recent
روايات مكتبة حواء

رواية الحب والعذاب كاملة بقلم نور عصام

رواية الحب والعذاب كاملة بقلم نور عصام



بسم الله

رواية الحب والعذاب
الفصل الأول
دهب في ايه مالك عالصبح عامل كدا ليه
علي بصلها بنظره قاتله
دهب ايه يا علي بتبصلي كدا ليه وبعدين متصل عليا بدري قوي ليه ما كدا كدا جاية الشغل
علي فتح فونه وقالها ممكن حبيبتي وروحي وقلبي اللي بقالي سنين احبها وهموت عليها تشوف الصور دي
دهب مدت ايدها واخدت الفون وشافته وشهقت وفتحت عيونها ومش مصدقه وروحها حسه انها هتطلع
علي بقهر قالها مالك ياروحي
دهب بدموع قالت ايه دا
علي دا الوهم اللي حضرتك معيشاني فيه سنين باسم الحب
دهب بحرقة قلب قالت مستحيل انا مش ممكن اعمل كدا وانت عارفني والله العظيم ما انا دي
علي بصلها وف لحظه ضربها بالقلم كام مره ورا بعض
دهب بتعيط وبصتله واتفاجئت بضربه ليها
علي زئها وقعت وقال علي قد حبي ليكي سنين كرهتك لميت سنه قدام
دهب بحصره وحرقه قلب قالت انا عمري ما اعمل كدا ابدا انا متربيه ومحترمه وعرفه ربنا كويس
علي للاسف كنت فاكر كدا لكن طلعتي زباله وس
دهب قاطعته وقالت اخرص
علي مسكها من دراعها وقالها كمان ليكي عين تتكلمي يا وا
دهب زئته بقوة وقالت انا اشرف منك ومن مليون واحد زيك واياك تتجرأ وتتكلم عني بالشكل دا
علي بصلها من طريقتها ف الكلام وقالها صحيح بجحه وعينك قد كدا وانا مش مستغرب لانك وس
دهب ضربته بالقلم وقالت اياك تنطقها تاني
علي بغيظ منها قالها اوك بس زي ما الصور دي وصلتني اكيد هتوصل لكل اصحابنا وزمايلنا ف الشغل
دهب قالتله بكرا تندم يا علي علي تصرفك دا وعدم ثقتك فيها وكمان علي حبنا اللي انته رميته تحت رجلك لمجرد صور من واحد كلب فبركها
علي مفبركه دا علي اساس انك مش انتي اللي ف الصوره
دهب لا يا علي مش انا هو صحيح الوش انا لكن الجسم لا
علي انا بكرهك انتي دمرتيني دمرتي كل احلامي
دهب بصتله بحزن وقالت انا معملتش حاجه يا علي ودموعها ذادت وقالت اقسم بالله انا ما غلط وعمري هغلط بالشكل دا وبقهر قالت متظلمنيش يا علي
علي عيونه اتملت دموع وقالها يا خساره يا دهب يا خسارة حبي ليكي عمري ما كنت اتخيل انك تطعنيني ف ضهري كدا عمري ما اتخليت انك تخونيني ابدا
دهب انا مش خاينه يا علي ولا عمري هكون
علي قالها خاينه وحقيره وزبالة وزئها وقعت علي درج السلم
وقالها مش عاوز اشوف وشك تاني لو شوفتك هقتلك
دهب اتئاوهت من زئته وقعدت تعيط
علي مشي راح عالشغل
نبذه عن دهب وعلي
دهب وعلي جيران بنفس العماره يعني الشقه قصاد بعضها عائله بسيطه ومنطقه شعبيه تخرجت من المعهد واشتغلت بسوبر ماركت كبير ف منطقه راقيه وكان هو يعمل به من قبل هو اللي اخدها الشغل معه لتصميمها علي المساعده بالبيت
دهب فاقت علي صوت حد نازل من فوق قامت ومسحت دموعها ومشيت راحت شغلها وهي بتفكر مين عمل كدا معها وليه هي ملهاش اعداء
وبعد بعض الوقت وصلت السوبر ماركت ودخلت
علي شافها عيونه طلعت نار وعاوز يروح يقتلها
دهب راحت المكان المخصص لها وقفت وتلاشت نظرته ليها ولكن لحظت عيون تراقبها
مني مالك يا دهب ودي بتكون صحبتها بالشغل
دهب مفيش
مني مفيش ازاي انتي شكلك معيط وعيونك لونها احمر
دهب تجمعت الدموع ف عيونها وماردت
مني حبيبتي اهدي انتي زعلانه مع علي
دهب بصتلها
مني اصل هو كمان من وقت جه وهو قالب وشه
دهب بصتله وعيونها جت ف عيونه
علي بصلها نظرة احتقار
دهب سقطت دمعه منها ونظرتها بتقوله انا مظلومه
مني اهدي ومتبصيش عليه وان شاء الله كل شئ يتحل
طارق انت شايف اللي انا شايفه
خالد بفرحه ايوا ومبسوط جدا علشان تبقي تفضله عني
طارق بس والله صعبانين عليا
خالد انت اتجننت وبصله وقال متروح تقولهم احسن
طارق يا عم لا بقول ولا بتنيل
خالد ايوا كدا اخرص احسن
طارق وخالد اصدقاب مقربين بس الغيره والغل لما بيتحدو مستحيل شئ يوقف قصادهم إلا بأرادة الله وقدرته وانتقامه خالد حب دهب وهي قالته انها بتحب علي ومتفقين علي الجواز وطبعا هو ما اتقبل انها ترفضه وفكر ينتقم منها ازاي طارق للاسف شجعه علي انه يعمل اللي ف دماغه وبعد تفكير شيطاني قررو يستخدمو الفوتو شوب وعملو صور ل دهب مع كدا شاب ف اوضاع لا يقبلها احد وبعتوها ل علي
علي طبعا زي اي راجل ما قدر يتحكم ف اعصابه ونسي حب عمره ف لحظه نسي دهب وعشقها ليه وسيطر عليه غضبه وانفعاله وللاسف ما فكر غير باللي شافه وما عطي فرصه لنفسه يعيد تفكيره ازاي دا حصل وامته وهي دايما معاه ولكن زعله وغضبه خلاه يقول اللي عاوز يعمل حاجه بيعملها واكيد بتزل لما تروح وتحجج ب اي شئ
وبعد انتهاء العمل وارهاق نفسي ل دهب وعلي كل اليوم
علي بدون ما يبصلها خرج
دهب خرجت تجري وراه وقالت علي علي
علي مرضيش يلتفت وراه
دهب بتنادي وهي بتجري وفجأه رجليها التوت وقعت
علي سمعها وهي بتقول ااه التفت عليها
دهب دموعها نزلت وبتحاول تقول واذا بشاب يقترب منها
علي راح لعندها
الشاب قال سلامتك يا آنسه ومد ايده ليها علشان تقوم
علي وصلها وبصلها
دهب بوجع بتحاول تقوم بنفسها
الشاب هاتي ايدك شكلك تعبان ولو تحبي اوديكي لدكتور
علي قاطعه وقال شكرا
الشاب لاحظ نظراته ليها قال انت تعرفها
علي ما رد
الشاب فهم من نظرتهم لبعض وبعدين قال طيب عن اذنكم
دهب بعد ما الشاب مشي قالت اقسم بالله مظلومه وبعدين قالت حبيبي انا مستحيل اعمل كدا فيك وف نفسي
علي فالها خلاص انا معتش عندي ثفه فيكي ولا هصدق اي كلمه تقوليها وياريت تطلعي من حياتي بهدوء ولا تخليني اتصرف معك بغباء انا بس خايف علي امك واختك اللي انتي دمرتيهم واذتيهم بقزارتك
دهب بصوت مبحوح من العياط وقهر من كلامه قالت لا يا علي انا معملتش حاجه انا بحبك
علي بتسرع قالها اياكي تنطقي الكلمه دي تاني انا خلاص لو روحك طلعت مش هصدقك تاني
دهب بدون وعي قالت ايه يرضيك يا علي وانا اعمله علشان تصدق ان محدش لمسني
علي بغضب قالها عوزاني اصدقك
دهب ايوا
علي هتوافقي علي كل اللي اقوله
دهب ايوا
علي قالها ليله
دهب قالت ............
تفتكرو ايه اللي هيحصل
رواية الحب والعذاب
بقلمي نور عصام
تفاعلوو بعشرين ملصق

google-playkhamsatmostaqltradent