رواية احببت مغرور الفصل الخامس 5
الخامسه ( احببت مغرور
)تبدأ ب :
احمد بص لفريده بخبث : احم احنا اتفقنا يا عمو ان انشاء الله كتب الكتاب يكون النهارده عشان تسافر معايا وهي موافقه ولا ايه يا فريده
كل ده فريده في حاله صدمه لا تحسد عليه وفي بالها بتقول : بقي انت بقي بتلعب معايا طب والله لحرمك تلعب مع بنات حواء اصبر عليا ( اتقل تاخد حاجه نضيفه )
فريده فاقت ع صوت بابها :
محمد : فريددددده في ايه يا بنتي بكلمك بقالي ساعه
فريده بانتباه : مفيش يا بابا معلش كنت بتقول ايه
محمد : بقول يبقي انشاء الله كتب كتابكو النهارده مع نيره وعمر
فريده في نفسها
فريده بتقول في سرها : يعني حكم الاعدام هيتنفذ النهارده يارب انا هو انا يعني بحس بالامان وهو معانا وفي وسطينا بس عارفه ومتأكده ان حوار كت الكتاب ده انتقام مني بس ماش والله انت الي بدات والبدي اظلم ( تحيه لجنات اجماعه )
وتفوق صوت حازم
حازم : مال القمر
فريده بابتسامه : مفيش يا حبيبي بس موضوع الي فتحه احمد مع بابا كل حاجه جت بسرعه
حازم اقترب منها وربت ع كتفها: فريده لو مش موافقه عليه قولي سيبك بقي مني اي هري لو انتي مش موافقه خلاص
فريده افتكرات اني هي في لعبه تحدي ولو رفضت هيفتكر انها بتتسحب فقالت بسرعه : لا موافقه
حازم : ماشي يا ديدا بدل مانتي موافقه خلاص
ومشي وفريده طلعت اوضتها ولما طالعت اتسعيت عنيها من الصدمه
فريده وقفت متسمره مكانها لانها لقيت
احمد فاتح دولاب اوضتها وماسك فاستين في ايده والي ميعجبهوش يرميه بطريقه عشوائيه ع الارض وتقريبا كل الدلاب ع الارض
احمد لمح دخول فريده بس عمل نفسه مشافهش : الفستاده ده وحشن ..... ده حلو بس مجسم .... لالا دلونه مش عاجبني ..... امم حلو ومش مجسم بس هيكلع حلو عليها لالا مش عاجبني
فريده بعصبيه : ايه ده الي انت بتعمله ده
احمد بيمثل الخضه : خضيتني يا اسمك ايه ( بصوت سعيد صالح )
فريده بعصبيه وحده : انت ازاي تتجرا وتدخل اوضتي لا وكمان ترمي هدومي انت اتجننت
احمد بغمزه : الحق عليا بدورلك ع فستان حلو عشان كتب كتابنا
فريده بحده : بص يا كابتن انت وقفتك معايا في اوضتي مش حلو ه وانك ترمي هدومي كلها ع الارض ده تخلف والي انت عملته الصبح اعرف انك كده بتلعب ف النار والي بيلعب في النار بتحرقه واتفضل اخرج من اوضتي
احمد : قاعد ع سرير ويحط رجل ع رجل
فريده بنفاذ صبر : ممكن تفضل لوسمحت
احمد : مانا تفنضلت وقعد اهو
فريده : اتفضل اطلع بره بقي اوووف
احمد : لالا انتي بتطرديني .... انا مصدوم
فريده بصوت عالي : اطلع بره بفي انت ايه مريض ومعندكش دم ورخم اوووي اطلع بقي
احمد قرب منها والشر يتطاير من عنيه
احمد بصوت جهوري وامسكها من دراعها بقوه الماتها : اخره مره يا بت المغربي ( اسم شهره العيله ) تعالي صوتك عليا
فريده بتداري الوجع عشان هو كان ماسكها من دراعها بقسوه قالت بسخريه : ولو معملتش كده ايه الي هيحصل يعني
احمد يقرب منها اكتر ويقول بهدوء مخيف : مبحبش اسبق الاحداث بس صدقيني هوريكي الوش التاني وانا بحذرك من دلوقتي اياكي تستفزيني او تتحدايني عشان ساعتها مش هتستحملي اني ابقي بالوش التاني اصلا
وعيونهم تتقابل ويكون كلها تحدي وبيقولو بعند : هنشوف مين الي هيضحك في الاخر ( اكيد انا انا اصلا علطول بضحك )
لكن فريده بعدت عنيها الاول وبأن عليها انها بتتالم
احمد شافها كده فقال بستغراب : مالك !!!
فريده بدمووع : اااه سيبني يا احمد
احمد افتكر ان دي لعبه عشان تهرب منه فضغط اكتر ع درعها
فريده بصريخ : احمد دراعي حرام عليك ابعد
احمد ساب دراعها
احمد : مالك !!
فريده : ارجوك اطلع بره
احمد : مش قبل ما اعرف مالك
فريده : حرام عليك دراعي وجعني حرام عليك انت مجنون انت ازاي تعمل كده اصلا
احمد بخبث : ليه هو انا عملت ايه
فريده بكسوف : اطلع بره
احمد : خلاص يا ستي انتي هتطرديني من الجنه يعني بلا نيله
فريده بصوت منخفض : بااارد
احمد بضحك : سمعتك علفكره وخرج من الاوضه
فريده ضحكت بتلقائيه : مجنون بس قمر يخربيته (لا من ناحيه قمر فهو كره القمر في نفسه انا البطل بتاعي مش اي حد )
ونزلت فريده وقاعدت مع البنات
الاء بستفزاز : الا قوليلي يا ديدا
فريده من غير نفس : يا نعم
الاء : لحقتي تعلقي الواد امتي دول لسه واصلين من يومين
فريده بتهجم : افندم
امينه بحده : ما تسكتي الاء يا زينب هو ده كلام
زينب بحقد : مهو بصراحه البت عندها حق (جتك كسر حوقك قولو انشاء الله ) علقتيه ازاي يا ديدا ثم اكملت بسخريه فعلا ياما تحت السواهي دواهي
فريده عيونها لمعت بالدموع
نيره بعصبيه : لا يا طنط انتي عارفه كويس ان ديدا مش من النوع ده عارفه ايه انتي متأكده وعارفه بنات امينه عاملين ازاي الدور والباقي بقي علي الي عايشه تلف ع الرجاله ومهيش لاقيه واحد يرضه بيها يا حرام
الاء بعصبيه : تقصدي ايه ؟
نيره بحده : اقصد انك ولاد امينه يتجبوا ع اللسنك بالسمعه الكويسه والشرف والا هتلقي مني وش متعرفهوش وانتي لخيد الان متعرفنيش انا مش زي فريده هسكوتلك لا يا ماما فوقي الي يجب سيرتي ان او اختي مش هيلاقيم مني غير الي في رجلي وع راسه وقد اعذر من انظر
امينه بغضب : نيره ميصحش كده
نيره : امال ايه الي يصح يا ماما انها تقول ع ديدا كده ده الي يصح انها تلقح عليها بكلام قذر وانا اساكته ده الي يصح
ندي بتلطف الجوء قالت بمزاح : خلاص يا نيرو هدي اعضائك اخويا عايزك ياختي
نيره بضحك : اتنيلي انتي كمان
ندي مصطتنعه الزعل : ميرسي صانك يو جدا
نيره : يو ار ويلكظ يا ختي
زينب :يلا يا لولتي نطلع بدل ما نقعد في الحوار الوكال ده ( لوكال الله يرحمه مات في السحراء اصله معرفش يقول hungarry جعان )
الاء : يلا يا مامي (ياارب تتكعبلي ع السلم تطلعيه ع دهرك مش ع رجلك )
نيره : الهي مستجهي يخبطها قطر يطلع روحها تروح خبطها طياره هيلكوبتر قادر يا كريم قولو امين
البنات : امين
امينه : متدعوش ع حد يا بنات
بشري : قولو حسبي الله ونعم الوكيل وبس
البنات : ماااااااشي
عند فريده تخرج وتلاقي اسر
اسر : طنط ديدا انتي كنتي بتعيطي
فريده بتمسح دموعها : لا يا حبيبي بس في حاجه دخلت في عنيا
اسر : مش تكدبي عليا انا اه صغير بس مش اهبل
فريده : ههههههه انت فقر
اسر بابتسامه جميله : طنط فريده انا بحبك اوي وحاضنها
فريده حست ان مش اسر الي عايز يحاضنها لا حسيت انوهي الي محتاجاه للحضن ده
اسر باسها : متعيطيش تاني ابدا اتفقنا
فريده بابتسامه : اتفقنا
انت رايح فين كده
اسر بفخر : راح اجيب البداله مع عمر وحازم عشان لازم يكون معاهم راجل يلا ثلام
فريده ضحكت جامد : سلام يا قلبي
جت تمشي لقيت حد بينادي عليها
استووووب
توقعات بالله عليكو توقعات وحياه ابوكو توقعات