recent
روايات مكتبة حواء

رواية وصال كاملة بقلم نور عصام

رواية وصال كاملة بقلم نور عصام 



 الفصل الاول

وصال. عمو حبيبي صباح الخير وراحت عليه وباسته وبعدين قالت صباح الفل للجميع
احمد. صباح الورد لاحلي بنوته ف الدنيا كلها
مروان. بصلها وبغيظ فيها قال دي احلي بنوته ف الدنيا هو انت مبتشوف بنات ولا ايه يا بابا
شريف. ضحك وقال ارخم بنوته ابرد بنوته لكن احلي وسعت منك دي يا بابا وياريت لو تسحبها
احمد. بمرح قال بس يااد انت وهو دي احلي واجمل بنوته دي كفايه عيونها اللي تجنن دي ولا دمها الشربات
نرجس. بغيظ ماكفايه بقا عاوزين نفطر وبصتلها بعند
وصال. بصتلها وقالت مالك يا حجه عالصبح
نرجس. حجه
وصال. بهزار قالت انتي تطولي وبعدين بمرح قالت من هنا وجاي يا واد انت وهو تقولولي يا حجه وصال وابتسمت وقالت طيب والله الاسم لايق عليه اكون حجه ولا ايه رأيك يا عمو
احمد. ههههههه ماشي يا حجه وبعدين قال يلا افطري علشان اتأخرنا
نبذه عن وصال بنت يتيمه اتوفي امها وابوها وعمها اخدها وكان عمرها سنتين وعاشت مع اولاده شريف ومراوان ومراته نرجس بتحبها بس مش قوي ودايما حسه انها اخدت حب جوزها منها ومن ودلادها برغم انهم كبرو الا انها بردو تتدايق منها لكن عمها يحبها كتير واولاده
وصال. عملت ساندوتس وقالت انا جاهزه وقامو كلهم
برا ف الجنينه
شريف. ها يا وصال هتركبي معايا ولا مروان
وصال. انا هركب مع عمو علشان عوزاه ف موضوع
مروان. يبقي معايا
وصال. لا عمو هيركب مع شريف
مروان. ايه رأيك بقا انو هيركب معايا عمها تعبان بالقلب ومن وقت عرفو وهما اصرو انو ما سوق عربيته خوفا عليه
احمد. قالها عاوزه ايه يا حبيبتي بقلمي نور عصام
مروان. اركب الاول يا بابا وبعدين نتكلم وبصلها بغيظ وعند
وصال. بصتله وقالت رخم ومتطفل وركبت
احمد. اركبي انتي جنب مروان وانا ورا علشان اكون مرتاح
وصال. قعدت جنب مروان وهو ودور ومشي
وصال. ها يا عمو مش ناوي تجيبلي عربيه بقا زي العيال دي
مروان. قولي بقا كدا
احمد. لا مش ناوي يا قلب عمك
وصال. بزهق اشمعنا انا الله
احمد. علشان العيال دي رزينه وهاديه وعاقله لكن انتي متهوره ومجنونه بقلمي نور عصام
وصال. خلاص هسوق براحه
مروان. بردو لأ
وصال. انت مالك
احمد. حبيبتي انتي بتروحي معانا الشركه وترجعي معانا ولو رايحه اي مشوار بردو حد بيوصك يبقي ليه المخاطره بقا
وصال. التفت وبصتله وقالت يا عمو مينفعش افضل كدا كل ما احب اروح مشوار اقول ل مروان او شريف دا ظلم علي فكره
احمد. ليه بقا علشان بيريحوكي
وصال. لا علشان حريتي الشخصيه فين هي
مروان. حرية ايه يا ختي
وصال. انت مالك يا بارد الله
مروان. بت انتي اتلمي احسنلك
وصال. انت بتتحشر ليه خليك ف حالك احسن
مروان. مفيش عربيات والمكان الي عاوزه تروحيه هوديكي فاهمه
وصال. مش فاهمه ايه رأيك بقا
مروان. هو عند وخلاص وبعدين هتروحي فين يعني
وصال. يا ناس لازم يكون ليا حريه شخصيه ومتطلبات تخصني ومش عاوزه حد يكون موجود معايا فيها حاجه دي بقلمي نور عصام
مروان. بصلها وقالها دا علي اساس انك بنت زي البنات دا انتي
وصال. قاطعته وقالت قصدك ايه
احمد. رد قبل مروان وقال بس انتي وهو ف ايه
وصال. يعني انت مش شايف كلامه وقلة أدبه يا عمو
احمد. هو معاه حق
وصال. بزعل معاه حق
احمد. ايوا احنا كلنا خايفين عليكي وانتي بجد متهوره
مروان. بصلها وابتسم ابتسامه نصر
وصال. زعلت وسكت لأن مفيش فايده
احمد. بعد شويه قالها حبيبتي انا مش عاوزك تزعلي بس احنا بحد خايفين عليكي واعتقد كل طلباتك موجابه
وصال. بزعل خلاص يا عمو مش زعلانه هي عرفه انو تعبان ومش عاوزه تضغط عليه بقلمي نور عصام
وبعد دقائق وصلو الشركه ونزلو وكل واحد فيهم راح مكتبه
احمد. كان بيتابع عمله
شريف. دخل وقعد معاه وقاله بابا هي وصال كانت عاوزه ايه
احمد. ابتسم وقال كانت عاوزه عربيه
شريف. ومالو يا بابا متجبلها عربيه
احمد. اممم عاوزني اجبلها عربيه وانت عارف انها مجنونه وبتمشي ولا كأنها طايره ومحدش ف طريقها
شريف. متقلقش انا هعلمها تسوق صح وبدون تسرع
احمد. ابتسم بخبث وقاله جوزها يبقي يعلمها انت مالك
شريف. اتوتر وبعدين قال نعم
احمد. ايوا هي معاك بقالها كام سنه وبردو بتتهور ف السواقه يبقي جوزها حر معها رواية وصال بقلمي نور عصام
شريف. بعصبيه قال بابا وصال مش هتتجوز دلوقتي وقام مشي
احمد. اتنهد وقال اااه يا احمد عيالك الاتنين عينهم من بنت عمهم وبعدين رجع لورا عالكرسي وقال بس ياتري هي بتفكر ف مين
مروان. بعد شويه راح عند شريف
شريف. ف حاجه يا مروان
مروان. ايوا الملف اللي بعتهولك خلصته
شريف. ايوا وبعته عند وصال تمضي عليه وتجبهواك
مروان. تمام وراح عندها خبط ودخل
وصال. ببردو نعم
مروان. عارف انها مقموصه وقف قدامها وقالها خلصتي الملف
وصال. لحظه اخر حاجه
مروان. ياريت تهتمي بشغلك زي ما بتهتمي بطلباتك
وصال. بصتله ورفعت حاحبها وقالت الملف وياريت تغور من وشي
مروان. ابتسم ومال عالمكتب قدامها وقالها انا ممكن اقنعه
وصال. فرحت للحظه وبعدين بكبريائها وغيظها منه قالت مش عاوزه حاجه من خلقتك انت بزات
مروان. ضحك وقال براحتك انا كنت عاوز اريحك علشان مشاويرك الخاصه بتاعت البنات اللي انتي اصلا ملكيش فيها
وصال. قامت وقفت وبصت جنبها ومسكت المقلمه
مروان. عرف هي هتعمل ايه اتحرك من قدامها
وصال. حدفتها عليه
مروان. ههههههههه وسابها ومشي
وصال. قعدت وقالت تك الارف عندي ومستفز
واخر النهار
احمد. مروان شوف وصال ويلا علشان نمشي
مروان. حاضر يا بابا وراح مكتبها ما لقاها استغرب وبعدين راح عند شريف دخل وقال مش كنتو تقولو انكم بتتفقو عاللي مش هيتم
وصال. بنرفزه قالت اقسم بالله يا مروان لو ما بعدت عني
مروان. قرب منها وقالها هتعملي ايه
شريف. بس بقا يا مروان بلاش تعاندها
وصال. وعلي ايه خليه يحرق دمي البارد
مروان. مسكها من دراعها وقالها مين يا بت اللي بارد
وصال. هيكون مين غيرك يا عنيا
مروان. ضغط علي دراعها ولسه هيتكلم
احمد. دخل وقال ايه انتو اتجننتو بتتخانقو هنا كمان
مروان. ساب دراعها وقال ابدا يا بابا دا انا بس برد عليها
احمد. وافرض حد من الموظفين دخل عليكم كدا يبقي شكلكم ايه يااستاذ انت وهي بقلمي نور عصام
مروان. أسف يا بابا
شريف. يلا يا بابا انت عارفهم مبيهمدوش
وصال. بصت ل مروان بأرف ومشيت قدامهم
احمد. قاله خف عليها شويه
مروان. ما هي اللي دايما تعاندي وتقف قصادي ف اي حاجه حتي لو مش مستهله بقلمي نور عصام
وبعد بعض الوقت وصلو البيت
وصال. قالت هطلع اغير وانزل
احمد. طيب يا حبيبتي وبعد شويه
نرجس. كانت نازله من عالسلم
احمد. قال نرجس معلش نادي وصال اتأخرت والاكل جهز
نرجس. اتأفأفت وراحت علي اوضتها وخبطت ودخلت
وصال. تعالي يا طنط ف حاجه
نرجس. هيكون ف ايه يا ختي
وصال. استغفر الله العظيم
نرجس. بتستغفري ليه شوفتي عفريت قدامك
وصال. قامت وقفت وقالت نعم حضرتك عاوزه ايه
نرجس. هعوز ايه منك يا ختي
وصال. بصتلها وبكل بردو قالت جايه اوضتي ليه
نرجس. الاكل جاهز والست هانم لسه ما نزلت
وصال. شكرا وعدت من جنبها
نرجس. كانت هتفرقع من طريقتها وعدم اهتمامها معها ف الكلام
الكل متجمع عالسفره
نرجس. بتبص ل وصال بأرف والكل ملاحظ
وصال. خلاص جابت اخرها قالت متبصليش كدا ممكن
نرجس. انا ابص براحتي ف المكان اللي يعجبني وبردو بالطريقه اللي تعحبني دا بيتي وصال بقلمي نور عصام
وصال. ايوا الكلام اللي بتقوليه دا لما تكوني بتبوصي علي حد غيري لكن انتي بتبوصلي يبقي لازم اتكلم وبعدين دا بيت عمي مش بيتك
نرجس. لمي نفسك يا بنت فاديه احسنلك
وصال. مالها فاديه بقا ياختي
نرجس. اختك
وصال. بقولك ايه يا طنط
نرجس. طنط
وصال. انتي عاوزه ايه حضرتك
نرجي قالت شايفين بتكلمني ازاي
وصال. بقولك ايه يا نرجس
نرجس. هي حصلت تقولي نرجس
احمد ومروان وشريف بيضحكو
وصال. نرجس انا مقضيه يوم زي الزفت بسبب جوزك وولادك ف حلي عني كدا وسبيني ف حالي
نرجس. شافين قلة أدبها وردها عليا
وصال. قامت وراحت عليها وحطت ايدها علي كتفها وقالت عيب عليكي تقولي اني قليلة الأدب لأن الكل عارف اني تربيتك رواية وصال بقلمي نور عصام وانا بصراحه خايفه علي شكلك قدام الكل وباستها من خدها وقالت اوعي تقولي كدا تاني ومشيت وسابتهم
احمد وولاده انفجرو من الضحك
نرجس. بغيظ قالت يارب تكونو انبسطو بكلامها معايا
احمد. انا مش عارف بتعنديها ليه استفدتي ايه
نرجس. إن احرق دمها زي ماهي حرقة دمي علطول وترد عليا وعمرها ما فوتت ابدا بقلمي نور عصام
احمد. نرجس دي بنتك وانتي اللي ربتيها هي ماشافت امها وابوها
نرجس. بقولك ايه انا مش فيقالك
شريف. قال خلاص يا جماعه انا عاوزكم ف موضوع مهم
نرجس. موضوع ايه دا
شريف. وصال
نرجس. قطيعه هو مفيش غيرها ف البيت نتكلم عنه
شريف. ماما اهدي واسمعيني
نرجس. اتفضل حضرتك
شريف. انا عاوز اتجوز وصال
مروان. كان بيشرب شرق
احمد. بصله وقال علي مهلك يا ابني
نرجس. علي جثتي انك تتجوزها
مروان. قال ......
ياتري مروان قال ايه وهل كلامه هيقلب كل شئ ام لا
رواية وصال بقلمي نور عصام

Sherif. intercourse Narcissus. His flock is nothing else in the house we are talking about Sherif. Mama guide and listen to me Narcissus. Please, please Sherif. I want to marry Wisal Marwan. He was drinking east Ahmed. Onion, he said, "Ali is dead, my son." Narcissus. You must marry my body Marwan. He said ...... I wonder if Marwan said what and whether his words will upset everything or not Novel Wissal Baklami Nour EssamSherif. intercourse Narcissus. His flock is nothing else in the house we are talking about Sherif. Mama guide and listen to me Narcissus. Please, please Sherif. I want to marry Wisal Marwan. He was drinking east Ahmed. Onion, he said, "Ali is dead, my son." Narcissus. You must marry my body Marwan. He said ...... I wonder if Marwan said what and whether his words will upset everything or not Novel Wissal Baklami Nour EssamSherif. intercourse Narcissus. His flock is nothing else in the house we are talking about Sherif. Mama guide and listen to me Narcissus. Please, please Sherif. I want to marry Wisal Marwan. He was drinking east Ahmed. Onion, he said, "Ali is dead, my son." Narcissus. You must marry my body Marwan. He said ...... I wonder if Marwan said what and whether his words will upset everything or not Novel Wissal Baklami Nour Essam

google-playkhamsatmostaqltradent