recent
روايات مكتبة حواء

رواية زهرة الصعيد الفصل الثامن 8

رواية زهرة الصعيد الفصل الثامن 8  

البارت التامن

زهرة بصدمة:عااااا انت بتعمل ايه عندك
هلال وهو بيتعدل علي السرير
هلال بكيد:نايم اصل الاوض هنا مش مريحة خالص ودي اكتر اوضة ارتحت فيها
زهرة بغيظ:والله طب اتفضل برا من غير مطرود
هلال بابتسامة ساذجة:تؤ تؤ مش خارج أنا خلاص قررت هنام هنا
زهرة نفخت بضيق:هلال لو سمحت اتفضل برا عشان عايزة انام ورأسي مصدعة مش حمل كلام
هلال:طب وفيها أي لما تيجي تنامي جنبي أنا جوزك
زهرة بشهقه:ايييييه أنت سافل
هلال:قلي في ادبك كمان قلي
زهرة بضيق:طب لو سمحت بعد اذن معاليك اتفضل
هلال وهو بيقوم ويعدل تيشرته بتكبر
هلال:هخرج بس بشرط
زهرة:واللي هو
هلال:تغنيلي
زهرة:نعم
هلال:تغنيلي اصل صوتك عجبني اوي
زهرة مسحت علي وشها بضيق
زهرة: حاضر ان شاء الله اول ما الصبح يطلع هقرفك غني
هلال:تؤ تؤ دلوقت
زهرة:يووووه بقي عايزة انام
هلال:علي صوتك عشان ابوكي يسمع ويجي يشفنا
زهرة:طب لو سمحت اخرج
هلال:قلت لا غنيلي ووعد هخرج علي طول
زهرة:محسسني وردة هتغنيلك اووف
هلال:واحسن كمان ي زهرتي 😛
زهرة:اخرس طيب
هلال:طب يلا غني
زهرة:هتزفت بس مش اكيد هنا الكل هيسمعنا اتفضل تحت في الجنينة وأنا هتزفت انزل
هلال:ماشي 😌
زهرة مشيت تفتح الباب وهلال ماشي وراها
برا
الاب بكحه:احم احم زهرة
زهرة:ي لهوي ابويا بينادي عليا ي لهوي ي فضحتي وعمالة تلطم
هلال:عادي أنا جوزك 😛😂
زهرة وقفة تلطم
الاب بيخبط:زهرا أنتي نعستي اياك
زهرة:ايوا ي ابويا اديني جاية
زهرة:اتنيل اقف ورا الباب يكش تظهر
هلال وقف ورا الباب وزهرة فتحت لابوها
زهرة بتوتر:خير ي ابوي
الاب:ابدا يبتي جولت اجي اجعد معكي نتحدتو شوية بجلنا زمن مجعدناش
زهرة بتوتر: إيه ليه لا جصدي يعني أنا عايزة انام جوي يبوي او ممكن نتكلمو تحت
الاب بشك:مالك يبتي أنتي كويسة
زهرة بتوتر:ايوا يبوي مالي
الأب:يعني جلجانة اكده ووشك اصفر ومش علي بعضك
زهرة:من التعب يبوي طول اليوم من التعب
الاب:ماشي يبتي جوليلي مبسوطة من هلال
زهرة بتوتر: طبعا يبوي مبسوطة جوي دا هلال دا راجل وزين وجدع وابن اصول
هلال من ورا الباب طلع صباعه وزغزغها
وزهرة ميلت وكانت هتضحك
الاب:ماشي يبتي بس متاكدة انك زينة
زهرة:ايوا يبوي عن اذنك عاد عشان انام
الاب مشي وزهرة قفلت الباب واخيرا اخدت نفسها
زهرة:عجبك كدة يعني لو كان بابا شفنا
هلال:عادي جوزك
زهرة:جوزي طب يلا برا
هلال:لا أنتي نسيتي لازم اسمعك
زهرة بضيق:اووووف انزل وانا هنزل وراك
زهرة فتحت الباب براحة وهلال اتسحب ونزل
قبله علي السلم ادم
ادم بخبث:مالك يشق نازل تسحب كدة ليه
هلال بتوتر:ها ابدا كنت بشرب
ادم:وهو إللي بيشرب بيطلع فوق بردو 😉
هلال:يعم اتنيل أنا نقصك
هلال زاح ادم وطلع الجنينة
زهرة حطت عليها شال علي ضهرهاخ ولبست طرحة وخرجت
نزلت هي كمان تسحب
_____
ادم:بخخخخخ
مروة بفزع:هااااا يخربيتك فزعتتي
ادم:سلامتك من الفزع يقمر
مروة:احم وسع خليني اطلع انام
ادم:استني بس انا جعان اوي
مروة:ايوا شغلتي إيه أنا هاكلك مثلا
ادم:لا ي ظريفة بس مش لاقي اكل متيجي ناكل سوا
مروة بتفكير: اممم تصدق أنا كمان هموت من الجوع
بص في فطير اهو هجيب جبنه وعسل وناكل
ادم:اشطا
______عند زهرة
هلال:ساعة علي ما تيجي
زهرة:اخرس أنا مكنتش اصلا هاجي
هلال:عادي كنت هطلعلك تاني
زهرة:🙄🙄
هلال:طب يلا غني بس تكون حاجة حلوة
زهرة:احم احم احم
هلال:ايه هنقعد نقول احم احم احم إحنا اخلصي الفجر علي اذان
زهرة:حلو يبقي نصلي ونام ووعد هغنيلك الصبح
هلال مسكها من اديها:قولت لأ يلا
زهرة اول ما مسك اديها حست برعشة في جسمها وكانت فرحانة
زهرة: ايه قلت الادب دي حوش ايدك
هلال:علي فكرة أنا جوزك ويلا غني بدل ما اخدك واطلع معاكي فوق
زهرة اخدة نفس
زهرة:ربنا يخليك لقلبي
تبقي طول العمر جنبي
كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح
كان لؤانا احلي صدفة
يللي جنبك ببقي عرفة
انك انت جيت حياتي تمل كل سنيني فرح
من حسن حظي اني قابلتك
تقدر تقول جنتي في وقتي
ان كنت قبلك مش عيشااا وخلاص هعيييش
ياما عليك كنت بدور وبجد مش قدرة اتصور لو كان قبلك عدي مقبلتنيش
هلال كان سرحان في جملها ورقتها في الغنا وصوتها الهادي الحنين
زهرة:وبس هااااي ي اخ انتاااااا
هلال:ها
زهرة:ها إيه بقلك خلصت
هلال بتوهان واعجاب:صوتك جميل أوي علي فكرة
زهرة بكسوف من نظراته:مرسي أنا هطلع انام بقي
هلال:طب ما تخليكي قعدة نقعد نحكي شوية
قعدو مع بعض يحكو كتير وكل واحد مبسوط من جواه
____عند سارة اخت هلال
قعدة علي سور السلم وحطة الهاند فري في ودنها ومش مركزة في اي حاجة
احمد:تسمحيلي ادخل في العالم الخاص ليكي
سارة مكنتش سمعاه حاشت الهاند فري:نعم
احمد:تسمحيلي ادخل في العالم الخاص ليكي
سارة بتفكير:اممم لا مش بحب المشاركة بحب اكون لوحدي ومحدش يزعجني
احمد:متوحدة يعني
سارة:🙄😏
احمد:بهزر والله بس بجد أنا زيك بالضبط علي فكرة ودي اكتر حاجة شدتني ليكي اما جيت لقيتك قعدة في ركن لوحدك كدة وملكيش دعوة باللي حواليكي وانا كدة بالضبط
سارة:خلاص يبقي خلي كل واحد في العالم بتاعه لوحده ومحدش يزعج التاني
احمد:طب ليه مش يمكن نكمل بعض
سارة:احم هفكر تصبح علي خير
سارة لمت حجتها ونطت من علي السور وقعت علي احمد
احمد:ااااه
سارة بخجل:اوووبس اسفة مكنتش اقصد
احمد:وانتي مدام قزعة كدة بتطلعي حاجة عليه ليه وانتي طلعتي ازاي اصلا
سارة:فضلت اتشعلق لغاية موصلت
احمد:ههه
سارة بكسوف:احم احنا هنفضل كدة اوعي
سارة فلتت من ايده وطلعت تجري
______عند مروة
ادم:ااااه بس كدة أنا اتنفخت
مروة:وانا كمان
ادم:عايز اقلك حاجة
مروة:خير
ادم:بحبك
مروة:اه ماش.....ايييه
ادم بضحك:بحبككككك ونفسي تبقي مراتي
مروة بكسوف:احم انا طالعة فوق
ادم:لا مفيش طلوع غير لما تقولي ردك
مروة:خلاص بقي عديني اوعي
ادم:لا قولي الاول
مروة:اوعي بقي
ادم:يعني مش موافقة تمام خلاص
مروة بتسرع:لالا مقصدش
ادم بابتسامة:امااال
هاااا بقي عشان اطمن
مروة بخجل:بحبك
قالتها وطلعت تجري علي اوضتها وادم اتبسط جدااا
________عند هلال
زهرة:بس بقي هطلع انام
هلال:استني
تعالي ناخد مع بعض كام صورة للذكرة
زهرة وافقت وقعدو يتصورو كتير وهلال كان مبسوط أوي وعمال يقرب منها وزهرى مكسوفه خاالص
زهرة:كفاية بقي ابقي ابعتهم
هلال:تمام
كل ابطالنا طلعو نامو ومنهم المبسوط ومنهم الحيران ومنهم اللي بيفكر الكل نام
في الصبح
الكل صحي ونزل كلهم قعدو علي السفرة يفطرو
قاعد علي مقدمة التربيزة عصام وجمبية من اليمين راوية مراته وجمبها علاء وريتاج وجمبهم سارة واحمدو وحسام وعلي الشمال عاصم وجمبيه ريهام وجمبها مروة وزهرة وزينة وجمبهم هلال وادم
الاب:وانت علي اكده ي هلال هتجعد فين لما تجوزو
هلال: أن شاء الله هنجعد مع ابوي سبوع وبعدين حضرتك عارف ان كل شغلي في القاهرة وأنا عندي شجة هناك هنجعدو فيها علي ما نبدء بني في الفلة اللي هنعيش فيها
زهرة بفرحة:الله أنا اللي هصممها علي زوقي بما ان مهدنسة ديكور
هلال:ان شاء الله
خلصو اكل والشباب قعدو مع بعض
ادم:عمي لو سمحت ممكن اقعد مع حضرتك شوية
الاب:طبعا اتفضل ي ولدي
ادم: أنا الصراحة زي ما قلت لحضرتك طالب ايد الانسة مروة
الاب:تمام شفتها فين انت مروة
ادم: الصراحة أنا شفتها مرة في القاهرة مع علاء وأنا اعجبت باخلقها وادبها ويسعدني ان حضرتك توافق
الاب:وانا يبني.......

google-playkhamsatmostaqltradent