recent
روايات مكتبة حواء

رواية ورد السيف الفصل السادس 6

رواية ورد السيف الفصل السادس 6

 البارت السادس

سيف بعصبية:ورددد لمي الدور بدل ما اصور قتيل هنا
ورد خافت وسكتت
سيف نفخ بضيق و ورد حست انها زعلته فقالت تصلحه
ورد:احم سوسي هتاخدني معاك بكرة الشغل
سيف بضيق:انشاء الله وايه سوسي دي أنا اسمي سيف
ورد:لا اسمك سوسي ولا تحب اقلك بندقية
سيف بعصبية:ورد اتلمي عارفة لو مسكتك هعمل فيكي إيه
ورد ببرود:لا مش عارفه ممكن تعرفني
سيف: تمام اقلك مش هعمل بس هقلك وردة 😛
ورد بقرف:وردة أنا ابقي وردة اسكت جاتك القرف
سيف:بس ي وردة 😛
ورد:بس ي بندقية
سيف:وردةةة
ورد:بندقيااا
سيف:وردة
ورد:بندقية
احمد:باااس ايه الهبل دا المطعم كله بيتفرج عليكم
سيف بكسوف:احم الله يخربيتك فضحتينا
ورد: مهو كله منك ي بندقيا
سيف:ي وردة
ورد:بندقياا
احمد:اطلعو برا
سيف: إيه ي احمد مالك
احمد: يلا بس من غير مطرود أنا عايز اكل عيش جاتكم قرف في هبلكم
ورد:طيب أنا افضل الانسحاب لان دا غير لائق بيا اللغي رحلتشي
خرجو سيف و ورد وهما عمالين يضحكو
سيف بتعب:يااااه يلا بقي نروح الواحد هيموت وينام
ورد:نروح إيه إحنا لسة اشترينا حاجه
سيف بصدمة:نعممم كل دا ومشترتيش حاجة
ورد:انت بتسمي السبع فساتين والعشر طرح والاربع بلوزات والخمس جيبات دول لبس
سيف:😦🥴
ورد:تعالي تعالي ورايا بس
بعد شوية
سيف:تكلي غزل بنات
ورد بفرحة:الله هات
سيف راح اشترلها واداهلها
ورد:مجبتش ليك ليه
سيف:مش باكل حجات فيها سكر عشان جسمي
ورد وقفت قدامه:يعم امسك وحطتله حتة في بقه كل كل محدش ضامن عمره هتفضل تاكل في دي وتحرم نفسك من دي ليه كلها شكليات صدقني سيف سكت ومردش وكملو لف
واخيرا رجعو البيت كانت الساعة اتناشر هما الاتنين اترمو علي السرير محسوش بحاجة
ورد صحيت الساعة ستة علي صوت المنبه
ورد بضيق:يووووه اطفي بقي
سيف وهو يعدل الجرافتا:اصحي ي هانم عندنا شغل
ورد بضيق:شغل إيه بس ي باشا الساعة ستة اطفي اطفي النور يعني كل يوم بتصحيني سبعة ومش ببقي طيقة نفسي تصحيني ستة كمان
سيف:قومي بقلك بدل ما ارفضك قبل ما تشتغلي أنا مش برحم في الشغل بذات
ورد ب برطمة:قال يعني مش بترحم في باقي الحجات
سيف:بتقولي حاجة
ورد بتأفاف:ابدا قايمة اخد دش واتنيل اللبس
سيف لبس بدلته الكحلي وقميصه الابيض وكان قمة الشياكة
ورد اخدة دش ولبست فستان ابيض في حزام بينك وطرحة بينك كانت زي الحورية بظبط
هما الاتنين اعجبو ببعض جدا ونزلو ركبو العربية وراحو الشركة
ورد باعجاب:وااااو أيييه دا
سيف:الله واكبر الشركة هتقع من عينك
ورد:لا طبعا يسطا مشاء الله يلا ندخل بقلك
سيف:اممم
ورد:متقلش لحد إني مراتك
سيف باستغراب:ليه يعني يكنش مشرفش سيادتك
ورد:يا بني إيه الهبل دا اكيد لا بس يعني مش عايزة حد يعاملني احسن من حد وكدة
سيف بتفهم وخبث:تمام يلا ي آنسة ورايا
ورد وهي مشية وراه: إيه الولا الواطي اللي مصدق دا
دخلو الشركة والكل بص لورد لأنها اول مرة تيجي واللي باصصلها باعجاب واللي بغيرة أنها مشية جنب سيف محمود الهواري ذات نفسه وطبعا ورد لاحظت البنات إللي عمالة تسبل لسيف وكان نفسها تجبهم من شعرهم واخيرا وصلو المكتب
سيف وهو يقعد:اتفضلي مكتبك قدامي اهو روحي رجعي الملف دا ولو معرفتيش حاجة نادي علي سلمي هتلاقيها جنب مكتبك علي طول وهتيلي فنجان قهوة
ورد:نعم هو أنا اهوجية وبعدين أنت مش قلت همسك حسابات الشركة يبقي اجبلك ليه قهوة ااااا مش بما ان مراتك بقي هتتامر و..
سيف قاطعها:شششش فرجتني علينا الشركة وبعدين أنتي مش هتمسكي الحسابات هتبقي سكيرترتي
ورد:وليه ممسكش الحسابات
سيف:الصراحة اخاف علي الشركة منك
ورد:😡😡
سيف:اهدي ي باشا بهزر هتبقي سكيرترتي عشان نانسي سكرترتي القديمة مشيت انهرده
ورد:اممم ماشي
فجأة دخلت وحدة لبسة فستان فوق الركبة وفردة شعرها وميكب اوفر بقي ورد اتصدمة
قعدة تتكلم مع سيف شوية
بعد ما مشيت
ورد بغيرة:ومين دي بقي
سيف:دي نانسي إللي مشيت وانتي هتتوظفي مكنها
ورد:دي كويس أنها مشيت
سيف: كفاااية كلام وروحي هاتي فنجان قهوه
ورد:لا منا مش اهوجية هنا ولا اكمن مراتك هتعذبني
سيف بعصبية: بت اخرسي أنت هتبقي زي مديرة اعمالي
ورد بتكبر:امم اذا كان كدة هفكر
سيف:اتنيلي بس دا ميمنعش انك هتبقي اهوجيه بردو وتجبيلي القهوة
ورد:مش هجيب أنا قهوة لحد
سيف بخبث:تمام ورفع سماعة التليفون سهي هاتي فنجان قهوة
مكملش دقيقتين والباب خبط
دخلت وحدة لبسة جيبة فوق الركبة بردو وجاكيت
سهي بمياصة:اتفضل ي مستر سيف أي اوامر تانية
سيف:شكرا اتفضلي
سهي خرجت
سيف:ها اخلي سهي تجيب القهوة علي طول
ورد بغيرة:امم ممكن افكر
سيف:طب كفاية كلام وروحي علي مكتبك
ورد مشيت بضيق وراحت مكتبها وسيف ابتسم علي طريقتها وجننها
مكتب ورد يعتبر هو هو مكتب سيف بس اللي بيفصلهم حيطة وفيها ازاز يعني هما الاتنين شيفين بعض وفي ستارة ممكن يحطوها
ورد بدات تشتغل وسيف كذالك بس ورد مش مركزة من كتر البنات إللي عمالة تدخل لسيف
ورد قامت راحت مكتب سيف
ورد بعصبية:سيف اتفضل امضي علي الورق دا
سيف خاف مش طريقتها ومضي
سيف:احم عندنا مواعيد انهرده
ورد:ايوا في اجتماع مع شركة الالفي وأنا حجزت في مطعم***
سيف:تمام اتفضلي
ورد راحت علي مكتبها وكملت شغل
ورد كانت مركزة اوي فجأة رفعت راسها لقيت:...

google-playkhamsatmostaqltradent