رواية احببت مغرور الفصل الرابع 4
حلقه الرابعه (احببت مغرور)
تبدأ بـ :شخص يدخل ويقول : نعم مستحيل ده يحصل !!
محمد واحمد يبصوا لبعض
محمد : وميحصلش ليه يا الاء يا بنتي
#stop
بنت عمت فريده اكبر منها بسنتين ودي بقي الرخامه والبرود والحقد والغيره فيها وبتحقد اووي ع فريده
ومش بتحبها ومن الاخر هي شخصيه زباله اجماعهاتجوز واطلقت (تستهل)
#back
الاء واخدت بالها من الي قالته : احم ااقصد يعني اه اقصد يعني ان فريده ليه صغيره اوووي وكمان الفرح ازاي يتعمل بالسرعه دي
وفي نفسها:اه ياعيني عليا وعلي ايام انا اطلق وهي تتجوز (احسن )
محمد: متهيألي الي اناةالي ابوها وانا عارف مصلحه بنتي كويس يا الاء
الاء: طبعا يا عمو اسفه ( متربيه يا بت)
محمد اومأراسه في عدم اقتنأع : مممممم طيب تعالي سلمي ع استاذ احمد عريس ديدا
الاء اول مره تأخد بالها من احمد فبصتله وسرحت فيه
الاء في سرها : دايما واقعه واقفه اااه يا فريده يابنت المحظوظه يالهوي ع قمر ده احلي من القمر نفسه مش انا الي اتجوزت واحد قدي جدي (من اعملكم سلط عليكم ) بس يا فريده وحياه امي مش هسيب القشطه دي ليكي
الاء بتسلم ع احمد بدلع : هاااي
احمد استغرب من دلعها بس رد:اهلا
محمد فهم طريقه الاء كويس فقال بصوت عالي: اول مامتك فين
الاء برقه: بره مع طنط امينه
محمد: طيب كويس روحلها بقي وانا جاي وراكي
الاء: اووك (اووك ينشكلك تقعي مو ع السلم قولو امين )
احمد: عمي حضرتك هتقولي لفريده اكتس كتب الكتاب لازم يتعمل في السريع
محمد بضحك: ههههه في السريع ماشي روح وانت طالع لوشوفتها قولها تجيلي ع مكتب
احمد : انت تؤمر
في ريسبشين
البنات قاعديت ف جمب
والرجاله في جمب
والامهات في جمب لوحدهم خالص
عند البنات :
ندي: الفساتين هتوصل ع 11 كده
لميس: ايوه وانا كلمت بتاع البيوتي سينتر وقولتلهم ع شكل ال driss
فريده : وانا كلمت خبيره الجميل وقولتلها تيجي ع الساعه 2 كده ( وانا كلمت المطافي هههههه)
نيره: احنا كده في سليم السليم وكل حاجه متظبطه ومترتبه
اسر بزعل طفولي : لا انتو نثيتو اهم حاجه
فريده بتقعده ع رجلها وبتبوسه : وايه هي بقي يا كابتن
اسر بثقه : البدله بتاعتي نسيتوها
البنات ضحكت جامد اوووي بس مامته (لميس)
لميس كتمت الضحكه وقالت وهي تصنع الجديه : الرجاله البداله بتاعتها هتيجي مع بعض فروح لعمو عمر وخليك قفش فيه لحد ما يجيلك بدالتك
اسر : عنيا ده انا هروح قفش فيه زي الحراميه
لميس مقدرتدش تمسك نفسها فضحكت : روح يابني ربنا يسهلك
وراح يجري ونط ع ظهر عمر وهوقاعد ع كنبه من خضته وقع من ع كنبه الي كان قاعد عليها
عمر: في ايه مين مات مين اتسرق في ايه يا ياض في ايه انتم عاوزين موني ايه ( بصوت علي ربيع )
اسر : لامث انا ياحبيبي مث انا
الكل :
عمر شال اسر علي رجله وشده من التشيرت
عمر : ولا انجز وقول عاوز مني ايه
اسر : كاكي قالتلي اجيلك عشان اعرف بدلتي هتوصل امتي
عمر: انشف ياض ايه مامي دي الله يرحم
لميس بتحذير : عمررر
عمر بخوف مصطتنع : لا بس كلمه مامي دي طلعه منك زي السكر قولها علطول
الكل:
عمر : بالنسبه للبداله ياعم هتوصل ع ساعه 1 مع بداله حازم وانا وعمك تحمد بتدلتنا هتوصل ع الساعه 10
فريده اول ما سمعت اسم اخمد افتكرت الس حصل ( ع خانقه الصبح )
ووشها احمر
ندي : ليه البدل مش هتجي مع بعضها
عمر : اصل اخوكي طلب بدالته هو والواد ده من محل تاني وانا وحازم طلبنا بدالتنا من نفس البومحل الي بنتعامل فيه وخليكي في حالك ماشي
ندي بتوهان : اااااه اااااه بس ليهةبقي مش هتوصل مع بعض
عمر : بت بطلي رخامه جتك قرف يقرفك تتقرفي يا مقروفه
ندي : صانك يو
الاء جت عليهم بستفزاز وقالت لفريده : قومي ده مكاني
فريده ببرود : ليه هو في تيكتك مكتوب عليها اسمك
امينه بحده : بلاش خناق وشغل اطفال
الاء بمسكنه : طنط انا بحب اقعد ع مرسي ده وهي عارفه وبرده قعدت عليه
زينب ( مامت الاء) ما تقوميلها يا فريده متبقيش رخمه
فريده قامت وكان متابع الاحوار الكابتن احمد من بعيد واعجب برد فعل فريده ومشي وراها علشان يقولها تكلم بابها وفريده ماشيه بنرفزه وبتدب في رجلها بالارض زي الاطفال وبتقول كلام مش مفهوم خالص وكل ده واحمد متابعه وكاتم ضحكته ع الي هي بتعمله بالعافيه وفضل وراها لحد ما وصلو عند للاسطبل بتاع الخيل فريده في نفسه :نا ايه الي جبني هنا انا لازم امشي
وقتها كان احمد وصل ووقف وراها وكان قريب منها بشويه
لفت فريده عشان ترجع فلقيت احمد في وشها فشهقت ورجعت كام خطوه لوراا
احمد بخبث : اتخضيتي
فريده : لا بجرب شهقت الملوخيه (هههههه اه لو بالارانب )
احمد بضحك : بطلي لماضه
فريده في نفسها : ايه ده مهو بيعرف يضحك زينا اهو
احمد :ايه سكتي ليه
فريده بانتباه :ها ولا حاجه
احمد : ايه مش هتركبي
فريده بارتباك :ها اه لا قصدي لا لا مش هركب
احمد بإستفزاز :ليه ثم اكمل ههههههه لتكونيش خايفه هههههه
فريده بحده :اما مبخفش غير من خلقنا والزم حدودك معايا
احمد :الزم حدود ههههههه باستي ده انتي لو ركبتي هتجبي صريخ التايهين
فريده بغضب :بقولك ايه لاصريخ تهاين ولا صريخ ميايتين عيل مستفز عن اذنك جت تمشي مسك ايديها فريده اتسعت غينها وبصت ع ايديها بغضب راح شال ايديه
فريده : اخره مره تعمل كده انت فهم
احمد بخبث : اعمل ايه ؟؟؟
فريده اكتسفت وسكتت(وربنا انا لو مكانك كنت لسعته قفاه بس معلش انتي لسه مديله قلم حكومه اول حلقه )
احمد ابتسم ع كسوفها :نكلم بجد بقي ايه رائيك نتسابق
فريده : وبتاع ايه بقي اتسابق معاك انشاء الله تكونش من بقيت اهلي وانا معرفش
احمد :بصي انتي باين عليكي خايفه خلاص بلها سباق
فريده اطمنت وردت:ايوه قاطعها احمد نركب مع بعض
فريده اتسعت عيناه وقالت بنفاذ صبر :بص يا كابتن انا صبري ليه حدود انت بقالك ساعه واقف تستهزا بيا وتعمل حركات كده مش حلوه وتقول كلام اهبل فعن اذنك عشان مرتكبش جريمه وجت تمشي
احمد بصوت عالي : استني هنا
فريده بهدوء:خير ايه تاني
احمد : عمو محمد عايزك في مكتبه ثم اكمل بخبث اه وبكره انشاء الله هكون من بقيت اهلك وهركب معاكي عن اذنك ومشي من قدامها
فريده مش فاهمه حاجه من الي هو قاله وطلعت عن بابها
وتخبط ع باب المكتب
محمد من جواه المكتب : مين؟؟؟
فريده : ساااامو عليكو ابا الحاج
محمد : هو انتي يا هبله تعالي
فريده :صانك يو يا حاج ها بقي عاوزاني في ايه
محمد بجديه : ديدا انتي بتثقي في بابا حبيبيك صح
فريده بجديه ايضا:طبعا يا بابا بس ليه يعني السؤال ده
محمد : يعني انتي واثقه اني عمري ما هاذيكي وهحمكي بكل قدرتي
فريده ابتدت تقلق: بابا انا عارفه ده كويس بس الي الي انت مش عارفه دلوقتي هو في ايه انا بدات اقلق
محمد بحزن : احمد طلب ايدك انهارده
فريده بشهقه وصدمه : ايه لالا يمكن ؟
محمد : ده الي حصل وانا واففت
فريده : ثانيه واحده بس لهو ساعه عبد القار كان بيتكلم جد
محمد : اه يا ديدا بس صقيني الراجل ده الي هيقدر يحميكي ويخاف عليكي زي ويمكن اكتر
فريده : مستحيل ده بعد السماء والارض عن اذنك يا بابا
فريده خرجت من المكتب متنرفزه واحمد كان بيلعب في التابل ومش شايف قدامه فخبط فريده
فريده : ايه يا عم انت ماشي زي السواق الاعمي ده ليه
احمد : بت انتي متعليش صوتك عليا
فريده بهدوء : طب بعد اذنك ممكن نكلم عايزه اكلم معاك في موضوع الي حضرتك مكلم فيه مع بابا
احمد تذكر الموضوع وعرف انها رفضه فابتسم بخبث : اتفضلي تحبي نروح فين
فريده : ايه رائيك نتنشي في الجنينه
احمد : طيب اتفضلي
وراحو الجنينه وهما ماشين ساد الصمت لدقايق وقاطع هذا الصمت تنهيده احمد : خير عاوزاني في ايه
فريده : بص يا كابتن احمد انت اي بنت تتمناك وانا مقدرش انكر ده حضرتك ماشاء الله وسيم وجدع ومعاك فلوس وعربيه ده غير انك لعيب كره بس كل ده ميهمنيش وانا مش موفقه ع طلبك من بابا فبعد اذنك هاتها منك انت واصرف نظر عن الموضوع قول اي حاجه قول انك بتحب بنت مخطوب طلق ارمل مليش فيه المهم تلغي الموضوع
احمد بصالها بخبث : بس كده طيب يا ستي الي يريحك انتي اصلا مش من النوع الي احب انها تكون مراتي انا بس كنت بقترح مجرد اقتراح بس كويس انها جت منك وتعالي معايا وانا هقول لانكل محمد اسف واخترعله اي حجه .
فريده بفرحه : يلا بينا
احمد في نفسه اما وريتك يا فريده مبقاش انا
محمد خرج من مكتبه وشفهم مع بعض فرح جدا عشان كان شايف فريده فرحنا
محمد : ها يا ولاد قرارتو ايه
احمد بص لفريده بخبث وقال : قرارنا ............
استووووووووب
يا تري احمد فعلا هيسمع كلام فريده وهيصرف نظر ولا هيصمم ع في دماغه