رواية كسرة قلب الفصل الرابع 4 بقلم نور الشامي
لفصل الرابع
كسره قلبوقف الجميع في حاله صدمه حامل كيف اسأله كثيره كانت تدور في اذهان الكل ولكن سريعا تلاشت علامات الصدمه من علي وجه اسر وابدلت بسعاده عارمه فتحدث بلهفه : انت متأكد يا حكيم علا حامل
الطبيب : ايوه حامل بس لازم تعمل تحاليل علشان تطمن
محمد بسعاده : شكرا يا حكيم اطلب ال انت عاوزه وهيتنفذ فورا
الطبيب بابتسامه : العفو يا حج محمد دا شغلي
اسر بسعاده : لع ال هتطلبه هيتنفذ مهما كان
الطبيب بضحك : طيب عاوز عربيه
محمد بابتسامه : حاتم احسن عربيه في مصر كلها تجيبها للحكيم
حاتم : حاضر يا ابوي
الطبيب : انا كنت بهزر يا حج
محمد : لع والله خلاص العربيه هتكون عندك بكره دا احسن خبر سمعناه
اما عن اسر فدخل بسرعه الي الغرفه ووجد علا جالسه فأقترب منها وتحدث بسعاده : الف مليوون مبروك دا احسن خبر سمعته في حياتي كلها
علا بدهشه : خبر اي دا ؟
أسر بسعاده : انتي حاامل
وقعت هذه الكلمه علي علا كدش بارد في فصل الشتاء لم تستوعب ما قاله أسر فتحدث مره اخري بصدمه : انت بتقول اي
اسر بضحك : انتي مش مصدجه ولا اي انتي حاامل انا هبجي اب ومنك كمان من حب عمري وحبيبه جلبي من جوا
علا بعدم تصديق : مستحيل ازاي ؟ لا الدكتو. غلطان مستحيل
أسر وقد بدأ يشعر بالضيق والقلق فتحدث مردفا : هو اي ال بيوحصل مستحيل ليه مش انتي كنتي بتتعالجي ؟ انتي مخبيه عني اي عاد ؟
علا وقد بدأت دموعها في التساقط فنهض أسر وتحدث بحده : جوليلي في اي وبتبكي ليه دلوجتي المفروض تكوني مبسوطه
علا ببكاء : ازاي حامل
أسر بحده : جومي غيري خلجاتك
علا بدموع : لييه ؟
أسر بعصبيه : جوومي يلا هنعمل تحاليل دلوجتي علشان نتأكد
نظرت علا في الساعه ووجدتها تقترب من الثالثه صباحا فتحدثت بدهشه مردفه : اي معنل تحاليل دا ال هيكون مفتوح دلوقتي
أسر بغضب : انا اسر الصاوي ولما اطلب حاجه هتتنغذ جومي البسي وانا هفتح معامل التحاليل ال اهنيه في البلد دلوجتي
علا بأستسلام : حاضر
دخلت علا لترتدي ملابسها والتقط اسر هاتفه واجري بعد الاتصالات الهاتفيه حتي انتهت علا من اعداد نفسها فتحدث اسر بضيق : يلا
خرج اسر ومعه علا من الغرفه ولحسن الحظ ان الجميع غفوا في نوم عميق فأخذ سيارته وذهبوا الي احدي معامل التحاليل ووجدوا اسامه في انتظارهم
اسر بضيق : كل حاجه جاهزه
اسامه : ايوه الدكتور جوه هياخد التحاليل والنتيطه هتطلع علي الساعه 9 الصبح
اسر : يلا
دخلت علا الي الغرفه واخذ الطبيب التحاليل الازمه وذهبوا الي البيت فصعدت علا الي غرفتها وابدلت ملابسها ونامت فورا بدون ان تنتطق بحرف واحد اما عند اسر جلس في غرفه مكتبه يدخن سيجاره تلو الاخري حتي جاء الصباح فركب سيارته وذهب بسرعه الي معمل التحاليل كانت علا تنتظره في الحديقه فهي لا تريد ان يعلم احد بكل هذا وبعد ساعه وصل اسر فركضت علا تجاه سيارته وتحدثت بلهفه : اسر قولي النتيجه طلعت
اسر بضيق : ايوه
علا بقلق : وبعدين
اسر بسعاده : حاامل طبعا انتي حامل
علا بسعاده شديده : بجد انا حامل بجد يعني العلاج عمل نتيجه
اسر بتساؤل : علاج اي
علا بتوتر : علاجي يا حبيبي انا هبقي ام بجد انا مبسوطه اووي
اسر بابتسامه : تعرفي اكتر حاجه انا مبسوط منها ان ابني هيكون منك انتي
علا وهي تحتضنه : انا بحبك اووووي
اقترب اسر منها اكثر وحملها فجأه فتحدثت علا بفزع : بتعمل اي
اسر بجديه : اسكتي لازم ترتاحي ومتمشيش ولا خطوه
دخل اسر وهو يحمل علا فنظرت اليه دعاء بضيق وتحدثت مردفه : عمي هينزل دلوجتي نزلها
اسر بتذمر : عادي دي مرتي
علا بأحراج : لا يا اسر مينفعش نزلني
اسر وهو يضعها علي الكرسي : اجعدي اهنيه وارتاحي متتحركيش
غاليه بابتسامه : اشربي اللبن دا يا علا
علا بدهشه : شكرا يا ماما
محمد بابتسامه : صباح الخير
غاليه : صباح النور يا حج
محمد : عامله اي يا علا يا بنتي انهارده
علا : الحمد لله يا بابا
حاتم بضيق : اسر عايزك في موضوع مهم
اسر : طيب تعالي ندخل المكتب
دخل حاتم مه اخيه الي الغرفه فتحدث اسر باستغراب : مالك اكده مش طبيعي ليه ومرتك فين
حاتم بضيق : هطلجها هي عند ابوها وانا جولتلها تخليها يومين عنده انا مش عايزها
اسر بحده : هو اي حكايتك انت اسامه جبر يلمكم انتوا الاتنين اذا مش بتحبوهم جبل الجواز ليه اكده طيب اسامه عارف انه بيحب واحده تانيه انت مالك مش مروه دي ال انت جولت للكل لو متجوزتهاش مش هتنجوز غيرها وبعدين انت ملجتش بجالكم 6 شهور بس متجوزين اي ال حوصل
حاتم بعصبيه : ال حوصل اني اتجوزها علشان انسي رغد وانا اكده بخون مروه انا بفكر في رغد وبحاول اكلمها انا زهجت
اسر بغضب شديد : رغد مين يا روح امك ال مش عارف تنساها انت اتجننت عاد مش رعد دي ال كنت بتتسلي بيها انتوا اوساخ انت واسامه واحد خانها والتاني كان بيتسلي بيها واكتشف بعد ما اتجوز انه بيحبها اتفوا عليكم انتوا الاتنين
حاتم بحزن : انا هطلجها واتجوز رغد
اسر بعصبيه : فعلا انت طلجها واتجوز رغد ما هي هيصه بجا هي مروه احنا جايبنها من الشارع وبعدين ابعد عن رغد بجا وملكش صالح بيها كفايه انها اتفضحت في اليلد بسببك لولا انك ابن عيله الصاوي وان اهل البنت غلابه كانوا زمانهم جتلوك بعد ال عملته
حاتم بضيق : مش جادر انساها
اسر بعصبيه : انا هطلع اغير اجيب الملفات من فوج وانت حصر نفسك علشان هتيجي معايا المصنع وهناك نشوف حل
القي اسر كلماته وصعد الي غرفته ظل يبحث عن ادنلفات ولكن لم يجدها ففتح الدولاب وظل يبحث بين النلابس فمن عادات علا ان تخبئ الاشياء المهمه بين الملابس حتي وجد ملف فأخذه وفتحه ولكنه انصدم عندما وجد فيه وووووووو