recent
روايات مكتبة حواء

رواية ورد السيف الفصل الثامن 8

رواية ورد السيف الفصل الثامن 8

 البارت التامن

سيف و ورد بصو لقو عمها ومرات عمها دخلين
طبعا استغربو بس ورد جريت اخدة هدير بالحضن وكمان راحت تسلم علي كامل ابن عمها بس كان مسافر
كامل:وردتي عاملة ايه وحشتيني ي جذمة
ورد: وأنت كمان والله ي كيمو عامل ايه ايه يبني كل دا غيبة
كامل:اعمل ايه طيب منتي عرفة الشغل بس إيه معقول كدة تتجوزي من غير معرف اخص
ورد بصت لعمها ومرات عمها بغل:والله ي كيمو كله جه بسرعة
كامل:ماشي ي وردتي سماح
طبعا كل دا و سيف واقف نفسه يروح يدي بوكس لكامل إنما إيه
ورد بضيق:ازيك ي عمي ازيك ي مرات عمي
فتحية:☺️😏
كامل: إيه مش هتعرفيني بجوزك ولا إيه
ورد:اووبس دنا نسيت سيف اعرفك كامل ابن عمي كامل سيف
كامل:اهلا تشرفت بيك
سيف ضغط على ايده و ورد لاحظة دا:اهلا بيك وأنا اكتر☺️😏
ورد:احم طب اتفضلو اتفضلو ي جماعة
دخلو كلهم
فتحية في سرها:اااخ ي بنت هدي بقي أنتي تعيشي في النعيم دا قله دنتي اخرك زريبة أنا غلطانة إني خليت سالم يوافق كنت جوزت هدير بنتي احسن
نسيب الحيزبونا دي مع نفسها
كامل بهمس:ورد هو جوزك تنين
ورد بنفس الهمس:لا بس ليه
كامل:اصل عنيه بدات تطلع نار
ورد: لالا متخفش دا اثار الغيرة اصله بيموت فيا مقلكش
كامل: إيه الغرور دا طب ما اقله أننا اخوات في اارضاعة حاسس انو هيمسكني يديني علقة
ورد: عارف لو قلتله هعمل فيك إيه ي بن فتحية
دخلو وقعدو
ودر:ها ي كيمو جبتلي إيه معاك
كامل:يا بنتي أنتي هتفضلي هبلة كدة علي طول خلاص كبرتي
ورد بغضب:كااامل احلف انك مجبتليش شوكلاتة من ايطاليا
كامل بخو:اهدي ي شبح جبتلك طبعا
ورد بفرحة:حبيبي ي كيمو تسلم
سيف بنرفزة:وردددد
ورد بخوف:نعم ي سيف
سيف بعصبية:تعالي نغير هدومنا دي ولا هنقعد بالميا
ورد بخوف:طب اطلع وأنا هطلع وراك
سيف:تعالي عشان عيزك في موضوع
ورد بخوف:ماشي جاية اهو
ورد بهمس لهدير وكامل:لو مت ابقي اعملو كولدير علي روحي
ورد طلعت ورا سيف وكانت خيفة اوي
ورد دخلت الاوضة ملقتش سيف لسة هتاخد نفسها لقيت الباب قفل
ورد اتخضت بتبص لقيت سيف واقف قدمها ومش لابس تيشرت لابس بنطلون بس وعمال يقرب من ورد لغاية ما لزقها في الحيطة وحاوطها بي اديه
ورد بخوف وكسوف:سيف عيب كدة ابعد واالبس تيشرت يلا
سيف:ابعد طب مش نلم نفسنا شوية
ورد بكسوف:سييف عييب
سيف:عيب إيه عرفة لو شفتك بتهزري مع إللي اسمه كامل دا هعمل فيكي إيه
ورد:ماشي خلاص ابعد
سيف قرب اكتر:عمري ما هبعد أنتي بتاعتي ي وردتي أنتي وردتي أنا وبس سامعة
خلص كلامه وداها بوسة صغيرة ومشي
ورد بكسوف: إيه إللي عمله الولا السافل دا مش يحترم إني مراته
ورد راحت تغير وعمالة تفكر في كلام سيف ومبتسمة أوي
سيف و ورد نزلو و رود راحت تشوف الاكل
ورد وقفة تظبط الطباق سيف دخل عليها
سيف بحب:مساااء الخيير
ورد بكسوف:احم اتفضل برة
سيف حط اديه حولين المطبخ وحاوطها
سيف: مش تردي السلام
ورد:سيف اطلع
يف:ولو مطلعتش
ورد:سيف عيب كدة يعني لو حد جه فجأة
سيف:عادي جدا واحد ومراته
ورد:طب معلش ابعد
سيف فضل واقف
ورد بخبث لفتله وقربت منه علي اساس هتبوسه
وهوب حطت ارن الفلفل في بقه
سيف:ااااح يخربيتك غبياااا حراااقة هاتي ميااا
ورد بفرحة:احسن يكش تقرب مني تاني
سيف:ماشي ي ورد وهنشوف مين اللي هيضحك في الاخر
سيف طلع بغضب و ورد ابتسمت هو معقول يكون حبني زي ما حبيته معقول لالا أكيد لا
ورد خلصت وراحو كلو وخلصو
___________
في جهة اخري
هالة بغضب وغل:معقول تعمل معاكي كدة الجربوعة دي
فاطمة بعياط وغل:دي ضربتني بالقلم ي مامي ضربتني الحيوانة
هالة: طب وسيف عملها ايه
فاطمة بغل:ولا كلمها حتي نفسي اموتها أوي
هالة خلاص إحنا هنرحلهم وبعدين هنبدء بالخطة
فاطمة:خطت إيه ي ماما
هالة:هتعرفي بعدين روحي نامي عشان نروح بكرة نديها علقة حلوة كدة
______
العم:ورد تعالي نقعد مع بعض عايزك في موضوع مهم
ورد بقلق:تمام تعالي يعمي نقعد في الجنينة
خرجت ورد مع عمها تحت نظرات سيف
العم بخبث:اخبارك مع جوزك ي ورد
ورد بقلق:كويسين ي عمي خير
العم:كل خير ان شاء الله أنا عرفت انك بقيتي سكرتيرت سيف
ورد بدهشة:وانت عرفت منين ي عمي
العم:لا أنا عارف كل حاجة عنكم حتي خناقه امبارح مع بت عمه وانك ادتيها قلم كله بيوصلي
كل دا وورد مستغربة جدا:طب وبعدين ي عمي
العم بخبث:ولا قبلين كل إللي عايزه منك انك بما ان بقيت سكرتيرت سيف الهواري عيزك تتسنطي عليه تعرفي كل معلومات عنه وعن الصفقات إللي بيعملها وكل حاجة
ورد بصدمة:عايزني اسنط علي جوزي واسرب معلوماته
العم:اسمعي شركتي من أكبر الشركات المنافسة لشركات جوزك وهو اكيد مش هيشك فيكي
ورد لسة في صدمتها: وأنا اسفة يعمي أنا استحالة اعمل كدة ولو حضرتك مسر افتكر ان ملكش بنت اخ انساني أو اتبرا مني
العم مشي وهو مضايق وقعدو شوية
وهما مشين
كامل:بااي ي وردتي
سيف بغيظ:علي فكرة إسمها ورد
كامل ضحك علي غيرته:تمام بس عايز اقلك علي سر
ورد عمالة تبحلقله عشان ميقلش
كامل:ورد تبقي اختي في الرضاعة
ورد في سرها: اخ يبن الجذمة
سيف ابتسم بارتياح وبص لورد من فوق لتحت وطلع
ورد:يلهوي هو بيبصلي كدة ليه دا بقي عامل زي حمدي الوزير يمامي أنا خايفة اطلع
ورد طلعت لقيت سيف نايم علي السرير
ورد:نايم ليه
سيف باستمتاع: إيه دا سريري وعايز انام
ورد بكسوف:احم طب منتا كل يوم بتفضل صاحي تشتغل اشمعنا انهرده
سيف:مزاجي ي ستي الله يلا تعالي نتخمد
ورد راحت تنام وهي مكسوفة
ورد بخجل:سيف ابعد شوية
سيف:لا أنا مرتاح كدة وبس بقي عايز انام
سيف و ورد نامو وكل شوية سيف يقرب من ورد ويحط ايده عليها ويعمل انو نايم
واخيرا جه الصبح
ورد بزعيق:اطفااااااي النوووور
سيف:هششش يخربيتك صحيتي الجران
ورد بتحاول تهدي عشان متقمش تموت سيف:سيف لو سمحت اطفي النور
سييف:قومي ي حلوة عندنا شغل مش كل يوم هفكرك
ورد: وأنا قلت مش هشتغل تاني سبني اتخمد بقي
سيف:ورد خلاص اتاسفتلك امبارح بلاش هبل يلا عشان نروح
ورد: طب خلاص سبني انام وأما اصحي هفكر
سيف:ماشي ي ورد هعتبرك اخدتي اجازة انهرده
سيف مشي و ورد كملت نوم
هالة:اتاكد أنها مرحتش
شخص:ايوا يا هانم سيف بيه بس اللي خرج
هالة:تمام امشي انت
ورد صحيت اخدة دش وصلت ونزلت قعدة تحت لوحديها عشان انهرده يوم اجازة الشغالين
فجأة الباب خبط جامد
ورد برعب:يلهوي كان لازم اقعد مرحش مع سيف كان لازم اعمل عندي كرامة اوي مني لله
الباب خبط اكتر
ورد:يلهوووي دول اكيد عصابة بيكرهو سيف وهيموتوني أنا عشان ينتقمو منه زي الروايات
الباب خبط اكتر
ورد قامت تفتح بخوف
لقيت هالة وفاطمة وعملين زي الساحرة الشريرة بالظبط
ورد بتحاول تداري خوفها: احم خير
هالة بغل:كل خير ي جربوعة انتي تعاليلي
هالة وفامطة كانو لسة هيمسكو ورد

google-playkhamsatmostaqltradent