رواية زين وزينة ويوسف كاملة بقلم زينب سمير
رواية توائم الزين
--------------------
الفصل الاول
---------------
تستيقظ زينة من النوم ثم وتاخذ شاور وتتجه الي غرفه اختها لتيقظها ويؤدو فرضهم
في غرفة زينب
زينة: بت يا زوزو قومي يلا
زينب: 😴😴😴
زينة: يلا بقي هنتاخر
زينب: 😴😴😴
زينة: خلاص انا هغيظ دكتورة تالا لوحدى
قفظت زينب من السرير بسرعة: لالالا خلاص انا كمان عايزة اغيظ دكتورة تالا
زينة: هههههه اول ما سمعتي اسم تالا قومتي بسرعة ههههه
زينب: طيب جيبي سيرة تانية بدل السيرة الزفته دي كل يوم تيجي بلون شعر شكل مرة احمر ومرة اخضر و اصفر انا حاسة اني بشتغل مع اشارة مرور انا داخلة اخد شاور و يلا عشان نصلي بدل ما حنا بنجيب في سيرة المعاصي دي
انهت زينب حمامها ثم ادت فرضها مع اختها ثم نزلو الي اسفل
زينب و زينة: صباح الخير
علاء: صباح النور يا حبايبي
ليلي: صباح النور يا حبايب قلبي
زين: اهلا العصابة اجتمعت
زينة: بس يا بابا
زينب: بس يا حبيبي
علاء: يلا خلصو فطاركو عشان نروح المستشفي
زينة وزينب وزين: حاضر يا بابا
وبعد قليل انهو افطارهم واتجو اللي عملهم
___________________________________
في طريق زينة وزينب الي المستشفي
زينة: بصي يا بت يا زوزو مين جي
زينب: مين؟
زينة: دا دكتور مروان
زينب بتافف: يارب اي ذنبي اشوف الاشكال دي علي الصبح
د/مروان: ازيك يا دكتورة زوزو
زينب بصدمة وعصبية: نعمم!! ايه زوزو دي يا استاذ انا اسمي الدكتورة زينب وياريت تلتزم حدودك المرة الجاية احنا في مستشفي محترمة
د/ مروان: انا مقصدش يا دكتورة بس انا يعني قولت احنا صحاب وكدا
زينب: انا مبصاحبش ولاد وحضترتك زي زين ف لو سمحت مخلنيش استخدم اسلوب ميعجباكش ثم تركته وغادرت
زينة: 😂😂😂😂
زينب بعصبية: بتضحكي علي ايه انتي كمان
زينة: ولا حاجة انا رايحة العيادة بتاعتي سلام
زينب: سلام
___________________________________
في مكان اخر كان يوسف في مهمة و حيث فوجئ بلكمة في وجه وقد وقع صف اسنانه العلوي وتمت المهمة بنجاح
وقد اتصل بأسر ليصطحبه الي المشفي
يوسف: الو ايه يا أسر انت فين
أسر بنوم: اي ياعم عايز ايه علي الصبح
يوسف: اخلص يا زفت وتعالي وديني المستشفي
أسر: ليه انت اتشليت ما ثم قفز من السرير: ايه انا جي حالا قولي العنوان بسرعة
يوسف: العنوان **** اخلص وتعالي بسرعة
أسر: ماشي مسافة السكة سلام
وبعد قليل اتي له
أسر:قولي بقي ايه اللي حصل
يوسف: يعني انت شايفي بذكائك الخارق اني قادر اتكلم واطلع علي مستشفي زين
أسر: لو تبطل بس غرورك ده هتبقي زي الفل
لم يعطيه يوسف اهمية
___________________________________
في عيادة الاسنان
وصل يوسف وأسر الي العيادة
زينب: ايه ده اقعد بسرعة علي الكرسي
جلس يوسف وظل أسر واقف معه
زينب لأسر: لو سمحت يا استاذ ممكن تستني برة عشان مش بعرف اشتغل وحد موجود
كان أسر سيتكلم ولكن اوقفه يوسف
يوسف: لاء مش هيطلع هيفضل واقف
زينب: طب انا مش بعرف اشتغل كدة
يوسف: وهو مش هيطلع
زينب: يبقي اتفضل انت هو انا مش هشتغل وهو واقف
يوسف: ما تخلصي يا حجة هي المستشفي كانت باسمك وبعدين انتي متعرفيش انا مين
زينب ببرود: اولا انا ليا اسم ثانيا بالنسبة للمستشفي تقدر تقول انا مثلا بنت صاحب المستشفي ثالثا بالنسبة انت مين انا ميهمنيش وممكن اطلب الامن دلوقتي لو ماتحرمتش نفسك
يوسف: امن انتي اتجننتي انا هعرفك انا مين
زينب وقد ضربت المكتب بيدها: اانا مسمحلكش تتكلم كدا ولو مش عجبك روح للدكتورة تالا بس صدقني هتندم انك روحت
يوسف وهو يتجه الي الخارج: مش محتاج نصايحك خليها لنفسك
زينب: احسن برضو وفرت
مل هذا و أسر يضحك بهيستريا
يوسف: ممكن تقولي بتضحك علي ايه
أسر وهو يضحك: أصل اول مرة اشوف حد بيتحداك كدا
يوسف: هنشوف انا اصلا محدش يقدر يتحداني
ودخل يوسف وأسر الي دكتورة تالا وفوجئ ب........
--------------------------------------------------------
يا تري يوسف وأسر شافو ايه؟
ويوسف ناوي علي ايه؟
اشوفكم انشاءالله في الفصل الثاني من رواية توائم الزين
بجد تعليقاتكم فرحتني جداا ويارب الرواية تعجبكم 😊💜💜