recent
روايات مكتبة حواء

رواية القدر والنصيب تحت سقف الحب الفصل السابع 7 بقلم برنسس

رواية القدر والنصيب تحت سقف الحب الفصل السابع 7 بقلم برنسس

 لبارت السابع 

💞القدر و النصيب تحت سقف الحب💞بقلم برنسسN
princessN
تيم مشتت هل بالفعل يعطي لنفسه فرصه لتعرف علي مهره

و ميرا ماذا عنها هي تحبه و لكن لا تريد التنازل عن شيء تريده بماله بنفوذه هل هذا من اجله ام من أجلها

بعد مزاح و كلام غادرت جميع افراد عائله الاسيوطي قام نادر و تيم بتوصيلهم

انتهت اليله و لكن هل للقدر راي آخر هل هذه نهاية ليلة عاديه... ام بدأ جديده للجميع؟؟!
______________________ بقلم_برنسسN
صباح يوم جديد قرارت جديده في حياه تيم مشاعر جديده في حياه مهره

حب و جنون في حياه نادر و همسه

استيقظ توفيق و قام بأداء صلاة الفجر و اتصل علي الحاجه نرجس و قالت له ان تيم و نادر لا يازالو نائمين

توفيق : روحي يا توحه صحي احمد و الست ام جواد

توحه : حاضر حالاََ

قطعهم صوت احمد : انا صاحي و ام جواد كمان صحيت

توفيق : طيب متخلهاش تصحي البنات سبهم نايمين

احمد : ليه هو احنا مش رجعين مصر

توفيق : هرجع انا و انت و ام جواد و جواد و البنات هتستني نادر و تيم علشان لسه نايمين و الحاجه نرجس قالت نسبق احنا

احمد : طيب لما اروح اقولها قبل ما تطلع تصحيهم

توحه : خاليك يا ابو مهره هروح انا اقولها اقعد افطر مع توفيق علي ما انادي عليهاا

احمد بابتسامه : شكراً يا ام ليلي و الله ما مش عارف اشكرك ازاي انتي و توفيق

توحه بابتسامه : علي إيه يا أبو مهره احنا بنا الكلام ده بردوا

توفيق : روحي يا توحه و سيبك منه شكله نسي اننا ولاد عم يعني اخوات.... روحي الحقي أم جواد قبل ما تصحي البنات

ذهبت توحه جلس احمد و توفيق

احمد بمتنان : ربنا يخالك ليا يا توفيق و الله انت اكتر من الاخ كفايه السعاده اللي بناتي فيها بسببك

توفيق : يا راجل يا أهبل هم بناتي و بناتك ايه مش واحد اتسد وكل يلا

احمد ضحك : حاضر هتسد و أكل

جات كوثر و توحه و جواد و جالسوا يتناولون الافطار و انضمت لهم ام توفيق

جواد بمكر : هو لسه محدش صحا
برنسسN
توحه : لا لسه.... الساعه خمسه الصبح خاليهم نايمين

جواد بحزن : كان نفسي اودع ابله ليلي

ام توفيق : يلا ميهمش اساساً انتم مش هتتاخرو اعملث حسابك يا احمد حنة البنات هتبقي هنا

احمد بابتسامه : ان شاء الله

كوثر : الحاجه نرجس قالت امبارح ان الحنه هنا و الفرح في القاهره

توفيق : الفرح تلت أيام يوم هنا و يوم في الفيلا و يوم في الفندق

احمد : ليه كل ده

توحه بضحك : علشان يرضوا كل الاطراف

جواد : ازاي يعني

توفيق : اقولك الحاجه نرجس عايزا فرح هنا وسط ناسها و اهلها و ناني و تمارا عايزين يعملوا حنه هندي يفرحوا و يفرحوا اخوتك... البنات كلها بتحب الحاجات دي و تيم و نادر لازم هيعملوا فرحهم في مصر دول رجال أعمال لازم فرح كبير في فندق و مطربين و حاجه تليق بيهم

كوثر بسعاده : يا حلاوه يا ولاد... سبحان الله صحيح اللي بيصبر ينول

ام توفيق : ربنا يتمملهم علي خير هقولك كلمتين يا ام جواد انتي كتر خيرك و ست محترمه ربيتي البنات دي زي بناتك و يمكن أحسن ميغركيش لما بتقسي عليهم و لا حاجه الأم بتعمل اكتر من كده علشان مصلحت بناتها بس يعلم الله ما بيقولوا في حقك إلا كل خير

توحه : حصل و الله ربنا يخاليكي ليهم.... اقعدي معهم و انصحيهم انتي امهم لازم اللي الحياة علمتهولك تعلميه لبناتك علشان يعيشوا و متسمعيش عنهم إلا كل خير

ادمعت عيون كوثر نعم يا ساده هي لا تكره البنات هي فقط لديها بعض الغضب ليس من حب ابيهم لهم لا انما من عشقه الي زوجته الاولي يعطي لشخص ميت حقها يرا زوجته في ابنته الكبيره و يدلل الصغيره لأنها تحمل إسمها و صفات شخصيتها القويه يرا عنادها و كبريائه في همسه

هي ليست كره لهم هي كره لتلك الذكره التي تستحوز علي قلب زوجها و لها الحق من وجهت نظري هي لم تضرب البنات او تعذبهم هي من الممكن ان تقسوا بالكلام و لكن

تخيلي ان تتزوجي و تحبي رجل قلبه مع غيرك و لا تستطيعين التكلم فإنها ام بناته

مسحت دموعها كوثر : ربنا يتمملهم علي خير يا رب

ام توفيق : اول نصيحه تديها لبناتك بيت ابوكي مفتوحلك زياره بس.... بدل جوزك مضربكيش و لا غلط بألفاظ يبقي بيتها اولى بيها

توحه : صح تاني نصيحه مني انا السر اللي في اوضة النوم ميطلعش الصاله و المشكله اللي تحصل يبقي بينهم و بين اجوزهم انتي متسمعيش الا كل خير الا لو تطلب الأمر شورتك علشان انتي أكبر منهم.. و علي سبيل النصيحة مش تدخل شخصي منك

ام توفيق : و ساعتها تبقي ام للاتنين البت و جوزها و لو هتيجي علي نفسك و تطيبي خاطرهم ميجراش حاجه

توحه : بظبط يعني تقعدي مع البت معلش جوزك احسن من غيرو و بيحبك بس الرجاله وقت العصبيه بيزودوها حبه

ام توفيق : و تقعدي مع جوزها معلش بتدلع عليك ما انت جوزها و ابوها و اخوها و حببها و أساساً هي بتحبك يعني لو لفيت الدنيا متلقيش ضفرها

احمد :في ام بتعمل كده اومال حالات الطلاق اللي كترت دي ليه
برنسسN
(اه يا انكل ماما بتعمل كده و بتقولي قومي اعملي عشا قلبي وجعني من الكلام و بعد الاكل تقولنا داهيه تسد نفسكم مليش نفس و هي بسم الله ما شاء بتكون هي اللي اتعشت و انا و هو بنسبل لبعض 😉😂🙈)

توفيق : اه في يا احمد اللي عايزا بنتها تعيش

كوثر بابتسامه : ان شاء الله هقولهم و هنقعد نكلم و نحكي انا حسه اني عايزا اشبع منهم

ضم جواد والدته و هي طبطب علي رأسه بحنان

بعد وقت من الكلام و الضحك و النصائح غدار توفيق و أحمد و كوثر وجواد الذي كان سوف يجن حتي يودع تلك الجميله فريال

بعد مرور ٣ ساعات استيقظت الفتيات و سالنا عن والدهم و زوجته و اخيهم و اخبرتهم توحه أنهم غادروا مع عمهم توفيع و انهم سوف يعودون الي القاهره مع تيم و نادر و اخوتهم البنات

جلست فريال حزينه😔 أنها لم تودع جواد لقد وضعت المنبه بجوارها حتي تستيقظ و لكنها لم تسمعه

توحه : مالك يا بت يا فريال قعده زعلانه كده ليه

فريال بحزن : مفيش يا ماما دماغي وجعني شويه

توحه بفعال : هو زفت الطين ده السبب

فريال : زفت مين

توحه : الألب الطوب اللي طول النهار قاعده عليه

فريال 🙄: الب طوب ايه دا اللي بقعد عليه

ضحكت ليلي : هموت يالهوي يا ماما اسمه لاب توب

ضحكت الفتيات حتي فريال

فريال : و انا بقول الب طوب ايه دا ماتقولي كمبيوتر و خلاص زي الأول

توحه : ايوا ياختي ما انا كل ما اقول كده ابوكي يقوي دا التاني ابوسلك و كبير ده الب طوب

ضحك الجميع بعد وقت من المزاح و الضحك ذهبت الفتيات الاربع لتناول الإفطار
_________________________ بقلم_برنسسN
داخل منزل الألفي نادر يركض علي الدرج متوجه إلى الأسفل

نادر بعصبيه : تيتا.. تيتا

نرجس بخضه : ايه يا ولا في إيه

نادر : محدش صحاني ليه الساعه تسعه المفروض نكون عند عمي توفيق الساعه خمسه

نرجس بغيظ : بقي انت يا حيوان بتخضني و متعصب علشان كده

رفعت العصا الخاصه بها و بدات تضربه نزل تيم و ناني و تمارا

نادر : اه خلاص بقي و الله بتضربي صعب

جلست نرجس تضحك ضحك الجميع

نرجس بتعب : الله يجزيك يا نادر فرهطني يا واد

جلس الجميع

تيم ؛ بقي عصيت جداتك بتوجع عيب علي عضلاتك

هنا ضربت نرجس قدام تيم

تيم بالم : ااه ايه يا تيتا بتوجع

ضحك الجميع

نادر : احسن علشان تبقي تتريق

ناني : افضلوا اضحكوا لحد ما العرايس يرجعوا مصر لوحدهم

تيم : هما مسافروش دي الساعه تسعه

نرجس : لا مسافروش توفيق اتصل الفجر و انا قولت له يمشي هو و احمد و مراته و ابنه و يسيب البنات

وقف نادر بسعاده : طيب يلا يا تيم مستني ايه princessN
وقف تيم بابتسامه : يلا بينا

نرجس بمكر : ريح فين يا تيم

تيم : ايه هروح اجيب مهره

تمارا : لا مهره و همسه هيركبوا مع نادر و انا و ناني معاك

تيم بغيظ : نعم و ده ليه بقي

نرجس بابتسامه : مزاجنا كده.. عندك مانع

ضحك تيم : لا والله بتلعبوني علي الصبح

ضحك الجميع خرج تيم و خلفه نادر ذهبوا الي منزل توفيق كل واحد بسيارته اتصل نادر و اخبر همسه ان تجهز بعد دقائق وصلوا الي هناك

طرقوا الباب و لكن لم يرد احد داخلوا كان هناك صوت مزيكه عالي كانت همسه تغني هي و الفتيات
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
همسه 🎶 : انا طبعي كده و بحب كده و بحب اعيش و معنديش الا كده
دي حياتي انا دي و ملكي انا و انا مهما يكون برضه هكون زي ما انا
ليلي 🎶 :انا طبعي كده و بحب كده و بحب اعيش و معنديش الا كده
دي حياتي انا دي ملكي انا و انا مهما يكون برضه هكون زي ما انا

مهره : عايشة سني و بغني و بحب الحياة قلبي عايش سنينه و حياته بهواه بعمل اللي بحبه و بحسه اكيد ثانية ثانية يا دنيا هعيشك انا

فريال 🎶 : عايزة افرح و ارقص و اضحك يا ناس هي دنيا و بنعيشها مرة و خلاص ياما قالوا و عادوا و لاموا كتير بس بنسي و بكبر دماغي و خلاص
🎶🎶🎶
مهره : انا طبعي كده و بحب كده و بحب اعيش و معنديش الا كده
دي حياتي انا دي و ملكي انا و انا مهما يكون برضه هكون زي ما انا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
ليلي 🎶: في حياتي حاجات تتعبني ساعات مبقلش في يوم مهما يكون عمر و فات
دنيا هتتعاش و يا كده يا بلاش الجاي و اللي فات من الحسابات محسبهاش
همسه 🎶: في حياتي حاجات تتعبني ساعات مبقلش في يوم مهما يكون عمر و فات
دنيا هتتعاش و يا كده يا بلاش الجاي و اللي فات من الحسابات محسبهاش

مهره🎶 : عايشة سني و بغني و بغني بغني
قلبي عايش سنينه سنينه سنينه بعمل اللي بحبه و بحسه اكيد اكيد اكيد هعيشك انا

همسه 🎶 : عايزة افرح و ارقص و اضحك يا ناس هي دنيا و بنعيشها مرة و خلاص
ياما قالوا و عادوا و لاموا كتير بس بنسي و بكبر دماغي وخلاص
عايشة سني و بغني و بحب لحياة قلبي عايش سنينه و حياته بهواه
بعمل اللي بحبه و بحسه اكيد ثانية ثانية يا دنيا هعيشك انا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶
انتهت الفتيات و هم يضحكون سمعوا صوت تصفيق 👏👏
نظرو و صدموا من رؤيت نادر و تيم

نادر بضحك : مفيش حاجه ل شرين

تيم بمزاح : لا يلا امال ماهر

ضحكوا جميعاً حتي الفتيات

ليلي : عايز تسمع ايه ل شرين يا نادر

همسه : جرح تاني 😁

ضحكوا جميعاً

نادر : كده ماشي حسابنا بعدين

فريال : استنا و انتا يا ابيه تيم هتسمع ايه

همسه🙄 : انا مش هقول سكة السلامه

نادر بضحك : طيب انا و بستحملك هو ذنبه ايه

مهره : مش هو اللي قال امال ماهر و بعدين حلوه سكه السلامه

تيم بابتسامه : لا مش بتعتي ممكن انا بعشق الغنا قدام عينيك انا عيشة العمر ليك انا روحى فيك وانت جنبى هنا انا بحلم بيك انا و بروحى منك اليك بحبك قد روحى قبل روحى بعد روحى

نادر بإبتسامه : سمعتي هو دا اللي يتغني مش تقوليلي سكه السلامه

ضحك الجميع مهره عيونها عليه يوجد به شئ مختلف نظرته لها مختلفه

توحه : مالها سكة السلامه يا نادر مش مسافرين يبقي بسلامه ان شاء الله
برنسسN
ودعت الفتيات ليلي و فريال و توحه و كانت ام توفيق نائمه بعد دقائق غادرو لم يكن معم حقائب ف كوثر اخرجت لهم ملابس يرتدونها و اخذات الباقي وضعت الفتيات بيجامات النوم داخل حقائب يدهم كانت مهره ترتدي درس طويل بكم بالون الازرق مزرقش بروسمات و الوان كثيره

اما همسه فكانت ترتدي بنطلون ازرق جينز و تشرت اسود بنصف كم غادرو منزل العم توفيق

ذهبوا و وادعوا الجده نرجس و قالت لهم تمارا ان ناني تشعر ببعض التعب و سوف يبقون ليوم اخر و يرجعون مع العم توفيق صباح الغد بطبع خطه من نرجس و تمارا

اعدات لهم الخادمة بعض السندوتشات اخذوها و غادروا وقفوا عند اقرب سوبر مركت اشتروا ماء و عصير و توجهوا إلى القاهره

داخل سيارت نادر

نادر بحب : همسه

همسه بابتسامه و رقه : نعم

نادر ضحك : ايه الرقه دي مش واخد منك علي كده

همسه بغيظ ؛ صدق انا غلطانه.. اخلص عايز ايه

نادر : خلاص اسف حولي علي المحطه التانيه اسف ارجعي بسرعه

ضحكت همسه رغماً عنها

نادر ؛ ايوا هي دي عايزك ديماً بتضحكي و مبسوطه

همسه : كله بايدك انت

نادر : عيوني بس كده دانا ان شاء الله نوي اخاليكي اسعد بنت في الدنيا كلها بس ده لو رضيتي تكملي معيا

حمحمت همسه : احم.. انت عامل ايه

نادر بضحك : كويس الحمد لله بس متغيريش الموضوع

هميه : مش بغير الموضوع بس انا دلوقتي خطبتك عايزا إيه هتقولي الجواز هقولك احنا الاتنين مش صغيرين و عارفين اننا كده أحسن صح

نادر : لو قصدك نعرف بعض أكتر علشان ميجيش اليوم اللي نجرح بعض يبقي صح الصح

همسه : بظبط كده... نادر هو انتي بتشتغل ايه

نادر : تمام انا يا ستي مدير شركت الألفي للمواد الغذائية يعني بنستورد و بنصدر خضار فاكهة حبوب اللي هي الفول العدس الحاجات دي انا اساساً خريج كلية تجاره و تيم بردوا و احنا الاتنين اللي مسكين الشغل مع بعض

همسه : و قادر يعني... انت هو زي ما بابا حكلنا ما شاء الله شركتكم كبيره غير الأرض و الحاجات دي قدرين ازاي تديروا كل ده

نادر : عادي أولاً عمي توفيق معنا و كمان تيتا تعتبر هي اللي بتابع شغل الارض رغم كبر سنها بس ذكيه و بتحب تتابع كل حاجه و ثانياً درستنا نفعتنا احنا اساساً دارسين تجاره فكان الامر سهل نوعاً ما

همسه : كنت بتحب الكليه

نادر : اه طبعاً دي من احلى ايام حياتي

همسه : اممم بنات بقي و كده

قلدها نادر : اممم مش بظبط

همسه : يعني كان فيه

نادر : اكيد كان كاااااان يا همستي

ركز نادر علي كلمه كان ماضي يعني🧐

همسه : اوكي وصلت

نادر : احبك و انتي ذكيه ممكن بقا حبه حنينه و تجبيلي سندوتش... انا مفترتش و ده مش طبعي قاعده واحد انا لازم افطر... اتنين لازم كل يوم فطار مختلف تلاته... مع مراعات السعرات الحرارية في الأكل

ضحكت همسه: اربعه انا فهمتك تقصد ايه و اتفضل السندوتش

ابتسم نادر و أخذ منها السندوتش

نادر : و انتي

همسه : لا انا فطرت هشرب عصير
______________________ بقلم_برنسسN
نذهب إلى السياره الآخره أيضاً تيم يأكل و هي تشرب عصير

مهره : تيم هو انا ممكن اسالك علي حاجه

تيم : طبعاً اتفضلي

مهره : هو ليه انت وفقت تجوز كده

تيم بجديه : الصراحه مكنتش موافق و رفضت بنات كتير بس النصيب بقي اللي حصل

شعرت مهره بوجع بقلبها من كلامته لا تعرف السبب هو لم يقل شئ خطأ هذا بالفعل ما حدث

نظره تيم وجدها حزينه عرف ان كلامته التلقائية أثرت عليها دون قصد

تيم بابتسامه : ساعات بنختار حاجات غلط و ربنا بيبقا شيلنا الصح.... قدرنا نصبنا مش غلط و لا عيب لا بالعكس الحمد لله... يعني عندك مثلاً انا و انتي انا كنت هشوفك فين او انتي هاتشوفيني فين بس النصيب جمعنا و القدر ربطنا ببعض شوفتي النصيب حلو ازاي

ابتسمت مهره : يعني انت مبسوط بجوزنا

تيم بابتسامه : اكيد طبعاً مبسوط حد يطول زوجه جميله زيك... رقيقه.. ناعمه.. طيبه

خجلت مهره

تيم : بصي لنفسك خجوله بس عارفه حاسس في وش تاني يعني لو اتجراتي شويه و اكلتيني بايدك هتبقي أحلى زوجة... يلا اقلبي علي الوش التاني و اكليني

ضحكت كان قد أنها السندوتش الذي اعطته له أمسكت سندوتش آخر و بدات تطعمه

تيم بابتسامه : ميرسي يا مهره

مهره بابتسامه : العفو ده وجبي
برنسسN
تيم : انتي بتحبي عمر دياب صح

مهره بحماس : جداً جداً

تيم : طيب اضغطي علي زر التشغيل في الكاسيت

ضغطت مهره بدأت اغنيه عمر دياب
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
رسمها داير ما يدور لو تهل يزيد النور ليها طاله يعلم الله عامله ايه فيا
رسمها داير ما يدور لو تهل يزيد النور ليها طاله يعلم الله عامله ايه فيا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
ويلي ويلي يا ويلى يا عيني يا ليلي ناويه تجننى لا ده انتى حكايه احلمى واتمنى
على مهلك يا اللى ناويه تخلى عقلى يروح منى لو تعرفى مالى وايه اللى جرالى ترحمي وتحنى
على مهلك يا اللى ناويه تخلى عقلى يروح منى لو تعرفى مالى وايه اللى جرالى ترحمي وتحنى
رسمها داير ما يدور لو تهل يزيد النور ليها طاله يعلم الله عامله ايه فيا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
ويلي ويلي يا ويلى يا عيني يا ليلي ناويه تجننى لا ده انتى حكايه احلمى واتمناااااااااي
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
طب بينى وبينك عينى فى عينك مين فى حلاوتك مين
انا شفت جمالك قلبى ندالك يا اللى خطفتى العين
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
طب بينى وبينك عينى فى عينك مين فى حلاوتك مين
انا شفت جمالك قلبى ندالك يا اللى خطفتى العين
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
رسمها داير ما يدور لو تهل يزيد النور ليها طاله يعلم الله عامله ايه فيا ويلي ويلي يا ويلى يا عيني يا ليلي ناويه تجننى لا ده انتى حكايه احلمى واتمنى
على مهلك يا اللى ناويه تخلى عقلى يروح منى لو تعرفى مالى وايه اللى جرالى ترحمي وتحنى ويلي ويلي يا ويلى يا عيني يا ليلي ناويه تجننى لا ده انتى حكايه احلمى واتمناااااااااي
احلمي و اتمنااااااااااي 🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

تيم بابتسامه : الاغنيه دي تنطبق عليكي

مهره بخجل : احم ميرسي

أمسك تيم يدها ضغطت علي شفتيها باسنانها من شدة الخجل

تيم : مهره هو لو انا و انتي اتقبلنا في ظروف تانيه كنتي ممكن تحبيني و نعيش قصة حب

مهره بخجل : معرفش بس احتمال

تيم بابتسامه : انا بقي متأكد لو كنت شفتك من زمان كنت حبيتك و خليتك تحبيني

مهره : عادي ممكن

تيم : مهره

مهره؛ هو انت ليه ديماً بتقول اسمي في أول الكلام اساساً مفيش غيرنا ممكن تكلم علي طول

تيم بابتسامه : أولاً عجبني اسمك اوي جديد و مختلف بحس اني عايزا اقوله ديماً ثانياً لو مش عجبك اني اقولك باسمك اوكي عادي

مهره ؛ لا طبعاً عجبني انا بس كنت باسال

تيم : هنروح نجيب الشبكه امتا

مهره : انا بكره فاضيه بعد الساعه خمسه

تيم : اشمعنا يعني بعد الساعة خمسه

مهره : علشان برجع من الشغل تلاته

تيم : بتشتغلي ايه

مهره : سكرتيرة

تيم بنفعال : نعم ده اللي هو ازاي لا أنسى مفيش كلام من ده

مهره : ازاي ده شغلي و بعدين اطمنك اللي بشتغل معه اخوا صحبتي و هو حد محترم جداً

تيم : بردوا لا يبقي جوزك تيم الالفي تحت ايدوا اكتر من عشرين ألف عامل في الشركه و المصنع و تقولي اشتغل سكرتيره مستحيل مهره علشان خاطري بلاش انتي اساساً خريجة ايه

مهره : كليه تجاره

تيم : طيب ليه اشتغلتي سكرتيره

مهره باحراج : احم.. هو ده اللي لقته اي حد بيشوف بنت جميله بيكون يعني.. عايز يصحبها مش يشغلها منه صحبتي كلمتلي اخوها و هو كان محتاج سكرتيره فشتغلت معه و هو كويس جداً عمري ما شفت منه حاجه واحشه

تيم : اممممم و بتشتغلي معه من زمان
princessN
مهره : اه من تلت سنين

تيم : هو متجوز

مهره : لا

رفع تيم حاجبه: خاطب

مهره : لا

تيم : مش متجوز و لا خاطب مفركش يرتبط بيكي خصوصاً انك صحبت اخته

هنا اتوترت و بدات تشبك صوبعها في بعض و تبص بعيد عنه

تيم : يبقي فكر لا قصدي عرض عليكي طيب آخر كلام الشغل ده مش هتروحيه تاني تمام

مهره؛ بس

تيم؛ مبسش احنا فرحنا بعد شهر يعني انتي اساساً مش فاضيه وراكي ترتيبات الفرح

مهره : و انا هعمل ايه في ترتيبات الفرح مش في متخصصين للحاجات دي يعني هفضل قاعده فاضيه

تيم : لا مين قال انك فاضيه في انا... جوزك

مهره : تيم لو سمحت مينفعش اسيب الشغل فاجئه كده بدون مقدمات

تيم : الكلام خلص متبقيش مهره الألفي و تشتغلي سكرتيره عند حد

مهره : مهره الألفي

تيم؛ اه ايه عندك مانع من النهارده لا ده من يومين و انتي شايله أسمى

مهره بابتسامه : طيب اللي تشوفه

تيم بفضول : هو انتي ليه رفضتي الاتباط بيه و انتي بتقولي انه كويس

مهره : علشان كنت مخطوبه

تيم بنفعال : نعم مخطوبه ازاي يعني

مهره ؛ ايه اللي ازاي مخطوبه زي ما الناس بتتخطب

تيم بغيظ : تمام و مين ده بقي اللي كنتى مخطوبه له

مهره بتوتر : ده.. ده شاب

تيم بسخريه؛ و الله صدقي فكرتوا شابه... مهره اكلمي علي طول

مهره : هو احنا جيران من زمان تقريباً من اكتر من عشر سنين يعني هما انتقلوا من مكان و سكنوا في الشقه اللي قادم شقتنا بس يعني احنا حبينا بعض و بعدها اتخطبنا بس

تيم بغضب : ازاي يعني انتي حبيتي حد غيري

مهره بتوتر : تيم انت.. انت ليه متعصب كده انا

تيم : مراتي بتحكيلي انها كانت بتحب غيري انتي متخيله

ادمعت عينها مهره : علي فكره مراتك دي مكنتش تعرفك اصلاً وقتها

اوقف تيم السياره و اشار الي نادر بأن لا يتوقف بالفعل لم يتوقف نادر

همسه : هو ليه تيم وقف

نادر : معرفش بس هو مش عايزنا نقف

همسه بقلق : ليه تكون مهره تعبانه

نادر؛ لا طبعاً و بعدين هي مع جوزها خاليكي انتي معيا

أمسك يدها و قبلها ابتسمت بخجل

عند تيم و مهره أقترب تيم و ضمها مسح دموعها

تيم؛ حقك عليا اسف انا عصبي شويه... عارف زوتها اسف

مهره بدموع : علي فكره مش من حقك تحسبني علي حاجه حصلت قبل ما اعرفك حدودك تبتدي من يوم معرفتك غير كده لا

تيم بابتسامه حنونه : خلاص اسف طيب اعملك ايه اضربني يعني علشان تسمحني

نظرت له بنزعاج

تيم بهدواء : مهره انا عارف اني مش من حقي اسالك في الماضي بس مستقبلك ملكي انتي بقيتي مراتي مش هقولك حببتي علشان مش هتصدقي

نظرت مهره الي عينيه : ليه مصدقش هو... هو انا متحبش

تيم بحب : لا خالص متتحبيش انتي تتعشقي

هنا اقترب بشفتيه من شفتيها ضمها اكثر لتقترب منه وضع شفتيه امام شفتيها و هو ينظر الي عيونها الدمعه

تيم : اسف علي دموعك دي بس مش متخيل ممكن حد يكون بص في عيونك او مسك ايدك او حتي فكر انك يوم تبقي ليه

مهره : تيم انا

قبل ان تكمل وضع شفتيه علي شفتيها اغمضت عيونها استعداد لقبلته

اول قبله من زوجها مع أول دمعه هل هذه ستكون طريقتة ليصالحها كلما غضبت او حزنت شفتيهم تضم بعضهم دون حركه فقط شفتيهم تلامس بعضها انفاسهم مختلطه استعد تيم لتقبيلها

رن هاتفه ابتعدات مهره سريعاً كأنها كانت مسحوره و عادت الي وعياها

تنفس تيم بنزعاج و ضرب السياره بيده أمسك الهاتف وجدا اتصال من نادر

تيم بغيظ : نعم عايز إيه

نادر بعدم فهم : مالك متعصب ليه في إيه

تيم : في انك بارد اصلاً اخلص عايز ايه

نادر بمكر : هو كان في حاجه و انا قطعت عليك

تيم بغيظ : غور يا نادر داهيه في شكلك

اغلق تيم الهاتف بوجهه و نظره لها تنطر للاسفل بتوتر و خجل مده يده و سحبه يدها

تيم بمزاح : ينفع كده رخم اوي الود ده😉

وضعت يدها الآخره علي وجهها و هي تضحك و خجله من تلميحاته و غمزته
princessN
تيم بضحك : احلى ضحكه بسمعها منك

مهره : ميرسي ممكن تسوق احنا كده هنوصل العصر

تيم : مستعجله انتي عايزا تسبيني

مهره بابتسامه : مش كده بس هنفضل واقفين لحد امتا

ترك يدها و شغل السياره

تيم بتكشيره : هو اللي كنتي مخطوبه له ده لسه ساكن قدامكم

مهره : اه بس هو سافر اتخطبنا سنه بعد ما اتخرجنا و سافر علي طول يعني من اربع سنين و مسالش فيا و اتجوز و خلف كمان

تيم ؛ نعم ده ازاي يسيبك ده مجنون..... بس شاطر

مهره بعدم فهم : نعم ده اللي هو ازاي اي حد بيعرف بيشتمه حتي أهله و انت ايه ده مجنون بس شاطر ازاي

تيم بابتسامه : ما هو لو مكنش عمل كده كان اتجوزك طيب و انا إيه

ضحكت مهره : ايه انت بجد مبسوط اني مراتك

تيم : اكيد طبعاً بصي قريب جداً هتفهمي كل حاجه عندك صبر

مهره بتنهيده : يااااه معنديش غيرو

تيم بابتسامه : و انا بحبه

مهره بضحك : هو ايه

ضحك تيم : اكيد مش الصبر...... مهره

مهره بابتسامه : نعم

تيم : هو انتي وافقتي تتجوزيني ليه

اتوتر بدات تشبك صوبعها ببعض و تنظر بعيد عن عيونه عرف ان هذه عادتها عندما تتوتر

تيم : ردي يا مهره ليه وافقتي عليا

مهره بتعلسم : اص ا ب

تيم : مهره انتي ليه متوتره كده

مهره لا تعرف ماذا تقول انها بالأساس كانت تنتظر كمال و وافقت عليه دون ان تراه لتعاقب نفسها علي انتظارها كمال اكثر من اربع سنوات

ماذا تقول انها رأته و لكن بعيون غاضبه هي الآن سعيده معه لا تعرف ماذا تقول تكذب سوف يعرف فهي بالأساس مرتبكه

اوقف تيم السياره و نظره لها نظرات غير مفهومه تعبير وجهه ثابته

مهره بخوف : ت تتتت تيم انا انا بص هو.. هو انا و الله م مب.. انا مبسوطه و و و انا م معاك بس بس

تفاجات به يسحبها و ما هي الا ثوني و تفاجات بأن البارت خلص نستقبل أول شتيمه بلاش ضرب جزم لا شبشب اوعاااااا😂 كومنت برايك و االضغط علي الايك لتشجيع علي الاستمرار ☺️ و يا ريت بلاش تم و ملصقات عايزه رايكم تحياتي برنسسN
القدر_و_النصيب_تحت_سقف_الحب

google-playkhamsatmostaqltradent