recent
روايات مكتبة حواء

رواية ورد السيف الفصل الخامس 5

رواية ورد السيف الفصل الخامس 5

 البارت الخامس

وقفنا لما كانت هالة وفاطمة بيخطتو وخرجو
كملو القعدة تحت نظرات ورد ليهم وكانو مستغربين حتي سيف
هالة:خلاص بقي يلا باي ي سيف
فاطمة بسهوكة:باي ب سيف متنساش موضوعنا ها
سيف:امم إنشاء الله
ورد بضيق: مع السلامة
مشيو و ورد طلعت تتفرج علي التليفزيون ومتغطية وسيف قاعد قدمها علي المكتب فاتح اللاب
ورد في سرها:ي ولاد الكلب بقي عيزين تعملو كل دا طب أنا اعمل ايه اقول لسيف ممكن ميصدقنيش ممكن إيه دا اكيد طب هما بيعملو ليه كدة منا لازم اعرف واحرص منهم
ورد فضلت سرحانة وبتفكر وسيف لاحظ
سيف:سرحانة في إيه
ورد:لا رد!!!
سيف:هااي ششش يا بنتي
ورد بخضة: إيه في ايه
سيف:صباح الخير بقالي ساعة بنادي وحضرتك سرحانة مالك
ورد بتوهان:هاا لا ولا حاجة
سيف:اممم آمال مالك كدة من ساعت ما مرات عمي وفاطمة مشيو وأنتي غريبة كدة
ورد:لا ابدا بقلك صح هي فاطمة كانت عوزاك في ايه
سيف بخبص:هي مش قالت حاجة خاصة صحيح إيه النمرة إللي عملتيها تحت دي عجبتني
ورد بكسوف:احم لا طبعا دا كان كلام بس عشان البت الميصة بت عمك دي
سيف:اممم دنا علي كدة هجيب فاطمة كل يوم عشان اشوفك كدة
ورد وشها احمر من الكسوف ونزلت تحت اللحاف
سيف:هههه مجنون وربي
بعد شوية ورد قامت
ورد: احم عيزاك في موضوع مهم
سيف وهو باصص للاب:اممم قولي خير
ورد قربت منه ورفعت وشه: لما اتكلم معاك ترفع وشك وتبصلي
سيف نفخ بضيق:اتفضلي
ورد:عيزة اشتغل
سيف:ليه
ورد: ايه هو اللي ليه عيزة اشتغل مش معقول هفضل قعدة كدة طول اليوم لا شغله ولا مشغله
سيف:هششش خلاص إيه براحة تمام ابقي اشوف
ورد:ايوا يعني هشتغل
سيف:ربنا يسهل
ورد:ايوا هشتغل إيه وفين
سيف: أما اشوف إنشاء الله
سيف بعصبية:ايييه قلت هزفتك اشغلك عندي في الشركة
ورد بفرحة:بجااااد هيييه
سيف:هبلة اوي
ورد:اسكت يلا طب هشتغل امتي
سيف:مستعجلة أوي
ورد:اممم جدااا
سيف:خلاص هخدك معاية يوم الحد الشركة ممكن تمسكي الحسابات بما انك خريجة كلية حاسيبات.
ورد بفرحة:هيييح راحت حضنت سيف جامد
ورد بعدة بسرعة واتكسفت اوي وراحت اتغطت تاني
بعد شوية
ورد:طب بقلك
سيف:يكش نخلص النهرده
ورد:معلش اخر طلب
سيف:اممم
ورد:عايزة اروح بكرة اشتري شوية لبس وحجات
سيف:طيب ابقي اوديكي مع السواق
ورد:طب بص دا اخر اخر اخر طلب بجد
سيف:🙄🙄😏
ورد:تعالي روح معاية انت
سيف:لا مليش أنا في شغل البنات دا ونفضل نلف ست سبع سعات
ورد:لالا بص هي سعتين ونبي
سيف:🤔🧐🙄
ورد:ونبي ونبي وحيات اغلي حاجة عندك
سيف:ماشي
ورد:ربنا يخليك اللاهي تنستر اللاهي يخليك عيالك ويستر عليك و..
سيف:باااس كفاية اتخمدي عايز اكمل شغل
ورد:حاضر مش هقل منك اليومين دول لحد ما تعملي إللي عيزاه
سيف:مادية اوي
ورد: تشكر ي برنس
سيف:متجوز حمو بيكا والله
ورد نامت وسيف كمان نام
ورد صحيت
ورد بضيق:يا ابني حرام عليك طب قلي انت بتحب تصحي بدري مالك بيا أنا سبني انام
سيف وهو يمشط شعره: اصحي من سكاته بدل ما مرحش معاكي
ورد: تعرف أنت أن الصحيان بدري دا حاجة مفيدة جدا
سيف ضحك عليها ونزل
قعدو شوية بعدين راحو يلبسو
سيف راح لبس بنطلون اسود عليه قميص اسود وبليزر رماضي
ورد لبست فستان رماضي جميل فيه ورد اسود وعليه طرحة سودة
كانو كابلز جميل جدا بالرغم انهم مقالوش لبعض هيلبسو ايه
ورد في سرها:يختي متجوزة ظافر العابدين يعيني
سيف:يلا يلا عارف إني قمر
ورد:مغرور أوي
سيف:ارجع
ورد:يلا ي باشا إيه القمر دا
مشيو وركبو سوا و وصلو المول
سيف:بصي ي بنت الناس جبتك مول بحاله تشتري كل اللي عيزاه اشطا
ورد:ي باشا دا هو محل هجيب منه كل حاجة
سيف:اممم هنشوف مش مطمنلك
بعد خمس السعات
سيف بتعب:منك لله لففتينا علي محلات مصر كلها هو دا إللي محل واحد هتشتري منه كل حاجة
ورد وهي مشية:اعمل إيه مفيش حاجة عجباني
سيف نفخ بضيق ومشي وراها
سيف:بقلك تيجي ناكل سوشي
ورد:لا مش بحبه
سيف:دوقتيه قبل كدة
ورد:لا بس مش بحب اي حاجة فيها سمك
سيف:طب مدام مدوقتيهوش تعالي هوديكي عند احلي مطعم سوشي في مصر
ورد:امم ماشي
راحو المطعم اول ما دخله
احمد:ابو السيوف الغالي واحشني ي راجل
سيف:ابو حميد وحشني والله
احمد: إيه ي عم نسيتنا خالص كدة
سيف: معلش ي صاحبي عارف إني مشغول الفترة دي
احمد باعجاب:ولا يهمك مش تعرفنا بالقمر
سيف جز علي سنانه واضايق جدا هو مش عارف ليه
سيف مسك ايد ورد:اعرفك ورد مراتي
احمد بصدمة:اييه مراتك صد رد كدة ومتقوليش انك اتجوزت حتي
سيف: معلش ي احمد كله جه بسرعة وبعدين دا كتب كتاب وأكيد في الفرح هنعزمك
احمد:امم الف مبروك اهلا ي مدام ورد
ورد:اهلا بحضرتك
احمد:لا حضرتك إيه بقي انتي مرات اخويا قولي ي احمد علي طول
ورد اتكسفت
سيف بضيق: وبعدين بقي إحنا هنموت من الجوع هتاكلنا ولا نروح حتة تاني
احمد: لا طبعا اتفضل ي صاحبي اتفضل
دخلو قعدو علي تربيزة وسيف كان قالب وشه
ورد:مالك
سيف بضيق:مليش
ورد: آمال قالب بوزك ليه
سيف:ملكيش دعوة وبعدين متكلميش مع احمد تاني وأنا واقف
ورد بخبث:اوكااي يعني اكلمه من وراك
سيف بعصبية:شيفة طبق شربة السي فود دا
ورد:اه شكله جميل أوي
سيف:هحط وشك فيه
ورد:🙄😏
كلو السوشي وخلصو
سيف:سيييس الشيك لو سمحت
الشيف:لا حضرتك استاذ احمد دفع
ورد:والله أحمد دا ذوق اوي
سيف: أنا قولت متجببش سيرته علي لسانك
ورد: ياتي كميلة أنتي غيرانة ي بيضة
سيف:اتلمي واسكتي 😡
ورد:ياختي عسولة
سيف بعصبية:.....
يتبع يلا كمنتات كتشيير اوي عشان انزل السادس

google-playkhamsatmostaqltradent