recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتقام خفي الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية انتقام خفي الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

 الفصل الرابع

حنين. راحت الصاله واتفاجئت بشخص مرعب جدا وكأنه وحش من افلام الرعب اللي بتشوفها صرخت ووقعت ف الارض
سيف. ف الشغل اتصل عليها يتطمن ويكلمها شويه بس مش بترد
عادل. اتصل عليها بردو يدردش معها شويه بس بردو مش بترد
فاطمه. اتصلت علي عادل وقالت انها بتكلم حنين مش بترد
عادل. وانا كمان يا ماما
فاطمه. انا قلقانه عليها
عادل. جايز نزلت تشتري حاجه يا ماما احنا مكلمنها امبارح وكانت كويسه وبخير وجوزها كمان اهدي وانا هكلمها تاني ولو ماردت هروحلها بس اخلص شغل بقلمي نور عصام
فاطمه. طيب يا ابني وقفلت
سيف. اتصل تاني بس ماردت قلق عليها قال جايز خرجت ولا راحت عند تيتا واتصل بجدتتها
فاطمه. اهلا يا ابني وبعدين قالت انها ما راحت عندنها وحكت اللي حصل معها ومع عادل
سيف. قلق جدا وقال طيب يا تيتا انا هروح دلوقتي اشوف مالها
فاطمه. طمني يا سيف بالله عليك
سيف. حاضر يا تيتا وقفل ومشي بسرعه واتفاجئ عند بابا الشقه ان خالها لسه هيرن الجرس
عا ل. سيف ازيك
سيف. اهلا يا عمي وفتح الباب لقو حنين ف الارض مغمي عليها جريو عليها بخوف وقلق بقلمي نور عصام
عادل. حنين حبيبتي فوقي مالك يا قلبي
سيف. حبيبتي مالك ياروحي وشالها نيمها عالكنبه وفوقها
حنين. فاقت وبصتلهم الاتنين وعيطت بصوت عالي
سيف. اخدها ف حضنه وبخوف ولهفه قالها ايه اللي حصل
عادل. انتي كويسه يا قلبي
حنين. بصوت مبحوح قالت كنت نايمه وصحيت علي صوت حد ف الصاله قولت اشوف مين طلعت لقيت راجل شكله مرعب قدامي والمكان كله دم محستش بنفسي
عادل. كلام ايه ايه دا يا حنين مفيش حد برا
حنين. الصاله كلها دم
سيف. حبيبتي مفيش حاجه الصاله نضيفه ومفيش حد برا
حنين. انا بتكلم بجد دا مكنش تهيوئات انا متأكده
سيف. طيب تعالي واخدها وطلع الصاله لقت كل حاجه زي ما هي
عادل. اهو شوفتي بعينك
حنين. مش ممكن مستحيل انا شوفت بعيني ومش هكدبها
سيف. حبيبتي تحبي نسافر لاي مكان نغير جو شويه
عادل. او تعالي عندنا البيت
حنين. انا تعبانه واللي قولته متأكده منه ومش عاوزه اروح لاي مكان
سيف. حط ايده علي ضهرها وطبطب عليها وقالها طيب خلاص ممكن تهدي شويه وبص ل خالها وقالها الراجل جاي من الشغل ممكن نغديه ولا ايه بقلمي نور عصام مش عاوزين خالو يقول علينا ناس بخيله
عادل. دايما عامر انا هقوم امشي علشان اطمن تيتا اتصلت عليكي
حنين. مسمعتش اي حاجه
عادل. خلاص انتي كويسه ومفيش حاجه وبعدين جمدي قلبك شويه دي اكيد تهيوئات لان مفيش حاجه
حنين. ماشي يا خالو
سيف. طيب يلا يا قمر تعالي نروح نجهز اكل
عادل. لا لا انا ماشي ومشي فعلا
سيف. حبيبتي مالك بس يا عمري
حنين. والله يا سيف انا متأكده
سيف. طيب ايه رأيك نشوف شقه تانيه
حنين. ياريت يا سيف انا بجد خايفه
سيف. خلاص يا عمري هشوف شقه تانيه
حنين. اتنهدت
سيف. بصلها وقالها موتيني حرام عليكي من الخوف والقلق عليكي وعلشان كدا لازم اعاقبك
حنين. هو انا ناقصه
سيف. شالها ودخل جوا الاوضه
عازل. وصل البيت وقال لولدته اللي حصل
فاطمه. يا بنتي طيب وهي عامله ايه دلوقتي
عادل. كويسه وجوزها جنبها
فاطمه. انا قلقانه عليها
عادل. قال متقلقيش يا ماما جايز لسه مش واخده عالمكان
فاطمه. ربنا يستر بقلمي نور عصام
سيف. عمري
حنين. امممم
سيف. انا بكرا عندي شغل برا مصر بسبب المشروع اللي قولتلك عليه من قبل هروح اسلم التصميم بتاعه والمفروض اشرف عليه بنفسي
حنين. قامت قعدت وقالت وبعدين
سيف. تعالي معايا ايه رأيك
حنين. انا خايفه يا سيف
سيف. وانا كمان مش هكون متطمن عليكي غير وانتي معايا ايه رأيك احجزلك معايا ونسافر واهو بالمره تغيري جوي واكون متطمن عليكي وغمز بعينه وقالها ونعمل شهر عسل
حنين. ابتسمت وبعدين قالت طيب ما اروح عند تيتا وخالو عقبال ما تخلص شغل وتيجي بقلمي نور عصام
سيف. بزعل قال واهون عليكي تسبيني فتره طويله لوحدي من غيرك
حنين. حبيبي مش عاوزه اتعبك ولا اشغلك بيا
سيف. تعبك راحه يا قلبي وبصراحه كدا انا مش عارف هخلص امته ودا معناه اني هتأخر برا وبصراحه اكتر مقدرش استغني عنك ياروحي اعمل ايه بقا مراتي وروحي وقلبي ومن غيرك ولا حاجه
حنين. بجد يا سيف بتحبي كل دا
سيف. لا انا مش بحبك
حنين. عملت زعلانه
سيف. انا بعشقك انا اموت من غيرك انتي النفس اللي بتنفسه
حنين. باسته من خده
سيف. بصلها وقال ينفع اللي عملتيه دا
حنين. عقدت حاجبها وقالت ايه
سيف. ابتسم وقال البوسه تبقي كدا والتهم شفتيها بشفتيه
وبعد شويه
سيف. حبيبتي قومي جهزي حاجتك
حنين. انت هتسافر امته
سيف. هنسافر مع بعض والطياره الساعه عشره يلا بلاش كسل
حنين. طيب بس انا مش جاهزه
سيف. جواز سفرك موجود وانا هجزلك دلوقتي بالفون
حنين. وتيتا وخالو
سيف. هنكلمهم ف الفون وقام وقالها يلا جهزي كل حاجه ممكن نحتاجها انا وانتي عقبال ما احجز واخد شاور
حنين. قامت وقفت وبعدين قالت حبيبي خليك معايا متسبنيش
سيف. نونه انا معاكي وبس كام خطوه بيني وبينك
حنين. صدقني خايفه
سيف. ضمها لحضنه وقالها خلاص متخافيش وراح جهز معها الشنط وحجز لها وبعدين قالها ايه رأيك ناخد شاور بقا مع بعض
حنين. بس يا قليل الأدب
سيف. ابتسم وقالها اشمعني دي بقا اللي مش خايفه فيها
حنين. سيف الله
سيف. شدها وف لحظه كانت تحت الميه
وتاتي يوم
حنين وسيف اتصلو علي خالها وجدتها وسلمو عليهم
سيف. يلا يا روحي هنتأخر
حنين. طلعت وقالت انا جاهزه
سيف. بصلها وقرب منها وقالها هو ينفع نتأخر بس عشر دقائق
حنين. بهزار قالت لا ينفع منروحش خالص
سيف. ههههه حبيبتي يا نونو لدرجه دي بتحبيني
حنين. بمرح قالت يا عم روح قال بحبك قال انا بس عاوزه انام
سيف. حضنها وقالها ربنا يخليكي ليا وباسها من جبينها
وبعد كام ساعه وصلو دبي
سيف. حمدلله علي سلامتك ياروحي
حنين. الله يسلمك حبيبي
سيف. عجبتك الشقه
حنين. حلوه وتحسها هاديه ومريحه
سيف. قالها تحبي تاكلي ولا نرتاح شويه من السفر
حنين. لا مش جعانه بقلمي نور عصام
سيف.طيب تعالي ياروحي نام شويه وبعدين ننزل وكمان افرجك عالبلد
في مصر
فاطمه. مش عرفه ليه قلبي وجعني علي حنين
عادل. اهدي يا ماما سيف بيحبها وبيخاف عليها
فاطمه. عرفه بس قلقانه عليها قوي
عادل. دا بس علشان اول مره تبعد عنك
فاطمه. يارب احفظها ورجعهالي بالسلامه
عادل. يارب
في دبي
حنين. قامت ودخلت الحمام وفجأه لقت دم عالمرايا وصوت حد معها خافت وبعدين حاولت تجمد قلبها وف نفسها قالت انا مش ف شقتنا دا مكان تاني اهدي يا حنبن ومتخليش الافكار السيئه تيجي ف دماغك رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام وفتحت الميه واذا بصوت حد يتكلم ويتمتم بكلام غير مفهوم وف ثانيه شافت نفس الشبح اللي بتشوفه صرخت وحاولت تخرج من الحمام بس مش قادره
سيف. سمعها وجري عليها
حنين. بتشاور علي المرايا
سيف. شالها وخرجها وبعدين قالها حنين فوقي وكلميني
حنين. قالت انت كنت فين
سيف. كنت ف المكتب براجع التصميم تاني
حنين. ومين اللي ف الحمام
سيف. بصلها وسكت
حنين. بنهيار قالت رد عليا
سيف. ارد اقولك ايه انا تعبت من كلامك اللي مش لقيله مبرر وتعبت من تهيوئاتك وغلبت اقولك مفيش حاجه انتي معايا انتي ف آمان وانا جنبك وسبنا مصر كلها والشقه اللي كنتي خايفه منها اعمل ايه تاني
حنين. بعصبيه قالت تصدقني
سيف. بنفاذ صبر قالها طيب انا مصدقك وقام دخل الحمام ملقاش حاجه وقالها ممكن تيجي تشوفي
حنين. مش عاوزه اشوف وقامت خرحت للصاله وقعدت
سيف. راح وراها وقالها حبيبتي لو تعبانه نروح لدكتور
حنين. صرخت ف وشه وقالت انا مش تعبانه انا متأكده من اللي بقوله
سيف. اخد نفس بصوت عالي وقالها طيب قومي البسي علشان نخرج
حنين. مش خارجه ف اي داهيه
سيف. طيب انا جعان اهون عليكي تسبيني جعان
حنين. سكتت
سيف. مسك ايدها وقالها تعالي نلبس وننزل نتعشي ونتمشي شويه
وبعد بعض الوقت
سيف. ايه رأيك ف الأكل يا قمر
حنين. حلو حبيبي
سيف. بالف هنا يا عمري
يزيد. بصوت عالي قال هلا والله بالبشمهندس سيف
سيف. قام وقف وابتسم وسلم عليه
يزيد. نورت يا غالي
سيف. دا نورك حبيبي وبعدين قاله حنين مراتي
يزيد. اهلين مدام مبارك زواجكم
حنين. ابتسمت وقالت الله يبارك فيك
سيف. نتقابل بكرا باذن الله ف الشركه
يزيد. ان شاء الله ومشي
حنين. مين دا
سيف. دا بيشتغل معايا بنفس الشركه
حنين. تمام
سيف. بعد ما خلصو أكل اخد حنين وفسحها
حنين. حلوه البلد
سيف. المهم حبيبتي تكون مبسوطه
حنين. مبسوطه طول ما انتي معايا ياروحي
سيف. ضمها وقالها قلبي انتي وانتهي اليوم
وحل الصباح علي الجميع
سيف. حبيبتي انا لازم امشي علشان اسلم التصميم
حنين. ببتسامه ربنا يوفقك يا قلبي
سيف. باسها من ايدها وقالها لو احتاجتي حاجه كلميني
حنين. اومئت بعيونها وهو مشي
بعد ساعه
حنين. قامت دخلت المطبخ وقالت تجهز غدا علشان سيف وبعد شويه سمعت خبط برا راحت تبص ما لقت حاجه رجعت تاني المطبخ وبعدها ازداد الخبط طلعت تشوف صوتت واغمي عليها وبعد فتره من الزمن فاقت وقامت وحاولت تستوعب اللي حصل عيطت وانهارت من العياط بقلمي نور عصام وبعدين قالت ياتري اللي انا فيه دا حقيقه ولا ايه بالظبط ومين بيعمل فيا كدا وليه انا عمري ما أزيت حد وبعدين حاولت تقوم وفعلا قامت وما لقت اي حاجه
وبعد بعض الوقت
سيف. رجع من الشغل
حنين. حبيبي حمدلله علي سلامتك
سيف. راح عليها وباسها بوسه طويله وقالها الله يسلمك ياعمري كله وبعدين قالها ازاي كان يومك
حنين. اخدت نفس وقالت يومي كالعاده
سيف. مش فاهم
حتين. بقلة حيله قالت روحت اعمل غدا سمعت صوت ولما خرجت لقيت اتنين رجاله وكانهم وحوش ف غابه وبيهاجمو بعض بطريقه وحشيه والدم مالي المكان كله وقربو عليا بعدها محستش بحاجه ومن شويه لقيت نفسي كنت نايمه عالارض وحاليا زي ما انت شايفني ودموعها نزلت بغزاره
سيف. مسك ايدها وقالها حبيبتي احنا لازم نروح لدكتور لان بجد انتي تعبانه وزي ما انا شايف البيت كويس اهو
حنين. للأسف انا كمان شايفه كدا دلوقتي
سيف. طيب يلا تعالي انا عازمك برا مع اني كنت جاي وتعبان عاوز انام بس علشان خاطر القمر هنخرج
حنين. مفيش داعي
سيف. صمم واخدها وخرجو
ومرت الايام وحنين علي نفس وضعها تشوف اشباح ووحوش ودم رجال متوحشين وف يوم كانت قاعده مع سيف قالت انا هروح اخد شاور وفعلا دخلت وبعد شويه خرجت سمعت
ياتري سمعت ايه
رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام
google-playkhamsatmostaqltradent