recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتقام خفي الفصل التاسع 9 بقلم نور عصام

رواية انتقام خفي الفصل التاسع 9 بقلم نور عصام

 الفصل التاسع

سيف. سمع صوت بينادي باسمه التفت لقي
علا. اهلا ياروحي فينك وراحت عليه وباسته من خده
سيف. كمان باسها وطبطب عليها وقالها وحشتيني
حنين. بصتلهم
علا. بصتلها وابتسمت وقالت اهلا بحضرتك
حنين. ابتسمت لها وحطت ايدها علي كتفها وقالت ليك حق وجعها مكنش هيبقي سهل عليك
علا. مش فاهمه حاجه
سيف. فهم كلام حنين
حنين. قالت ل علا اسمك ايه يا قمر
علا. علا وانتي
حنين. حنين
علا. حلو كتير
حنين. تسلمي يا قمر وبعدين قالت مين دي يا سيف
سيف. فهمها وعارف انها عاوزه تعرف بتكون اخته منين
علا. قالت انا اخته
حنين. خساره فيه
علا. ههههه وبعدين قالت ليه بتقولي كدا دا سيف دا احن اخ ف الدنيا كلها وكل حاجه فيه حلوه بقلمي نور عصام
حنين. معاكي حق ولو قولتلك علي حنيته معايا مش هتصدقي نفسك
علا. شوفتي وبعدين قالت انتي موظفه جديده هنا
حنين. ياريت كنت هقدرت اوصل للي انا عوزاه بسهوله
علا. مش فاهمه
سيف. قالها دي حنين مراتي يا علا
علا. بفرحه بجد بس الصوره مختلفه شويه وبعدين راحت عليها تاني وحضنتها وقالت اسفه حبيبتي اني معرفتكيش
حنين. بادلتها الحضن وقالت ولا يهمك وبعدين قالت ل سيف بس لو كنت لمستها كنت حرقت قلبهم بمجرد لمس مش تعذيب
سيف. اتوتر ومش عارف يرد
حنين. قالتله اسمها ايه
سيف. علا محمد
حنين. اممم وبعدين قالت صدقني مكنش قلبها بس اللي هيتحرق كانت دنيتها كلها وطبعا تقصد امها لانها كدا اختها من الام واخته هو من الاب بقلمي نور عصام
علا. بصراحه مش فاهمه كل كلامك
حنين. متخديش ف بالك المهم انك بخير لانك تستاهلي فعلا
علا. قالت بص مين جاي علينا
عمر. سيف حبيبي وحضنه
سيف. سلم عليه وقاله فينك مش باين
حنين. بهمس ل سيف قالت واضح ان الكل مخدوع فيك
عمر. واو مين الموزه دي
سيف. اتلم يلا
عمر. والله كتير حلوه وقرب عليها
حنين. حضنته
عمر. استغرب تصرفها وفتح عيونه
علا. لا تقل عنه لانها متعرف لسه صله القرابه
سيف. ابتسم بخبث لانو فهم انها توقعت انو اخوهم
حنين. بعدت عنه وقالت ايه مالك مش كنت معجب بيا
عمر. بتوتر قال ايوا بس
حنين. مبسش انت معجب بيا وانا كمان فحققت رغبتنا
عمر. بهزار قال طيب اذا كان كدا بينا علي اول فندق يقابلنا
حنين. ههههههه وانا موافقه
عمر. كدا علطول
حنين. ملوش داعي تضيع الوقت
عمر. وانا جاهز يا قمر بقلمي نور عصام
حنين. بس لو رجعت ف كلامك انا مش هسكت
عمر. عقد حاجبه وقالها ازي يعني
حنين. يعني شوف احساسك هيقولك ايه واتصرف غير كدا انا مش هقبل وساعتها هيبقي شكلك وحش قوي
عمر. لا لا اتطمني انتي مش شيفاني ولا ايه
حنين. شايفه شاب لكن صغير مش
عمر. قاطعها وقال مش ايه لا انا كدا ازعل انا راجل مش عيل حضرتك
حنين. حضنته مره تانيه
عمر. لا دانتي باين عليكي واقعه قوي
حنين. من الدور العشرين
عمر. ههههههههه
حنين. بعدت عنه وقالت اسم الموز ايه
عمر. محسوبك عمر عامر
حنين. بما اننا شالين نفس الاسم يبقي تيجي معايا
عمر. مش فاهم كلامها وبعدين قالها يعني ايه
حنين. يعني انا كمان اسمي حنين عامر
عمر. بجد
حنين. ايون
عمر. بهزار قال طيب ايه رأيك نروح الفندق ولا ايه
حنين. طيب ف حد لازم استأذن منه ونمشي علطول
عمر. مين
حنين. جوزي
عمر. نعم
حنين. متقلقش هيوافق
عمر. ازاي يعني
حنين. كدا وبصت ل سيف وقالت ممكن اروح مع عمر الفندق نقضي وقت لطيف مع بعض بقلمي نور عصام
سيف. طبعا ياروحي
علا. هههههه
عمر. انا متأكد ان ف حد هنا مجنون مش طببعي
حنين. اكيد انته يا قلبي
عمر. وبعدين بقا
علا. بس بقا يا عبيط انته حنين مرات اخوك سيف
عمر. عارف ياختي من الصوره اللي بعتها
علا. يعني انا اللي غبيه ومعرفتهاش
عمر. شوفي انتي بقا وبص ل حنين وقالها فرصه سعيده يا قمر بس بصراحه متوقعتش منك تحضنيني
حنين. مش انا عملت كدا
عمر. ايوا
حنين. خلاص اتوقع مني اي حاجه بعد كدا
عمر. ههههه وبعدين قالها بجد انا مبسوط بيكي
حنين. ولسه هتتبسط اكتر
سيف. طيب يلا ولا ايه
مجدي. خرج ولقاهم لسه موجودين ومعهم علا وعمر
حنين. بصتله وقالت كملت
مجدي. بصلها ودور وشه عنها
حنين. مالك يا دودو
سيف. حنين
حنين. لا لا سيف انا لازم اتعرف كويس علي مجدي بيه لان جوا ما قدرت اتعرف عليه كويس
مجدي. مش ببتكلم
عمر. انتو اتقابلتو قبل كدا
حنين. تعرف لو احكيلك عن اول مقابله بينا هتقاطع اخوك دا
عمر. ليه عمل ايه بقلمي نور عصام
مجدي. اتوتر
حنين. ولا حاجه كل اللي عمله انه خدرني واخدني مكان مهجور ف غابه كلها وحوش واشباح ورفت شعرها من علي جبينها وقالت ودي حاجه بسيطه من استقبالو بيا
عمر وعلا. مش مصدقين اللي بيسمعوه وخصوصا ومجدي ساكت
سيف. علي فكره احنا لازم نمشي
حنين. بصت ل عمر وعلا وقالت اكيد هنتقابل تاني
سيف. اخدها ومشي
عمر. مش عارف ليه حاسس بحاجه غريبه نحيتها مش مرات اخ بس
علا. وانا كمان نفس احساسي
مجدي. مش هنخلص من وصلة الاحاسيس دي ولا ايه
سيف. قالها ليه كدا ليه تخلي شكله وحش قدام اخواته
حنين. بتريقه قالت شكله وحش احمد ربنا اني خليت شكله بس اللي وحش مش حاجه تانيه
سيف. اعقلي احسنلك
حنين. العين بالعين وانتو اللي ابتديتو
سيف. متلعبيش بالنار يا حنين
حنين. النار حرقتي ومعدتش تقصر فيا خلاص
سيف. بصلها بغيظ وقالها ماشي وكانو وصلو العربيه
وبعد شويه وصلو شقتهم وطلعو ودخلو
سيف. بمجرد ما قفل الباب مسك دراعها وقالها اخرة اللي بتعمليه دا ايه
حنين. اكذب عليك لو قولتلك اني اعرف دي حاجه ف علم الغيب وانت واحد مؤمن و عارف ان لايعرف الغيب إلا الله
سيف. بنفاذ صبر قالها حنييين
حنين. ببرود قالت عيوني
سيف. بصلها وعاوز يقتلها
حنين. سابته ودخلت الاوضه
سيف. دخل وراها ووقف قدامها
حنين. عاوز ايه
سيف. بغيظ فيها قالها عاوز مراتي
حنين. نعم
سيف. ايه مسمعتيش عموما هقولك تاني عاوز مراتي
حنين. بتحلم
سيف. علي اساس انها مش قدامي
حنين. لو كنت اخر راجل بالدنيا كلها مش هتلمس شعره مني
سيف. هنشوف وزئها عالسرير
حنين. بتبعده عنها
سيف. اوعي تكوني نسيتي انك لسه مراتي وليا حقوق عليكي
حنين. زيته عنها وقالت مراتك وحقوق والله ضحكتني يا ابني فوق احنا اللي بينا انتقام وكره بقلمي نور عصام ودي كانت خطتك من الاول بس لما سألت عليا وعرفت اني مليش ف سكة المياعه والكلام الفاضي قولت مفيش مشكله اتجوزها واحقق انتقامي منها
سيف. مسك ايدها ثبتها فوق راسها وقالها ولسه مخلصتش
حنين. عمرك ما هتقدر تعمل حاجه غصب عني
سبف. اتعصب من كلامها وقالها هنشوف دلوقتي واقتحم شفتيها بشفتيه ومسك ايدها بايد واحده وايده التانيه تلمس كل جسمها وهو مازال يقبلها بكل عنف
حنين. جمدت وما اتحركت
سيف. حس بيها وبجمودها زود ف لمساته ليها
حنين. ابتدت تئن بين يديه
سيف. بصلها وهي مغمضه عيونها وكمل اللي بدأه
مجدي. اخد اخواته وخرجو
علا. مجدي ليه حنين كلمتك كدا
عمر. وليه انت مردتش عليها
علا. والغريبه ان سيف كمان سكت
عمر. انا حاسس ان ف حاجه
علا. ممكن نفهم وياريت تتكلم لاننا كبار مش اطفال
مجدي. كل دي اسئله
عمر. مجدي لو سمحت رد علينا
مجدي. بزهئ قال دي حنين بنت ميرفت وعامر
علا وعمر. انصدمو وفتحو عيونهم
مجدي. ممكن بقا نفوق من الصدمه دي ونتكلم مادام انتو عاوزين تعرفو كل حاجه بقلمي نور عصام
عمر. يعني اختنا
علا. والله قلبي حس انها مش غريبه عننا
مجدي. هتهدو وتسمعوني ولا لأ
عمر. طيب هي كانت تعرفنا
محدي. لا بس توقعت لما شافتكم
عمر. ابتسم وقال علشان كدا حضنتني وهي مش خايفه وانا بردو استغربت ومش معني انها مرات اخويا تعمل كدا
علا. هي كانت عرفه بتعمل ايه وكل كلمه قالتها كانت قصداها
عمر. فعلا
مجدي. اكمل ولا
عمر وعلا مع بعض طبعا كمل
مجدي. قص عليهم الاتفاق اللي نفذه هو وسيف
علا. بحزن يعني علشان تنتقمو منهم تعملو كدا
عمر. للدرجه دي انتو بقيتو وحوش زيهم
مجدي. ممكن تهدو
عمر. احنا اتربينا مع بعض كلنا لاننا اخوات وحبينا بعض فعلا ومفيش واحد فينا دخل مشاكل ابوه وامه مع التاتي برغم كل الخلافات اللي حصلت بينهم ومازالت احنا خرجنا نفسنا منها بمجرد ما كبرنا وفهمنا رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام لكن انتو اتصرفتو غلط وانتقمتو من الشخص الغلط انتقمتو من حنين انتقمتو من بنت ضعيفه ومكسوره انتقمتو لرغبتكم الخاصه ليه كدا احنا طول عمرنا عايشين مسمعناش عنها نهائي لأن لا بابا ولا ماما جابو سيرتها يعني هي عايشه بقهر طول عمرها وللاسف انتو كمان كملتو عليها ليه كدا يا مجدي ليه تعملو فيها كدا ليه تعذبوها كدا ترضي حد يعمل كدا ف علا مش ذنبها انها بنت الست اللي اتجوزت ابوك ومش ذنبها انها بنت الراجل اللي اتجوز امك هما بس اللي غلطو هما بس اللي مشيو ورا شيطانهم هما اللي الفلوس والعند عمتهم اتحدو بعض ولما خسرو قررو ينتقمو من بعض كل واحد فيهم نسي انه بني آدم ومشي ورا شيطانه ولعب علي مراته مش مهم مين اللي ابتدي المهم انهم اتعاملو مع بعض بمنتهي الوحشيه
مجدي. اهدي يا عمر
عمر. كمل كلامه كنت اتمني لما خسرو شغلهم مع بعض ف الاول كانو يفترقو لكن للاسف اتحدو بعض وعادو بعض لأقصي درجه ودمرو بعض ف السوق كله لحد ما هديو شويه واتحدو بس ف الشغل علشان الفلوس مش اكتر لكن انتو فتحتو جبهه تانيه ورميتو فيها كل اسلحتكم وفجرتوها بدون ما تشوفو اذا كانت الجبهه صلبه او هاشه ودموعه نزلت وقال انا بجد حزين علي اللي عملتوه مع حنين وبرغم كل دا واقفه وبتقاوم لوحدها وانا حاسس انها ضعيفه ومش قادره توقف علي رجلها لكن بتكابر علشان متشوفوش ضعفها اكتر من كدا
علا. دموعها نزلت وقالت كدا يا مجدي انتو تعملو كدا فرقتو ايه عن الاربعه اللي معندهمش رحمه
مجدي. علا حبيبتي احنا بقلمي نور عصام
علا. قاطعته وقالت انتو ايه انتو معندكوش قلب ولا رحمه
عمر. قال حنين فين دلوقتي
محدي. مع سيف
علا. ف شقته ولا فين
مجدي. ايوا ف شقته
عمر. انا هروح لها
علا. وانا جايه معاك وفعلا قامو
عند سيف وحنين
حنين. بقلب جامد وعيون كلها قوة بصت ل سيف
سيف. استغرب رد فعلها لما ما اتجاوبت معاه برغم كل اللي عمله معها و بصلها وعرف انها فعلا اتغيرت وبقت خطر حتي علي نفسها
حنين. قامت ودخلت الحمام وسمحت لدموعها تنزل وبعد شويه خرجت وراحت لبست هدومها وقعدت علي طرف السرير
سيف. اخد شاور هو كمان وخرج لقاها قاعده ما اتحركت
حنين. سيف
سيف. وقف قدامها
حنين. طلقني ولأخر مره بقولك طلقني
سيف. قالها .......
لو عوزين تعرفو علقو بعشرين ملصق
رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام
واستنوني بأحداث كلها إثاره وتشويق

google-playkhamsatmostaqltradent