recent
روايات مكتبة حواء

رواية زهرة الصعيد الفصل السابع عشر 17

رواية زهرة الصعيد الفصل السابع عشر 17

البارت السابع عشر

مروة بوجع:ااااااه
_اووووبس أنا اسف
ايه دا أنتي تاني
مروة باستغراب:هو حضرتك تعرفني
_اه أنا إللي لحقتك قبل كدة اما العربية كانت هطسك
مروة:اهاا معلش مكنتش وخدة بالي
_ولا يهمك أنا هيثم
مروة:اتشرفت بحضرتك عن اذنك
بعد ما مشيت
هيثم بيكلم نفسه:ايه دا معرفتش اسمها بردو دنا خابط فيها قصد اوووف بس بردو هعرفو
_________عند زهرة
زهرة:بص بما ان جعنين وتعبانين فأنا قررت هعمل اكل
هلال بصدمة:ليه
زهرة:هو إيه إللي ليه بقلنا يومين بناكل دليفري فأنا قررت هعمل اكل بص هبهرك
هلال بترجي:بلاش ونبي بصي هطلبك اوردر انما ايه
زهرة بإصرار:لا يمكن مستحيل
هلال:هطلبك كريب
زهرة:لا
هلال:وبيتزا ومكرونة
زهرة:لا
هلال:ومعاهم وحدة بيبس
زهرة بانفعال:قلت لا هروح اغير وهدخل المطبخ وهبهرك
هلال بصلها بياس وخوف
_________عند علاء
علاء واقف بيكلم ريتاج في الفون
علاء: أنا مش مصدق بجد أنا كنت حاسس إني خلاص هموت في بعدك
ريتاج:وانا كمان ي علاء انت مش متخيل كنت عملة ازاي الفترة إللي فاتت دي
علاء:خلاص بقي إللي فات مات ونبدء من جديد
ريتاج:ماشي ي حبيبي
علاء:ايه
ريتاج بكسوف:ماشي
علاء:لا إللي بعدها
ريتاج:ي
علاء:يوووه بقي إللي بعدها
ريتاج:حبيبي
علاء:ي احلي كلمة في حياتي
عاصم من ورا الباب:ياد بطل محن ياد وتقل شوية
علاء بضيق:ملكش دعوة واحد ومراته خليك في مراتك
ريتاج:طب سلام بقي
علاء:سلاام
________عند زهرة
هلال:هتعملي ايه ي ست الشيفة
زهرة بتكبر:احم بص ي هلال يبني
هلال:ابنك
زهرة:اسمع بس بص يا هلال يبني أنا هعمل فراخ شيش
هلال:حلو هنعملها ازاي بقي
زهرة: اول حاجة أنا هقطع الفراخ مربعات وانت قطع الخضار دا
بدء يشتلغو هما الاتنين
هلال بسخرية:بقي أنا المحاسب هلال اللي عنده سلسلة شركات والحاجة بتجيني لغاية عندي قاعد اقطع خضار
زهرة وهي بتقطع:ي خويا قطع بلاش النفخة الكدابة دي بس
هلال: نفخة كذابة بيئة اوي
زهرة بسخرية:معلش بقي عرفة ان جاي من الزمالك
هلال:عرفة لو جتلك وأنا ماسك السكينة كدة هعمل فيكي ايه
زهرة:متقدرش تعملي حاجة
ااااااااه
هلال رمي السكينة وجري عليها
هلال بخوف:مالك
زهرة بوجع:السكينة عورتني ااااه
هلال بخوف:خلاص خلاص هجبلك قطنه وشاش بسرعة ولفهولك
والبفعل هلال جاب كل حاجة ولفلها صبعه
زهرة:يلا نكمل
هلال:يبنتي اتهدي بقي صباعك كان هيطير
زهرة:ي عم اوعي بس دنا اسد
هلال بضحك:ماشي ي قطة كملي علي ما اعمل مكالمة بسرعة وجاي
زهرة كملت تقطيع وهلال خرج يكلم ادم
هلال بضيق مصطنع:اللو ي ادم عامل ايه
ادم بحزن:مش كويس ي هلال مش كويس خالص
هلال علي رغم انو زعلانه ومضايق منه بس مهما حصل دا اخوه مش صاحبه وميدرش يتخلي عنه
هلال:طب ي ادم تعالالي الشقة كمان سعتين
ادم:مش عايز اخرج ي هلال
هلال:اخلص وحيات امك أنا مش باخد رايك يلا سلام
ادم:طب استني طيب زهرة ممكن متقبلنيش متيجي انت
هلال:متخفش زهرة متعرفش حاجة عن إللي حصل بس قلي كان في ورق في الشركة تبع صفقة****
نسيبهم يحكو مع بعض شوية
عند زهرة فونها رن برقم مروة
مروة:الوو
زهرة:مغوة وحشاني اوي ي جذمة
مروة: وأنتي اكتر ي قلب مروة
زهرة:طب ما تيجي تقعدي معاية شوية
مروة:اقلك علي مفجأة
زهرة:خيررر
مروة: إحنا كلنا هنا في القاهرة
زهرة بصدمة:بجد
مروة:اه والله
زهرة:طب بتعملو ايه وليه مقلتوليش ي ولاد اللذينة
مروة:دا خوار طويل وبعدين إحنا لسة وصلين الصبح
زهرة:طب خلاص أنا دلوقت بعمل الاكل وبفنن في المطبخ تعاليلي كمان سعتين عشان نقعد نرغي اشطا (عرفاكم أنا بتفكرو في ايه 💔😂)
مروة:بتفنني في المطبخ طب إحنا واتعودنا علي تفانينك وبطننا خدة عليها انما هلال دا يقلب امه ذنبه ايه
زهرة:كدة طب تعالي بقي أنا عزماكي علي الغدا معانا
مروة: بخوف لالا شكرا باااي
مروة قفلت بسرعة
زهرة ضحكت وقعدة تكمل تحضير الاكل
_______عند سارة
فتحة الفون وقعدة علي الشباك وحطه الهاند فري في ودنها ومش في العالم اصلا وعمالة تفكر في احمد وانو بقاله فترة مكلمهاش
قطع سرحنها مكالمة من احمد
سارة اول ما شافت الاسم فرحت جدا بس مثلت الزعل
سارة بضيق:اللوو
احمد:مساء الورد عليكي
سارة بزعل مصطنع:اهلا
احمد:ايه دا بس الجميل ماله زعلان ليه
سارة بضيق:مليش خير يتتصل ليه
احمد:ي ساتر ي رب ايه الوش دا علي العموم أنا مبسوط أوي وقررت ابسطك معاية
سارة:امم وايه إللي باسطك
احمد: أنا قرايت فتحتي الاسبوع الجاي
سارة بصدمة:ايييه 😳
_________ عند هلال
خلص مكالمته لقي زهرة جهزت الاكل كله وحطته علي السفرة
هلال: اممم علي الروايح الله
زهرة:تعالي دوق هتاكل شنبك وراهم
هلال قعد ولسة هياكل
زهرة:ها حلوة
هلال:لحظة طب ادوق
زهرة: ماشي
ها حلوة حلوة ها حلوة ها ها
هلال بعصبية:اهدي أنا لسة كلت
هلال بدء ياكل
زهرة:ها حلوة حلوة ها حلوة هاهاها
هلال مسك وشها وبينفخ بضيق
هلال:حلوة والله العظيم حلوة جميلة عسل سكر
زهرة بضحك:خلاص خلاص
بدؤ يكلو
عدي السعتين
ومروة اتحركت الاول وادم شفها وهو كمان ركب عربيته ومشي
_____ بليل عند ريتاج
قعدة بتسمع فيلم رعب وطفية نزر البيت كله
احمد دخل براحة وهي مسمعتهوش
احمد اتسحب وحط ايده علي عنيها وبصوت مرعب:نيهااعهعهع
ريتاج بفزع:عااااااا عفريت عااااا
احمد قعد من كتر الضحك:هههه مش قادر شكلك مسخرة
ريتاج بغضب:نينيني واحد سءيل
احمد:يعني أنتي بتخاقي تتفجري علي كرتون فتحه فيلم رعب وطفيه النور كله
ريتاج:منا قررت بقي استرونج
احمد:لا والله مهو باين فعلا
ريتاج:لو سمحت متكلمنيش
احمد:ليه
ريتاج:عشان احنا متخاصمين
احمد قرب منها:ميبقاش قلبك اسود بقي
ريتاج دموعها نزلت:لا ي احمد انت ضربتني بالقلم عارف يعني إيه تضربني بالقلم وعشان إيه دنتا من يوم ما بابا مات عمرك ما مديت ايدك عليا وبتضربني عشان خاطر حبيبتك
احمد ضمها لحضنه:معقول أنا اعمل كدة عشان خاطر حبيبتي لا ي ريتاج أنا عمري ما هاجي عليكي حتي لو كآن الحد دا مين أنتي مش اختي انتي بنتي ي ريتاج وأنتي غلطي فيا اوي وأنا كنت منعك من مقابلة علاء الفترة دي كلها عشان اخليكي غالية عندهم شفتي جم لغاية هنا واعتزرو منك
ريتاج بعياط: أنا اسفة أنا بحبك اوي
احمد بمرح: وأنا بعشقك يلا روحي اعنللنا فشار ونسهر هنا
ريتاج فرحت جدا ان هي واخوها اتصالحو وقضو ليلة جميلة
______عند زهرة
زهرة وهلال قعدين مع بعض في الريسبشن
الباب خبط
الاتنين مع بعض:دا اكيد ادم
دي اكيد مروة
زهرة:ايه دا هو ادم جاي
هلال:ايوا هي مروة كمان جاية
زهرة:ايوا
هلال بصلها بقلق وقام يفتح كانت مروة
مروة بمرح:ايه دا انت لسة عايش
هلال باستغراب:ليه يعني
مروة: يعني اصل كلت من اكل زهرة ولسة زي منتي
هلال ضحك جامد
زهرة من جوا:طب خشي ي جذمة منا سيبالك نصيبك
مروة: لالا سلام اجي وقت تاني
هلال:والله ابدا خشي خشي
مروة دخلت قعدة معاهم
هلال دخل يشوف حاجة
الباب خبط طق طق
زهرة:يلا ي مرمر قومي افتحي
مروة:ي حببتي أنا ضيفة منك لله
مروة قامت تفتح
مروة وهي بتفتح: إيه ياللي علي الباب تن تن تن ما تهدي ادم


google-playkhamsatmostaqltradent