رواية احببت مغرور الفصل التاسع 9
لحلقه التاسعه
من احببت مغرور
احمد اقترب منها وفجاه شالها ولف بيها وقال بصوت عالي حلمي اتحقق حلمي اتحقق يا ناس حلمي اتحقق ياهو كل ده وفريده مدمعه من الضحك
فريده : خلاص يا احمد دوخت مش قادره
احمد نزلها
ا وبصلها ةقال بتنهيده : دعواتك هي الي وقفت جنمبي بجد انتي انسانه جميله اوووي
بصتله فريده بكسوف : دلوفتي بقيت جميله ماشي يا عم ربنا يحققلك كل امنياتك ووعد مني هفضل ادعيلك في اي خطوه تمشيها
احمد بصلها : ليه
فريده بعدم فهم : ليه ايه
احمد ضحك : ليه دعديلي واحنا زي الجاز والبنزين او القطه والفار ده احنا كاننا زي مابيقولوا مولدين فوق راس بعض
فريده ضحكه : هههههههه عادي انا بحب ادعي لاي حد عشان يوم ما ابقي عايزه الدعوه من اي حد محدش يبخل عليها بيها سوء بقي دعوه بالرحمه او دعوه لتحقيق حلم من احلامي اي دعوه فهمت
احمد حس بانه زعل او انه كان مستني حاجه تانيه غير الي قالته بس بصلها وقال : امممم فهمت هطلع بقي ابلغهم دي ماما هتفرح اووي وهنام بقي عن اذنك تصبحي ع خير
فريده : اتفضل وانت من اهل الخير
وبعد كده ناموا كل ابطالنا
في صباح يوم جديد
قامت فريده ع صوت دبدبه جامده
فريده : ايه ده الفيلا بتوقع ولا ايه ايه الي بيحصل ايه الدوشه دي وقامت تشوف لقيت الدوشه من اوضه احمد ( اوضه احمد جنب اوضه فريده عشان الي بتقول ايه الي جاب احمد عند فريده )
راحت فريده خبطت ع احمد وقالت تفتحه في الموضوع الي نسيته تفتحه معه امبارح
فريده بتخبط ع باب الاوضه
احمد من جواه الاوضه احمد : ادخل يلي بتخبط
فريده دخلت ومن سوء حظها الكوره جت في دماغه
فريده : عااااا ااااه يا راسي اااه
احمد ع اخره كاتم الضحكه بالعافيه
فريده : حرام عليك دي دماغ بني ادمه مش صخره دي
هنا احمد انفجر من الضحك
فريده بعصبيه : بتضحك ع ايه انت قاصده صح
احمد بهدوء : لا مش قاصد والله وانا بضحك عشان طريقتك طفوليه جدا
فريده : اووووف دلوقتي انا سمعه خبط جامد من عندك ده من ايه ايه ده
احمد : يا اذكاء اخواتك منا بدرب عشان لما اروح ابقي نشيط في التدريب واه صح احنا هنسافر بعد اسبوع من انهارده فحضري نفسك
فريده بعصبيه : يا سلام يعني صاحي من 6ونص وبتدرب ماشي جيب الاوضه عليها واطيها اوكيه عامل زلازل في الفيلا قشطه انما تقولي ان السفر بعد اسبوع من النهارده لا وكمان ده لما انا جيت عندك ده انت حتي مقولتليش امبارح لا يا احمد فوق انا مش شنطه هتاخدها معاك في اي وقت انا انسانه ومراتك يعني من ابسط حقوقي اعرف هروح معاك امتي وفين والساعه كام وانا عمري ما هرفض ان اجي معاك في حته بس ابقي عارفه
احمد : بااااااس ايه بلعه رديوا ع الصبح خلاص يا ستي معلش انا متاسف
فريده : ماشي وفضلت وقفها
احمد : ايه بتخديلي صوره 6×4
فريده : لا طبعا ع ايه يعني اكيد مش كده طبعا انا بس عايزه اقولك ان انا راحه الجامعه كمان ساعه
احمد : بصي يا فريده مش هورصلك الرصه الي رصتهلي بس هي كلمه مفيش مروح جامعه انهارده
فريده بعصبيه : اوووف وده ليه في انهارده سيكشن مهم يا احمد
احمد بهدوء : متتعصبيش عليا ومتعاليش صوتك عشان معاليش صوتي واتعصب وانا عصبيتي واحشه اوووي ده اولا ، ثانيا : مفيش مروح جامعه عشان مقولتيليش من بليل
قطعته طيب مانت كمان مقولتليش من بليل
احمد : انا قولت اسبوع من انهارده عارفه يعني قدامك كام يوم 10 تيام وانتي هتجهزي نفسك في يومين ماشي لكن انتي جايا تقوليلي كمان ساعه المفروض اقولك تمام ده اتفضلي روحي ده ثانيا ، ثالثا بقي لو فعلا عايزه تروحي السيكشن المهم ده بسيطه انقليه من اي حد من الفريندز بتوعك
فريده : يا احمد عشان خاطري خليني اروح انا مش في school وهاخد الكشكول من صحباتي يا احمد وبعدين انا مش تعبانه ولا اي حاجه
احمد : الي عندي قولته وانتي سمعته خدي الباب في ايدك
فريده بصوت مهزوز و ع اوشك العياط : حاضر عن اذنك
راحت عند الباب بس وقفها احمد
احمد : استني
فريده مسحيت دموعها ولفتله احمد: هو السيكشن مهم اووي يعني
فريده اطرقت راسها : مهم جدا والله بس خلاص مش مهم
احمد اتنهد وقام اقترب منها : لا خلاص روحي
فريده اتنطاط وحضنته : هيييييه انت احلي حد في الدنيا
احمد :احمد ماسك فيها جامد كأن خايف تضيع منه
فريده : لاحظت الي عاملته بسرعه كانت هتبعد بس هو مسكها جامد هي كانت فرحانه بس متعرفش ليه
فريده : احمد اوعي في ايه
احمد : تؤتؤ انتي واحشتني اووووي يا ايمان انا بحبك والله واووووي كمان احمد فاق بسرعه وبص بزهول ع فريده
فريده بعتدد عن حضنه وهي وشها احمر من العياط : انا مش ايمان يا احمد انا فريده وفتحت الباب وخرجت
احمد :غبي ليه ايمان في دماغي ليه بعتني وكسرتني وبرضو لسه بحبها
بس ابتسم وقال في ذهنه انه هيصالح فريده
فريده داخلت الاوضه كسرت كل حاجه قدمه
فريده بصريخ : ليييييه انا حبيتوا ليه امسكت كوبايه ازاز والقتها ع ازاز المريه فاتكسرت
بصت لنفسه في المرايه فريده :عارفه ليه عشان حنين وحضنه جنه بس في قلبه حد تاني غيري غير مراته
بس سكتت واكملت لكن لا انا مش هبقي ضعيفه ومش هديله اهتمام وعمري ما هباين اني بجبوا
ولبست ونزلت وهو كان بيتفرج ع التلفاز
عدت من قدمه ولسه هتخرج
احمد : ايه يا مدام هي وكاله من غير بواب
فريده بضيق تنفس : نعم
احمد : نعم الله عليكي ايه رايحه فين
فريده : الجامعه
احمد :ماشي مع السلامه
فريده مردتيش عليه وخرجت
احمد اتغظ جدا
بس سكت وكمل مشاهدته ع تلفاز
نروح في مكان تاني وهو الجامعه
راحت فريده الكافتريا
لقيت شخص جلس ع ترابيزه
الشخص : مالك يا ديدا انهارده
فريده ماليش يا ستي مخنوقه شويه
الشخص : طيب قومي نتمشي
فريده : اوك قامت فريده ومشيت خطوتين وبعد كده سقطت مغشيا عليها
الشيخ بصريخ : فريده قومي الحقووووووني
الجامعه كلها اتلمت وشاله فريده وودوها للدكتور الجامعه ودكتور الجامعه قال اغماء هيستمر لفتره طويله ممكن يبقي ليوم او 2 فكلموا وبلغوا حد من اهالها
الشخص الي كان مع فريده مسك موبيلها واول رقم في المكالمات كان الكابتن ( الي هو احمد )
الشخص اتصل بيه
احمد كان في الجنينه وحطت التلفوين ع تربيزه لانه كان بيتمره واسر كان قاعد ع الترابيزه وشاف الفون بيرن
اسر : انكل احمد طنط ديدا بتتصل
احمد افتكر الي عملته الصبح : اوك سيبه متردش عليها لو رن تاني ها دو
اسر : انكل احمد اهو رن تاني
احمد رد : ايه في حاجه
الشخص : حضرتك قريب المدام فريده حضرتك اخوها ولا زوجها
احمد حس بالم في قلبه : لا جوزها ليه ايه الي حصل
الشخص : اصل مدام فريده اغمي عليها وهي دلوقتي في المستشفي وانا قولت ابلغ حضرتك
احمد : مستشفي ايه واوضه كام انطقي
الشخص : حاضر المستفي في داخل الجامعه والاوضه 204
احمد ققل السكه وطار لبس ونزل وركب العربيه وكل ده حاسس ان هو السبب
ولما وصل وسال ع مستشفي طلع الاوضه وفتحها لقي فريده نايمه بص جنبه
فتح عنيه من الزهول والمفاجاه واستووووووووب