recent
روايات مكتبة حواء

رواية فجر ادم الفصل الرابع 4 بقلم اماني المغربي

رواية فجر ادم الفصل الرابع 4 بقلم اماني المغربي

 نور ... مامي ي مامي

فجر .... نعم ي عيون ماما
نور ..... انتي صح هتتجوز من عمو ادم
فجر .... ايو ي حبيبتي بس لو انت زعلانه انا مش هتجوزه
نور ... لا والنبي ي ماما اتجوزيه انا بحبه قوي قوي قوي قوي
لتقرص خدودها... يعني بتحبيه اكتر مني انا كدا ازعل
لتحضنها نور .... لا انا بحبك انتي كمان كتير لتخرج من حضنها ... بس انا أخيرا هيكون عندي بابا ذي ادم و فجر ويلعب معايا ويفسحني ويأخدني للملاهي ذي صحابي تعرفي لتبكي نور ..... تعرفي ي ماما انا صحابي دايما بعد الاجازه بيفضلوا يقولوا انا بابا خدني اتفسح بابا جاب ليا العاب كتير بابا وداني الملاهي بابا بابا بابا وانا كنت بقعد وبسمع وبقول اشمعنا انا مش عندي بابا ذيهم لتأخذها فجر في حضنها وتبكي .... لي شايله دا كله في قلبك ي حبيبتي مش احنا اتفقنا نكون اصحاب ونحكي لبعض كل الي بيزعلنا
لتخرج نور من حضنها وتمسح دموعها
نور .... ايو بس انا مش عاوزاكي تشيلي همي وادخل الحزن لقلبك
لتحضنها فجر .... انتي كبيرتي امتي ي بت انتي عشان تقولي الكلام دا
نور ببرائه .... ادم هو إلي قالي الكلام دا وقالي لما تزعلي مش تقولي لحد غيري
فجر ... اممممم هو الموضوع فيها ادم اما اشوفه بس
نور ...... اوعي تكلميه هزعل منك ها
فجر ... هههه لا ي اختي مش هكلمه لتضع ُقُبله علي خدها ... بس اوعديني لما تزعلي من حاجه تيجي وتقولي ليا ماشي
نور بفرحه .... مفيش زعل تاني خلاص مش عمو ادم هيكون بابا
لتبتسم لها فجر .... ايو ي حبيبتي
(((((((( ياريت كل واحد فينا مش عشان عندك اب او ام او حتي اخت او صديقه كويسه تفضل تحكي للناس عنهم لان مش كل الناس ذيك عندها اب يهتم بيها او ام او حتي اخت او او او ربنا يخلي ليك كل حد بتحبه بس ياريت نحافظ علي مشاعر الناس ومش نفضل نحكي دا ابويا عمل وامي عملت لاننا مش عارفين إلي بنكلمه ظروفه أي اسفه هطول عليكوا شويه وكمان الناس الي عندها اب وأهل احمد ربنا وش وظهر مش عشان هو مش بيهم بيك او بيهتم لاحلامك يبقا بيكرهك لا دا مفيش حد هيحبك ذي اهلك كل الحكايه هما اتربوا علي كدا محدش علمهم أن أذاي يعبروا عن مشاعرهم لولدهم او إن تربيه طفل مش معناها انك انك تجبلوا لبس واكل وبس لا دا في حاجات أهم من دا كله انك تظهر له انك مهتم بيه وبكل مشاكله حتي التافها محدش يلوم اهله لتقصيره معاه لانه بيكون غصب عنهم احمد ربنا انك عندك سند تستند عليه في غيرك بينام ومجموعه علي خده لانه ابوه او امه مش معا اسفه لو طولت بس انا حبيت اقول الكلام دا ممكن حد يقرائه ويفيده بقلمي اماني المغربي ))))))
ام ادم ..... جاهزتي ي بنتي
فجر ... ايو ي خالتوا انا واميرتي جاهزين
المأذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
احمد .... انا والله مش مصدق عيني ادم وفجر اتجوزوا هههههه بس طول عمري بقول إنكوا ليقين علي بعض
لينظر كل منهم لبعض ويبتسموا ليبارك لهم الكل
احمد ... تعالي ي ماما انتي ونور عشان نسيب العرسان لوحدهم
فجر ... لا سيب نور معايا
ليأخذ ادم يد نور ويجري بها .... لا نور هتنام معايا النهاردة
فجر بغيظ .... تعالي هنا يالي تنام مع مين لم ابنك ي احمد
احمد .... ههههههه سيبي نور دلوقتي وخالي بالك من عريسك الله فرحك ي عروسه
لتخجل فجر ووشها يقلب الوان
االام .... يالي قدامي ي بني عمرك ماهتكبر
بعد ما مشيوا
ادم ... احم احم انت هدخل انام في اوضه احمد وانتي نامي في اوضتي
فجر .... قصدك اوضتي
ليقترب ادم منها وينظر لها بتحدي.... لا قصدي اوضتي الي وإستوليتي عليها زمان
لتنظر له فجر بضجر..... اهو انت قولت انا خدتها يعني بقت بتاعتي مش بتعتك يعني لما تقولي نامي فيها مش بتجبي عليا
ليقترب منها ادم وهي تبتعد حتي إلتصقت بالحائط ليحاصرها ويبتسم....... انتي عاوز تتخنقي صح وبصراحة انا فايق ورايق وعريس كمان وعاوز اتخانق خاصه لو مع واحده حلوى ذيك
لتغمض عيونها وتتنفس بسرعه ليبتعد عنها ادم ويبتسم ويفرح لان قربه منها يوترها
ادم وهو مربع اليدين ..... هتفضلي مغمضه عيونك كدا كتير
لتفتح عيونها وتجده بعيد وينظر لها ويبتسم لتخجل منه ومن تصرفها وتجري إلي غرفتها فتسمع صوت ضحكاته لينام كل منهم في اوضه ويبتسم فهو أصبح زوجها بعد أن ظنت أن الأمر مستحيل هي أصبحت له بعد أن ظن الأمر مُحال برغم ان كل منهم ينام في اوضه ولكن سعداء وبرغم اتفاقهم ولكن هو سيفعل المستحيل ليخترق جدا قلبها وستصبح زوجته عاجلا أم آجلا
بعده عده ايام من جوازهم وإنتقالهم لشقه ادم إلي فوق مامته
فجر... احم ادم
ادم بحب ....نعم
فجر بتوتر .... هو يعني ممكن إنك يعني
ادم .... فجر خلصي عاوز انام عندي شغل الصبح بدري
فجر بسرعه ..... عاوزاك تنام معايا في الاوضه لان نور لحظت وبدأت تسأل وانا مش عاوزاها حتي بحاجه
ليبتسم ادم .... حاضر ي ستي في حاجه تانيه
فجر .... لا
ليدخل ادم ولسا هينام
فجر بصريخ ..... اي دا انت بتعمل اي
ادم .... اللهم مطولك ي روح مش انتي ي بنتي لسا قايله أدخل نام في الاوضه عشان نور مش عاوزاها حتي بحاجه
فجر ... ايو
ليجلس ادم علي السرير.... اومال اي الي حصل خلاقي تصرخي
لتذم فجر شفتيها بضيق .... لأنك هتنامي مكاني
ادم .... لا ي ماما انا مش بعرف انام إلي علي الحرف فأنسي اني ممكن اغير
لتقترب منه فجر وتحاول أن تبعده ... لا انا نمت عليه قبلك يعني دا مكاني
ليلتفت ادم حوله .... اي دا انا مش شايف اسمك عليه يعني انا لحقته قبلك .... وهنام هنا ويفرد ظهره ويغمض عيونه لو مش عاجبك هطلع انام علي الكنبه
فجر... عاااااا ماشي ي ادم
لتخرج فجر وتغلق الباب وبعد دقائق ترجع ولكن لا تجد احد لتبتسم بسعاده وتضع الماء علي جنب.....لترفع حاجبها شكله خاف مني اهههههه لتذهب الي السرير
ادم من ورائها ... لا يحلو انا مش بخاف انا بأخد حظري ههههههه أودي المايه ليخرجها وينظر الي فجر التي جريت علي السرير
فجر ... هههه وإي يعني المهم انا إلي نمت علي السرير
ليقترب من السرير .... عادي جدا هشيلك ورميكي
لتصرخ فجر وتجلس علي السرير ويجلس بجوارها ادم
فجر وهي تحاول أن تبعده...... ابعد ي بارد ابعد دا مكاني
ادم وهو مربع يديه ..... هههههه حاولي من هنا للصبح مش هقوم واخر مهزهق منك هشيلك وارميكي
لتقترب منه فجر وتعضه.... ترمي مين ي عم
ادم .... اااااه ي بنت العضاضه والله مسيبك ليحاول أن يشيلها ولكن تدخل عليهم نور
نور بطفوله ..... اوووووف الوحد في البيت دا مش عارف ينام عايشه انا مع أطفال كل شويه تتخانقوا اكبروا شويه بقا لتنزل وتتركهم
لينظروا لبعض ويفضلوا يضحكواههههههههههه
لتختفي الابتسامه تدريجي وهم ينظرون لبعض ليقترب منها ادم ويضع يديه علي خدودها لتغمض فجر عيونها
ادم .... فجر انا
ليقطع حديثه دخول امه ..... اي الي سمعته دا انتوا مش مايكروسوفت أطفال
لتهب فجر من مكانها وترجع خصلات شعرها للوراء
ويغمض ادم عيونه ويسب فكان علي وشك ان يعترف بمشاعره لها وهي كانت مستسلمه
ادم وهو ينظر لامه دون الاعتدال.... اي ي ماما في حد يدخل اوضه عرسان كدا
الام ..... انا تكونوا شبه العرسان الاول ابقا اخبط بس لما نور تنزل وتقولي نيميني عندك ي تيته عشان بابا وماما بيتخنقوا علي إلي هينام علي حرف السرير كش عارفه انام
آدم في سره... اه ي بنت .... .
ادم .... وفيها أي ي ماما مش عرسان وبندلع
الام بحسره .... هو الدلع انك تتخانق علي مين ينام علي الحرف لتتركهم وتغادر يتكوا وكسه تخدكوا الانتوا الاتنين يخبتك الكبيره في عيالك ي عفاف تعالي ي بنتي نسيبهم يتخانقوا حتي لو هيولعوا في بعض مهما بقا عرسان
ليضحك ادم وفجر
ادم ... عجبك كدا ي ست فجر جبتي لينا الكلام تعالي ساعديني نحط السرير في النص
فجر ... هههههه مكان من الاول ولا انت مش بتيجي غير بالعين الحمرا
لتمر الأيام والشهور وفجر وادم علطول ناقر ونقير بس علاقتهم زادت قوه وأصبحوا اقرب لبعض في يوم من الأيام
ادم.... فجر فين جاكيت البدله الرصاصي
فجر من المطبخ في مكانه ي ادم
ادم .... مش لقيه تعالي جبيه
فجر .... انا إيدي مش فاضيه دور عليه وهتلقيه
ادم .... مش لقيه ي فجر تعالي
فجر بضيق.... ادم انت بقيت بتتدلع كتير وبتكون الحاجه قدامك وبتخليني اجبها ليك
ادم من الاوضه.... ههههههههههههه اعمل اي اتعودت انك تعملي ليا كل حاجه تعالي بقا
فجر ... انا اهو لتنصدم في مكانها وتبلع ريقها
حاولت كتير إني اكمل بس مش قدرت عاوزة اشوف توقعتكوا 😂😂😂 إنشاء الله هخلص كتابت اخر جزء وهنزله النهاردا امتي الله اعلم وعلي حسب الباقه بردوا

google-playkhamsatmostaqltradent