recent
روايات مكتبة حواء

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل الرابع والعشرون 24

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل الرابع والعشرون 24


 الفصل الرابع والعشرين

💗💗صعيدى لكن عاشق
انفتح باب الشقة دخلت حور علي صوت الزعيق و أسر بيعيط جامد ،،،
حور بزعيق/ ايه اللي بيحصل هنا عاوزة افهم
وانتي ايه سمحلك تزعقي في ابني كده
متخلقش علي وجه الارض اللي يزعق في ابني وانتي ازاي تخشي بيتي من غير ما تستأذني انت ازاي يا جاسر بيه تسمح بلمهزله دي تحصل
نهي / الله الله علي عاملة علينا خضرة الشريفة
هو انتي بقي مامي الي بتحب العصافير ويا عيني عيطت امبارح علشان ماتو.
ياعيني علي الاحساس المرهف و لما انتي مقضيها. عمللنا عم المحترم و خط أحمر في معاملة
طايب لو عاجبك قوي قولي مش من ورانا و
لأ و ايه اي عمللنا أنها الشيخة حور لا ماهو مافيش حد احسن من حد اهو كله يا ما تحت الساهي دواهي
جاسر وقد احمرت عيناه من الغضب / جسما بالله كلمة كمان لادفنك مكانك أن مستحملك من الصبح علشان خاطر أسيل وأنك جيتي وكشفتي عليها
لكن تزعقي لحد فيهم و تغلطي لع مهسمحش بده واصل اتفضلي من أهنه من غير مترود البيت اللي متحرميش اهله متجعديش فيه واصل .برا دلوق يلا
حور/ ربنا يستر ربنا يستر جاسر قلب صعيدي استر يارب
نهي / هو في ايه يا جاسر انت جايبني هنا علشان اتهان ،،،
فيها ايه دي احسن مني ولا علشان طلعت سهلة و انا قلتلك لاء ... ..
وافاكر لما حولت معايا في امريكا لما دخلت عليا قوطتي
حور / باااس انتي انعبطي العيال قاعده
أسر أسيل يلا علي فوق بسرعة
جاسر سحبها من شعرها برا يا زباله انا حاولت معاكي انا بخاف من ربنا و مش حعصية علشان واحده زباله زيك براا
خرجت نهي وهي تتوعد لهم
و في داخل الفيلا
حور/ انت ازاي تخش بيتي من غير ما تقول
جاسر وهو يقترب منها ومسك أيدها بشده / البيت اللي في عيالي يبقي بيتي راضيتي أو مراضتيش
حور/ ومين قالك أنهم عيالك يا جاسر
. جاسر/ انتي حتعبطي في كلام ولا ايه
حور / جاسر اطلع برا
قاعد جاسر وحط رجل علي رجل ولو مطلعتش حتعملي ايه .
حور / براحتك انا طلعة انام انا تعبانه طول النهار
حور بتصعد السلم
جاسر/ حووور تعالي هنا قلت تعالي هنا وخلي ليلتك تعدي علي خير
التفتت حور لجاسر / نعم
جاسر / هو ايه اللي نعم انتي ازاي تسمحي لنفسك تخبي عني عيالي كل ده انا عاوزة افهم قدرتي تعمليها ازاي قلبك كان بيقولك ايه هنت عليكي انا هنت يا حور
انتي لو مكاني كنتي حتعملي ايه انطقي انطقي احسن عقلي خلاص حيقف ..
مش عارف اعمل معاكي ايه اسمحك ولا اعاقبك و لا اقتلك ولا اخدك في حضني ..
جوايا احاسيس كلها غريبه كل حاجة وعكسها . جوايا صراعات مش عارف افرح اني بقيت اب ،،
ولا ازعل اني ماكنتش معاهم في اهم مراحل نمو هم
ازعل اني مشفتش أول خطوة ليهم اول ، كلمة نطقوها ،،،
اول سنه طلعت ليهم ،
انتي حرمتيني من اجمل شعور ممكن يحس بيه الاب . ا
انتي عارفه عقابك ايه ياحور .
انا المفروض اخد منك العيال تلات سنين علشان تحسي انا حاسس بايه دلوقتي هو ده العدل أيوة ده العدل ، انا مش عارفه اعمل ايه
حور ببكاء / لأ يا جاسر اوعي تعمل كده اوعي دانا عايشة عشنهم .
انا استحملت كل ده علشان خاطرهم .. هما سر قوتي عطوني القوة علشان اقدر اكمل الحياه من غيرك
انا كنت بموت في اليوم ميت مره ..
يكفيك شر المظلوم اللي معرفش ياخد حقة .
مش حقدر اوصفلك الاحساس بالظلم طعمة عامل ازاي ...
مسءلتيش نفسك انا وصلت الغردقه ازاي انا مشيت بطولي من الصعيد في عز الليل و انت عارف ليل الصعيد عامل ازاي ... بس احساس الظلم و الظلم من مين من اكتر حد كنت يستمد منه الامان اكتر حد حبيته هو اكتر حد طعني و بسكينه تلمه
جاسر/ غصب عني واللهي غصب عني غيرتي عليكي عمت عيني . واللهي عمري ما شكيت بس غيرت لما شفت صورك مع الكلب ده نار شعللت في قلبي نار حرقت كل حاجة مكنتش عارف اتحكم في نفسي عقلي وقف .. بس لو كنتي صبرتي عليا كنت حضعف حبك كام حينتصر علي غيرة .. انا اسف
حور/ اسف اسف علي ايه في كلام لما بيخرج لو اتقال بعده مية اسف مينفعش
انت جرحتني جرح لحد دلوقتي بينزف يا جاسر بجد مش قادرة مش قادرة اسمحك
جاسر،/ وجرحك ليا لما لبستيني عار حيفضل ملازمني لحد ما اموت ،، عار خلاني اسيب الصعيد واسيب اهلي كلتهم ..
ده ملهوش تمن عندك انتي عارفه عندنا في الصعيد اللي تهرب وتسبب جوزها يبقي جزتها ايه عارفة ولا مش عارفه .. انطقي انطقي انا خلاص فاض بيا ومش قادر استحمل تلات سنين في الغربه و انا جرحي كل يوم بينزف ومش لاقي اللي يطبطب عليه ،،، علي الاقل انتي لقيتي جمبك مها و عمار وقفو جمبك و حملك هون عليكي ..
لكن انا كنت بطولي .. عارفة اليل كان بيعدي عليا ازاي .. انا كنت بهلك نفسي في شغل متواصل علشان اليل يقصر و علشان اروح انام علطول محسش بحاجة ،،، واليوم اللي مافيهوش شغل , , مكنتش بنام من كتر التفكير من كتر الاشتياق ،، من كتر الحنين ،، اه كنت بحن ياحور كنت بحن ليكي ولحضنك كنت حاسيب كل حاجة ورايا وانزل ادور عليكي يا حور انا كنت بموت في اليوم ميه مرة وملقتش ايد تطبطب عليا ..
خرج جاسر مسرع وعينه مدمعتان .
وفي صباح اليوم التالي ذهبت حور الي المستشفي ودخلت لقت الكل بيلصلها ويتكلم
استغربت حور
حور/ نهله هو في ايه هما مالهم انهارده. و دكتور حسن ماله بيبصلي كده انا من ساعة ما وقفتة عند حده وهو متجنبني ايه راجعة بيص ليا تاني
نهلة / اصل اصل مش عارفه واللهي اقولك ايه بس ياكتورة
حور/. قولي علطول انتي لسة حتبسبس
نهلة/ اصل
قطع كلامهم دخول الدكتور حسن
حور / خير ياكتور ليك شغل هنا
حسن / وهو بيغمز لها ،، ما انتي حلوة امال كنتي تقلانه عليا ليه و لا علشان انا مدفعتش اده ،، انا مستعد ادفع زياده بس القمر يرضي عني ،،
حور/ رفعت أيدها علشان تصفعة . انت قليل الا..... ولم تكمل جملتها لقت حسن طار وقع علي الارض
بصت بزهول لقت جاسر شايلة من هدومه
جاسر/ اللي بتتكلم عنها دي أنصف من ميت واحد من عينتك يا واطي . اعتبر نفسك مرفوض من دلوقتي
حسن / انت ازاي تسمح لنفسك تعمل كده انا حروح اقدم بلاغ في القسم ,الهانم مدورها ، وانا شغال البودي جارد بتعاها
جاسر/ احمد ربك انك لسه عايش لدلوق كلمه كمان وانت الجاني علي نفسك
جت بسرعة / في ايه ياحور. في ايه الزفت ده عمل ايه تاني معاكي
جاسر لمها/ هو عمل معها حاجة قبل كده انطقي يا مها
مها / بتردد اصل مرة دخل علي حور وهي نايمة في حجرة الأطباء و كان عاوز يعني ... بس ربنا ستر و لحقناها
جاسر دانت نهار ابوك اسود ،، انت عارف اللي يجي علي حاجة تخص جاسر الأنصاري يعتبر الله مخلقه من الأساس. ،، انت كده جبت الناهيه ..
حور/ خلاص يا جاسر علشان خاطري بكفايا سيبه حيموت في ايدك
جاسر / باااس مش عاوز اسمعلك صوت
ثم وجه كلامه لحسن وانا ايه اللي جابك معرفتش تعملة ساعتها جياي تكمله بروح امك
حسن/ المستشفي كلها بتتكلم عنها. و أنها واحدة رخيصة و فاتحة بيتها لاي حد مجتشي عليا و لا علشان انا مبدفعش زي ناس
مها/ بس بس يخربتك حتودي روحك في داهية اخرص بجي اجفل خاشمك ده
حسن / ليه يعني هو ليه حلو وليا وحش
مها/ اتنيل واسكت ده جوزها
جاسر / مها كلمة تانية و حولع فيكي اخرسي خالص انا مش طايق نفسي
جاسر مسك التليفون الو محمد تعالي دلوقتي وقفل السكة
وسحب حسن من هدومة و طلع في الميكرفون انا عامل اجتماع لكل المستشفي في ساحة المستشفي حالاا
.
اجتمع كل العاملين في المستشفى من عمال و موظفين ودكاتره
جاسر / انا جاسر الانصاري و اكيد معظمكم عارف مين جاسر الأنصار بس انا حقولكم انا مين علشان الي مش عارفني
انا بكون صاحب المستشفى دي و المدير التنفيذي لها و صاحب شركات الانصاري للبناء و التعمير والاسكان
و الدكتورة حور / تبقي مدام جاسر الانصاري
يعني مراتي . وأنا متجوزها من تلات سنين بس كنت في امريكا علشان الشركه الام فيها مشاكل .
وانا بقولها بصوت عالي اهو حور تبقي مراتي و اي حد جاب سيرتها حيتحاسب وحساب عسير و انا من مكاني هنا بعلن
تم رفض الدكتور حسن من قسم العظام
رفض الدكتورة نهي من قسم الأطفال
رفض نهائي وملهمش اي تعويضات أو حقوق
المفجاءات نزلت علي دماغ نهي ترف جوزها جوزها ينهار انا رحت ورا شمس
جاسر / الكل علي شغله يلا
جاء محمود اللدراع اليمن لجاسر
محمود / أيوة جاسر بيه خير
جاسر / الحيوان ده الصبح يصدر قرار من نقابة الأطباء بفصله فصل نهائي . ويتعمل معاه الصح و بزياده ويترمي في اي مكان
والدكتورة المحترمة دي. تاخد فصل تعسفي تتحرم من مزاوله المهنه لمده سنة .
حور/ انت كنت قاسي معاهم قوي
جاسر/ انا مبتهونش في حقي يا حور محدش يحي علي حاجة تخصني و أسبهم ..
و مضي اليوم والكل في مستشفى ملهوش كلام غير علي زواج حور و جاسر
واخر اليوم رن تليفون حور
حور / الو ايو يا ليلي معلش عارفه اني اتاخرت عليكي بس جاية خلاص
ليلي بعياط / الحقيني يا دكتورة اللحقيني أسيل اتخطفت

google-playkhamsatmostaqltradent