد حتي لو كان الشخص دا انا خليكي قويه اوعي تنسي أنه مهما كان الكلام الي بقوله انتي هتفضلي بنت خالتي الحلوه الي بحب اضايق فيكي اتفقنا
فجر ... اتفقنا
ادم ... تعالي بقا اعزمك علي شاورما
فجر ... لا انا عاوز كشري
ادم ... كشري طول عمرك فقريه انا غلطان اني عزمتك اصلا ليسبقها ادم
وتجري ورائه فجر بضحك .... استني بس ي ادم هههه
فجر .... وبكدا ي خالتي عرفت ان ادم مش بيعرف يعبر عن مشاعره وانه بيبان قاسي من برا بس هو طيب من جوا خالص
الام .... انا أمه اهو ومش عرفت افهمه طول السنين الي فاتت وانتي الكام سنه اي قعدتي فيهم عندنا فهمته شكلي هفكر في كلام الواد أحمد واجوزكوا
فجر... والنبي اسكتي ي خالتي قال اتجوز ادم قال ملقتش غير دا واتجوزه
وتمر الأيام والسنين وادم يسافر وفجر تتجوز ابن عمها
الي عاوزني اكمل يقول

google-playkhamsatmostaqltradent