recent
روايات مكتبة حواء

رواية دموعها ملاذي الفصل العشرين 20 والاخير بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل العشرين 20 والاخير بقلم مريم حسني

 الفصل العشرين

امير راح لنرمين واحمد وحكلهم اللي حصل
نرمين معلش يا استاذ امير هتعمل ايه بقي ربنا معها وانا هحول نشوف حل لموضوع الحمل ده ميضرش رنا متقلقش
امير ان شاء الله احمد انا عاوز اتجوز انسه نرمين
احمد اه طبعا اكيد..... معلش كده تعمل ايه تاني
امير طلب ايد اختك انسه نرمين
احمد مش مستوعب شويه ها مش ايه في ايه طيب يا استاذ امير معلش اصلك قولتها فجاه كده نرمين هي اللي هتقول رايها نرمين نرمين
نرمين نعم ايه
احمد ردي عل استاذ امير.
نريمن ف ايه
امير ابتسم طب لحد ما تستوعبوا استاذن انا واسبكوا تفكروا سلام عليكم ومشي
………………
رنا بعدم تصديق لا انت بتكدبي مش في حاجه من اللي انتي بتقوليها دي وبصت لعدي برجاء صح يا عدي هي كدابه
هايدي بملل لا ده انتي غبيه بقي خلاص خلصنا تعيشي وتخدي غيرها بقي ولا صحيح انتي اصلا مش هتعيشي
رنا عدي خليها تسكت وقولي انا بتكدب
هايدي طب انا كدابه الريكوردات اللي انت بنفسك قايل فيها الكلام ده كدابه برضو يا عدي ها ايه رايك تحب نسمعها كلنا سوا
عدي بعد عن رنا وراح عند هايدي ومسكها من رقبتها وخبطها في الحيطه وهمس في ودنها بشر اللي انتي عملتيه ده هتتحسبي عليه بس مش دلوقتي انفدي بعمرك لكام ساعه لحد ماجليلك بنفسي وزقها وقعت عل الارض وقعدت تكح وطلعت تجري
رنا بصلتله طلما عملت كده يبقي هي مبتكدبش يا عدي صح
عدي بصلها بخزي وخجل رنا هو
رنا صرخت فيه بانهيار يعني انت كل اللي كنت بتعمله فيا ده عشان انا بنت مرات ابوك وعشان مقربلكوش ها واتجوزتني بس عشان خاطر الورث وكل التعذيب فيا ده وانت بتتمني موتي النهارده قبل بكره عشان تاخد فلوس وكل شويه انا بحبك بحبك وانت في الاخر عاوز شويه فلوس انت مش محتاج ليه تعمل كده وكملت بتفكير ومراره اه ليه لا صحيح حد يلقي لعبه يعلب بيها ويتسلي بيها كده ويسبها لازم طبعا يعمل كده
عدي رنا حولي بس تهدي يا حبيبتي
رنا كملت بسخرية عشان متتعبيش غير بقي الاسطوانه دي طلقي وسبني امشي
عدي بغضب انسي عل جثتي رنا راحت عند المطبخ وجابت سكينه لا مش عل جثتك عل جثتي انا ياتطلقني يا وحطتت السكينه عل رقبتها هموت نفسي
عدي بقلق وخوف وهو شيفها بتغرز السكينه في رقبتها رنا بصي سيبي الزفته دي وهنتكلم ف اللي عاوزه بس سبيها
رنا سيبني اخرج من هنا
عدي طيب طيب حاضر ممكن بقي تبعدي السكينه دي
رنا ليه انت فكرني غبيه اما اخرج من هنا الاول (لا يا بت وانتي ناصحه اوي بلا نيله 😒)
عدي حاضر اتفضلي بس لازم اجي معاكي عند الباب عشان الحرس يخرجوكي
رنا بتردد ماشي بس امشي انت الاول
عدي ابتسم ببرود حاضر ومشي قدمها وهي مشيت بعده عدي فضل مرقبها بطرف عينه وفي لحظة لف واخد منها السكينه بحركه سريعه ورمها وشال رنا وراجع بيها تاني
رنا بصوتت بعيطت اعااااااااااا نزلني يا عدي اوعي بكرهك نزلني يا رخم يا بايخ
عدي بسخرية ونسيني يا غشاش عشان انا متجوز عيله عمللي فيها فان دام بس يا رنا بس وداني بتوجعني من صويتك ودخلها الاوضه تاني
رنا بعياط عاوز ايه انا مش فاهمة مش انت هتاخد الفلوس بتاعتك وانا هموت عاوز ايه بقي سبني في حالي
عدي شدها وباسها بعنف لدرجه ان رنا شفتها اتجرحت وبعد عنها متجبيش سيره انك هتموتي تاني فاهمه
رنا ضربه في صدره انت غبي شفتي اتعورت
عدي تستهالي عشان تجيبي سيره الموت تاني واتفضلي بقي اقعدي هنا هنزل اجبلك الاكل واجي وسبها ونزل
رنا كده ماشي يا عدي انت اللي جبته لنفسك
عدي رجع بعد شويه وحط الاكل قدامها يلا يا رنا كلي
رنا بهدوء ماشي ومسكت المعلقه وحطتها في بقها
رنا بقرف يعععععععع ايه القرف ده الاكل وحش اوي ياعدي ايه ده
عدي بستغراب ايه يا رنا ده الاكل اللي انتي بتحبيه وبعدين مش ده الزبادي بالبسكوت اللي بتموتي فيه
رنا لا ده طعمه وحش اوي
عدي طيب يا رنا اجبلك ايه
رنا لا انا قرفانه من الاكل وخيفه ارجع لحسن يتعب القلب الترجيع بيتعبني انا هنام ماشي.
عدي بقلق ماشي يا رنا خلاص نامي وابقي كلي بعدين وغطها وسابها تنام
الساعه 4 الفجر
رنا بتصحي عدي عدي عدي اصحي
عدي بنعس ايه يا رنا ف ايه يا حبيبتي
رنا وهي بتحط ايدها عل بطنها جعانه
عدي اتنهد دلوقت
رنا ببرود اه في ايه
عدي طب حاضر اجيبلك تاكلي ايه
رنا عاوز محشي
عدي نعم مش سامع
رنا ورق عنب
عدي ايه هو بظبط
رنا عاوزه محشي ورق عنب في ايه
عدي انتي عارفه الساعة كام
رنا انامالي بالساعة نرمين قالتلي انوا هيجيلي حاجه اسمها وحم بتخليني اعوز حاجات غريبة ايه في ايه
عدي اه طيب اجيبه منين بقي المحشي ده
رنا ميخصنيش
عدي استغفر الله العظيم طيب ماشي اجيبه منين برضو
رنا ببرود يوووووه انا مالي ننزل نشوفه فين
عدي بغيظ ننزل حاضر ننزل يلا
ونزلوا راحوا محل الاكل الوحيد اللي كان فاتح سعتها ودخلوا المحل كان فاضي خالص مفيش غير واحده واقفه فيه بتتكلم في التليفون
كارما يا مراد هتيجي امتي انا كده هتخطف انا لوحدي في المحل عل فكره
مراد يا حبيبتي خلاص جاي اهو والله وبعدين هتتخطفي ازاي انتي مش قافله المحل
كارما تؤ مش قافله ليه
مراد بغضب ايه هو اللي ليه انتي مجنونة يا كارما الساعه 4 و
كارما اهدي بس متتعصبش خلص بسرعه وتعالي يلا باي وقفلت هيطلع عيني لما يجي ولفت لقت عدي ورنا ف وشها
كارما شهقت ايه بسم الله احم
عدي بابتسامه مدام كارما ازيك هو انتي بتشتغلي هنا
كارما احم لا ده المطعم بتاعي
عدي بجد طيب هو انتوا فتحين صح
كارما هو لا بس عشان خطركوا نفتح المحل مخصوص
عدي متشكر لذوك جدا طب معلش ممكن طلب يعني هي رنا كان نفسها في اكله كده معينه
كارما تمام ايه بقي
عدي هو ف محشي دلوقت
كارما ضحكت اه في عشان خاطر انسه رنا انهي نوع
رنا بقرف مش عاوزه اكل حاجه روحني يا عدي
عدي مركز مع ضحكت كارما
رنا بزعيق عدي
عدي ها ايه يا حبيبتي
رنا بقولك مش عاوزه اكل حاجة روحني
عدي بهمس بس يا رنا انتي مجنونة امال منزلنا ليه اهدي بقي عشان جنوني متطلعش ولف لكارما وابتسم ورق عنب فيه
كارما بخنقه في سرها استغفر الله العظيم مراد لو جيه وشافه مبتسم كده هيطين عشتي
في ان شاء الله اتفضوا اقعدوا وكارما دخلت المطبخ
رنا بحده عدي انا مبحبش البت دي
عدي ازاي يعني هو في حد مبيحبهاش احم قصدي ليه يعني دي كارما بني ادمه كويسه جدا وقمرا جدا وعسل جدا وضحكتها حلوه جدا
رنا لسه هتزعق سمعوا صوت هز المكان تقريبا
مراد بزعيق كارما
رنا اتخضت ومسكت ف عدي
عدي لف احم مراد باشا ازيك
مراد بسخرية انا حلو جدا
عدي اممممم طيب معلش احنا ملقناش محل فاتح دلوقت غير بتاع مدام كارما و
كارما خرجت عل صوت مراد
كارما مراد حبيبي انت جيت
مراد لا لسه هاجي
كارما احم طيب الاكل اتفضلي يا انسه رنا
رنا بخوف من مراد شكرا
كارما طبBon Appètit بقي عن اذنكوا تعالي يا مراد ثواني كده واخدنه ومشيت
رنا عدي انا خايفه من الراجل ده
عدي لا يا حبيبتي متخفيش مفيش حاجة كلي انت بس
رنا طيب ماشي
…………
كارما مراد حبيبي مينفعش اروح اقولهم اطلعوا بره المحل مثلا
مراد بحده كارما متجننيش انا مش طايق نفسي
انا سامع الزفت ده وهو بيتغزل فيكي والله لضربه
كارما مراد حبيبي اهدي بس هو انت يعني سمعتوا بيقول كارما
مراد لا
كارما طيب اهو ممكن يكون بيكلم رنا
مراد رنا العيله دي صح
كارما مراد احنا منعرفش وبعدين افرض انو انا هو راجل قليل الاداب نعمله ايه خلاص عشان خاطري بقي معلش هما هيكوا ويمشوا عل طول ونروح
مراد بزعيق قليل الأدب ياخد بالجزمة ايه يا كارما
كارما طب طب خلاص وحياتي وطي صوتك بس
مراد انا اللي غلطان المطعم والزفت حاجه تقرف
كارما طيب معلش حقك عليا
مراد كارما هو انتي ضحكتي قدامه
كارما قدام مين
……………
رنا خلاص شبعت عاوزه اروح بقي
عدي حاضر اتفضلي حضرتك اما نشوف اخرتها ملمستيش الطبق وتقولي شبعت يلا عدي راح عند كارما ومراد
عدي متشكرين جدا يا مدام كارما واسفين عل تعبك
كارما بصت لمراد ها لا ابدا مفيش حاجه اهم حاجه الاكل عجبك يا انسه رنا
رنا مش اكلت منه
مراد بزعيق ولما انتوا مكلتوش معطلنا معاكوا ليه
رنا بخوف انا كنت بهزر
عدي بحده انت بزعقلها كده ازاي
مراد بغضب هو ايه اللي ليه انتوا جاين تستهبلوا بقي
كارما مراد معلش خلاص
مراد بزعيق ماخلصي يا كارما في ايه
عدي اوووووف حساب الاكل كام يا مدام كارما
كارما لا والله مش هاخد حاجه ومحصلش حاجه اصلا رنا زي اختي وانا اسفه اوي
مراد بحده اسفه عل ايه بالظبط
عدي عموما متشكرين لحضرتك عل زوقك تصبحوا عل خير يلا يا رنا ومشيوا
مراد تصبح عل زفت
كارما خلاص بقي
……………
رنا عدي انت زعلان مني
عدي لا يا حبيبتي مفيش حاجه يلا نامي عشان انا رايح الشغل
رنا ماشي تصبح عل خير
تاني يوم بليل رنا صحيت من النوم وقررت انها تصحي عدي تاني عشان تديقه بس صحيت ملقتوش جنبها راحت عند اوضه ووقفت قدامها بتردد تدخل ولا لا بس سمعت صوت جوا فتحت الباب بالراحه لقت عدي وهايدي مع بعض دموعها نزلت وحست بوجع رهيب في بطنها وصرخت صرخه قويه واغمي عليها وهدمها كلها بقت دم
وقفين قدام اوضتها ف المستشفى كلهم قلقانين وعدي مغمض عينه وبيفتكر اللي حصل وشكلها لما خرج عل صوت صرختها ولما لقي الدم حوليها وشفايفها الزرقه ونفسها الضيق
عدي بالم انا اسف يا رنا والله لجبلك حقك من الزفته دي انا عملت كده عشانك اصلا وفاق عل صوت امير
امير بقلق نرمين هو في ايه كل ده
نرمين اهدي يا امير الدكتور هتخرج دلوقت وطمنا
عدي بعصبية وانتي شغلنتك ايه
نرمين بيعته بليله خلاص
عدي بزعيق لا يا شيخه انتي هتستهبلي انتي مش الدكتورة بتعتها بتعملي ايه هنا مش معاها ليه
نرمين بعصبية سكتوا البني ادم ده لحسن هطلبله البوليس انا مش طيقه اوووووف
امير معلش يا نرمين خلاص سيبك منه
عدي بغضب ماتتلموا انتو الاتنين
مرمين طب امشي بقي من هنا مشوا عشان انا مش دخله لرنا الا لما يمشي يلا بقي
عدي لا يا روح امك مش بمزاجك انتي بشتغلي ف المستشفى بتعتي
نرمين طظ ابقي ارفدني انا ماشيه يلا يا احمد
عدي مسكها من دراعها راحه غين يا روح امك احمد وامير لسه هيتخنكوا معه نرمين بحركه سريعة لوتله ايده وزقته
نرمين بغضب انت اتجننت فكرني رنا ولا ايه
عدي بغضب يا بنت ال**** بقي حته عيله **** زيك تعمل معايا انا كده
احمد بحده مين دي اللي **** يا بال ****
امير خلاص يا احمد احنا اسفين
عدي بغضب مين دول اللي اسفين الحيوانه دي عاوزه تكسر ايدي
نرمين كلمه كمان وهكسرلك رقبتك احمد ربنا بقي انو حته شرح في ايدك وانا ماشيه بقي وريني هتعمل ايه
امير برجاء نرمين عشان خاطري رنا ذنبها ايه
نرمين ماشي انا هدخلها بس اما الدكتور اللي جوا تخرج عدي فضل واقف يبص لنرمين بتوعد
لحد مالدكتور خرجت
نرمين ها حالتها ايه
الدكتور الحمد لله لحقنا الجنين ووقفنا النزيف بس ف حاجة
نرمين ايه
الدكتور المريضه دخلت ف غيبوبة وانتي عارفةان ده طبيعي ف حاله رنا بس ادعوا
نرمين اه طبعا انا دخللها عن اذنكوا امير ابقي خلي حد يشوف ايد الاستاذ ودخلت
عدي بغضب يا بنت ال انا بس مش فاضيلك
امير بتقول حاجه يا عدي
عدي انا ماشي
امير بستغراب ماشي
عدي اه
امير طب وايدك
عدي انت فاكر ان حته البتاعه دي تعمل لايدي حاجه انا ماشي ومشي ورجع بعد كام ساعة
عدي امير تعالي معايا
امير عاوز ايه يا عدي
عدي اتعدل كده ف الكلام انا مبكلمش خطيبتي تعالي معايا
امير اوووف اتفضل
عدي اداله التاب بتاعه اتفرج
امير اتفرج عل ايه
عدي امسك واتفرج بس امير مسك التاب لقي خبر منشور لفضيحه باسم هايدي ابو المجد في كل السوشيل ميديا
امير انت اللي عملت كده
عدي اه
امير ليه
عدي عشان رنا عشان عرفت ان هي اللي اجرت ناس تخطفها وتموتها ده غير الكلام اللي هي قالتها
امير والله انا كنت بعمل كده عشان رنا اصلا مش عشاني
امير وعشان رنا تخوش تلقيك مع واحده صح
عدي انت مين قالك اصلا
امير رنا مش كانت بتخرف بكده
عدي امير والله مانا اصلا مش انا اللي كنت مع هايدي هايدي كانت سكرانه وده واحد من رجلتي مش انا انا كنت قاعد جنب رنا عشان متروحش الاوضه التانيه دخلت بس الحمام وخرجت عل صوت صرخها مكنش انا الغباء بس اللي مني اني مخلتهوش ياخد الزفته اللي اسمها هايدي في اي داهيه بس مكنش في حل تاني كان ممكن تفوق انا كنت قاعد معها بس لحد متسكر بس والله مجيت جنبها وانا مكنتش هعمل كده اصلا بس بعد اللي عرفتوا انها حولت تقتل رنا يبقي تستاهل اكتر من كده امير انا بحب رنا ومش هلمس واحده غيرها ادعي بس انها تقوم
امير اتنهد هو مينفعش احنا الاتنين نجيب سيره الدعا بعميلنا دي بس يا رب يشفيها وتبقي كويسه
عدي امير انا هتغير عشان رنا ومش هشرب تاني كفاية اللي عملته فيها وانا زفت شارب ولا هعمل حاجة من القرف اللي كنت بعمله ده تاني
امير بابتسامه يا ريت يا عدي يا ريت اه كن عاوز اقولك اني طلب نرمين للجوز وهي وقفت فاللي انا بتعمله ده مينفعش
عدي اللي انا بعمله برضو استغفر الله العظيم يا رب ماشي يا امير عموما مبروك
امير الله يبارك فيك
عدي اتنهد انا رايح اقعد جنب رنا عدي راح قعد جنبها ومسك وايدها وساب نفسه يعيط
عدي بعياط رنا فوقي انا والله ملمست حد بعدك رنا انا بحبك اوي انا مبقتش اعرف اتنفس من غيرك قوفي يا رنا وانا هعملك اي حاجة نفسك فيها في الدنيا انتي عارفه انا كتبت انهارده نص ثروتي باسمك عشان تعرفي اني مفضلتش معاكي عشان الوديعه والكلام الفاضي ده انا مستعد اديكي عمري كله يا رنا مش بس فلوسي عاوزك انتي يا رنا انا عمري ماقبلت بنت لا جمالك ولا ف ببراتك ولا في طبيك يا رنا فوقي يا رنا حتي لو التمن اني اطلقك واسيبك انا هعمل كده كفايه ابقي عارف انك بخير وفضل جنبها لحد مانام
وعدي كذه شهر ورنا لسه زي ماهي في الغيبوبه مبتفوقش وبطنها بانت اوي وكبرت وخلاص هي بقت في الشهر التاسع وهما مستنين ولادتها في اي وقت وعدي مبيسبهاش خالص معاها عل طول واكله بقي قليل اوي طول الوقت جنبها بيصلي و بيدعلها وامير ونرمين كتبوا كتبهم واحمد زي ماهو لسه حزين عل رنا بس عارف انوا عمروا ماهيوصلها
في نرمين دخلت لعدي استاذ عدي عاوزه اتكلم مع حضرتك بخصوص رنا
عدي اكيد اتفضلي
نرمين تمام بص يا استاذ عدي رنا مبتقوفش الغيبوبه اللي دخلت فيها مبتفوقش منها ده غير انها قربت تولد ف الطبيعي انا كنت هولد رنا قيصري عشان قلبها متستحملش الانقباضات اللي هتحصل بالبلدي كده متستحملش الطلق المهم انا بقي قرارات انها تولد طبيعي لان احتمال كبير ان الطلق يخليها تفوق اول ماتفوق هنخدرها ونعملها ولاده طبيعي بدون الم
عدي طيب ايه المطولب مني
نرمين حضرتك هتمضيلي عل الاقرار ده الموضوع فيه نسبه خطوره ومفيش حل تاني ياما اولدها قيصري بس سعتها مضمنش انها تفوق
عدي بقلق طيب حاضر
نرمين طيب اتفضل حضرتك وقع هنا عدي اخد منها الورق ومضه
نرمين كده تمام وعموما حضرتك متقلش احنا محهزينلها اوضه العمليات ف اي وقت عن اذنك
عدي نرمين
نرمين نعم
عدي بص لرنا بحزن اوعديني انك هتعملي كل جهدك عشان تخليها كويسه
نرمين ابتسمت اكيد متقلقش عن اذنك وخرجت
وامير دخل بعدها بشويه
امير ها مفيش اخبار
عدي لا زي ماهي
امير ان شاء الله هتفوق يا عدي متقلش
عدي يا رب وهما وقفين رنا فاقت وابتدت تان بالم
رنا بالم اه اااااااه
عدي بلهقه رنا حبيبتي انتي فوقتي
رنا بصويت عدي هموت في وجع في بطني هيموتني
امير بقلق دي بتولد هنده نرمين حالا وخرج نده نرمين والممرضين جم اخدوها عل اوضه العمليات
عدي وامير وقفين بره بقلق
عدي بدموع يا رب انا مش عاوز غير انها تبقي كويسه يا رب
امير اهدي يا عدي هتبقي كويسه ان شاء الله
بعد 3 ساعات نرمين خرجت وشايله البيبي
نرمين بابتسامه مبروك يا عدي بنوته قمر لمامتها
عدي ابتسم برضا وفرحه
نرمين اتفضل
عدي بارتباك اشيلها ازاي
نرمين كده حط ايدك تحت راسها وظهرها
عدي شالها وابتسملها شبه رنا اوي طب ورنا عامله ايه
نرمين رنا زي الفل وشويه وتفوق متقلش
عدي طب انا عاوز اشوفها
نرمين حاضر
عدي ابتسم متشكر اوي يا نرمين
امير بفرحه مبروك يا عدي انا كده بقيت خال وعم في نفس الوقت
عدي الله يبارك فيك يا امير عقبالك
امير بص لنرمين وابتسم وعدي اخد البنت وكبرلها في ودنها ودخلوا لرنا لقيها ابتدت تفوق
عدي بلهفه رنا حبيبتي انتي كويسه
رنا بتعب اه انا كويسه هو ايه اللي حصل يا عدي
عدي ايه اللي حصل ف ايه
رنا انا اخر حاجه فكرها اننا رجعنا من المطعم بتاع اللي اسمها كارما دي
امير بمزاح لا ده انت امك دعيالك ياعدي مفيش كده
عدي بحده بس يا امير نرمين في ايه
نرمين رنا انتي متاكده انك في فاكره حاجه تانيه
رنا لا مين البيبي دي يا عدي
امير اللعب
عدي دي بنتنا يا رنا
رنا بارتباك بنتنا ازاي
عدي نرمين
نرمين بصي يا رنا كل الموضوع انك تعبتي في اليوم اللي اني بتقوليه عليه ده بس وانتي عارفه حالتك جالك غيبوبه وفقوتي منها بعد 7 شهور وولاتي بس اهدي كده
رنا بدموع يعني انا ولت عادي ولسه عايشه
امير ايوه طبعا يا رونه انتي زي الفل اهو حمد الله عل سلامتك
عدي طب نطرق بقي
امير لنرمين طب يلا عشان بنطرد يلا وخرجوا
عدي بصي يا رونه بنتنا حلوه ازاي
رنا ابتسمت وشالتها وحضنتها الله يا عدي ده قموره اوي
عدي بحب شبهك يا روح عدي قمر زيك
رنا بفرحه انا مش مصدقه اصلا اني عندي بيبي
عدي باسها برقه لا صدقي يا حبيبت عدي وحضنها ااااه يا رنا طلعتي روحي كنت بموت وانتي ف الغيبوبة كنت هموت بجد
رنا بعد الشر عليك متقولش كده انا فرحانه اوي بالبيبي دي
عدي وانا فرحان بيكوا انتو الاتنين رنا انا اتغيرت عشانك انتي انا عمري ماهديقك تاني او ازعلك او اسمح لحد انو يديقك وهفضل عايش طول عمري عشانك عشان افرحك واحميكي يا رنا انتي وبنتي
انا بحبك بحبك اكتر من نفسي لدرجه انك لو خيروني اني اموت او ان دمعه من عينك تنزل هختار اني اموت
رنا ابتسمت بحب وانا بحبك اوي يا عدي بحبك
عدي باسها بحب وانا بموت فيكي يا عمر عدي
رنا هنسمي البنت ايه
عدي مش عارف قولي انتي كده
رنا اممممممم آنا ايه رايك
عدي آنا حلو حلو آنا عجبني الاسم آنا عدي المنشاوي وباس البنت
رنا ميلت و باسته من خده انا بحبك
عدي بحب انا بعشقك مش بس بحبك

google-playkhamsatmostaqltradent