recent
روايات مكتبة حواء

رواية لقد احببت زوجتي الفصل الثاني 2 بقلم تسبيح

رواية لقد احببت زوجتي الفصل الثاني 2 بقلم تسبيح


هنا:اي يا كيمو مش هترد عليا،انت بتبص ب استغراب كده ليه ماتخافش انا قدامك الحادثة مرت و انتهت

كريم:انتي مين😅🤨
~هنا الدموع اتجمعت في عنيها و ميلت راسها و هي مش عارفة تعمل اي و قعدت علي الكرسي الي جانبو و مسكت ايدو و قالت
هنا بدموع:ك...كري...كريم انت مش عارف انا مين
كريم:انا اسف يا انسة مش عارف انتي مين يعني معرفش حتي اسمك اي
~هنا جرخت و هي بتعيط و بتتسند عل حيط و بتزعق و بتقول فين الدكتوررر
الد:اي الي حصل يا استاذه هنا
هنا:عملتو اي في جوزي مش فاكرني 😭
الد:والله معاملناش حاجة ده هو حتي مادخلنهوش عمليه اساسا
هنا:ادخل شوف مش فاكرني
الد:طب ممكن تيجي معاية جوا عشان اعرف هو ازاي مش فاكرك
هنا:طيب
~في قوضة كريم~
الد:السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
الد:كريم بيه بص هعملك فحص صغير
كريم:تمام
الد:حضرتك مش فاكر مين دي ولا عارفين بعض ولا شفتها قبل كده
كريم:لا هو انا عندي استفسار هو انا مش كنت في 3 اعدادي و داخل علي 1 ثانوي ولا اي اصل انا جسمي ماكنش عضلات و كده خالص،صح يا بابا🤨
ابو كريم:انت عندك 25 سنة يا ابني
كريم:ازاي
الد:استاذة هنا ممكن تلفي و تكوني قوية عشان يحاول يفتكرك
~هنا اول ما لفت كانت بتعيط بحرقة لان هي كانت بتعشقو مش بتحبو و كريم لاحظ ده بس حن شوية لان هو متعود مايجرحش حد حتي لو ولد~
هنا:انا اسفة يا دكتور بس انا بجد عايزة اخرج😭
~هنا خرجت و اقعدت عند الكرسي الي جنب الاوضة
بعد فتره
الد:استاذة هنا انا عملت اشاعة ل دماغ استاذ كريم
هنا:ها و بعدين هو كويس ولا اي
الد:هو صحتو زي البمب بس
هنا:بس اي رد عليا يا دكتور ارجوك
الد:استاذ كريم فقد الذاكرة موقتا هو فقد اخر 7 سنين من حياته و دي ممكن تكون فقدان ذاكرة مؤقتا او تدوم ل مده الحياه حاولي تفكريه لو كنتي بتشتغلي معاه في نفس المكان تلبسي نفس اللبس تعملي شعرك زي ماكان زمان كده يعني تخلي الكل يفتكرو كانو بيعملو اي زمان و يعملوه دلوقتي
~هنا بقت فرحانة انو ممكن كريم يفتكرها تاني
هنا:طيب انا مستنياه دلوقتي لما يخرج و يرجع الشركة انا هتصرف
الد:تمام اوي سلام
هنا:سلام
بعد 3 ساعات
~كريم خرج من القوضة عشان يكلم هنا
كريم:احم احم هنا صح 🤔
هنا:اه صح😿
كريم:هنا ممكن اقعد جنبك
هنا:اه اكيد اكيد اتفضل ☺️
كريم:شكرا
هنا:العفو
كريم:هو انا ممكن اعرف ازاي اتعرفنا و حبينا بعض و اتجوزنا
~كريم كان حاد جدا في كلامو مع هنا ولا كان هي غيرتة في ال 5 سنين الي فاتو دول
+طبعا هتسالو لي 5 صح هقولكو لان كريم حب هنا قبل خمس سنين بس هو كان في جامعة و هو نسي سنتين تانيين
هنا بدات تتدمع لما قال كده بس كانت بتقولو و كل ما تدمع تلف وشها عشان مايشفهاش ضعيفة بس كريم كان حاد جدا و مش مهتم خالص
هنا بدموع:بص احنا كانا في نفس الثانوي و بعد كدا انا دخلت جامعة تجارة و انت دخلت جامعة هندسة معماري و كنت بتعمل حملات و كده ل شركات كانت شريكتكم كنتو شوراكة يعني
و بعد ما بقيت مهندي مسموع عنك رحت طلبت ايدي و انا ماكنتش مصدقة لاني كنت بحبك اوي و ....و اتجوزنا من 8 شهور و كنت بشتغل معاك في الشركة ك مساعدة في تصميم او اجبلك شاي او قهوة زي العادة انت كنت في غيبوبة 3 شهور بس بقا و كنا قبل خمس شهور كنا هنطلع يخت جولة حول ...... ال ......العالم كنا ماشيين و انت كنت بتقولي كلام حلو و كنت بتبوصلي و مسكت ايدي و بوستها...و لقيتك بعد كده في عرابية نقل كبيرة اوي طويلة بتزمر و ماخدناش بالنا و العرابية جت داستنا من نحيتك انت و انا صحيت من الحادثة دي لقيت الناس ملمومة عليه العرابية و انا مش عارفة لي بعيط و ... و ... بصيت عل عرابية من تحت
لقيت دماغك مايلة علي كتفك من نحيتي و بوقك بينقط دم و انا ماستحملتش المنظر و اغم عليا و صحيت لقيت نفسي في المستشفي و انا ماسكة الانسيال بتاعك
كريم:انا حقيقي اسف و متلخبط جدا بس انا مش فاكر اني كنت بحبك او حاجة
هنا من جواها:ازاي ماتفتكرش ده انا عيشت معاك سنين بندرس مع بعض بنشتغل مع بعض ازاي ياربي ،يارب انت الوحيد الي عارف بحبو قد اي رجعهولي بالسلامة
كريم:هو انا عندي سؤال صغير
هنا:قول
كريم:يعني احنا متجوزين من 8 شهور و مخلفناش هو انتي مش بتخلفي 🤔
هنا:لا انا و انت صحتنا كويسة الحمد لله بس احنا مكناش بنفكر اننا نخلف غير بعد 3 او 4 سنين كده
كريم:هو انتي متعودة تلبسي هوت شورت كده هو انا ماكنتش بقولك لا زي باقي اي اتنين متجوزين
هنا:لا كاكنتش بتقول حاجة كنت بتقولي دي حريه شخصية بس كنت بتغير اوي ف كنت بلبس حاجة زي كاش مايو بس للخروج ف بس بقا ده كل الي حصل في حياتنا
كريم:طب ممكن بس حاجة صغيرة
هنا:تمام اطلب زي ما انت عايز
كريم:هو ممكن تساعديني اني ارجع حبنا ده و افتكرو تاني
هنا:بص انا كنت كاتبة في فترة و كنت بكتب حاجات من حياتنا و طلعت بتحصل في حياه ناس كتيرة اوي لما كنت في غيبوبة كنت بقارلك منو الكتاب مع الاسف كان طلع وقت الغيبوبة اضريت ااجل اجتماع اوضح فيه ازاي الكتاب فكرت فيه و كده
كريم:اوكيه هاخد الكتاب و اقرا فيه
هنا بفرحة:ماشي انت الدكتور كان بيقول انو هيخرجك النهاردة انا هسوق العرابية عشان انت تعبان
و بعد رجوعهم البيت
هنا:افتكرت حاجة
كريم:هو انا افتكرت الكنبة دي هي فين الشركة
هنا:هوصي مصطفي البيست بتاعي و بتاعك ياخدك للشركة و انا هحصلك
كريم:ليه ماتيجي معانا
هنا في سرها:متخفش في مفاجا هتحصل
كريم:الووو بشششت انتي معايه بس بس
هنا:ها اها اها معاك ،اممم لا انا برايي ان انا اروح الشركة لواحدي
كريم:طيب انتي حره انا هطلع اغير هدومي هو انا هدومي فين
هنا:في قوضتنا
كريم:في قوضتنا
هنا:كريم قوضتنا لما هطتلع السلم هتلاقيها ده هو البيت كلو 3 قوض بس
كريم:يابنتي ما في بسين و صالة و مطبخ البيت كبير مشاء الله يعني
هنا:طب ما تدور قوضة قوضة انت ديما كسول كده
~كريم بدا يفتكر الجملة دي لان ديما مش بيدور علي هدومو ولا اي حاجة و بيخلي هنا تدور
كريم:انا ......انا افتكرت حاجة
هنا:افتكرت اي
كريم:انتي بتقولي الجملة دي كتير و انا برد و اقولك شكرا عل مساعدة يا حبيبتي بس بتبقا بسخرية صح
هنا:اه اه ايوه صح صح الحمد لله ويا رب بيفتكر الحمد الله هات حضن يبني والله مافي زيك وووهوووو ياس
~هنا حضنت كريم من الفرحة كريم كانت مشاعرو متلخبطه قلبو اتشد ليها و لجنونها و دموعها و فرحتها اول ما حضنتو حس ان هو حضن شئ صغير جواه و هو ضخم كده لان هنا وزنا قليل هنا وزنها 50 كيلو و هو 95 و هو عضلات بقا
هنا:انا فرحانة اوي ثواني و هجيب التيشرت دقيقة
و هنا فعلا راحت تجيب التيشرت و كريم اغرم بريحتها الي شبه الورود البرية و حب جنونها و كل شوية بقا بيشم التيشرت بتاعو من مكان حضنها ليه
بعد ما راح كريم الشركة و هنا حصلتو هنا مكتبها بعيد سيكا ف كانت جايبة طقمين تلبسهم عشان يفتكرها
هنا بقا داخلة ب كوستبانة الشاي بقا و لابسة هوت شورت ازرق و تيشرت كحلي و عليه نقشات و عاملة شعرها ويفي و كانت حاطة سكارف ك شكل بقا عشان هو ديما كان بيخبي السكارف ده عشان بيحب ريحتة
و هوبا هنا تودي شعرها كده و كده و هو مستغرب هي بتعمل اي و بتتسند عل باب ال يعني كده هتغريه بس هو مش مهتم و اول ما شرب الشاي افتكر الطعم ده
و بعد شوية بتروح تلبس الجامب سوت شورت و بنص كم و كان شكلها كيوت اوي و برضو مش بيفتكر اي حاجة من اللبس

google-playkhamsatmostaqltradent