اخر الروايات

رواية احببت اعمي كاملة بقلم هنا عبدالغني

رواية احببت اعمي كاملة بقلم هنا عبدالغني 



 احببت اعمي

حور: صباح الخير علي سو الكل صباح النور علي اجمل عيون وهي عيونك يا حجوج
والد حور: اه يا بكاشة قولي عايزة اي علي طول منغير لف ودوران
حور: بقا انا ياحجوج بتاعت كدا علي العموم مش عايزة حاجة
والد حور: طب ليه ضربة بوز كدا اي يا بت بهزر مبتهزرشي ولا اي يا رمضان
حور بغمزة : لا طبعا بنهزر ولا اي رائيك يا ست الكل
والدة حور: جرا اي يا جذمة هي انا عشان ساكته هتقلشي عليا ولا اي
حور بغمزة : انا اقدر بردو يا ست الكل ولا اي رائيك يا حجوج
والد حور بضحك : اقومي يا بنت ال ********* علي جوا صلي وتعالي عشان تفطري وتلحقي الجامعه بدل اما تروحي متاخره
حور بضحك: حاضر يا حجوج
والدة حور: وانا اي قلقاسة في نصكم انتم الاتنين
حور وهي بتضحك علي غيره امها: لا ده احنا طلعنا بنغير متقلقيش ياست الكل ده حبيبي انا وبس ولا اي رائيك يا حجوج
( وبدون سابق انذار كا اي ام مصرية اتلقت الشبشب في قفاها علي طول ده سلاح اي ام مصرية يا سادة)
والد حور بضحك: اهو وصلك الرد
حور: ماشي يا حج بقا بتبعني ماشي انا راحة اصلي وجيالكم تاني
والدة حور: روحي يا اخره صبري ربنا يهديكي يارب
(حور طالبة في تالته تجاره انجلش عندها 21 سنة بتحب جامعتها جدا وبتحب والدتها ووالدها جدا ومتقدرشي ترفضلهم طلب عندها عندها ثلاث اصحاب ودول عاملين زي شلة الفساد الي يجي عليهم يبقا يا رحمن يا رحيم عليه ومش بتحب تصاحب ولاد ولا تكلمهم)
( والد حور وهو عمرو احمد رجل اعمال عندو شركة صغيرة بس شاطر جدا في شغله وبيحب حور جدا وبينه وبين والدة حور قصه حب كبيرة جدا ويبلغ من العمر 51 سنة )
(والدة حور وهي سناء عمر بنت عم والد حور ربة منزل بتحب حور ووالدها جدا)
( اما بقا عن صحاب حور هما ندي و اية ونرمين والتلاته معها في نفس الجامعه وصحاب من ايام الطفولة وكمان و اهليهم صحاب جدا
ندي دي بقا تقولها سر مش بطلعه لاي حد حتي اهلها وجدعه جدا وبمائة راجل ومحدش يقدر يرقبلها
نرمين دي بقا اطيب واحدة فيهم علي نياتها جدا وزي ما احنا بنقول بالعامية انها هبلة كدا
واية بقا دي الراس المدبرة لاي نصيبة دي العقل المدبر بتعرف تحل كل حاحة في ثانية وتعرف توديك ورا الشمس)
حور: بابا هي فين ماما
عمرو: مامتك في المطبخ روحي ساعديها وجهزي معها الفطار
حور: من عنيا يا قمر انت
حور: بخ
سناء: يالهوي حرام عليكي يا حور
حور بضحك: ادا ادا انتي بتخضي
سناء: اه بتخض يا جذمة ويلا عليه برا بدل اما
حور بضحك: خلاص والله مافي هعمل حاجة تاني انا هساعدك بس عشان بابا عايز يفطر ويروح علي الشركة
سناء: انا خلصت خلاص روحي انتي قولي لي ابوكي هكون انا حطيت الاطباق علي السفرة
حور: حاضر
حور: بابي يلا ماما خلصت الفطار
عمرو: حاضر جاي يا حور
بعد الفطار
عمرو: يلا يا حور اوديكي الجامعه واروح الشركة
حور: حاضر يا بابي جاية وراك علي طول سلام يا مامي
في الجامعه
حور: اهلا اهلا بي الاندال الي مسالوش عليا امبارح
ايه: ده كلو عشان امبارح معلشي تتعوض في غيرها
نرمين بضحك : ههه ده انتي مافورة اوي يا حور
ندي بضحك: خلاص يا بت يلا انتي وهي علي المحاضرة خلينا نروح ونخلص واروح عشان الحاجة حلفه ميت يمين اني انضف الشقة عشان عريس الغفلة الي جاي
حور بضحك: طب يلا يا بلاوي خلينا نخلص المحاضرات ونروح وابقي اقولينا بكرا بعد اما تقبلي العريس ناوية علي اي
ندي: اشطااا يلا بينا يا عيال
حور: اه مش تحاسب يا اخ وانت عامل زي الدرفة كدا
الشخص: بت يا اوزعة انتي بطولك الشبر ونص ده روحي العبي بعيد
حور: تتصدق انك بني ادم اعمي انتي غبي ياد
الشخص: انا فعلا اعمي انتي مغلطيش
اسر: انت فين يا ياسين من الصبح بدور عليك يلا بينا عشان المحاضرة خلاص هتبدا يلا بدل اما الدكتور يطردنا
ياسين: يلا
حور: ادا ده مشي من غير اما اعتذرله انا والله مكنتش اعرف انو اعمي
ندي: خلاص يا حور حصل خير يلا بينا عشان المحاضر
في المدرج
ايه: بت يا حور مش ده الشخص الي انتي هزقتيه الصبح
حور: فين ده
ايه: اهو الي قاعد في الصف التالت وجنبه صاحبه الي جيه ليه الصبح وخده
حور: اه طب انا هروح اعتذرلو
ايه ونرمين وندي: تمام
حور: بعد اذنك
ياسين: نعم عايزة اي تاني جاية تكملي تهزيق فيا تاني
حور: والله انا مكنتش اعرف انك يعني....... قاطعها ياسين
ياسين: اني اعمي مش ده الي كنتي عايزة تقوليه
حور بتسرع : لا والله مكنشي اقصدي كدا انا مكنتش اقصد ةقول لحضرتك كدا انا كنت جاية اتاسفلك علي الموقف الي حصل
ياسين: عادي ولا يهمك
حور: تمام شكرا لذوق حضرتك عن اذنك
ياسين: اذنك معاكي
بعد اما المحاضرات خلصت وكل واحدة فيهم روحت بيتها في بيت حور
سناء: لازم تقولها ده انت المفروض تنفذ بعد اسبوعين هتعمل اي
عمرو: مش عارف لما حور تيجي هقولها واكيد لما احكيلها هتعزرني
حور: ادا باتفقوا علي اي من غيري
عمرو: تعالي يا حور عايزك خمس دقائق في اوضتك
حور: حاضر يا بابا
عمرو: بصي يا حور...........................
حور بصدمة: .......................
بقلمي هنا عبدالغني

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close