recent
روايات مكتبة حواء

رواية زوجتي المصون الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملك ابراهيم

رواية زوجتي المصون الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملك ابراهيم

 الفصل السادس والعشرون

🌸🌸
خرج كريم من المنزل وقام بالاتصال بالرقم المتصل به منذ قليل
كريم / الو
شخصاً ما / ايوا ياباشا انت فين وحشتنا
كريم / وحشتك ايه يا حيوان انت هتصاحبني
شخصاً ما / براحه علينا يا باشا دا انا عايزك في موضوع مهم
كريم / موضوع ايه
شخصاً ما / لا مؤخذه محتاج فلوس
كريم / وانا مالي حد قالك اني عندي بنك
شخصاً ما / لاء انت ماعندكش بس الباشا ابن المدام عنده واكيد هيدفع كتير اوي عشان يعرف مين الا اتفق معايا علي قتل والدته
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد اسبوعين
دخل عمر منزله وجد سرين تجلس مع والدته
عمر / مساء الخير
وقفت سرين وقامت بتقبيله من خده
سرين / وحشتيني اوي ياحبيبي
ابتسم لها بهدوء
عمر / انتي وحشتيني اكتر
قامت بمسك يده وتحدثت بحماس
سرين/ تعالي حبيبي شوف المكان الا اخترته انا وكوكي عشان فرحنا
اقترب وجلس بجوارها ونظر الي بعض الصور التي تعرضها عليها
سرين / ايه رأيك
نظر لها بأبتسامه
عمر / حلو جدا ياروحي
ردت عليه والدته
كرولين / انت ماتعرفش احنا تعبنا اد ايه علي مالقينا المكان التحفه ده
ابتسم لها بهدوء
عمر / عارف طبعا ومتأكد انك مستعده تعملي اي حاجه عشان تشوفيني سعيد
كرولين / حبيبي انا ماليش غيرك ربنا يخليك ليا
تحدثت اليه سرين بحماس
سرين / عمر احنا لازم نحدد ميعاد الفرح بقى
عمر / قريب ان شاءالله
كرولين / ايه رأيكوا يكون اخر الشهر
ردت سرين بحماس
سرين / حلو جدا انا موافقه ايه رأيك ياحبيبي
نظر لها بأبتسامه
عمر / وانا كمان موافق
تحدثت والدته بسعاده كبيره
كرولين / وانا هجهز كل حاجه علي الميعاد انا عايزاه فرحكم يتكلم عنه العالم كله
وقف عمر وهو يرد عليهم بهدوء عكس الحماس الذي يتحدثون به
عمر / تمام هطلع اوضتي ارتاح شويه عن اذنكم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد ذهاب عمر الي غرفته
نظرت سرين الي والدته وهي تتحدث معها بصوت منخفض
سرين / بقولك ايه ياكوكي انا عندي فكره حلوه اوي
نظرت لها كرولين بحماس
كرولين / ايه ياروحي
سرين / ايه رأيك ننزل اعلان في كل الجرايد والمجلات والمواقع نعلن فيه خطوبتي انا وعمر ونعلن عن ميعاد الفرح انه قريب جدا
اعجبت كرولين جدا بالفكره لأنها تعشق المظاهر
كرولين / فكره هايله يا روحي بس ممكن عمر مايوفقش
سرين / ومين قال اننا نقول لعمر حاجه
كرولين / يعني ايه مش انتم لازم تتصورو صوره حلوه عشان تنزل مع الخبر
سرين / لاا ماتقلقيش انا عندي صورة من يوم عيد ميلادي اتصورتها انا وعمر ومازن احنا ممكن نشيل مازن من الصورة وهتبقي ممتازه انا وعمر
كرولين / بس ممكن عمر يعمل مشكله لو عملنا كدا بدون علمه
سرين / افهميني يا كوكي انا بعمل كدا عشان هنا تعرف الخبر في اي مكان تكون فيه عايزاها تعرف وتتأكد ان عمر خلاص مبقاش ليها وكدا عمرها ماتفكر ترجع او حتي تحاول تقابل عمر
كرولين / عندك حق فعلا فكره حلوه اوي
نظرت لها سرين بمكر
سرين / يبقى انا هنفذ من النهارده وهتواصل مع كل الناس الا مختصه انهم ينشروا الاخبار انا عايزاها تشوف الخبر ده في كل مكان حتى في احلامها
كرولين / اوكي سرين انا معاكي في الفكره دي جداا
نظرت لها سرين وهي تبتسم لها وتتخيل هنا وهي ترى هذا الخبر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جلست هنا تتحدث مع خالد بمفردهم وحاولت فتح موضوع نادين
هنا / خالد انا بجد مش عارفه اشكرك ازي انت بجد متبهدل معايا بين امريكا وايطاليا
ابتسم لها بود
خالد / علي فكره انا بزعل من كلامك ده معقول انتي لسه ماتعرفيش غلاوتك عندي
نظرت له بتوتر وهي لا تعلم ماذا تقول
هنا / خالد هو انا ينفع اتكلم معاك في موضوع شخصي
خالد / اه طبعا يا هنا ومش محتاجه تستأذني
هنا / خالد انت ليه متجوزتش لحد دلوقتي
نظر لها بستغراب وهو يبتسم
خالد / لاني لسه مالقتش الا توافق بيا
هنا / معقول دا انت مليون بنت تتمناك
رد عليها ببساطه
خالد / المهم انا بتمنى مين
نظرت له بستغراب
هنا / تعرف انك بتشبهني اوي
نظر لها وهو يبتسم
خالد / بشبهك في ايه
تحدثت بحزن
هنا / احنا الاتنين عندنا نفس المشكله ومصممين نتعب قلبنا معانا
استمع لها بأهتمام شديد وتحدث بعدم فهم
خالد / مش فاهم تقصدي ايه
هنا / بقصد ان انا و انت بنحب الا مايستهلش حبنا ومش قادرين نحب الا بيحبنا بجد
نظر لها بهدوء
خالد / بس الا انا بحبها تستاهل اكتر من حبي بس انا الا حظي وحش ان ظهرت في حياتها متأخر
ابتسمت له بحزن
هنا / مش حظك انت الا وحش دا حظها هي بس كل ده مش مهم دلوقتي لأن ربنا عوضك بواحده احسن منها مليون مره وبتحبك بجد وانا متأكده انها اكتر واحده هتسعدك
خالد / قاصدك نادين
هنا / نادين بتحبك بجد وانا متأكده انك لو اديت لنفسك فرصه هتحبها اكتر بس انت افتح قلبك ليها واديها وادي نفسك فرصه
ابتسم لها بحزن
خالد / مش وقته الكلام ده يا هنا خلي كل حاجه تيجي في وقتها
هنا / بس توعدني تفكر في الموضوع بجد
خالد / اوعدك بس انتي كمان لازم تقوليلي انتي ناويه علي ايه في الموضوع بتاعك ولازم تعرفي انك مش هتقدري تخبي الموضوع ده كتير
توتر هنا كثيرا وهي لاتعلم حقا ماذا تفعل
هنا / انا لحد دلوقتي ماقررتش هعمل ايه بس أكيد بعد حفلة التخرج هلاقي حل
ابتسم لها بود
خالد / ان شاءالله قوليلي حفلة التخرج امتى
ابتسمت هنا بسعاده
هنا / كمان يومين طبعا لازم تكون موجود
خالد / دا أكيد لازم أكون جنبك في يوم زي ده
ابتسمت له بسعاده وهي تفكر في حبيبها وكم كانت تتمنى انه هو الا يكون معاها في يوم زي ده😔
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
نجحت سرين في نشر صورتها مع عمر في جميع المواقع والجرايد والمجلات واصبح خبر زواجهم ترند الاخبار الرائيسيه في كل المواقع
وقف عمر بداخل مكتبه وهو يلقي بكل شئ أمامه بغضب وعصبيه بعد رؤيته خبر زواجه من سرين منتشر بهذه الطريقه
دخل اليه مازن مسرعا يحاول تهدئته وهو لا يعلم ماذا يغضبه الي هذه الدرجه
مازن/ اهدي يا عمر ايه الا حصل تاني لكل ده
رد عليه بغضب وصوت مرتفع وهو يلقي امامه احدي المجلات
عمر / سرين انا مش هرحمها
نظر مازن للخبر بستغراب
مازن / وانت ايه الا مضايقك دلوقتي مش انت اتفقت معاها علي الجواز
عمر / بس ماتفقتش تنشر الخبر بالطريقه دي وكمان بدون علمي
اقترب منه مازن وهو يضع يده علي كتفيه
مازن / عمر انت لا مزعلك مش نشر سرين للخبر بدون معرفتك انت الا مزعلك ان هنا اكيد هتشوف الخبر ده صح
نظر عمر امامه وهو يعلم بأن مازن محق لكنه يحاول اقناع نفسه ومن حوله بأن هنا لم تعد بحساباته ولكنه حقاً لايريد احزانها بهذه الطريقه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
كانت هنا تجلس وهي تمسك هاتفها وتنظر الي بعض الاخبار ولكنها وجدت هذا الخبر القاتل بالنسبه لها وهي ترى عمر يضم سرين اليه وفوق صورتهم خبر زواجهم المنتظر قريبا جدا
وقع الهاتف من يدها وهي لا تصدق بأن عمر سوف يتزوج من غيرها لا تصدق بأنها كانت بالنسبه له لا شئ حتي يستبدلها بأخرى بهذه السرعه
صرخت بحزن و ألم وهي تشعر بالنيران تأكل في قلبها فهي كانت تعيش علي أمل ان تظهر الحقيقه ويعلمها عمر ولكن الان ظهور الحقيقه لم يعد يفيدها بأى شئ لان بزواج عمر قتل كل مشاعرها اتجاهه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ذهب كريم الي منزل سرين وبعد ان فتحت له وقفت امام الباب تمنع دخوله
سرين / ايه الا جابك هنا
نظر له بسخريه
كريم / احنا هنتكلم علي الباب كدا
سرين / قولتلك قبل كدا مبقاش في بينا كلام
قام بدفعها للداخل ودخل واغلق الباب خلفه
نظرت له برعب وهي تبتعد عنه
سرين / انت عايز ايه ياكريم
اقترب منها بسرعه وامسك شعرها بقوه وهو يتكلم امام وجهها بغضب
كريم / مش انتي الا تقولي امتي نتكلم او لا انا اجي في اي وقت يعجبني وبيتك يفضل مفتوح ليا ادخل واخرج براحتي
حاولت نزع يده عن شعرها وهي تتكلم بألم
سرين / سيب شعري انت اتجننت
قام بترك شعرها وامسكها من رقابتها وهو يحاول خنقها
كريم / انا فعلا هتجنن لو فكرتي تطلعيني بره اللعبه وتستفادي لوحدك
حاولت ابعاده عنها وهي تتكلم بضعف
سرين / سبني ياكريم انت هتمونتي
تركها وقام بدفعها بعيدا
حاولت اخذ انفاسها بسرعه فهي كانت فعلا علي وشك الاختناق من ضغط يده بقوة علي رقابتها
نظر لها بغضب وجلس امامها وهو يضع قدم فوق الاخرى وتحدث بصوت مرتفع بعض الشئ
كريم / عشان تعرفي لما تفكري تلعبي من غيري انا اقدر اعمل فيكي ايه
ردت عليه بخوف
سرين / انت عايز ايه دلوقتي ياكريم
كريم / عايز اعرف هنعمل ايه بعد ماتتجوزي الباشا
سرين / يعني ايه مش فاهمه
كريم / لاء انتي فهماني كويس يعني هتقتلي عمر المنياوي امتي
نظرت له بصدمه
سرين / قتل ايه انا عمري مافكرت في كدا
وقف من مكانه وهو يقترب لها
كريم / اومال فكرتي تخلصي منه ازاي اكيد لأقيتي طريقه احسن تتخلصي بيها منه
سرين / انا عمر مافكرت اتخلص من عمر
كريم / بس فكرتي تتخلصي من أمه
سرين / تقصد ايه
كريم / اقصد ان عارفك كويس سرين اعرفك حتى اكتر من نفسك وعارف انك مستعده تضحي بأي حد عشان توصلي لأحلامك ومتأكد انك فكرتي تتخلصي مني بعد جوازك من عمر
نظرت له بصدمه لمعرفته بأنها كانت تفكر في قتله فعلا وتحدثت بتوتر وهي تحاول ابعاد هذه الفكره عن مخيلته
سرين / اناا عمري مافكرت في حاجه زي كدا انت عارف كويس اني مقدرش اعمل حاجه من غيرك بس كل الحكايه اني بجد مش عايزه عمر ياخد باله ان في حاجه بينا
اقترب منها وهو يضمها اليه بمكر
كريم / عارف ياروحي انتي ماتقدريش تعملي حاجه من غير
بقولك ايه الراجل الا كنت متفق معاها علي قتل كرولين كلمني وعايز فلوس
ابتعدت عنه وهي تنظر له بستغراب
سرين / عايز فلوس لأيه بالظبط مش هو خد الا طلبه قبل كدا وبعدين هو يعني كان عمل الا احنا طلبناه منه ما كرولين لسه عايشه ومحصلهاش اي حاجه
كريم / هو ده الا حصل كلمني وطلب مني فلوس يا أما هيقول لعمر علي كل حاجه
نظرت له بحيره
سرين / خلاص شوفه محتاج اد ايه
كريم / يعني هتدفعي
سرين / ادفع منين ماانت عارف
كريم / وانا كمان معايش فلوس انتي عارفه كرولين بتموت علي الفلوس وبتديني كل حاجه بحساب الحل الوحيد انك تطلبي من عمر
سرين /وهقوله ايه
كريم / قوليه لتجهيزات الفرح لاي حاجه اتصرفي
سرين / تمام سبني افكر في الموضوع ده
كريم / اوكي ياروحي انا همشي انا وبعد كدا اول ما اكلمك تردي علي طول اظن انتي جربتي غضبي
ابتسمت له بتوتر وهي تهز رأسها وانتظرت خروجه وبعد ان اغلق الباب خلفه قامت بألقاء احد التحف الموجوده بجانبها علي الباب خلفه وهي تتحدث بغضب
سرين / لازم اخلص منك في اسرع وقت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
كانت تقف سياره امام منزل سرين لمراقبتها وبعد خروج كريم من منزلها اخرج الشخص الموجود بالسياره هاتفه وهو يلتقط بعض الصور ل كريم وهو يخرج من منزل سرين ويلتفت حوله ليتأكد بأن لا يراه احد ثم اتجه الي سيارته وقادها مسرعا
قام الشخص الواقف امام منزل سرين بالاتصال بأحد
....../ ايوا يا باشا كريم لسه خارج من عندها حالا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في حفلة التخرج الخاصه بجامعة هنا
كانت تقف وبجوارها نادين وخالد وكانوا يتحدثون عن فرحتهم بتخرجها ولكنها كانت تشعر بأن فرحتها غير مكتمله وهي
ترى السعاده في عيون الجميع كانت تتمنى وجوده بجانبها في هذه اللحظه وترى سعادته بنجاحها وهي تملئ عينيه ولكنها قررت تجاهل التفكير به الان و تحاول التفكير في نجاحها ومستقبلها فهي تعلم بأن لايحق لها الان التفكير فيه
لاحظ خالد حزنها وهي تفكر في شئ ما ابتسم لها وحاول ان يخرجها من هذه الحاله
خالد / مالك يا هنا انتي مش فرحانه انك خلاص اتخرجتي من الجامعه
هنا / بالعكس انا سعيده جدا انا ماكنتش احلم اصلا ان اتخرج من اكبر جامعه في العالم
ابتسمت لها نادين بحب
نادين / حبيبتي انتي تستاهلي كل خير
ابتسمت لها هنا بحب هي الاخري
هنا / انا من غيركم عمري ماكنت هقدر اوصل للنجاح ده ابدا الفضل يرجع ليكم بعد ربنا بجد شكرا لكل الا عملتوه معايا
ابتسم لها خالد
خالد / بس مش احنا لواحدنا الا نستحق الشكر
نظرت له بعدم فهم
هنا / قصدك ايه
في هذه الاثناء دخل المكان وهو يبحث عنهم في كل مكان حتي وجدهم يقفون بعيدا معا
اقترب منهم بهدوء وجدها تتحدث اليهم ولا تشعر بوجوده خلفها
اقترب منها وضمها اليه بعشق وتكلم بصوته المميز بجانب اذنها
google-playkhamsatmostaqltradent