اخر الروايات

رواية دموعها ملاذي الجزء الثاني كاملة بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الجزء الثاني كاملة بقلم مريم حسني



 (دموعها ملاذي الجزء الثاني)

"انا بقي حياتي يمكن اصعب من اللي امي عاشيته بس الفرق انها استسلمت ومخدتش حقها انما انا لا وعلي قد ما اذيتني علي قد ماهعذبك "
الفصل الاول:
في فيلا عدي المنشاوي
رنا نايمه وبتحلم بيوم فرحها هي و عدي بعد ما عملها العمليه بتعتها ونجحت وكملت 18 سنه. صمم انو يعملها فرح
عدي بحب الملاك بتاعي جاهز
رنا ابتسمت اه جاهزه خلاص
عدي طب يلا يا عمر عدي
رنا يلا ونزلوا الفرح وكان فرح فخم جدا وكبير
امير سلم عليهم مبروك يا عدي مبروك يا رونه
هما الاتنين الله يبارك فيك
نرمين مبروك يا جماعه
عدي الله يبارك فيكي
رنا الله يبارك فيكي ايه هتولدي امتي كده
نرمين خلاص اهو عل وشك
رنا عل خير يا رب
نرمين امال آنا فين
رنا مع الداده بتعتها فوق نامت
عدي يلا يا روحي المأذون جه
رنا يلا وكتبوا الكتاب بعد كتب الكتاب
امير همس لعدي مبروك يا عريس انت ايه
عدي ايه
امير ايه كويس كده وهترفع راسنا
عدي امير باب الفيلا اهو خد نفسك كده وبره يلا
امير يا عدي
عدي بره قولت بره
امير طب نستاذن احنا بقي هشان اتاخرنا سلام عليكم
بعد الفرح عدي شال رنا وطلع بيها الاوضه
عدي باسها بحب مبروك يا احلي حاجة في حياه عدي
رنا بخجل الله يبارك فيك
عدي سحب سوسته الفستان وشالها لحد السرير وهمس بحب حاسس اني اول مره المسك
رنا بخجل وانا حاسه انك اول مره تلمسني انا بحبك
عدي وانا بعشق كل حاجه فيكي بموت فيكي يا رنا
……………
واقف في البلكونة بتاعه الاوضه بيبص عل فيلا مراد وطبعا بيبص عل كارما وهي بتقطف نعناع من الجنينة
عدي اتنهد في سره يابختك يا اخي طول عمري بحسدك علي القمر دي هو في كده
سمع صوت رنا بتنهده عليه
رنا بنعاس عدي
عدي لفلها ودخل وابتسم حبيبه عدي صباح الفل
رنا ابتسم بنعاس صباح النور كنت بتعمل ايه بدري في البلكونة
عدي لا ابدا يا حبيبتي كنت بشم الهوا بس ايه انتي صحيتي
رنا اممممم صحيت
عدي باسها صباح العسل والفراولة يا ناس
رنا ضحكت آنا صحيت
عدي شالها وحطها عل رجله معرفش بس بتهيقلي لسه
رنا امممم طب اوعي عشان اقوم اشوفها
عدي تؤ اوعي ايه بس وانتي زي القمر كده عل الصبح
رنا بدلع يا عدي هشوف البنت
عدي غمزلها مش لما تشوفيني انا الاول
رنا ضحكت بدلع
………………
في اوضه آنا
آنا قاعدة تعيطت يا تري يا زياد يا حبيبي انت عامل ايه دلوقتي يا ربي هو الوقت مش بيعدي بسرعة ليه اوووووف انا مليش دعوه هقوم البس واروحله اطمن عليه الساعة مش متاخر اوي اهي بقت 6 انا هقوم البس وقامت لبست هدومها
وخرجت من غير اذن بابها ومامتها وراحت لزياد (زياد ابن كارما ومراد)
كارما لقت الباب بيخبط راحت فتحت لقت آنا
كارما بستغراب آنا ازيك يا حبيبتي
آنا بدموع ازيك يا طنط زياد عامل ايه دلوقت
كارما امممم زياد زياد الحمد لله بيتحسن يا حبيبتي اتفضلي ادخلي
آنا دخلت طب انا عاوزه اطمن عليه واشوفه
كارما ماشي بس استني هخلص الفطار بتاعه وهطلعه بس احم يبلس وطلعك له استنيني هنا بس ماشي
آنا حاضر
كارما دخلت المطبخ
راحت لزياد الاوضة
وآنا طلعت الاوضه لدياد وراحت قعدت جنبه سلامك يا زياد الف سلامة عليك
زياد فتح عينه بتعب وبعد بسرعة بس اتالم من مكان الرصاصة
زياد انتي بتعملي ايه في اوضتي يا آنا وقاعدة جنبي عل السرير كمان اتفضلي اخرجي لو سمحتي
آنا بدموع كنت بطمن عليك
زياد يا آنا من فضلك كده مينفعش اخري لو سمحتي آنا زياد انت عارف ان انا بحبك انت ليه بس بتعمل كده
زياد يا آنا بطلي بقي ميت مره اقولك انك زي اختي وشيلي بقي الموضوع ده من دماغك ومن فضلك اخري قبل محد يجي
آنا بعياط حاضر يا زياد انا هخرج اهو بس انت متتعصبش عشان مش تتعب وخرجت ورجعت الڤيلا بتعتهم لقت عدي ورنا في وشها
عدي بهدوء كنتي فين
آنا بخوف ك كنت عند طنط كارما
عدي ومستاذنتيش ليه
آنا انا اسفه مش كنت عاوزه اصحي حضرتك
عدي اممممم ماشي يا آنا علي اوضتك متخرجيش منها والموبيل ولاب القيهم علي مكتبي اتفضلي
آنا بس انا لازم اروح
عدي قطعها مش هكرر الكلام ولو ممشتيش من قدامي دولقت رد فعلي هيبقي حاجة تانيه خالص
آنا طلعت علي اوضتها وقعدت تعيط
………
امير نرمين يلا هنتاخر
نرمين لا لسه بدري وبعدين احمد لسه هيجي معانا
امير امممم احمد لا هو يوم عنب عدي هيخرب بيتي
نرمين بتقول ايه يا امير
امير مفيش ياختي بدعي لاخوكي يتجوز بدعيله
نرمين اه يا امير ادعيله والنبي
امير مممم هدعيله بالرحمة ابنك غين
نرمين نايم
امير طب خوشي صحيه وانجزوا شويه
…………
في مكان تاني واحد قاعد علي مكتبه باين عليه ملامح الشر والغل ماسك الملف بتاع آنا وبيبصله بشر خلاص فاضل هلي الحلو تكه
هايدي دخلت عليه المكتب ها يا كريم خلاص
كريم قام باس دمغها خلاص يا حبيبتي هانت
هايدي بكره وغيظ انت لازم تخدي حقي من الزفت عدي ده انت عارف اللي حصلنا بسببه وان بابا مات من كتر الزعل والقهر
كريم بوعيد وحياتك انتي عندي لاخليه يجي يبوس رجلينا عشان اسيب بنته في حالها وبرضو مش هيحصل اهدي انتي بس
…………
رنا معلش ياعدي سيبها بس تروح المدرسة النهارده يوم مهم بالنسبلها انت عارف ان عندها حفله
عدي لا
رنا بدلع واتعلقت في رقبته عشان خاطري يا حبيبي
عدي اوووووف ماشي خليها تروح
آنا نزلت لعدي تعتزرله
آنا انا اسفه يا بابي مش هعمل كدة تاني
عدي ماشي خلاص بس اخر مره
آنا بسته من خده اخر مره
عدي ابتسم طيب يلا روحي الحفله وعاوزك ترفعي راسي
آنا ابتسمت حاضر سلام يا بابي سلام يا مامي وخرجت عشان تروح المدرسة وقفت تستني الباص جت عربية وناس نزولوا منها وخطفوها
………
آنا عدي المنشاوي 17 سنة عيونها خضرا لعمها وشعرها اسود وبيضا لمامتها قصيرة ووخده كتير من شخصية رنا بس برضو واخدة من شخصية عدي
كريم ابو المجد 28 سنة اخو هايدي الصغير عيونة لبني وشعره اسود بشرته بيضا وباين علي شكله وملامحة الغل والكره اللي زرعته فيه هايدي جسمه رياضي وطويل قوم شريكته بابه بعد ماتوفي وغير الاسم التجاري بتعها بحيث محدش يعرف انو ابن ابو المجد

الثاني من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close