اخر الروايات

رواية زهرة الصعيد الفصل الثامن عشر 18

رواية زهرة الصعيد الفصل الثامن عشر 18

 البارت الثامن عشر

مروة وهي بتفتح الباب: إيه ياللي بتخبط تن تن تن ادم 😳
ادم بحرج: احم هو هلال فين
مروة بصتله بضيق وبعدين هلال جه
هلال:تعالي ي ادم نقعد في المكتب
زهرة بعدم فهم:طب ما نقعد كلنا ي هلال كل واحد ومراته
هلال:معلش ي زهرة عشان عندنا شغل
مروة بصت لهلال بضيق:مش حلوة منك خالص دي ي هلال
هلال بصلها بعدم فهم
مروة كانت فكره أن هلال عمل كدة عشان يجمعهم سوا
هلال أخد ادم ودخلو المكتب
زهرة:هو في ايه أنا مش فهمه حاجة أنت متخانقة أنتي وادم ولا ايه
مروة:تعالي نقعد جوا وانا هحكيلك علي كل حاجة
______عند هلال
ادم:هلال مليش دعوة أنا طلاق مش هطلق أنا لا يمكن اتخلي عن مروة بالسهولة دي شفلي طريقة نرجع بيها تاني
هلال:اهدي طيب متخدش الموضوع بالسهولة وحيات اهلك انت ياما بتعمل مصايب وأنا بحلهالك لكن دي الصراحة أنا استحالة اقدر اعملك فيها اي حاجة
ادم بعصبية وحزن:يعني ايه مفيش حل غير أني اطلقها لا مش هطلق انتو ليه محدش فيكم حاسس بيا ليه محسسني إني عملت كل دا بمزاجي ليه محدش عمر حس بيا
هلال:ماشي ي ادم وأحنا معاك فانك مكنتش في وعيك إنما المصيبة انك رحت الزفت البار واظن دا كان بمزاجك
ادم بجنون:ماشي ماشي طب ماهي كانت ساعت شيطان
هلال:وانت مصدقت بقي لقيت الشيطان في وشك قلت ركبني وراك ي ادم داحنا مش صحاب من كام اسبوع داحنا عشرة خمستاشر سنة داحنا لو اخوات مكناش هنبقي مع بعض كدة فمتلفش عليا أنا بذات
ادم:ماشي ي هلال أنا غلطان ومعترف إني غلطان بس مفيش حد في الدنيا دي مبيغلطش
هلال:انت صح عندك حق طب واللي بيغلط بيحصله ايه
ادم بتوهان:بيتحاسب
هلال:حلو اهو انت معترف يبقي مدام غلط يبقي تتحاسب واللي ربنا عايزه هيكون
واكمل بمرح ليخرجه من حالت اليأس:وانت بقي واخدلي الشركة علي حسابك ووخدني كبري وواخدلك اسبوع اجازة ليه يحلوة تكونشي ولدة
ادم بضيق:هلال وحيات امك مناقصك
هلال:ولا من بكرة الاقيك قاعد علي مكتبك دا شغل ي حبيبي مش دلع
ادم:صحيح شفت هيثم الدمنهوري رجع من لبنان الاسبوع إللي فات وبيقول انو ينقل فرع القاهرة
هلال:اه اتصل بيا وقالي هجيلك كمان يومين
ادم:'طب عملت ايه في الورق بتاع صفقة*****
نسيبهم يحكو مع بعض
______عند زهرة
زهرة بصدمة:معقول كل دا يحصل وأنا ولا هنا
مروة:اهو إللي حصل بقي
زهرة:وانتي ازاي متقوليش علي كل دا الفترة دي كلها
مروة:اهو إللي حصل بقي خلاص
زهرة:طب وأنتي ناوية علي ايه
مروة بعصبية: اكيد هطلق
زهرة:تطلقي إيه ي غبية أنتي دنتي لسة مكتوب كتابك بقالك اسبوعين
مروة:انشلا حتي كان الصبح استحالة اقبل اقعد معاه ولا امنله تاني
زهرة: مروة اهدي ومتتسرعيش عشان متندميش
مروة:فكك خلاص أنا همشي
زهرة:هو هلال كان يعرف
مروة بقلق:ها لا معرفش
زهرة بصتلها بشك وسكتت
زهرة:ماشي وابقي باركي للواد علاء علي ما اشوفه الجزمة
مروة وزهرة خرجو في نفس الوقت إللي خرج في ادم وهلال
مروة:طيب سلام بقي اه صحيح ي هلال
هلال:خير
مروة: أنا كنت سمعه اعلان في الشركة بتاعتك انكم بدورو علي موظفين حديث التخرج فأنا بقلك إني هاجي بعد بكرة واعمل انترفيو أنا معاية كلية اللسن
ادم بدون وعي:ومين اذن لحضرتك تقدمي
مروة بعصبية: وانت مالك انت دخلك ايه سبق وقلتلك تطلقني
هلال:خلاص انتو الاتنين اسكتو ماشي ي مروة ابقي نشوف الموضوع دا بعدين
مروة:ماشي يلا باي
ادم:هتمشي لوحدك بليل كدة
مروة ببرود:اه عادي جدا فيها إيه
ادم:طب تعالي اوصلك في طريقي
مروة بغضب:لا شكرا
هلال:خلاص ي مروة الوقت فعلا متأخر اركبي معاه
مروة بعند: لأ
زهرة بصتلها:خلاص ي مروة اسمعي الكلام واركبي معاه
مروة بصتلهم بضيق:ماشي بس متخافوش مش هتوصلو للي في دماغكم تمام
مروة وادم نزلو مع بعض ومروة متجنباه خالص خيفة تبصله تضعف
هلال اول ما قفل زهرة بصتله بضيق وسابته ودخلت
هلال بيكلم نفسه:امممم عارف أنا سبب البوز دا منك لله ي ادم
وصلو عند العربية وادم فتحلها الباب
مروة بضيق: علي فكرة أنا بعرف افتح لوحدي
ادم بصلها ومردش ركبو هما الاتنين
______عند ريتاج
احمد:وبس يستي قلتلها أن قرايت فتحتي الاسبوع الجاي
ريتاج:يين ال ايه صحيح دماغ شغالة مش بتنام
احمد: بس مقلكيش اول لما قلتلها شهقت بعلو صوتها
ريتاج:ي روحي حرام عليك طيب كنت قلتلها
احمد:لا طبعا عاملهلها مفجأة
ريتاج بغمزة:اممم ماشي ربنا يوعدنا إحنا كمان بفجات من النوع دا
احمد ضربها في رسها بخفة:منتي خطوبك الاسبوع الجاي بطلي نق بقي
ريتاج بصتله بحب وضحكت
وكملو سهرتهم
________عند هلال
قاعد بيتفرج علي التلفزيون
زهرة جت وقفت قدامه وبصتله بغضب وهدؤ
هلال بخوف: احم هو دا هدؤ ما قبل العاصفة صح
زهرة برفعة حاجب:انت كنت عارف إللي حصل بين ادم ومروة صح
هلال بلع ريقه بخوف:هو إيه إللي حصل
زهرة اخدت نفسها بعصبية:مش بحب الاستهبال اتكلم
هلال بخوف:اه لسه عارف قريب بس أنا يعني محبتش اقلك عشان مشغلكيش بكلام فاضي
زهرة:لا والله بقي دا كلام فاضي تمام
زهرة سابت هلال ودخلت وهو أستغرب وخاف في نفس ذات الوقت
بعد شوية
هلال مندمج مع الفيلم خالص
وهوب لقي كوز ميا ساقعة تلج مكبوب عليه
هلال بفزع:عاااا اييييه دا فييي اييييه
زهرة مسكته من لياقة التيشرت:دا عشان كذبت عليا ودا كان قرصة ودن عشان تعرف إني اكتر حاجة بكرها في حياتي الكذب تمام
زهرة بصتله بغضب ودخلت اوضتها وهلال لسة في صدمته
_______عند ادم
ادم بيسوق العربية ومروة قعدة جنبو وسندة وشها علي ازاز العربية وسرحانه علي الاخر
ادم شغل اغنية:(ورغم ان أنتي بياعة وبتحبي تعانديني زعلنا لو يطول ساعة بالقيكي وحشتيني)
شغلها قصد يمكن تحرك مشاعر مروة
اول ما شغلها مروة فاقت وعرفت انو قاصدها
مروة رفعت رسها وقفلت الاغنية
ادم بصلها وفتحها تاني
مروة اتعدلت من قعدتها وقفلتها تاني
ادم فتحها تاني 😂
مروة قفلتها وبصتله بغضب
ادم خاف وقفلها وكمل مشي
ادم وقف عند البحر ونزل مروة بصتله بضيق وسكتت
ادم فتح باب العربية ونزل
ادم بحزن:مفيش امل أننا نرجع
مروة بضيق: لأ
ادم بترجي:مروة لو سمحت بطلي طريقة الاطفال دي وخلينا نتكلم كا اتنين كبار
مروة بصتله:نعم عايزني اقول ايه
ادم: عايزك تسمحيني وتديني فرصة تانية ربنا بيسامح وأنتي مش هتسامحي
مروة:ومين قالك إني مش مسمحاك لا مسمحاك عادي أنا طبيعت قلبي كدة ممكن تعمل فيا قد ما تعمل وهسامحك عادي بس المهم إني عمري ما بنسي مهما حصل وعدينا ورجعنا تاني زي الاول عمري ما بقدر انسي إللي حد عمله فيا وجرحني
ادم بزعل:طب أنا معترف إني غلطان
مروة:لا ي ادم انت مغلطش أنت خنت واللي بيخون مرة بيخون الف اتفضل سوق خلينا نرجع
ادم بصلها بحزن كبير وساق العربية
وصلو عند البيت ونزلو
مروة:لو سمحت ياريت تطلقني في اسرع وقت عشان ابقي حرة مبقاش متعلقة كدة
ادم مردش عليها وطلع
________عند زهرة
زهرة قعدة علي السرير مضايقة وبتقلب في الفون علي الفاضي
هلال قرب منها وسحب منها الفون:مش هتفكي البوز دا مش مكفيكي إللي عملتيه
زهرة بغضب:عارف ي هلال لو كنت مسكة الفون وسحبته مني كدة تاني هعمل فيك ايه
هلال بصلها وضحك
زهرة اخدة منه الفون تاني
هلال:قموصة ترا تاتا
زهرة اتعصبت جدا: وبعدين بقي ها وبعدين زهرة نطت علي هلال وفضلت تعض فيه
بعد كثير من الوقت
هلال بوجع:ااااااه منك لله جسمي اتقطع
زهرة بارتياح:بس انا اخدة اخدة حقي
هلال:بضيق جاكي كسر حقك
زهرة بصتله وضحكت
______
في الصباح
الباب عمال يخبط طق طق طق
زهرة بتأفاف:هوووف انت ي عم انت افتح
هلال بصوت عالي:قومي ي بارة افتحي أنا في الحمام
زهرة قامت وهي متعصبة جدا
زهرة وهي بتفتح:مين الخرا إللي جاي دا عالصبح
عاااااا ريتاج
ريتاج:بقي أنا خرا ي وجه البرص
زهرة بمرح:دنتي قلبي يبو ناصر
ريتاج:وحشني يابو عصام والله
مروة:طيب أنا ايه شفافة ولا شفافة
ريتاج:بالنسبة لمروة إحنا نلغيها تمام
مروة:اوعي ي جزمة منك ليها
مروة زقتهم ودخلت قعدة
دخلو وقعدو هما التلاته مع بعض
وبدؤ يحكو عن حياتهم
هلال خرج عشان يروح شغله وكان لابس بدلة كحلي وقميص اسود وكان شكله جينتل علي الاخر
اول ما شفوه كدة التلاته بصولو باعجاب
زهرة بغيرة:هش ي ماما انتي وحدة متجوزة ووحدة خطوبتها كمان اسبوع
مروة بتوهان:لا منا هطلق والشرع محلله اربع
زهرة ضربتها بكوعها:بس ي جذمة
هلال من بعيد:زهراااا
زهرة قامت: إيه ي عم منا قدامك اهو خير
هلال: أنا رايح الشركة وبعديها هعدي علي ادم وممكن أتأخر
زهرة:ماشي سلام
هلال بدون وعي ي باس رأس زهرة:سلام ي زهرتي
هلال مشي وزهرة لسة واقفه مكنها من صدمة إللي حصل
ريتاج بغمزة:وعلي كدة الجواز حلو ي زوزو
مروة:وانتي مش شيفة رميو وجوليت يختي قدامك
زهرة:خمسة في عنيكم انتو الجوز
قعدو مع بعض طول اليوم وقعدو يحكو ويضحكو كتير وكل وحدة فرحانا معدا مروة إللي بتحاول تبين انها مبسوطة ولا فارق معاها فراق ادم لكن هي من جواها مقهورة
_______عند هلال
هلال خلص شغل وراح عند بيت ادم
هلال وهو بيخبط علاء كان خارج
علاء: إيه دا اهلا اهلا
هلال: إيه ي عريس عامل ايه
علاء:كله تمام ي معلم تعالي اتفضل
هلال:لا معلش مرة تاني عشان جاي لادم
ادم فتح وهلال دخل وقعدو مع بعض شوية
هلال:مجتش ليه ي زفت انت الشركة انهرده انت سايب كل حاجة علي ضهري أنا
ادم:هلال ونبي سبني في حالي أنا مش طايق اشوف حد
هلال:ايوا يعني هتفضل محبوس هنا بين اربع حيطان
ادم:مش هطول لو لقيت مفيش فايدة هرجع كندا واقعد مع بابا وماما واخواتي
هلال بقلق:دا إيه اليأس المفجأ دا
ادم:يظهر فعلا مفيش امل إني ارجع لمروة امبارح اتكلمت معاها وحسيت من طريقة كلمها انها معندهاش بنسبة واحد في الميا انها ترجعلي او تسامحني
هلال بصله بياس
هلال:علي فكرة هي هتيجي بكرة تعمل انترفيو ولو كدة هخليها مديرة اعمال هيثم الدمنهوري
ادم بفزع:نعممم لا طبعا
هلال:ليه ان شاء الله هي سبق وقالتلك انك ملكش كلمة عليها ودا شغل مليش فيه
ادم بأمل:يبني اسمع لما مروة تيجي تعمل الانترفيو وتتقبل تعينها المساعدة بتاعتي وبكدة احاول معاها كمان ولو موافقتش قولها دا شغل ومفيهوش دلع
هلال:مش مقتنع مروة ممكن اصلا ولا يهمها وتقول خلاص هشوف شركة تاني
ادم:لا ونبي اعمل انت بس كدة
قعدو يحكو مع بعض شوية وادم فرح لان لقي انو لسة في امل
________عند زهرة
زهرة قعدة مسكة الفون لقيت هلال اتاخر قلقت راحت رنت عليه
الفون بدء يرن وزهرة سمعت صوت فون هلال دخلت الاوضة لقيته ناسي تليفونه
بس لفت نظرها الاسم
لقيت هلال مسجلها (زهرة قلبي 🌼♥️)
زهرة ابتسمت وفرحت جدا
عدا سعتين وهلال مرجعش وزهرة قلقها بيزيد وكمان مش معاه الفون والشيطان قاعد جوا عقلها وما ادراك ما خطط الشيطان
فجأة الباب فتح وكان هلال
زهرة اول ما شافته جريت عليه واترمت في حضنه وعيطت
هلال بقلق: إيه بس في إيه اهدي اهدي
زهرة بعياط وعمالة تصربه في سدره بخفه:كنت فين كل دا وناسي تليفونك وقلقانه عليك ومش عرفة اعمل ايه
هلال:خلاص خلاص أنا اسف حقك عليا
هلال اخدها في حضنه وحاول يهديها
نام كل من ابطالنا سعيد والاخر حيران وبعضهم لديه امل
_______في صباح يوم جديد يحمل كثير من الاحداث
هلال وزهرة صحيو بعد معانا ونزلو الشركة مع بعض واخدو السلم كله جري دا بقي روتنهم الرسمي والعمارة كلها عرفتهم بكدة
راحو الشركة مع بعض وهلال ماسك ايد زهرة وزهرة قربت تطق من نظرات البنات لهلال
زهرة بضيق:هي مال الشركة كلها قايمة قعدة كدة ليه
هلال بضحك:قيمة قعدة ابدا بس انهرده في مييتنج مع شركة هنا ودي شركة مهمه جدا وكلها ناس مهمه فالشركة عملة كدة
زهرة بتفهم:اممم
مروة جت في نفس الوقت إللي ادم جه في دخلو وركبو الاسانسير مع بعض وكل واحد متجنب التاني خالص
وصلو الدور التاني وكل واحد راح في حته
مروة دخلت عند هلال
مروة: أنتي بتنيلي ايه هنا
زهرة بمياصة:شركة جوزشي ي حببتشي واجي وقت ما احب
كلهم ضحكو
وهلال عمل مع مروة الانترفيو ولقاها عندهاا كفاءة جمدة وقلها مكان مكتب مديرها ومرداش يقلها انو ادم
مروة خرجت وبطلع تليفونها من الشنطة
هيثم:اااه
مروة:اوو أنا اسفة
هيثم بضحك: أنتي تاني أنتي مشية ورايا ولا ايه
مروة بضحك:لا ابدا خالص والله
هيثم: طب يستي بهزر اظن أنتي عرفة اسمي وانتي مقولتيش اسمك
مروة بابتسامة:اهلا أنا مروة
هيثم:اتشرفت بيكي ي قمر
_لم نفسك ي هيثم ومتجيش جنب حاجة متخصكش
الاتنين:....😳😳
يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close