رواية نعم احببت حياتي الفصل الخامس 5 بقلم جهاد عبدالرحمن
أسر : طب براحه علي نفسك كده يخويا
أدم : هسيبك علشان انتا تعبان بس والا كنت فرمتك
أسر : ياأخي حرام عليك اكتر منا مفروم
أدم: ههههههههه ايوه صح انتي كنتي دايخه ليه يبطه ليكون حد ضحك عليكي
أسر: ايوه منتا ليك حق انا مكنتش اكلت من امبارح الصبح وكان ورايا شغل كتر وصحيت الصبح طلعت من غير حتي مفطر حتي
أدم : مالك اتعصبت كده ليه حد قلك متكولش
أسر : لا انا الي جبته لنفسي
ادم : عموما الف سلامه يأاسر
أسر : الله يسلمك هموت واطلع من ام الملل ده
أدم : ياأخي ده انتا فيك زن مقولت لما الدكتور يطمن عليك
أسر : ايوه منتا مقديها يخويا
أدم : ده انتا عيل سئيل ده انا من يوم الحادثه بتعتك وانا مروحتش النادي ( اوعا حد يفهم غلط مش قصدو نادي الي بيجرو فيه ده لا نادي ليلي المهم لا استنو يومين بس جاي علي نفسك كده ليه يخويا )
أسر : غريبا يعني
أدم : عادي
أسر : طيب
_______________
عند حياه
حياه وصلت قصر ادم البنهاوي
حياه: ينهاري ايه ده ده قصر يادي الخيبه اصل هيا نقصه هتوه فيه اكيد
حياه دخلت القصر ولقت فيه حرس كتير
الحارث : رايحه فين
حياه : انا الممرضه الجديده
حارث آخر: روح دخلها ادم بيه قلي الصبح ان في ممرضه هتجي جديده لصادق بيه النهارده
الحارث: ماشي اتفضلي ياأنسه قدامي
حياه راحت مع الحارث ودخلو جوا القصر
الحارث : دي الممرضه الجديده
داده فاطمه: ماشي يبني
الحارث طلع مكانه بره وفاطمة اخدت حياه معاها فوق في الدور التاني
داده فاطمه : دي الاوضه الي هتنامي فيها يبنتي
حياه : ماشي يداده فين اوضه صادق بيه
داده فاطمه : حتي شنطتك وتعالي اوريهالك
حياه : ماشي
حياه راحت مع فاطمه ووراتها اوضه صادق وحياه رايحه اوضتها علشان تحت هدومها
حياه : داده فاطمه يداده فاطمه
داده فاطمه: نعم يبنتي
حياه : طيب اوضه مين دي
داده فاطمه : دي اوضه ادم بيه
حياه : هوا ده ابن صادق بيه
داده فاطمه: ايوه يبنتي
حياه : طيب
داده فاطمه : ادم بيه علطول بيبات بره بيجي بس يطمن علي صادق بيه
حياه: عادي مش فرقه
داده فاطمه: ماشي يبنتي انا هنزل أحضر الغدا بقا
حياه: ماشي يداده
_____________
عند ادم : أسر انا همشي اروح الشركه بقا سلام وخلي بالك من نفسك
أسر: ماشي سلام
ادم طلع من المستشفي وراح الشركه
ادم: بوص يمحمد أسر تعبان اليومين دول علشان الحادثه زي منتا عارف عايز الشغل ميتأثرش في غيابه وكل حاجه تمشي طبيعي ولو في حاجه معجبتنيش انتا الي ملزوم قدامي
محمد: حاضر ياادم بيه
أدم: ماشي روح انتا كمل شغلك
محمد طلع راح شغله وأدم رفع سماعه الفون الارضي
أدم: تعالي انا عايزك
تسنيم : ماشي ياأدم بيه
تسنيم السكرتيره بتاعت ادم قامت من مكتبها ورحتلو
تسنيم خبطت قبل متدخل
ادم: ادخلي
تسنيم داخله مبتسمه كنت عايز حاجه ياأدم ولفت وراحت وقعدت علي المكتب قدام ادم وبتحط ايديها علي وشه
أدم بجديه ممزوجه بعصبيه مسك ايديها وشدها من شعرها
أدم: انتي اتهبلتي هوا انا علشان قديت معاكي يوم تفكري نفسك حاجه لا فوقي انا اساسا مش شايفك وبعدين ده يوم اتسلينا فيه مع بعض وبعدين انتي اختي الي فيه النصيب وخلصنا مش شغلانه هيا كل حاجه ترجع طبيعي ولا كان في حاجه حصلت والا تشوفيلك شغل تاني
تسنيم بدموع مكتومه: لا ياادم بيه انا هعمل الي انتا عايزه
أدم : يبقي تسمعي الكلام واوعي تتجراي تاني وتعملي كده مفهوم
تسنيم: مفهوم يأادم بيه
أدم ساب شعرها : طيب روحي هاتي بقا ملف ثفقه الشركه بتاعت شاهين
تسنيم: حاضر ياأدم بيه
تسنيم خرجت وهيا بتعيط اما ادم
أدم بضحكه استهزاء : فكرت نفسها شغلانه دي بالعكس بقت رخيصه في عيني اكتر
____________
عند ناديه ناديه خالت حياه
ناديه : ماتيجي يسالم يبني فوق معايا
سالم: لا يمرات خالي يدوب اروح بس ابقي قولي لكمال يكلمني
ناديه : ماشي يبني
سالم : ماشي يمرات خالي سلام
ناديه : مع السلامه يبني
ناديه طلعت فوق وفتحت الشقه ودخلت
ناديه: حياه يحياه ...لسه مجتش لسه بينها كده هروح احضر العشاء علشان لما تيجي
_________
عند حياه
حياه: ايوه يصادق بيه انا ١٩ سنه
صادق : بس ازاي وانتي بتشتغلي ممرضه
حياه: من وانا صغيره وانا نفسي اكون ممرضه في الثانوي اشتغلت مع ابو صحبتي دكتور شريف ومن سعتها بقا اشتغلت علي نفسي كتير كنت بذاكر كتب للتمريض وكنت بتعلم من دكتور شريف حجات كتير لحد مبقيت من احسن الممرضين عندو في المستشفي
صادق: امممم ربنا يوفقك يبنتي
حياه : يارب
صادق : وانتي في تانيه تمريض صح
حياه: ايوه
صادق : خلي بالك من مذاكرتك بقا
حياه : اكيد هنزل اشوف داده فاطمه حضرت العشاء بتاع حضرتك ولا لا
صادق: ماشي روحي يبنتي
حياه نزلت تحت
حياه : ايه البيت الكبير ده يتراي المطبخ فين وفضلت ماشيه لحد مشافت داده فاطمه
حياه : ايه البيت الكبير ده ولا القصر ده انا من غير كلام هتوه فيه
داده فاطمه : ده القصر بتاع عيله البنهاوي يبنتي ده من زمان خالص
حياه: ده مش باين عليه انو من زمان ده كل حاجه فيه جديده وحلوه
داده فاطمه : ما هوا ادم بيه بيجدده كل سنه علشان كده يبان جديد
حياه : اها المهم حضرتي اكل صادق بيه يداده
داده فاطمه : ايوه يبنتي
حياه : زي مقولتلك من غير زيوت كتيره
داده فاطمه: ايوه يبنتي زي مقولتي بالظبط
حياه : ماشي هاتي الاكل بقا اما اطلعه لصادق بيه علشان ياخد علاجه
داده فاطمه : ماشي خدي الصنيه اهيه يبنتي
حياه اخده الاكل وطلعته لصادق بيه
___________
عند ادم
ادم خلص شغلو وهوا طالع من المكتب راح لتسنيم
أدم : خلصتي
تسنيم: ايوه وكنت ماشيه
أدم : طيب تعالي بقا معايا
تسنيم بنرفزه مخفيه : ماشي ياأدم بيه
ادم وتسنيم مشو طلعو بره الشركه وأدم طبعا مروحش القصر اكتفي بانواتصل علي فاطمه واطمن ان بباه بخير والممرضه الجديده جات وراح الشقه بتعتو هوا وتسنينم
_____________
عند ناديه خالت حياه
ناديه: حياه اتأخرت النهارده قوي دي كانت بيته هناك امبارح المفروض تيجي بدري النهارده
ناديه راحت اوضت حياه : لقت الدولاب مفتوح ومفهوش هدوم حياه و حاجه حياه وكتبها مش موجودين مكنهم
ناديه بفزع وخوف : ينهاري الحاجه فين ياترا ايه الي حصل
وراحت اتصلت علي حياه بس حياه مش بترود ( اه هيا مش بترود علشان الفون بتعها في الاوضه وهيا دلوقتي بره الاوضه عند صادق فطبيعي مش هتسمع)
ناديه قلقانه علي حياه ومش عارفه تعمل ايه
اتصلت علي كمال
ناديه: كمال يبني حياه كلمتك النهارده
كمال : لا يما هوا فيه حاجه
ناديه: يبني انا جيت من عند عمتك لقيت هدوم وكتب و حاجه حياه مش موجوده فخفت قلقانه ومش عارفه اعمل ايه
كمال بصدمه : طيب يما انا جاي حالا
ناديه: ماشي يبني
كمال في نفسه : ده بعدك يحياه مستحيل اخلكي تسبيني وتمشي مش هسيبك في حالك
______________
عند حياه
حياه : طيب يصادق بيه خد بقا الحبايه دي كمان ومعاد الحقنه بكره مش النهارده متخفش
صادق : عادي يبنتي والله مهي فارقه
حياه : متقولش كده ربنا انشاء الله هيشفيك
صادق : ربنا يخليكي يبنتي انا مش عايز حاجه من الدنيا غير اني اطمن علي ادم ابني
حياه: انشاء الله تطمن عليه انا هروح بقا انا انتا لازم تنام دلوقتي وترتاح
صادق: حاضر يبنتي
حياه : ماشي انا هروح اضتي
صادق وهوا بيتعدل علشان ينام : ماشي يبنتي
صادق نام اما حياه فهيا قلقانه علي خلتها ومش عارفه هتقولها علي قرارها ده ازاي بس هيا قررت وخلاص ومش هترج في قرارها والي حصل من كمال خلاها تكون وثقه ان قرارها صح
_____________
عند كمال وناديه
كمال : ازاي يما يعني هتكون راحت فين وازاي تمشي من غير متقولنا( والله انتا معندك دم يشيخ )
ناديه بخوف : والله معرف يبني انا خايفه عليها
هتصل عليها تاني
ناديه اتصلت علي حياه
حياه : الو يخلتي
ناديه بلهفه: ايوه يحياه يبنتي انتي فين خوفتيني عليكي
حياه بعياط بتحاول تداريه: انا في الشغل الجديد يخلتو
ناديه: شغل ايه ده
حياه قالت لناديه علي الشغل وكل حاجه ( معادا طبعا الي كمال عمله لان هيا بتحب خالتها وخايفه عليها ولا مكنتش سابت كمال *)
ناديه : وليه كده يبنتي مبلاه الشغل خالص مش عارفه انتي بتعملي كده ليه يبنتي بس
حياه بعياط: معلش يخلتو ده حلمي ولازم احققه وكمان الشغل ده هيفدني كتير اوي
ناديه : يبنتي كمال اهو يصرف عليكي انتي زي اخته ليه البهدله دي بس
حياه في نفسها ربنا يخده ويريحني منه
حياه : لا يخلتي انا مرتاحه كده طول عمري وانا بحب شغلي وهوا ده الصح وده الي انا عيزاه ولا انتي هتقفي في طريقي ومش هتخليني احقق حلمي والي انا عايزاه
ناديه : لا طبعا يبنتي ربنا معاكي ويحققلك الي انتي عايزاه
حياه : يارب ياخلتي متنسيش تاخدي الدوا بتاعك قبل متنامي
ناديه : ماشي يبنتي مع السلامه
حياه : مع السلامه
كمال بنفاذصبر ازاي يعني انتي هتسبيها كده
ناديه: عمري مقف في طرقها يبني
كمال : وانتي اشي ضمنك ان هيا بتقول الحقيقه
ناديه بعصبيه : انتا بتقول ايه يكمال انتا اتجننت حياه دي انا الي مربيها ووثقه فيها ومتاكده انها بتقول الحقيقه
كمال ساب ناديه وراح طلع فوق وهوا متغاظ من حياه ومتعصب
وكسر الشقه كلها
كمال بغل : ماشي يحياه مش هسيبك بردو والله مهسيبك
___________
عند حياه
حياه قفلت باب اوضتها بالمفتاح من جوه
وراحت اخده دش ولبست بجامه ليها ونامت ومعرفتش تذاكر زي عدتها لأنها كانت تعبانه وعايزه تنام
( نعم احببت حياتي )
_____________
حياه قفلت باب اوضتها بالمفتاح من جوه وراحت اخده دش ولبست بجامه ليها ونامت ومعرفتش تذاكر زي عدتها لأنها كانت تعبانه وعايزه تنام
____________
في صباح يوم جديد علي مدينه الاسكندريه استيقظ بطل رويتنا
لينعم بحمام منعش ويرتدي ملابسه ليذهب الي عمله
أدم : متتاخريش انا هنزل اروح الشغل قبل مروح لااسر
تسنيم: ماشي يا أدم بيه
أدم: ماشي هبعت الفلوس علي حسابك
تسنيم: تمام
أدم نزل ركب العربيه وراح شركته
______________
عند كمال وناديه
كمال : بس يما متشتغل في المستشفي وتبات هنا احسن من الشغل ده
ناديه : يبني هيا عايزه كده اعمل ايه خصوصوا ان هيا طول عمراها بتصرف علي نفسها وكانت سعات بتجيب دوايا علي حسابها لما انتا كنت بتبقا معكش شغل
كمال : يعني ايه مش هقدر احكم علي بت مفعوصه زي دي
ناديه : كمال اقفل الموضوع ده بقا ومش عايزه اتكلم فيه تاني
كمال بعصببه: لا مش هقفله يما وينا يحياه ولازم ترجع البيت تاني
كمال مشي وساب امه وهوا متعصب ومش طايق نفسه
ناديه : رايح فين يبني افطر الاول
ناديه لنفسها : هعمل ايه بس حياه انا وثقه فيها بس بردو خايفه عليها محدش ينضمن في الزمن ده اعمل ايه بس يربي
_____________
اما عند بطله رويتنا حياه
حياه صحت طبعا من نومها وصلت فرضها زي عدتها ولبست درس من الون البيج بحذام من الوسط بيتناسب مع حجابها وحدده عيونها البندقيه بالكحل لتبرز بندقيتها و نزلت تحت علشان تاخد فطار صادق بيه
حياه راحت المطبخ ملقتش فاطمه
حياه: هوا انا صاحيه بدري ولا ايه هحضر الفطار انا
حياه حضرت الفطار وطلعت عند صادق بيه
حياه باابتسامه : اتفضل الفطار اهوه انا حضرته بنفسي
صادق : شكرا يبنتي
حياه: علي ايه ده واجبي
حياه فطرط صادق واداته العلاج ونزلت تشوف فاطمه علشان تسعدها في تحضير الغدا علشان صادق
حياه: داده فاطمه انا هحضر الغدا لصادق بيه علشان اكون مطمنه اكتر علي كميه الذيوت وكده
داده فاطمه : ماشي يبنتي ربنا يسعدك ويفرحك
حياه : يارب يداده
داده فاطمه: طيب هوريكي بقا مكان كل حاجه هنا
حياه فضلت مع داده فاطمه علشان تحضر الغدا لصادق وكمان كل شويه تطلع تطمن علي صادق
_________
عند ادم
محمد : والله يأادم بيه الملف ده كان مع أسر بيه بيرجعو
أدم : عارف لو كلامك مش صح وملقتش الملف اعتبر انك مرفود ومشوفش وشك تاني يغبي انتا
محمد: طيب هسأل أسر قدامك علشان تتاكد
أدم : امشي روح شوف شغلك وانا هروح لأاسر المستشفي اطمن عليه واسأله
محمد : حاضر يأادم بيه
أدم طلع من الشركه وراح مستشفي #####
_____________
أدم : عامل دلوقتي ايه ياأسر
أسر : هموت من الملل خلصت كل صفح الفيس شوفت كل الصفح
أدم: هههههههه يخرب عقلك
أسر : امال هعمل ايه يعني
أدم : طيب يخويا افرح بقا هتطلع بكره من المستشفي
أسر : والنبي ده احل خبر سمعته هنا في ام المخروبه دي
أدم : طيب اه ملف بتاع شركه ### معاك
أسر : ايوه اخته علشان ارجعه وهوا معايا في البيت
أدم : ماشي بعد كده ابقي راجع الملف في الشركه وسيبو هناك
أسر : ماشي
أدم طيب هروح البيت اطمن علي ابويا مشفتوش من امبارح
أسر : ايوه بقا كنت فين يدومي
أدم : اتلم يلا انا ماشي سلام
أسر : سلام
ادم نزل من المستشفي وركب عربيه وراح القصر بتاعه
أدم : يداه فاطمه داده فاطمه
أدم دخل المطبخ
أدم : في ايه يداده مش بترودي ليه
داده فاطمه : معلش ياأدم بيه والله مسمعتك
أدم : الممرضه الجديده جت صح
داده فاطمه : ايوه وشكلها ممرضه شاطره دي حتي بتعمل الاكل بنفسها لصادق بيه علشان تتاكد انو زي مالدكتور قايل
أدم: تمام هطلع اروح اخد شور وبعدين اشوف بابا
داده فاطمه: الغدا جاهز منين متعوز تاكل ياادم بيه قولي
أدم بلامبلاه: ماشي
ادم طلع اخد دوش ولبس ترنج ازرق بين زرقه عينه وكان شكله جذاب جدا ورش العطر الي متعود يحوته دايما
ادم طلع من اضته و رايح عند صادق وحياه طلعه من اوضه صادق
أدم بصدمه: انتي بتعملي ايه هنا
حياه بصدمه : انتا الي بتعمل ايه هنا انا بشتغل هنا
أدم : لتكوني الممرضه الجديده
حياه بثقه : ايوه انا الممرضه الجديده بتاعت صادق بيه وانتا بقا بتعمل ايه هنا شكلك بتشتغل سواق او بالكتير طباخ صح
أدم: انتي مجنونه ده منظر واحد بيشتغل سواق انا ادم البنهاوي يا أم لسان أطول منك
حياه بصدمه : ادم البنهاوي ابن صادق بيه
أدم : ايوه وانتي بتشتغلي عندي دلوقتي وممكن اطردك في اي وقت احبه
حياه : وانتا مفكر نفسك ايه انا بشتغل عند صادق بيه مش عندك
أدم : تؤتؤ عندي انا مش عند بابا
حياه: ماشي بس انا عمري مقصرت في شغلي اساسا يعني حتي معندكش سبب علشان تطردني بيه
أدم : ماشي هنشوف وبعدين انا بحب الي بيخلص في عمله ومش بتطرد حد من غير سبب
حياه : ماشي
ومشت من قدامه راحت اوضتها
حياه لنفسها: ايه الحظ المهبب ده انا مش عارفه يعني ده هوا مديري دلوقتي ده اكيد هيستنا مني غلط علشان يضايقني المغرور ده بس اكيد احسن من كمال بكتير هستحمل ادم علشان مرجعش لكمال تاني ايوه يحياه انتي قدها هعمل الي عليا ومش هخليه يقول حاجه ايوه بس كده
_______
عند ادم
أدم : بابا انتا عامل ايه دلوقتي
صادق: انا كويس يبني انتا عامل ايه
أدم : انا الحمد الله كويس
صادق : ماشي يبني ربنا معاك
أدم : يارب بابا
صادق : نعم ياادم
أدم : بالنسبه للممرضه الجديد وخده بالها منك
صادق : اه حياه دي بنت كويس جدا وبتحب شغلها كمان
أدم : حياه اسمها حياه صح
صادق : ايوه بتسأل ليه
أدم : لا عادي بشوفها يعني مريحاك ولا ايه بطمن عليك بس
صادق : لا اطمن
أدم : ماشي
الباب خبط ( حياه هيا الي بتخبط )
أدم : ادخل
حياه فتحت الباب ودخلت
حياه: صادق بيه معاد الحقنه جه
صادق: ماشي يبنتي
حياه : اوعا كده بس ياادم بيه علشان اعرف اديه الحقنه علشان معوروش في ايده بس
أدم وهوا بيضحك علي اسلوبها: ماشي
حياه أدت لصادق الحقنه : حاول ترتاح بقا شويه يصادق بيه
صادق: ماشي يبنتي
حياه : لو سمحت ياأدم بيه تعال بره علشان نسيبه يرتاح شويه
أدم : تمام
حياه وادم طلعو من عند صادق
حياه راحت اوضتها وأدم راح اوضته
________
عند ناديه
ناديه : إما اتصل بحياه اطمن عليها
ناديه راحت ترن علي حياه لقتها بترن
ناديه : ايوه يحياه عامله ايه يبنتي
حياه : انا كويسه يخلتو انتي عامله ايه
ناديه: الحمد الله يبنتي
حياه : خدي دواكي يخلتو اوعي تنسي وخديه في معاده
ناديه: حاضر يبنتي حياه
حياه: نعم
ناديه : خليكي متاكده انك مش مجبوره علي الشغل في اي وقت حد ضيقك سيبي الشغل يبنتي وتعالي بيتي مفتحولك لحد مموت وبعد مموت كمان
حياه : بعد الشر عليكي يخلتو انا كويسه والشغل الجديد حلو والله وانا مرتاحه ولو في حاجه هقولك
ناديه : يعني انتي مرتاحه يحياه ومبسوطه مش بتضحكي عليا
حياه : وهضحك عليكي ليه بس انا كويسه والله ومبسوطه هنا كمان
ناديه : ماشي يبنتي ربنا معاكي
حياه : يارب انا هقفل بقا يخلتي اوعي تنسي تاخدي دواكي
ناديه: متخفيش يبنتي مش هنسا
حياه : ماشي يخلتو سلام
ناديه : مع السلامه
حياه قفلت مع خالتها وهيا بتعيط
حياه : والله مكنت افكر اني اسيبك يخلتو بس انا مجبوره علي كده هعمل ايه بس
حياه قعدت تذاكر علشان امتحنات الترم الاول قربت وفضلت سهرانه تذاكر
حياه : طيب انا جعانه اوي اعمل ايه خلاص هنزل اعمل اي حاجه اكولها وخلاص
حياه نزلت المطبخ تعمل حاجه تكلها
_________
عند ادم
ادم بكلم أسر في الفون
ادم: طيب ياأسر انا هاجي اخدك بعد ما روح الشركه