رواية احببت مغرور الفصل السابع 7
حلقه السابعه استعدو انها حلقه جامده
احببت مغرور .
احمد : ايه القرف الي عمله في نفسك ده
فريده بستفزاز : ميرسي اوووي ( ملوحظه هما لوحدهم )
احمد بصوت عالي : بت انتي متعصبنيش عليكي
فريده بهدوء :بص يا كابتن انا اسمي فريده وانت عارف وموضوع تتعصب ده عند ادهم يوم ما تحب تتعصب يبقي تتعصب ع نفسك انا محدش يقدر يتصعب عليا وصوتك ميعلاش عليا
احمد : لا ياراجل
فريده : اه
احمد :اوووه
فريده : يئويك
وساد الصمت لدقايق
وقطع هذا الصمت احمد
احمد :هي القاعده بقت رخمه ليه
فريده : اكيده عشان انت الي قاعد
احمد : كلمه زياده هطلع القديم والجديد عليكي
فريده : ولا تقدر
احمد : تحب تشوفي واقترب منها وهي ترجع لوراا
فريده وهي ترجع لورا : مبيكلش معايا شغل الروايات ده علفكره
احمد وهو مازال يقترب :حقيقي طيب دي حاجه حلوه
التصقت فريده في الحائط
وفجاه جذابه احمد في حضنه وطلع موبيله وكانهم بيتصوروا
وهنا ندي دخلت وكل ده فريده مصدومه
ندي : بتعملو ايييه
احمد : مفيش يا ندوشتي بنتصور سلفي تيجي معانا
ندي : اوووي اووي مالك يا ديدا
فريده : لا ياقلبي ولا اي اندهاش
وفعلا اتصورو صور كتير وحلوه اوي
ندي : هروح اتصور مع عمر اشمعني انت
احمد ضحك : روحي يا طفله
واول ما ندي خرجت ابتعدت فريده علي الفور
احمد بغيظ : محسسني اني كنت حاضن ملكه جمال مصر
فريده : ها لا بس انا محبش اني اكون في حضن واحد فاكر نفسه مسي ولا رمضان صبحي
احمد : احسن منهم كلهم بلا فخر
فريده ضحكت بتلقائيه
احمد سرح في ضحكته : ضحكتك حلوه اوووي وعنيده اووي برضو
فريده : وانت مغرور
احمد بنظره تحدي : اهو انتي بقتي مرات المغرور ده
فريده : ايه انتي دي اتكلم كويس وبعدين ده حظي الاسواد
احمد : يعني محبتنيش من اول ما جيت الفيلا
فريده :لا طبعا
احمد : والله نفس شعور بالظبط
طيب تعالي نلعب ونترهن ع حاجه
فريده : ايه هي
احمد : هخليكي تحبني دي اللعبه والرهان هو 500 جنيه
فريده بتحدي : اتفقنا
وبعد كده نزلو وحطو الاكل عشان ياكلو
بشري : خدي يا ديدا حطي ده ع سفره ده طبق احمد
فريده بخبث : طبق احمد ممم وقالت بصوت عالي : ماما بابا باين بينادي عليكي
بشري راحت تشوف جوزها وفريده حطت شطه وملح وكمون ع طبق المكرونه الي هي بالنسبه لاحمد عشق ..
.
فريده : اما وريتك مابقاش ديدا انت اتحدني وهنشوف مين الي هيكسب
وحطو الاكل وهما ع سفره احمد بيدوق المكرونه اول حاجه لان دي العشق بالنسبه له
احمد :تسلم ايدك يا طنط
بشري : تسلم يا جوز بنتي
احمد : ااااه ااااه هموت مش قادر
الكل اتخض حتي فريده قلبها دق جامد بس افتكرت وقالت يستاهل
حازم : قوووم معايا ع حمام قووم
احمد قام دخل الحمام ومخرجش الا بعد ساعتين
حازززم : ايه يا عم الحمام عجبك
احمد : معلش والله كنت تعبان اوووي
فريده بخبث : الف سلامه عليك بس ده من ايه
بشري : اه صح يا بني من ايه
احمد وهو باصص لفريده : اصل انا كلت سندوتيش كبده من ع عربيه فاكيد تعب بسبب كده مش كده يا ديدا
فريده فهمت ان احمد قفشها فابتسمت : اه بالظبط كده
احمد : بعد اذن حضرتك يا طنط هطلع ارتاح في اوضتي
بشري : اتفضل يا حبيبي اطلعي مع جوزك يا ديدا
فريده : حاضر ياماما ثم بخفوت ربنا يسطر
احمد كان قريب منها : معتقدش
وطلعو الاوضه
احمد : فريده
فريده : نعم
احمد اقترب منها : نعم الله عليكي انتي الي عملتي كده صح
فريده :عملت ايه
احمد : بصي يا فريده تقوليلي تكره ايه اقولك اربع حاجات لما بقبلهم او بشوفهم في حد بتعصب وانا في عصبيتي زي القطر ممكن يدوس ع اي حد بكلامه ايه بقي هما اربع حاجات عشان نبقي ع نور اولا : الاستعباط
ثانيا : الكدب
ثالثا: الحوارت واللعب معايا
رابعا : الخاينه
احمد : ماشي كده هتعملي بقي حاجه من الاربعه هتشوفي وش تاني من واحد تاني
فريده : فكرني هخاف
احمد : انا مش بقولك عشان تخافي انا مش bobe تخفي منو انا بس بفهمك ومشي خطوتين ورجع تاني اه وزي ما بقولو اتقي شر الحليم اذا غضب تصبحي ع خير يا قطه
فريده : وانت من اهل الطين
احمد : سمعك وطين ع راسك
فريده ضحكت : وربنا اهبل ونامت
صباح يوم جديد احمد قام لقي فريده نايمه ع كنبه زي الملاك فابتسم ودخل اخد شور واقراء في القران وصحه فريده
فريده قامت مفزوعن لان احند رش ع وشها ميه
فريده : ايه فين مين امتي
احمد هيكوت من الضحك : ايه ؟ فيلا قومي : فين ؟ في ؟اوضك : مين ؟ فده العبد لله : وامتي الساعه عشره ونص بس نستي تسالي سوال مهم ليه هقولك انا ليه عشان انتي لعبتي معايا امبارح يا قطه
فريده: بكرهك
احمد :me too
وفي صباح يوم جديد
كلهم صحيوا من النوم
واحمد رايح يعمل العقد عشان هيسافر ويبدا لعب الكره
دخل احمد خد شاور بعتقد ان البداله بتاعته الي هو كويها في الدولاب
المهم احمد خرج وفتح الدولاب قاعد يدور ع البدله مش لاقيها وفي الاخر لها مبلوله وع حبل
اتعصب جامد جدا وخرج بره الاوضه والعصبيه عاميه ومش شايف حد قدامه
اسر : مالك يا انكل في حاجه
احمد بزعيق: ادخل ع اوضتك يا اسر بدل ما امد ايدي عليك
اسر بخوف : حاضر حاضر وفعلا دخل اوضه
واحمد مشي ودخل اوضه ندي افتكر ان ندي بتعمل مقلب معه
احمد بغضب : قومي يا زفته ده انتي ليلت الي خلفوكي طين قومي يا بت
ندي بنووم : سابني يا احمد شويه انا هموت والله وكملت نوم
احمد بزعيق وصوت عالي : بقولك قووومي
ندي خافت وقامت : ايه في ايه يا احمد
احمد مسكه من شعرها جامد : انتي يا بت متخلفه ايه الي عملتيه في البدله ده
ندي بصوت مهزوز :والله ما عملت حاجه يا احمد وانا هاجي جنب حاجه تخصك ليه ومن امتي
احمد بغضب : امال مين انطقي
ندي عيطت : معرفش والله معرفش
احمد : يبقي هي اما وريتك يا فريده وساب ندي وخرج
ستوووووووب
يا تري فريده فعلا الي عملت كده
طيب واحمد لو هي فعلا الي عملت كده هيعمل ايه وهيتصرف ازاي