رواية احببت مغرور الفصل العاشر 10
اخر حاجه ان في واحده كلمت احمد وقالتله ان فريده اغمي عليها وجري ع مستشفي واول ما دخل بص بزهول من المفاجاه
احمد بصوت مرتعش : ايمان
ايمان فتحت عنيه ع اخر : احمد ازيك
احمد : الحمد الله واقترب من فريده وتاملها وباسها في رسها ووجه نظره لايمان ايه الي حصلها ؟
ايمان : ممكن نتكلم بره طيب
احمد : اه طبعا اتفضلي وخرجوا
ايمان : فريده كانت جايه تعبانه مش شايفه حد قصدها وكان شكلها معيط وصوتها كان مخنوق ويدوبك قومنا نجيب اي حاجه نشربها من الكفترياء اغمي عليها جبتها علول ع هنا بصلها احمد وسكت دقتقين وقطع هذا السكوت بسالوه : ايه الي رجعك
ايمان : رجعت عشان اكمل دراستي وابقي جنب تيته الي مليش غيرها بابي ومامي توفقو بعد طلاقنا ربنا اخدلك حقك مني
احمد : قادر علي كل شي
ايمان : ونعم بالله
احمد : تعرفي فريده منين
ايمان : فريده تؤام روحي فاكر البت الي كنت بتكره عشان كنت بحكيلها اسرار بيتنا وبفتفض معها البت دي تبقي فريده ومكنتيش بتحب تيجي تزورني عشان كرهك ليها
وهي البت الي اخوها توفي يوم فرحي ومجاتش وانا كنت بعيط عشان مجاتش واهو شاء القدر واتجوزتو
احمد ف سره: اتفاجي طيب ازاي مش ممكن دي الي كنت بكرها اقبلها واتجوزها
ايمان : متقلقش يا احمد انا عمري ما اذيك ولا اذي حياتك ابدا لانك ببسطه كانك متجوز اختي و..... قطعها احمد : فريده متعرفش اايه الي كان بينا الا لما انا احكلها وصدقني لو لقيت حركت غدر في يوم متلوميش الا نفسك يا بت الاكابر
ايمان ابتسمت : صدقني يا احمد انا لايمكن اذيك
احمد بعصبيه : اسمعي يا بت انتي لا اذيكي ولا تاذني انتي صحبت مراتي يعني ملكيش عندي غير السلام وبس فهمه
ايمان بأسف : فهمه
احمد بعصبيه : اتفضالي روحي
ايمان : انا مش هسيب فريده
احمد : هتمشي بالذوق ولا امشيكي بفضيحه
ايمان : انت اتغيرت اوي يا احمد
احمد بدا صوته يعله : انتي لحد الان مشوفتيش احمد بالوش الثاني متعصبنيش
ايمان : سوري اسفه وسبته ودخلت لفريده
ايمان بتلكم فريده : مكنتيش اتوقع ابدا انكو ترتبطوا ربنا يهنيكو ببعض ويخليكي ليا ومسحت دموعه وخرجت لقت احمد مش موجود
فمشيت وهي ماشيه لقيته في الكفترياء
فدخلت وافتربت منه
احمد : خير نعم
ايمان : خلي بالك منها
احمد : اظن حاجه متخصكيش
ايمان باسف : اوك اسفه ومشيت
احمد فضل باصص عليها لحد مامشيت وبعد كده اتنهد تنهيده وجع الم خوف حب
وبعد كده طلع لفريده وقرار يبلغ ابوها وامها وامو عشان ميقلقوش وكلم البيت عند فريده والي رد كان حازم
احمد : الووو
حازم : ايوه يا برنس انت فين
احمد : حازم انا هاخد فريده ونطلع شرم هنعقد يومين في قريه عمي
حازم : بيس يا سطا خربه انت
احمد : حازم ارحم اهالي وخلي بالك من امي وندي
حازم ندي كانت جنبه وقاعده تتفرج ع تلفزيون
حازم بص عليها وقال لاحمد : في عنيا
احمد : ماشي وبلغ عمي عشان ميلقش سلام بقي عشان سيب فريده
حازم : ماشي ياسطا اوكشن سلاموز
احمد : يشفي الكلب ويضرك سلام
حازم : هههه سلام
وبعد ما قفل دخل لفريده وفضل قاعد باصص عليها واد ايه هي قموره وشبه الملايكه وطيبه حس ان قلبه بيدق ومسك ايد فريده وبسها
وهو مسك ايدها رع راسه ع مرسي ومحسش بنفسه ونام
صباح يوم جديد
فاقت فريده وافتكرت الي حصل وافتكرت ان هي اغمي عليها وان ايمان هي الي جبتها وبصت جمبها لقت احمد ماسك ايدها ونايم بصتله هو ونايم لقتيه شبه الملايكه ووسيم وطيب وشهقت بصوت عالي لما احمد فتح عينه وقال احمد : اه انا امور بس مش درجه انك تبصلي كده غضي بصرك يا ماما
فريده بارتباك : لالا انا مش بصيت اصل انت كنت ...
قطعها احمد واقترب منهة : وهو حد يزعل لما يبص لجوزو ولا حتي يبسوا
فريده بخجل : احمد احترم نفسك لوسمحت
احمد بغلاسه : ولو مسحتيش
قريده : يووووه
احمد : طفله
فريده في سرها : اهبل بس عسل
احمد : اقترب منها: سمعك علفكره وقطعهم خبطت الباب
احمد : اتفضل وهنا دخلت ايمان
احمد وشه اتقلب وجاب الوان فبركستل
ايمان جريت ع فريده : حمد الله ع سلمي انا كنت خايفه عليكي اووووي
فريده : اهدي يا مجنونه مانا كويسه اهه
ايمان : الحمد الله يارب تبقي كويسه ديما
احمد بتدخل : احم احم
فريده : ههههه اعرفكو ببعض ايمان تؤام روحي مع بعض من اولي ابتدائي
احمد جوزي الي حكتلك عنه
ايمان : تشرفنا يا استاذ احمد
احمد بنظره مرعبه : الشرف ليا
فريده : هو انا هخرج امتي
ايمان : لو بقتي كويسه اخرجي انهارده
احمد بعصببه لايمان : وانتي مالك
فريده اتصدمت : هااااا
ايمان اتكسفت اوووي وسكتت
فريكه بصت لاحم بحزن وبصيت لايمان بأسف
احمد : انا خارج ادفع المصاريف واسال الدكتور
فريده بعد ما احمد خرج قالت لايمان : انا اسف هو كده اخلقه زباله وعصبي
ايمان : مفيش حاجه حصل خير
فريده ابتسمت وسكتت وقطعهم صوت رساله لفريده ع واتس
فريده جبت الموبايل وفتحته وبصت بزهول وفتحت بوقه وعنيها من المفاجاه
استوووب حلقه اهو و طويله اهو نرجع نتوقع ونشقلب الدنيا بقي ونولعها حريقه ههههه