recent
روايات مكتبة حواء

رواية ورد السيف الفصل التاسع 9

رواية ورد السيف الفصل التاسع 9

 لبارت التاسع

هالة كانت لسة هتدي ورد قلم لكن في ايد منعتها
سيف بغضب:ايييه إللي بيحصل دا ي هالة هانم.
طبعا هالة وفاطمة اترعبو
هالة بتحاول تداري خوفها:جاي اخد حق بنتي ي سيف بيه إللي وحدة زبالة تربية شوارع زي دي تمد ايدي عليها
ورد سكتة مش بترد
سيف بزعيق وضغط علي أيديها:هالة هانم مرات سيف الهواري ميتقلش عليها كلمة أنتي بعد اللي قولتيه دا أنا كنت ممكن اموتك لكن أنا عامل احتراام انكك مرات عمي ومن هنا ورايح ملكيش علاقة بينا سامعة احسن وإلا اقسم بالله هتشوفي وش عمره ما هيعجبك تمام
فاطمة بخوف:ابعد ايدك عنها يلا ي ماما
هالة بغضب:ماشي ي ابن الهواري بس وديني ما هسبكم مش هالة هانم القيناوي إللي تسيب حقها
قالت كلمها وطلعت بغضب
سيف كان متعصب جدا بس حاول يهدي عشان ورد
سيف بص لقي ورد واقفة سبته مش بتتحرك وغريبة كمان مردتش لما هالة شتمتها
سيف بخوف:ورد أنتي كويسة
ورد وقفة مبتتحركش فجاة حطت ايدها علي ودنها وفضلت تصرخ
سيف برعب:ورد مالك ي ورررررد واااارد فوقي
ورد اغما عليها سيف شالها بسرعة ونيمها علي الكنبة وبدء يرش عليها مياه عشان تفوق
ورد بتعب:اااااه
سيف بقلق: إيه ي بنتي حمدالله على السلامه مالك
ورد بخوف:هما مشيو
سيف:ايوا مشيو مالك خايفة كدة ليه
ورد بدأت تعيط وسيف مسحلها دموعها
سيف بحنية:ورد مالك حصل ايه
ورد:مش بحب الصوت العالي مش بحبه بكره الزعيق والخناق من ساعت إللي حصل
سيف بعدم فهم: وايه إللي حصل
ورد اخدة نفس:كان عندي 8سنين وكنت بلعب تحت كنت بحب بابا وماما اوي وهما كانو بيحبوني جدا لاني وحيدة وبابا كان بيحب ماما جدا وأنا كنت بتمني ربنا يرزقكني براجل زي بابا المهم في يوم وأنا عندي 8سنين كنت بلعب تحت وفجأة ستات عمالة تصوت ورجالة عمالة تزعق وأنا مش عارفة في إيه وعمالة اعيط ومحدش راضي يقلي طلعت اجري علي شقتنا لقيت ناس كتير عمالة تخبط والباب مقفول وعمالين يزعقو وفضلو يكسرو في الباب اول ما فتح شفت ابشع منظر في حياتي لقيت بابا وماما النار مسكة فيهم ومغمي عليهم والشقة كلها باظت سعتها اغمي عليا وجتلي صدمة عصبية وفضلت سنة مش بتكلم
ورد بعياط: وبس
سيف قاعد حزين جدا وغصب عنه دموعه نزلت
سيف بحزن:خلاص هما اكيد في مكان احسن صدقيني ادعلهم بالرحمة
ورد بعياط: ربنا يرحمهم
سيف:ي رب وقرب من ورد واخدها في حضنه ونام
ورد: بخجل:سيف اوعي خليني اقوم
سيف حضنها اكتر:لا خلينا نيمين هنا
ورد:لا اوعى بقي
سيف:ماشي سيف قام ورد كانت لسة هتمشي لقيت سيف شالها علي اديه الاتنين
ورد بكسوف:احم سيييف نزلنيييي
سيف:هششش اخرسي
سيف شالها وطلع نيمها علي السرير ونام جمبها نامو بس ها💔😂
بعد شوية ورد صحيت ملقتش سيف عرفت انو قاعد تحت في الجنينة
ورد: وأنا هفضل قعدة كدة أنا هقوم افنن في المطبخ
ورد دخلت المطبخ وبدات تفنن
ورد وقفة تغني:واديني سبته وشفت اهو محصلش حاجة والوضع فعلا مختلفش في اي حاجة باكل واضحك واشتغل وعمل كل حاجة لالا مش زعلانة وكءيبة مش مسكة صورته وبتقهر زي العبيطة ولا مشية وبخبط دماغي في كل حيطة مبردش علي اللي يقلي كلمة جت بسيطااا بعدك مش متصنف مصيباااا بالعكس حتي أنا حثه مرتاحة وسعيدة مطلعش أنها حاجة وحش اعيش وحيدة هبدء حياتي بصفحة فاضية ولستة بيضة وبشنطت شخصيات جديداااا
سيف:ودا لمين علي كدة الكلام دا كله
ورد بخضة:عاااا يخربيتك خضتني يبني في حاجة اسمها تخبيط
سيف:لمين الكلام دا
ورد:مش لحد
سيف:اممم بجد
ورد:جد الجد تعالي اضوقك تعالي
سيف بخوف:ورد أنا مش مستغني عن روحي
ورد بغضب:اييييه
سيف بخوف:فين الاكل أنا شامم روايح جميلة
ورد:اممم ناس مش بتيجي غير بالعين الخضرا
سيف:هي مش كانت حمرا
ورد:لا خضرا عندك اعتراض قول قول
سيف: إيه ي شبح اهدي هي اصلا عين خضرا ي قمر طب يلا دوقيني
ورد بتكبر:بص عملالك شوية دوناتس هتاكل شنبك وراهم
سيف:اسمها هتاكل صوابعك وراهم
ورد:انت هتفضل تعدلي ولا ايه
سيف:هاتي هاتي عشان اكل شنبي وراهم
سيف اخد قطمة وقلب وشه
ورد بحزن:وحشة وحشة صح وحشة وحشة
سيف ابتسم:ايييه اهدي جميلة والله
ورد بفرحة:بجاااد
سيف:والله
ورد بفخر:طبعا ي أبني أنا بطبخ من تانية ابتدائي لا تقولي الشيف الشربيني ولا محمد حماقي
سيف بقرف:برغم التلوث السمعي دا بس اشطا تيجي نخرج
ورد بفرحة:الله بجااااد
سيف:ايوا بجااااد هبلة أوي روحي اللبسي يلا
ورد راحت لبست فستان بينك عليه طرحة بيضة وسيف لبس بنطلون اسود عليه تيشرت ابيض كانو كابلز قمر جدااا
ورد:متيجي منركبش العربية نتمشي
سيف:اممم ماشي يلا
فضلو يتمشو لغاية ما وصلو لشارع لقيو شاب معاه بيانو وعمال يعزف ويغني اغنية كانلك معايا اجمل حكاية لام كلثوم كان جميل أوي قعدنا سمعناه مع كوباية القهوة حاجة جديدة في مصر بس حلوة اوي خلص وروحنا كملنا مشية علي البحر
سيف:نفسك في ايه
ورد:اممم تعرف نفسي حد يشلني ويجري بيا كدة علي البحر زي في حياة ومراد
سيف:اممم وهو مراد عمل كدة سيف لف ورا ورد وشالها علي كتفة وفضل يجري تقريبا كل إللي وقفين استغربو جنانهم وحبهم واخيرا وصلو البيت ونامو
جت الساعة ستة وصحيو بعد زعيق ورد طبعا وراحو مع بعض سوا
نزلو من العربية اول ما نزلو ورد كانت هتدخل لوحديها لكن لقيت سيف مسك اديها
ورد:سيف سبني الناس تقول إيه
سيف مسكها:هتقول انك مراتي ومحدش ليه دعوة
سيف مداش ورد فرصة ترد وسحبها ودخل
طبعا الكل باصص بدهشة مين دي إللي ماسكا سيف الهواري كدة والبنات إللي بصة بغيرة وحقد وااللي باصص بحب
واخيرا وصلو المكتب
سيف:يلا علي شغلك وهاتيلي فنجان قهوة سادة
ورد ماشية تبرطم:ينعل ابو شكلك الاهوجية إللي جبتهالك خالتك انا
سيف:بتقولي حاجة
ورد: ابدا راحة اجيب القهوة ☺️😏
ورد دخلت مكتبها وبعدين جابت القهوة لسيف
احمد: ايه دا استاذ احمد ا هلا بحضرتك
احمد:اهلا بيكي ي مدام ورد وبعدين مش قلنا ملهاش لزمة حضرتك دي
احمد بضيق:طب ما نخلينا في الشغل احسن اتفضلي ي ورد علي شغلك
ورد راحت تكمل شغل واحمد وسيف قعدين يشتغلو
بعد شوية
ورد:اسيييف بقلك
سيف: إيه قلت الزوق دي أنا سامحتك اول يوم وقلت اسبها براحتها تعيش جوة مرات المدير لكن بعد كدة قبل ما تخشي تخبطي وأنا هنا اسمي مستر سيف مش اسييييف قعدين في سوق إحنا
ورد:ما تهدي علي نفسك شوية خلاص هقلك بشمهندس قدام الناس لكن إيه مستر سيف في حصة فيزيا إحنا
سيف:ماشي يختي جاية ليه
ورد:تصدق نسيت مهو كله من رغيك أنا راحة مكتبي
ورد مشيت خطوتين وبعدين رجعت
ورد:اه اه اه صح افتركت هو احمد دا كان بيعمل ايه هنا
سيف: أحمد ليه عشرين٪ من اسهم الشركة
ورد:اممم آمال ليه فاتح مطعم
سيف:حابب يلقط رزقه واكمل بزعيق يلا اتفضلي علي شغلك
ورد:ابو شكلك صح🙄😏
ورد قاعدة بتشتغل وفجأة دخلت عليها وحدة تقريبا مش لابسة حاجة او جابت حطة مقطعة لبستها
ورد في سرها:لا بقي دي مش شركة دا كباريه
جودي بقرف: أنتي بتاعة أنتي
ورد بقرف اكتر:بتكلميني أنا ي عثل
جودي بتكبر:اه هو في غيرك هنا أنتي بتعملي إيه عندك
ورد بضيق:اولا أنا اسمي ورد ثانيا أنا هنا مديرة اعمال وسكرتيرت بشمهندس سيف
جودي بقرف:يععع ملقاش غيرك أنتي اخييي
ورد:ليه ومالي ي عين امك امال يجيب وحدة زيك نسيت تلبس قبل ما تيجي
جودي بزعيق:انتي حيوانة إزاي تكلميني كدة ي متخلفة انتي
ورد: أنا حيوان ي بومة وانتي عاملة زي السلعوة كدة
جودي: أنا استحالة اخلي سيف يشغلك أنا هخليه يرفدك حالا
جودي راحت مكتب سيف و ورد وراها
جودي:سيف اطرد الحيوانة دي حالا
ورد:عارفة ي سلعوة أنتي لو جبتك من البروكة إللي حطاها دي
سيف كان خلاص هيضحك
سيف بجدية: ايه خير حصل إيه مالك ي ورد
جودي بعصبية: أنت بتسالها هي بقلك ارفدها دي حيوانة
سيف:بس أنا استحالة ارفدها ي جودي
جودي:ليه ان شاء الله
ورد:ليه ي حببتي عشان أنا ابقي مراتو ي عنيا
حودي بصدمة:مراتك

google-playkhamsatmostaqltradent