recent
روايات مكتبة حواء

رواية زوجتي المصون الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ملك ابراهيم

رواية زوجتي المصون الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ملك ابراهيم

 الفصل الخامس والعشرون

🌸🌸
جلست نادين تفكر في شئ ما
سمعت صوت جرس الباب واتجهت لفتح الباب وجدت خالد يقف امامها
نظرت له نادين بأعجاب شديد وهي ترحب به لدخول
دخل خالد وقبل ان يجلس سأل عن هنا
خالد / هي هنا فين
نادين / دخلت ترتاح شويه
خالد / خلاص انا همشي وابقى اجيلكم وقت تاني
تحدثت اليه نادين وهي تدعي الحزن
نادين / يعني كدا يا خالد هو انت مش بتيجي هنا غير عشان هنا وبس
شعر خالد بالاحراج وتحدث سريعا
خالد / لا طبعا انا بس مش عايز ازعجك ممكن تكوني عايزه ترتاحي انتي كمان
نادين / بس انا بكون مرتاحه جدا وانا معاك
نظر لها خالد بعدم فهم لما تقصده
خالد / مش فاهم
اقتربت اليه وتحدثت برقه
نادين / خالد أنا بحبك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
نظر لها خالد بصدمه وهو لا يصدق بأنها قالت هذه الكلمه هكذا بدون اي مقدمات
نظرت له نادين وهي تنتظر منه رد
ولكنه طال صمته وهو ينظر لها بصدمه
نادين/ ايه يا خالد ساكت ليه انا عارفه ان انت اكيد مستغرب من الا انا قولته بس صدقني دي الحقيقه
نظر لها وهو حقاً لا يعرف ماذا يقول لها
ثم أخيرا تحدث
خالد / احم انا بصراحه مستغرب شويه
نادين / ليه يا خالد عشان يعني انا بنت وماينفعش انا الا ابدء واقول الكلمه دي
هز كتفيه بحيره
خالد / بصراحه انتي فاجئتيني
نادين / خالد انا قولتلك بحبك عشان فعلا أنا بحبك وحبيت اعبر لك عن مشاعري
ابتسم لها بمجامله واحراج لا يعلم ماذا يقول
خالد / وانا بحترم مشاعرك جدا بس ممكن بلاش نتكلم في الموضوع ده حاليا
نظرت له بأبتسامه
نادين / تمام
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد يومين
انتهى عمر من عمله واتجه مباشرة الي منزله وتفاجئ بوجود سرين تجلس مع والدته وكريم
عمر / مساء الخير
وقفت سرين لأستقباله وهي تضمه وتقبله من خده
ابتسم لها بمجامله
نظرت لهم كرولين بسعاده وتحدثت بحماس
كرولين / انا بجد اسعد انسانه في الدنيا ونفسي افرح بيكم قريب اوي
ثم اكملت حديثها وهي توجه كلامها الي زوجها الجالس بجانبها
كرولين / ايه رأيك ياكريم
تفاجئ كريم منها وهي تحدثه فهو كان بعالم اخر وهو ينظر الي سرين وهي تعانق عمر ولا يصدق بأن عمر ممكن يفكر في الزواج من سرين
كريم / ااه طبعا دي هتبقى حاجه كويسه اوي
نظر له عمر وهو يتحدث بهدوء
عمر/ هي ايه الا هتبقى حاجه كويسه
توتر كريم كثيرا من نظرات عمر
كريم / الا كوكي قالته
هز عمر رأسه وهو يبتسم له
عمر / تمام
تحدثت سرين وهي تضم ذراع عمر اليها
سرين / ايه رأيك يا حبيبي نخرج ونسهر النهارده
نظر لها عمر طويلا وهو يفكر هل يوافق ام لا
عمر / تمام هطلع اخد شور واجهز وانزل علي طول
سرين / اوكي ياروحي منتظراك
ابتسم لها واتجه الي غرفته
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد طلوع عمر غرفته تحدثت كرولين وهي تطلب من زوجها
كرولين / وانا كمان ياحبيبي عايزه اخرج ونسهر في مكان حلو نحتفل بعمر وسرين ايه رأيك
رد عليها كريم وهو ينظر ل سرين بغضب
كريم / اه طبعا ياروحي لازم نحتفل ب سرين و عمر بس طبعا مش هينفع نروح معاهم نفس المكان عشان اكيد هما محتاجين يكونوا لوحدهم ولا ايه
توترت سرين كثيرا من نظراته
كرولين / اه طبعا ياحبيبي احنا لازم نسيبهم لوحدهم
ثم وجهت كلامها الي سرين
كرولين / سرين انا مش محتاجه اقولك لازم تقنعي عمر بجوازكم في اقرب وقت انا عايزه اتأكد انه مش هيفكر في البنت دي تاني
ردت عليها سرين بثقه
سرين / اكيد ياروحي ماتقلقيش
وقفت كرولين لتستعد للخروج
كرولين / انا واثقه فيكي سرين
هطلع انا اجهز
سرين / اوكي وانا اول ماعمر ينزل هنخرج علي طول واتمنلكم انتوا كمان سهره سعيده
بعد ذهاب كرولين
وقف كريم بغضب وقام بمسك سرين من ذراعها بقوة وتحدث اليها بغضب
كريم / ايه حكاية الخروج ده انتي ليه ماقولتليش انك هتخرجي معاه
تحدثت اليه سرين بسخريه وهي تبعد يده عن ذراعها
سرين / ايه يا روحي انت بتغير عليا ولا ايه
نظر لها بستهزاء
كريم / اغير عليكي ليه ما انا باخد الا انا عايزه في الوقت الا انا عايزه
نظرت له بغضب
سرين / خلاص انتهى ومش هيحصل تاني انا هبقى مرات عمر المنياوي عارف يعني ايه عمر المنياوي
ابتسم لها بسخريه
كريم / اظاهر انتي الا مش عارفه يعني ايه عمر المنياوي ونسيتي الا عمله في مراته وهي مظلومه تخيلي بقى انتي هيعمل ايه فيكي لو عرف بكل المصايب بتاعك
نظرت له بقلق
سرين / ومين الا هيقوله علي المصايب بتاعي ومحدش يعرفها غيرك لان شريك فيها
كريم / تمام انا عايزك تفضلي فاكره اني شريكك ومش عايز مفاجأت تاني ولازم اكون عارف كل حاجه قبل ماتحصل تمام
نظرت له بغضب
سرين / تمام
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جلست هنا وهي تتحدث الي نادين الجالسه امامها شارده
هنا / نادين انتي فيكي ايه مالك بقالك يومين حزينه كدا
نادين / مفيش يا هنا ماتشغليش بالك ركزي اهم حاجه في مستقبلك وبس
هنا / لا طبعا انتي بقيتي اختي ومقدرش اسيبك حزينه كدا احكيلي يا نادين يمكن اقدر اساعدك
نظرت لها نادين طويلا ثم تحدثت بدون اي مقدمات
نادين / أنا بحب خالد
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
خرج عمر وسرين الي احدى الاماكن المخصصه للسهر
وجلسوا سويا يتحدثون في اشياء عديده ثم بدء عمر فتح حوار ما
عمر / قوليلي سرين لو انا ماكنتش طلقت هنا وفضلت معاها لحد دلوقتي كنتي هتعملي ايه
نظرت له بتوتر وشعرت بجفاف حلقها اسرعت وشربت بعض الماء
استغرب عمر من حالتها
عمر / سرين انتي كويسه
سرين/ اه كويسه انت كنت بتقول ايه
كرر عمر سأله مره اخرى
عمر / كنتي هتعملي ايه لو انا ماكنتش طلقت هنا
حاولت سرين المحافظه علي هدوئها وهي ترد عليه بثقه
سرين / كنت طبعا مش هفكر غير في ساعدتك ولو اتأكدت انك هتكون سعيد معاها اكيد كنت هشجعك تكمل بس للأسف هي طلعت زي ما انا كنت متوقعه وانت الا كنت مخدوع فيها
هز عمر رأسه بتأكيد علي كلامها
ثم حاول التحدث معها بشئ اخر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اتصدمت هنا كثيرا بعد ان سمعت اعتراف نادين بحبها ل خالد
هنا / وهو قالك ايه
ردت نادين بأحباط
نادين / قالي نأجل كلام في الموضوغ ده دلوقتي
هنا / يعني ايه عايز يفكر مثلا
نادين / مش عارفه بقى هو قالي كدا
نظرت لها هنا بحيره وهي لا تعرف ماذا تفعل في مثل هذا الموقف
هنا / عادي اكيد هو اتفاجئ بس واول مايستوعب الفكره هتلاقيه جايلك بنفسه
نظرت لها نادين بأمل
نادين / تفتكري
هنا بتأكيد / اه طبعا خالد لو لف الدنيا مش هيلاقي احسن منك
ضمتها نادين بحب
نادين / ربنا يخليكي ليا يا روحي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
دخلت هنا غرفتها وهي تبكي كثيرا حقاً اشتاقت الي عمر ولا تستطيع العيش بدونه فهو اول حب في حياتها وتعلم جيدا انه الاخير تذكرت كيف كان حنون معها ورقيقاً تخيلته يقف امامها بوسامته خاطفة القلوب ويحدثها بصوته المميز وضحكته الرائعه وهو ينظر لها وكيف كان يشتاق لها ويتمنى البقاء معها هل كل شئ انتهى بكل هذه البساطه هل تستطيع احتمال فكرة وجود اخرى في حياته يقترب منها ويضمها كما كان يفعل معها هل تستطيع رؤيته وهو يعيش حياته بدونها مع اخرى هل تتحمل فكرة ان يكون عنده طفل من أمرأه غيرها😥
وهي الان تجلس بمفردها تشعر باليتم بدونه ولكنها لن تستسلم لضعفها مره اخرى وسوف تحقق كل احلامها بيدها وسوف يندم الجميع علي ما فعلوه بحقها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد حوالي اسبوع
كان مازن يتحدث بالهاتف مع دينا
دينا / انت لسه هتفضل عندك كتير
مازن/ وحشتك صح
دينا / اه طبعا وحشتيني انا مش فاهمه اصلا انت ليه سافرت فجأة
توتر مازن كتير وهو لا يرد احزنها لو عرفت ماحدث مع هنا
مازن / مشاكل في الشغل ياروحي وكان لازم اجي عشان احلها وانتي عارفه ان عمر مشغول مع والدته بسبب تعبها
دينا / طب وهنا فين انا بكلمها علي طول تليفونها مقفول
مازن/ ماهى ماهي كمان مشغوله مع والدت عمر
استغربت دينا كثيرا من حديثه
دينا / وتعب والدت عمر هيمنع هنا تفتح تليفونها ليه
رد مازن عليها وهو لا يعلم ماذا يقول
مازن / اصل ااه اصل والدت عمر عندها حالة نفسيه اتجاه التليفونات اول ماتشوف تليفون تبقى عايزه تكسره
ردت عليه دينا بستغراب
دينا / تكسره
مازن /اه يعني المهم هما لازم يقفلوا تليفونتهم عشان ماتتعبش اكتر
ثم بعد الهاتف عنه قليلاً وهو يحدث نفسه بصوت منخفض حتي لا تسمعه دينا
مازن / هو ايه الجنان الا انا بقوله ده
تحدثت اليه دينا بعصبيه
دينا / هو فعلاً جنان يا مازن وهتجن عليك اكتر لو ماقولتليش الحقيقه
مازن / بصي بقى الحقيقه ان هنا تليفونها ضاع وعمر مش راضي يشتريلها واحد جديد ارتاحتي
دينا / يا حرااااام
مازن / شوفتي بقى
دينا / دا علي اساس انه مش معاه يشتريلها تليفون ولا مستنى يحوش حقه
مازن / ممكن برضه اصل شركاته بتمر بأزمه ماليه اليومين دول
ردت عليه بغضب وعصبيه
دينا /انت عارف يامازن انت لو ماقولتش الحقيقه دلوقتي حالا انت الا هتمر بأزمه صحيه من الا انا هعمله فيك
مازن / خلاص خلاص بصي انا بصراحه ماكنتش عايز اقولك عشان ماتزعليش بس الحقيقه بقى ان عمر و هنا اطلقوا
وقفت دينا من مكانها بصدمه
دينا / ايه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
انتظمت هنا في الجامعه والعمل كانت تعمل ليلا نهارا حتي لا تعطي لنفسها وقت لراحه اردت ان تنسي كل ما حدث معها بالعمل تريد النجاح النجاح فقط واثبات نفسها للجميع تريد ان تفاجئ الجميع بقوتها ونجاحها بالعلم والعمل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
لم تفقد نادين الامل وهي تنتظر خالد يأتي اليها ليعلن عن موافقته بان يعطي لها ولنفسه فرصه بان يكون بينهم علاقة حب وتعهدت نادين بانها سوف تفعل كل شئ حتي يبادلها خالد نفس الشعور
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
انفرد خالد بنفسه وهو يفكر ماذا يفعل الان هل يعطي لنفسه فرصه ان يحب نادين لقد اعجب بها كثيرا عندما اخبرته بكل صدق وبدون اي خجل انها تحبه واعجب بجرأتها فهي لم تكن ضعيفه وتدفن حبها بداخلها كما فعل هو
وظل يسأل نفسه
هل بأمكانه ان يحب مره اخرى بعد حبه لهنا هل هنا بأمكانها ان تشعر به يوم
عليه اتخاذ القرار الصحيح فهو لن يقضي حياته في قصة حب من طرف واحد
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
حاولت سرين بكل الطرق التقرب من عمر حتي يضعف امامها ويعلن موافقته علي زواجهم ولكنها تخطط ل شئ اخر عقب موافقة عمر علي زواجهم وهو التخلص من كريم حتى لا يخرب عليها حياتها مع عمر بتهديده الدائم لها بأنه سوف يخبر عمر كل شئ ان حاولت تجاهله او حاولت عدم تنفيذ اوامره فهي تريد ان تكون هي الوحيده المستفاده من اموال عمر وسوف تتخلص من اي احد يقف في طريقها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جلس عمر علي مكتبه وهو ينظر ل مازن بغضب وتحدث معه بعصبيه
عمر / انا مش مصدق انت ازاي تقول ل دينا حاجه زي دي
مازن/ معرفش بقى يا عمر هي لما سالتني اتلخبط
عمر / اتلخبط انت عارف يا مازن انا عايز اعمل فيك ايه دلوقتي
مازن / يا عمر والله انا......
قاطعه عمر وهو يشارو له ان يصمت ويمسك هاتفه ليرد علي هذا الاتصال المهم
عمر / الو
نظر عمر ل مازن بعدم تصديق وهو يسمع من يتحدث بالهاتف
ثم تحول عمر فجأة لأسعد أنسان بالعالم
واغلق هاتفه بدون اي تعليق وهو يبتسم بطريقه رائعه من شدة الفرحه
استغرب مازن كثيرا وابتسم هو الاخر وهو يرى عمر امامه بكل هذه السعاده
مازن / هو ايه الا حصل ماتفرحني معاك
نظر له عمر طويلاً ولم تفارق هذه الضحكه الرائعه وجهه ورد عليه بسعاده
عمر / احنا اخدنا اكبر مناقصه في تاريخ الشركه
مازن انا عايزك تصرف لكل الموظفين في كل الفروع شهر مكافأه
نظر له مازن بفرحه هو الاخر
مازن / مناقصة ايه
نظر له عمر وتحدث معه بسخريه
عمر / عشان تروح تحكي ل دينا
ادعي مازن الحزن
مازن / والله قولتلك غصب عني هعمل ايه يعني وبعدين ما الكل لازم هيعرفوا
عمر / وانا ماكنتش عايز حد يعرف ماتنساش ان دي حاجه تخص أسم وشرفي يا مازن وكان المفروض محدش يعرف حاجه عن الا حصل
مازن / خلاص ياعمر ماتزعلش وبعدين اصلا دينا مش مصدقاني وفكراني بكذب عليها
عمر / حظك يا مازن ان الخبر الا جالي ده انقذك من ايدي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جلست كرولين مع زوجها تتحدث معه عن الاستعداد لجواز سرين و عمر
كرولين / ايه رأيك ياحبيبي انا عايزه نعمل فرح يبهر العالم كله
نظر لها بسخريه
كريم / مش الاول تشوفي ابنك هيوافق ولا لاء بدل مايحصل نفس الا حصل قبل كدا في حفلة الخطوبه
ردت عليه بثقه
كرولين / لاء طبعا انا متأكده ان عمر هيوافق لأنه فعلا عايز ينسى البنت الا كان متجوزها دي
رد بسخريه
كريم / وسرين انسب واحده تنسيه وتستحق فعلا انها تكون مراته
كرولين / عندك حق يا حبيبي فعلا سرين ممتازه وانا بحبها جدا
ابتسم بسخريه
كريم / طبعا ياروحي وانا متأكد انها بتحبك أكتر
ثم تحدث بداخله
كريم / واول حاجه هتعملها بعد ماتتجوز ابنك انها تخلص منك
رن هاتف كريم في هذه الاثناء وكان المتصل شخصاً ما يعرفه كريم جيدا توتر كثيرا وهو ينظر لزوجته
كريم / انا عندي ميعاد مهم ولازم اخرج وانتي ممكن تكلمي سرين تيجي ترتب معاكي التجهزات
كرولين / اوكي حبيبي هكلمها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
خرج كريم من المنزل وقام بالاتصال بالرقم المتصل بيه منذ قليل
كريم / الو
شخصاً ما / ايوا ياباشا انت فين وحشتنا
كريم / وحشتك ايه يا حيوان انت هتصاحبني
شخصاً ما / براحه علينا يا باشا دا انا عايزك في موضوع مهم
كريم / موضوع ايه
شخصاً ما / لامؤخذه محتاج فلوس
كريم / وانا مالي حد قالك اني عندي بنك
شخصاً ما / لاء انت ماعندكش بس الباشا ابن المدام عنده واكيد هيدفع كتير اوي عشان يعرف مين الا اتفق معايا علي قتل والدته

google-playkhamsatmostaqltradent