أخر الاخبار

رواية زهرة الصعيد الفصل التاسع 9

رواية زهرة الصعيد الفصل التاسع 9

البارت التاسع

الاب: وأنا يبني موفج انت راجل وباين عليك واد اصول كيف هلال
ادم بفرحة:بجد يعني حضرتك موافق
الاب:علي خيرت الله ي ولدي
ادم:طب يلا نقرء الفاتحة
الاب:فاتحة إيه ي مخبل انت لما تجيب اهلك وتبجي جعدة رجالة وبعدين مش دلوجت واصل أما اخلص من دوشة فرح زهرة دا كمان كام يوم
ادم:ي عني هي قرايت فتحة وكتب كتاب بس وبعدين نعمل الفرح وقت ما حضرتك تحب
الاب بحيرة:والله ي ولدي معارف اجلك ايه
ادم:نقرء الفاتحة ونبي ي عمي ونبي ونبي ونبي
الاب بزهق:خلاص عاد
ادم: يعني نقرء ها ها
الاب بزهق:ماااشي
الام: لولولوي
الكل جه علي صوت الزغاريط
زهرة:في ايه ي يمي
الام بفرحة:ادم طلب يد اختك وجرينا الفاتحة
زهرة بفرحة:بجد مبرووووك ي مرمر
زينة:مبروك ي حبيبتي ربنا يتمملك بخير
ريهام:مبروك يام لسانين
سارة:مبروك ي صحبي
ريتاج:مبروك ي مرمورة
مروة:الله يبارك فيكم اتكسفت اوي وطلعت جري علي اوضتها
الكل ضحك عليها
حسام:مبروك ي ادوم وعقبالي بقي بص لزينة وهي بصتله بغيظ
كل واحد راح قعد في حته
علاء: وأحنا بقي مش هنقرء الفاتحة
ريتاج:ان شاء الله ي علاء
علاء:ي لهوي علي جمال اسمي
احمد: انتو بتعملو ايه
ريتاج بخضة:احمد
علاء: إيه الاوفر دا ايوا احمد
بص بقي ي معلم منغير لف ودوران أنا طالب ايد اختك
احمد:اممم اذا كان كدة بقي يبقي تجيلي القاهرة وتطلبها من هناك
علاء ببرطمة:تناكة اهلك دي
احمد:بتقول حاجة
علاء:ابدا بقول طيب
احمد: تمام ولغاية ما تيجي ملمحكمش مع بعض
علاء:لا ونبي
احمد:ايوا
زهرة جت:لا وعلي روح انت ي ابو حميد وانا هقعد وسطيهم متقلقش
احمد سابهم ودخل
زهرة:عن اذنك كدة شوية وانتي كمان بردو
زهرة قعدة وسطيهم
الاتنين مسكوها من لياقة الدريس
زهرة:اللاه في إيه انتو مسكين حرامي
علاء وهو ماسكها: بقي تقوليلي ريتاج معتبراتي اخوها
ريتاج:بقي تقوليلي علاء بيعتبرك زي مروة ها
زهرة:اوعو كدة جاتكم قرف بقالي خمس سنين كلية من اول يوم شفتي في علاء وانتي عمالة تساليني عليه وتقولي بتكراشي عليه
وانت كمان من يوم ما كنت جاي تخدني وشفتها وانت كل يوم تسالني عليها وبتقول انك بتحبها
وكل يوم اقول هيعترفو بحبهم لكن انتو ايه جبلات فملقتش غير الطريقة دي
الاتنين بصو لبعض وكل واحد بيفكر جواه انو كان بيحبني من زمان
زهرة اتغلت الموقف وفلتت منهم
زهرة وهي مشية:جاتكم قرف في حبكم
علاء:افهم من كده انك كنتي بتحبيني من زمان😍
ريتاج بكسوف:احم طب وانت كمان كنت يعنييي اااا كدة 🙈
نسبهم بقي يحبو في بعض
______ عند زهرة
زهرة طلعت اوضتها اللي كانت جنب اوضتة هلال
وهي مشية لقيت حد سحبها جامد
زهرة بخضة:عااااا
هلال حط ايده علي بقها:هشششش
هلال دخلها وقفل الباب
زهرة:انت متخلف إيه إللي عملته دا
هلال:قوليلي بصراحة وانتي بتتولدي اكيد الدكتور سحبك من لسانك صح
زهرة:نينيني دمك تقيل اوي وانت ازاي اصلا تشدني كدة وقافل الباب ليه افتح لو حد شفنا هيبقي منظرنا ايه
هلال:ولا أي حاجة واحد ومراته
زهرة:والله طب وسع خليني اخرج
هلال:تؤ تؤ
زهرة:يووووه بقي
هلال: خلاص صعبتي عليا هخرجك بس بشرط
زهرة:واللي هوا
هلال:تغنيلي
زهرة:لا دنتا اهبل اوي مصدقت كل شوية غنيلي غنيلي محسسني اصالة بتغنيلك
هلال:واحلي والله صوتك جميل جدا
زهرة:طب ياسيدي شكرا كفاية خرجني بقي
هلال:لا منا مش بقلك كدة عشان تشكريني يلا غني
زهرة اخدة نفس بضيق
زهرة:(نقابل ناس نفارق ناس ومشياا الحياة عادي)
(حال الدنيا بيتغير ما بين الثانية والتانية هنعمل ايه)
(ودا جارح ودا مجروح ودا عايش علي الماضي)
(واحولنا دي بتحير ولو نرضي هتحللنا بنزعل ليه)
(ومين الدنيا ديماله محدش ضامن الايام)
(يبخت اللي رضي بحاله وفرق بين حلال وحرام)
(سؤال واحابته عرفنها)
(في يوم ما نسببها وخدين ايه)
(مدام سيبنها سيبنها هندايق ونزعل ليه)
(دقيق)
( بص كدة حواليك هتلقي شمس بتنور)
وبعديها في عز الليل قمر سبحانه من صور)
(منووور ليييي)
(تملي الامل موجود)
(قريب للي شيفينه )
(هتتفأل هتضحكلك في غمضة عييين)
زهرة:اه يحنجرتي
هلال كان تيه في صوتها وجماله محسش غير وهو بيبسها في خدها
زهرة بشهقه:هااااا ي سافل انا غلطانة
زهرة طلعت تجري وهلال مفقش غير لما ضربت في سدره وخرجت
هلال بتوهان: إيه إللي عملته دا وضرب راسه بغباء
زهرة لسة خارجة من الاوضة وافضلت تاخد نفسها وتبتسم
حسام بمكر:اممم كنتي بتعملي ايه عندك
زهرة بتوتر: إيه راحة اوضتي
حسام بخبث:وهي اوضتك نفس اوضة هلال
زهرة بتوتر:لا طبعا انا كنت جيا اناديه بابا عيزة فملاقتهوش
زهرة لسة مخلصتش كلمتها هلال فتح الباب
زهرة اتمنت ان الاىض تنشق وتبلعها
سابتهم ودخلت اوضتها
هلال ابتسم ودخل اوضته تاني
حسام نزل ودخل المطبخ يشرب لقي زينة بتاكل موزة
حسام:اللي ياكل لوحده يزور
زينة:ملكش دعوة وبعدين انت إيه إللي جابك
حسام: مش ملاحظة ان دا بيت خالتي وأنتي إللي ضيفة وبتعامليني كأني كلب
زينة ببرطمة:لا وانت الصادق الكلب يطاق عنك
حسام:احترمي نفسك ومش عشان بكلمك كدة تخدي عليا
زينة:انا محترمة غصبا عنك
حسام:والله دنتي ا...
زهرة قاطعتهم:هشش هشش إيه صوتكم جايب لاخر الفلة اهدو
زينة:حاجة تقرف أنا هقول لهلال نرجع بيتنا
حسام: يكون احسن بردو عشان الواحد ياخد رحته
زينة:انت باني ادم براس كلب
حسام:وانتي وحدة...
زهرة:خلاااص حسام اطلع استناني فوق وأنا اسفة ي زينة
زينة:وانتي ذنبك إيه ي حببتي بس إحنا خلاص هنرجع بيتنا وهنجيلك يوم الفرح
زهرة بزعل: طب وههون عليكي تسبيني لوحدي
زينة بزعل هي الاخري:طب منتي شيفه اهو ابن خالتك بيعمل ايه
زهرة:يستي بيهزر معاكي
زينة:ويهزر معايا ليه أنا كنت مراته
حسام من ورا الباب:لا خطيبتي
زهرة رمته بقرن الفلفل
زينة:شيفة شيفة مستفز ازاي
زهرة بضحك:خلاص بقي بصي أنا اسفالك هطلع اشوف الحيوان دا وانزلك
زهرة طلعت اوضتها لقيت حسام واقف عند مكتبها بيلعب في حجتها
زهرة بغضب:انت ي حيوان بتلعب في حاجتي ليه ها
حسام:عادي اصلك مرتبة اوي
زهرة:طبعا اومال زيك مستهترة تعالي اترزع عشان نتكلم
حسام:نعم
زهرة:عايز ايه من زينة
حسام:هعوز منها إيه يعني دي وحدة متكبرة وغلسة كدة
زهرة:بطل تحوير ومتلفش عليا أنا حفظاك
حسام:ي ساتر منك بحبها ونفسي اتجوزها لكن هي مش مدياني حتي فرصة ابصلها
زهرة بخبث:اممم تتجوزها سبحان الله لسة قبل ما تشوفها بيوم بتقول استحالة اتجوز صعيدية
حسام:ملكيش دعوة ي غلسة بس ها هتسعديني صح
زهرة:اممم ماشي بس مقابل ايه
حسام:اللي تطلبيه ي زهرتي
زهرة: اممم ماشي يبقي اتنين شكلاته حجم عائلي وحدة ببلي والتانية كابري وواحد كيس شبسي بعشرة بالملح والخل وخمسة بيك رولز وستة نيتي و واحد اا...
حسام:هااااا حيلك حيلك ملعون ابو الجواز اللي بالشكل دا بصي هو واحد اندومي اشطا
زهرة:اشطا
حسام:قلبي ي زهرة هاتي بوسة
حسام باس راس زهرة وخرج
هلال كان معدي بالصدفة وشافهم كدة كان بيطق
هلال دخل ورزع الباب جامد وراه
زهرة بخضة:ااااه في ايه
هلال بغضب: ممكن اعرف ازاي تسمحيله يعملك كدة
زهرة بعدم فهم:مين هو وعملي ايه
هلال بعصبية:استاذ حسام مقضينها بوس واحضان وانا إللي جوزك فرجتي عليا الناس ما شاء الله علي الاخلاق
زهرة بغضب:اسكت لغاية هنا وكفاية مسمحلكش تغلط في أخلاقي حسام يبقي ابن خالتي واخويا في الرضاعة
هلال استوعب إللي عمله وحس انو غلط فيها جامد
زهرة بجمود:اطلع برا
هلال:زهرة انا ا...
زهرة قاطعته:لو سمحت اتفضل برااااا
هلال خرج وسبها تهدي
اول ما خرج زهرة قفلت الباب وفضلت تعيط
زهرة بعياط:ليه كدة لييه دنا كنت بدات احبك لييه
فضلت تعيط ونامت مكنها وهلال كان واقف برا وسمعها وفضل يلعن نفسه
هلال نزل قعد في الجنينة قعد مع ادم
ادم بفرحة: الأجواء هنا جميلة اوي مش مصدق ان كتب كتابي كمان يومين
هلال مكنش مركز معاه بس شاغل تفكيره صوت عياط زهرة
ادم:هااااا ي عم انت هلااااال
هلال بفزع:ايه
ادم: إيه ي عم مالك مين واخد عقلك
هلال:اخرس ياد مش نقصك
ادم:طب ي عم يزهر متخانق انت والمدام بغض النظر مش هعرف ايه سبب الخناقة بس هقلك علي سر ازاي تصالحها
هلال:ازاي ي فيلسوف عصرك
ادم:اتعلم من المعلم
هلال:اخلص بدل ما اطلع واسيبك
ادم:ي عم اهدي بص البنات بتحب الحجات الهيفة دي عشان يغيظو بعض بيها علي الواتس والانستا وكدة فهمت
هلال:انت لسا مقلتش اجيب إيه بردو
ادم:افهم بقي يعني تجبلها بوكس تحط فيه شوية شكلاتات علي حلويات مع قطة حلوة كيوت كدة
هلال:بغض النظر عن كل دا اللاقي قطة حلوة كيوت في الصعيد ازاي
ادم:ي عم دور
هلال مشي وسابه وقرر يصالحها
بليل
سارة قعدة نفس قعدتها امبارح علي صور السلم
احمد:اتفضلي
سارة حاشت الهاند في:نعم
احمد:اتفضلي تووت
سارة:شكرا
احمد:العفو
قوليلي بقي عندك كام سنة
سارة وهي بتاكل:عندي 21 سنة
احمد:بتدرسي ايه
سارة:هندسة ميكانيكا
احمد باعجاب:ووااو تصلحيلي عربيتي لو عطلت علي كدة
سارة بضحك:طبعا
قعدو مع بعض كتير يهزرو واكتشفو انهم الاتنين زي بعض بالظبط في كل حاجة
سارة:بس بقي هطلع انام تصبح علي خير
احمد:وانتي من اهلي احم قصدي اهل الخير يعني
سارة بضحك:طب وسع عشان انط عشان منطش عليك تاني
احمد:هتقعي
سارة:يبني اقغ اقع مين دنا جامدة اوي
سارة قالت كلمتها وجاي تنط وقعت علي الارض
سارة بوجع:اااااه
احمد اتخض جدا وخاف عليها
احمد جري عليها:انتي كويسة
سارة بوجع:اااااا حسا ان رجلي اتكسرت
احمد:قلتلك خلي بالك تعالي ادخلك
سارة جت تقوم وقعت:اااه مش قدرة امشي حسا رجلي اتكسرت
احمد:لا بعد الشر دا من الوقعة بس تعالي اشيلك
سارة:لا طبعا مينفعش امسكني بس وأنا هقوم
سارة جت تقوم تاني مقدرتش
احمد مشتنهاش تقول حاجة شلها علي ايده وطلعت اوضتها وهي مكسوفه جدا
زهرة صحيت من النوم وافتكرت اهانت هلال ليها غسلت وشها وقالت انها مش هتكلمه تاني
اخدة تليفونها ونزلت الجنينة
زهرة قعدة في الجنينة
وبدءت تغني
اول مرة اللاقي صاحب نيعاتبش
صاحب جدع كل ما احتاجة ميتاخرش
صهران معاية بيواسني ومابينمش
ولاخر الاغنية
هلال كان واقف بيسمعها وهي مش واخدة بالها
هلال من وراها: أنا اسف
زهرة كانت موقفة الصوت لانها حست انو واقف وراها بس مبينتش
زهرة:لا وعلي إيه انت قلت الحقيقة
هلال:زهرة لو سمحت اعزريني أنا كنت معدي لقيت واحد بيبوس مراتي عيزاني اعمل
زهرة بعتاب:عيزاك تبقي واثق في اخلاق مراتك وتسمعها مس مش تهينها
هلال:خلاص والله أنا اسف وادي بقك ابوسه قصدي راسك
زهرة:بس بقي أنت سافل
هلال:طب اقلب اعتزري واقلبي الهدية دي
زهرة: إيه دا
هلال: افتحيهم
زهرة مسكت البوكس لقيته مليان شكلاته جميع الاحجام
زهرة بحب:شكرا
هلال:العفو يستي
افتحي التاني بقي
زهرة:وهو مالك متغطي ليه كدا هتشووووو
هلال:مالك بس افتحي
زهرة بخوف:يكش ميكنش إللي في بالي هتشووو
زهرة حاشت الغطا
زهرة:عااااا قطة
هلال بعدم فهم:مالك
زهرة وهي بترميها في الارض:منك لله عندي حساسية من القطط هتشوووو
هلال:طب وأنا هعرف منين منك لله ي ادم الكلب مش بيجي من وراك غير المصايب
زهرة:ااااه هتشوووو
هلال بخوف:انتي هتنفجري ولا ايه وشك بقي زي الدم زهرااا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close