recent
روايات مكتبة حواء

رواية وصال الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية وصال الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام 

 الفصل الثاني

مروان. قال اهدي يا ماما مش كدا أكيد شريف بيهزر
شريف. لا انا مش بهزر انا بتكلم بجد
مروان. بصله وقال بهمس انت بتحبها ولا ايه
شريف. ابتسم وقال برتاح دايما ف وجودها ولما بتغيب شويه بحس ان قلبي هيوقف وبدور عليها زي المجنون
مروان. زعل وقال من امته
شريف. من زمان
مروان. طيب وهي انت كلمتها ف حاجه
شريف. لا طبعا بس معتقدش هتمانع
مروان. اتنهد وسكت
احمد. اخد باله من تعبيرات ابنه
نرجس. بردو حست بأبنها وقالت ل احمد انشالله تكون ارتحت دلوقتي
احمد. بصلها بزعل علشان هو فهمها وبعدين قالها هي ذنبها ايه
نرجس. بصت ل شريف وسكتت
شريف. ها يا بابا قولت ايه
احمد. نتكلم بعدين يا شريف
شريف. ليه يا بابا كلنا موجودين اهو
احمد. بص ل نرجس وقال بعدين يا شريف والكل فعلا سكت
ومرت الايام والحال زي ما هو
شريف. وصال تعالي عاوزك
مروان. لحظه بس تعالي وبعدين روحي ل شريف
نرجس. بصتلهم وقالت احلوت يعني
مروان. ماما انا عاوزها ف الشغل
وصال. فهمت مرات عمها وراحت عليها وقالت قولي لولادك يبعدو عني بقلمي نور عصام وانتي كمان علشان نرتاح كلنا
نرجس. انتي طولي يا بت
وصال. احسن من كدا كمان
نرجس. هو في حد احسن من ولادي
وصال. طبعا
نرجس. عموما نجوم السما اقربلك من ولادي فاهمه
وصال. لا مش فاهمه وبعند فيها قالت ولو عاوزه واحد فيهم هاخده غصب عنك ومتقدريش تعملي حاجه
نرجس. بقا انا مقدرش اعمل حاجه وكل دا وولادها متابعين
وصال. وريني هتعملي ايه وراحت وقفت وسطهم وقالت ها مين فيكم عاوز مصلحته تخلص الاول
احمد. كان ف المكتب طلع وسمع كلامهم من الاول وبعين قال تعالي يا وصال عاوزك جوا
وصال. بصتلها وقالت اهو الكبير اللي كلمته هتمشي
نرجس. ماشي يا بنت فاديه
وصال. دخلت ورا عمها ومروان وشريف راحو معهم واتكلمو شويه ف الشغل رواية وصال بقلمي نور عصام
احمد.طيب كدا تمام بكرا باذن الله تخلصو المناقصة مع بعض كلهم حاضر يا بابا
شريف. وصال كنت عاوزك
احمد. بعدين ياشريف
شريف. بابا
احمد. خلصو بس المناقصه دي ونتكلم اكيد
شريف. حاضر يا بابا وقامو طلعو من المكتب
نرجس. قالت ابعدي عن ولادي يا وصال احسنلك
وصال. بصت ل عمها وقالت شوفلك صرفه معها علشان ردي طبعا مش بيعحبها كالعاده
احمد. روحي انتي يا وصال
نرجس. مش هتروح ف حته غير لما الموضوع دا يتقفل
وصال. موضوع ايه
نرجس. بتسرع قالت جوازك من ابني
وصال. بصت ل مروان وقالت بقا انت عاوز تتجوزني
مروان. بضعف قال ياريت
وصال. مش فاهمه حاجه
مروان. بصلها وبص ل شريف علشان ما تغلط ف الكلام
وصال. فهمت نظرته وبعدين قالت عن ازنكم وطلعت علطول
احمد. هو انتي مفيش فايده ف لسانك دا
نرجس. هي يعني مكنتش هتعرف
احمد. بصلها بزعل ومشي علي اوضته
شريف ومروان كمان طلعو علي اوضهم
نرجس. طلعت عند وصال بقلمي نور عصام
وصال. نعم
نرجس. قعدت جنها عالسرير وقالت طبعا انتي عرفه ان شريف ومروان متعلقين بيكي واعتقد انتي فاهمه كدا لانك مش صغيره وشريف طلب يتجوزك وعاوز يتكلم معاكي
وصال. شريف
نرجس. ايوا يا ختي
وصال. اتنهدت ولسه هتتكلم
نرحس. قالت مروان وشريف بيحبوكي للاسف
وصال. طبيعي
نرجس. وصال انتي فاهمه كويس كلامي بلاش تحوري عليا مروان كمان بيحبك واكيد عاوز بتجوزك بس شريف هو اللي اتكلم الاول
وصال. وانا ذنبي ايه
نرجس. بزهق قالت دنبك ايه
وصال. ايوا انا مليش ذنب طول عمري اتعامل معهم وعاملهم علي انهم اخواتي وانتي عرفه كدا كويس عمري ما فرقت بينهم ف المعامله ودايما اقول لهم اني اختهم عمري ما قولت اني بنت عمهم علشان اللي انتي فهماه وبتحاولي تقوليهولي مش ذنبي اذا كانو اتعلقو بيا وحبوني وبعدين مش جايز يكون اعجاب عادي لكن مش حب زي ما بتقولي ولو لقو حد تاني هيتعلقو بيه وينشغلو بيه اكتر
نرجس. للاسف بيحبوكي انني ومش عاوزين غيرك انتي
وصال. عيونها اتملت دموع وقالت المطلوب مني
نرجس. تبعدي عنهم
وصال. اعمل ايه اسيب البيت مثلا
نرجس. ياريت بس للاسف هيتعلقو بيكي اكتر
وصال. زعلت من طريقتها وقالت طيب اعمل ايه
نرحس. اي حاجه المهم محدش ف ولادي يتجوزك لان دا انا مش هوافق عليه نهائي بقلمي نور عصام
وصال. زعلت منها وقالت تصدقي انا اصلا مرضاش بولادك علشان انتي امهم ولو مفيش غيرهم ف الدنيا مش هيحصل
نرجس. هنشوف يا بنت فاديه
وصال. لو سمحتي عاوزه انام
نرجس. مشيت
وصال. قعدت تفكر بكلامها وطريقة مروان وشريف معها طول عمرهم واتنهدت وقالت يارب حلها من عندك انا مليش غيرهم وبعد فتره من الزهئ والتفكير نزلت لتحت ف الجنينه وقعدت عالارض عند البسين
مروان. كان قاعد ف البلكونه وبيسمع الفون شافها ف نفسه قال ايه اللي منزل المجنونه دي دلوقتي ونزل وصل عندها وقال وصال
وصال. اتخضت وحطت ايدها علي قلبها من الخوف
مروان. اهدي اهدي دا انا
وصال. اتنفست بصوت عالي
مروان. بهزار قالها ايه شوفتي عفريت
وصال. ابشع من عفريت
مروان. ههههه وبعدين قعد جنبها وقالها ايه اللي منزلك دلوقتي
وصال. ابدا كنت زهئانه
مروان. زهئانه ولا بتفكري ف كلام ماما
وصال. بصتله وقالت عادي
مروان. علي فكره انا شوفتها وهي طالعه من عندك
وصال. ما انت عارف امك وكلامها
مروان. امك
وصال. سوري مامي
مروان. بتتريقي
وصال. اعملك ايه يعني ما انتو زهئتوني
مروان. قرب منها وبص ف عيونها وقالها هتوافقي
وصال. دقات قلبها سرعت وبصتله وما اتكلمت
مروان. وصال ردي عليا
وصال. دموعها نزلت وقالت مش عرفه
مروان. بحرقة قلب قالها يعني ايه مش عرفه
وصال. انت رأيك ايه عاوزني اقول ايه
مروان. قولي اللي انتي حساه وعاوزاه
وصال. شريف كويس ولو رفضت ايه السبب
مروان. شاور علي قلبها وقال السبب اللي هنا اللي موجود فيه
وصال. شريف ميستهلش ابدا اعمل فيه كدا وانا شايفه حبه ليا
مروان. دا جواز يا وصال لازم تكوني مقتنعه بيه وموافقه عليه علشان دي هتكون حياتك بعد كدا بقلمي نور عصام
وصال. عمي تعبان ومش هيتحمل
مروان. بصلها وقالها دلوقتي احسن من بعدين
وصال. مش هقدر ودموعها ذادت
مروان. مد ايده ومسح دموعها وغمض عيونه واتنهد
وصال. ياريت كان حد تاني هو اللي اتكلم الاول
مروان. دمعه من عينه نزلت بلا وعي وحضنها
وصال. بتعيط
مروان. طبطب عليها وقالها الحد التاني كان ناوي يكلمك بس ما لحق
وصال. للاسف كلنا هنتظلم
مروان. فاق لنفسه وقال لا يا وصال شريف كويس وبيحبك وانا واثق انو هيسعدك بقلمي نور عصام
وصال. عرفه بس ممكن تكلمه
مروان. للاسف كلمته وقالي انو بيحبك وميقدرش يستغني عنك
وصال. ماردت
مروان. مسك ايدها وقالها انتي اختي وهو اخويا وبقهر قال ربنا يسعدكم ولكن قلبه يعتصر من الحزن
وصال. قامت وقالت تصبح علي خير ومشيت
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
احمد. صباح الخير يا شباب الكل رد
شريف. لولو خلصي وتعالي معايا علشان نلحق نقابل العميل
نرجس. قبل وصال ترد قالت وهي تيجي معاك ليه متروح انت لوحدك او اخوك يجي معاك بقلمي نور عصام
شريف. دا شغل يا ماما فيها ايه يعني وبعدين هي دي اول مره
نرجس. من هنا وجاي تخلص شغلك من غيرها
شريف. مين قال كدا
نرجس. انا خلاص معتش ليا كلمه عليكم خلاص كبرتم
شريف. ليه كدا يا ماما عالصبح
نرجس. بعصبيه قالت من هنا وجاي تبعد عنها خالص علشان اللي ف دماغك دا مش هيحصل
احمد. نرجس
نرجس. بلا نرجس بلا زفت دا ابني ودا حقي اوافق او موافقش علي جوازه وانا مش موافقه علي اختياره
شريف. بس انا موافق يا ماما وعاوزها وبصراحه كدا انا اللي هتجوز مش حضرتك والكلمه ليا انا بعد بابا
نرجس. يعني ايه يا استاذ شريف خلاص قدرت بنت فاديه تاخدك ف صفها قدرت تسيطر عليك لدرجة بتعصي كلامي
احمد. بصوت عالي قال انا موافق
وصال. خلاص جابت اخرها من كلام مرات عمها ردت وقالت .....
توقعاتكم وصال قالت ايه
وايه رد فعل مروان
رواية وصال بقلمي نور عصام
عاوزة تفاعل كتييييير

google-playkhamsatmostaqltradent