recent
روايات مكتبة حواء

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل الثالث والعشرون 23

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل الثالث والعشرون 23

 الفصل الثالث والعشرين

حور لما لقت الكتورة اللي معاه حاطة أيدها في أيده اتفجاءة
حور / بتبص ليهم قوي بداءت الغيرة تبان عليها . خير يا استاذ جاسىر عاوزة ايه عاوز تخصم اليوم مش قطع كلامهم صوت موظف الحسابات بينادي علي جاسر
ذهب إليه جاسر ليتابع مسار العمل
حور/ خير يا دكتوره نهي شيفاكي يعني واخده علي استاذ جاسر
نهي/ اممم انا اعرف جاسر من سنه اتعرفت عليه في امريكا و هو رشح لي المستشفي هنا علشان اشتغل فيها بس بيني وبينك انا برسم لبعيد . صحيح هو تقيل شويه بس علي مين وبكره تسمعي اخبار حلوة وتقولي نهي قالت
حور/ اممم وهو بقي واخد باله من الرسم ده كله
نهي/ بصراحة لأ تقيل قوي صعيدي صعيدي بس لجل الورد ينسقي العليق انا سمعت أنه من أكبر رجال الأعمال في مصر و برا بصراحة فرصة متتعوضش وانا مش حسكت غير لما واقعة
قطع كلامهم حضور جاسر
جاسر/ ايه يا دكتاتره مش نشوف شغلنا
حور / انا بقول بردو كده أسيب عصفورين الكناري يصوصو مع بعض
جاسر / نعم حضرتك سمعني كده
حور/ لا مافيش بقول الحق اروح العمليه علشان اروح
جاسر/ تروحي فين انا لسة ماضي علي جدول العمليات وعندك انهارده تلات عمليات مهمة
حور / بس انا مش عامله حسابي
جاسر/ حضرتك ناسية انك دكتورة و ملكيش مواعيد
قطع كلامهم نداء علي حور الحضور لحاله للاهميه
ذهبت حور مسرعة لمكتبها وضحت حقيبه يدها .. وجرت مستعجلة علي الحاله ونست تخبر ليلي أنها حتتاخر علي الاولاد..
انشغلت حور في العملية وكانت عملية طويله وصعبه
ذهب جاسر لمكتب حور إبلاغها أنه أجل لها العملية التالته لم يجدها في مكتبها لسه حيخرج أوقفه ترنة هاتفها المستمرة رد علي هاتفها
جاسر/ الو
ليلي / مش ده تليفون دكتورة حور
جاسر/ أيوة مين معايا
ليلي/ انا ناني الاولاد
جاسر/ خير في حاجة حصلت للاولاد
ليلي / اطمأن حضرتك أسيل لسه سخنه زي ماهي السخنيه مش عاوزة تنزل
جاسر/ حور عارفه أن أسيل سخنه
ليلي / أيوة وفضلت سهرانه جنبها طول الليل ومراحتش الشغل غير لما انا جيت صحيح اتاخرت عليها شويه بس هي اضطرت تروح كان عندها عمليه مهمه
جاسر طايب انتي بتتصلي عاوزة حور ليه
ليلي/ انا انهارده. المفروض حمشي ساعتين بدري قبل معادي مستاذنه منها بس تقريبا هي نست وأنا ورايا مشورا ميتاجلش وخايفة اسيب الأولاد لوحدهم خصوصا أن اسيل تعبانه
جاسر/ لامتتحركيش من مكانك ساعة وحكون عندك و حعوضلك الوقت ده فلوس
ليلي / بس حضرتك مين انا معرفش حضرتك علشان اسيبك العيال
جاسر /لما اجي حعرفك انا مين
ليلي /حاضر يافندم
ذهب جاسر لنهي
جاسر / نهي غير بسرعة البالطو وتعالي في حالة مستعجلة
نهي / فين يعني برا المستشفى
جاسر اه يلا بسرعه نهي/ ضحكت نهي وافتكرت أنها وقعته وهو عاملها مفجاءة
خرجت نهي مع جاسر خارج المشفي لمحتهم حور وهي بتستعد للعمليه التانية
و الغير بتنهش فيها ازاي يسمح لنفسة يمسك ايدها ويخرج معها كده ماشي ياجاسر ماشي بس معقول بيحبها دي بتقول اقتلبلو في امريكا ممكن يكون حصل حاجة بنهم . معقول كان علي علاقة بيها الصبر من عندك يارب .. فاقت علي صوت الممرضة ياكتورة جاهزين ذهبت حور لكي تباشر عملها
ركب جاسر وع نهي سيارته انفجاءت نهي بكميه الألعاب في عربية بسبات العصافير
نهي / كل دي عصافير حتعمل بيها ايه كل دي لم يرد عليها جاسر كان مركز في سواقة
نهي شكلك عاملي مفجاءة يا جاسر صح عصافير بقي وشيكولا وجو رومانسي .. لم يرد علي كلامها او ينظر لها اساسا وصلو فيلات حور
نهي ڤيلات مين دي بيتك بس دي صغيرة علي رجل اعمال كبير ذيك
جاسر/ في ايه يا دكتورة من ساعة ما ركبتي و انتي لوك لوك لوك خبر ايه عاد مش جولتلك عاوزك في حاله اباه عليكي
انكمشت نهي في نفسها واول مرة تشوفه بيتكلم صعيدي
رن جاسر جرس الباب فتحت. ليلى
ليلي / افندم
حاسر،انا اللي كلمتك من تيلفون حور فين أسيل جبتالها دكتورة
ليلي/ قبل ما ادخلك اعرف انت مين
خرج جاسر بطاقته وحطعهلها
بصت فيها وشهقت اتفضل اتفضل جاسر باشا
دخل جاسر بصحبة نهي اللي فضول كان حيموتها وتعرف هو هنا ليه
وصلت ليلي جاسر لغرفه اسيل.
جاسر اتفضلي انتي يا ليلي علي مشوارك
كشفت نهي علي أسيل
وخرج جاسر واسر برا
أسر/ اونكل هو حضرتك لسة زعلان مني
جاسر/ ليه ياحبيبي بتقول كده
اسر/ علشان امبارح لما لقيتك بتزعق لمامي انا تضايقت
جاسر/ لا ياحبيبتي انا فرحت بيك انت راجل هنا المفروض محديش يجي جمب مامتك واختك صحيح يا أسر هو مامتك مكلكتكش عن بباك
أسر / لا ماما كل يوم تقعد تحكلنا انا وآسيل عن بابا و اد ايه هو حد كويس وكمان بتحكلنا عن الصعيد وبابا كان عايش هناك بس بابا دلوقتي مسافر امريكا وبعتلنا لعب كتير من هناك يعني بابا عارف اني بحب الرسم بعتلي الوان وكراسات رسم . وبعت لآسيل عروسات كتير
جاسر / ضحك جاسر اسمها عروسات بردو ماشي ياعم
أسر تعالي بقي معايا تحت علشان ازيك جبتلكم ايه .
وهو . نازل فتحت نهي الباب و في أيدها أسيل جري جاسر عليها
جاسر/ أسيل حببتي عاملة ايه دلوقتي
اسيل،/ الحمدلله بس احنا متخاصمين صح
جاسر/ وانا جاي أصلحك علي فكرة وجبتلك عروسات
أسيل / بجد جبالي عروسات هاهي
نزلو كلهم تحت جلس جاسر بجانبهم علي الارض و طلع كل الالعاب واندمجو في اللعب ونهي جالسة تتفرج عليهم بغل . عاوزة تعرف ايه علاقته بالاولاد دول
لمحت اسيل اسبتت العصافير
أسيل / الله عصافير جديدين .مامتي حتفرح خالص
أسر/ اه دي امبارح عيطت كتير علشان عصافيرها ماتو في حريقة. مامتي حتفرح ياسلام
نهي بينها وبين نفسها / وطتلع مين امه دي كمان هي ناقصة بلاوي
قاعد جاسر يلعب مع العيال وطلب بيتزا ليهم وسط فرحاتهم وضحكهم حضن العيال حضن ابوي بشوق حتي أدمعت عيناه من القهر
جاسر في نفسه و و حاضن أولاده و الدموع بتجري في عينية
كده ياخور كده أهون عليكي تخبي عني عيال كل ده تلات سنين تلاته يا حور و انا عندي عيال ومعرفش
ليه العقاب القاسي ده مش كفايا عقاب بعدك عني حرام انا مستهلش كل ده
غلط فيكي بس في غيرتي كانت عمياني
أيوة غيرتي انا بغير عليكي من الهوا لو كنتي صبرتي لحد بليل كنت حضعف واخدك في حضني انا جوايا كنت متاكد انك عمرك متعملي كده بس غيرتي اااااه من غيرت الراجل وبالأخص في غيرت ال صعيدي
واحنا صعايدة بنستحملش
شمسنا حامية وعِرْقنا حامي وطبعنا حامي
واللي تخلّي صعيدي يحبها
يبقى يا غُلْبها
اصلنا ناس على قد الطيبة
كلنا هيبة
والنسوان في بلادنا جواهر
طب لو عندك حتة ماس
حتخلّيها مداس للناس؟؟
ولا حتقفلي اوضة عليها بميت ترباس
يمكن حتى تأجري ليها جوزين حراس
يبقى انا لا انا جاهل ولا غافل
كل الفرق ما بيني وبينك اني صعيدي
وانتي يا حور كنتي جته ماس اااااه علي وجع القلب اللي انا فيه قطعت نهي لحظات الشجن
مسح جاسر دموعه بسرعة
أيوة يا نهي خير
نهي / يلا بقي يا جاسر انا زهقت يلا نمشي انا مبحبش قاعدة العيال يزهق منهم بسرعه
جاسر/ ازاي يعني هو انتي مش دكتورة اطفال و لا ايه
نهي / أيوة بس انا دخلة طب غصب عني و القسم كمان بابا الله يسمحو بقي هو اللي صمم اخش كليه الطب و قسم الأطفال .. علشان مبقاش أقل من عيال صحابه ..
جاسر / انا كنت فاكرك غير كده
نهي / بملل يلا بقي دوشتهم زهقتني
أسر بيلعب بمسدس بيعمل صوت
نهي / ولد بس بقي و بعدين و بتزعقلو
لسه جاسر حينطق
انفتح باب الشقة خلت حور علي صوت الزعيق و أسر بيعيط جامد

google-playkhamsatmostaqltradent