رواية احببت دكتوري الرزل الفصل الثاني 2
رواية#احببت دكتوري الرزل
البارت التاني
يوسف بتوتر:كمل انت العملية يا تامر دكتورة وبتخاف من الدم
شالو فيروز علي الترلي ويوسف خاف عليها جدا لدرجة انو ساب العملية وجري عليها
بعد شوية
فيروز بدوخة:ااااه رأسي
يوسف: حمدالله على السلامه يا ست الدكتورة
فيروز بتأفأف:يا ستار ي رب حد يصحي علي الخلق دي
يوسف:بت اتلمي وبعدين تعليلي هنا إزاي حضرتك دكتورة وبتخافب من الدم
فيروز بلا مبالاه:عادي يعني بتحصل مش بحب اشوف دم بخاف منه
يوسف:نعم حضرتك بتخافي من الدم ودخلة قسم جراحة يعني هتعيشي في الدم ليه مدخلتيش قسم اطفال والله لايقة عليكي
فيروز بغيظ:اولا متزعقش فيا لحسن والله هعيط ثانيا انت ملكش دعوة بيا ادخل ايه ولا اعمل ايه تمام
يوسف:ماشي تقدري حضرتك تروحي ترتاحي وبكرة تيجي بدري عشان نشوف يعني ايه بتخافي من الدم
فيروز: قال ارتاح قال أما أنا جية لسة اول يوم تدريب ومدخلني عملية قلب مفتوح ياخي أنا مني لله إني دخلة طب
فيروز قامت عشان تروح بتها وهي مشية في المستشفي
لقيت عيل عمال يعيط
فيروز بحنان:باس باس خلاث خلاث ي جميل مالك
الطفل (فادي): مش عايز اخد الحقنة بتوجعني أوي
يوسف من وراهم:بس انت لازم تاخدها ي فادي
فادي:
فيروز:يا بني ادم حد يقول لطفل كدة.
يوسف:امال اقله ايه ي فقيقة هانم
الاب:بس بقي ي فادي لازم تاخدها عشان تخف
يوسف:ايوا يلا بقي
فادي:
فيروز بانفعال:بس بقي ايه دا طفل وسعو انتو الاتنين
فيروز اخدة فادي وقعدته بعيد
فيروز: بس خلاص بقي ي فادي مفيش حقن ياسيدي مش هتاخدها
فادي:لا أنتي بتضحكي عليا
فيروز:لا والله خلاص بس انت عارف لما مش هتاخدها إيه إللي هيحصل
فادي:لا معرفش
فيروز: هتتعب اكتر واكتر لكن لما تاخد الحقنة يدوبك شكة هتوجعك سنية وبعديها هتخف علي طول
فادي:بس هتوجعني
فيروز:اممم طب ايه رايك تاخد شوكولاته وتاكلها وانت بتاخد الحقنة وتفكر بس في طعم الشكلاتة وتنسي الحقنة خاااالص
فادي:وانا موافق هو أنتي اسمك ايه
فيروز بحب:اسمي فيروز
فادي بطفولة:ماشي ي فيروزي ي هاخد بس الحقنة عشانك
فيروز ابتسمت وحضنته كل دا تحت نظرات يوسف وبباه
فادي:يلا ي دكتور اديني الحقنة
يوسف ابتسم علي تلك الطفلة ودا الحقنة لفادي
فادي وهو ماشي:باي ي فيروزي
فيروز بابتسامة:باي ي قلب فيروز
يوسف بضيق:فيروزي نينيني عيل غتت
فيروز:والله مفي غيرك دكتور رزل صح اتعلم اتعامل مع الاطفال دنتا عيالك هينتحرو بسببك
فيروز مشيت مدتهوش فرصة يرد
يوسف:والله هبلة دا منظر واحدة عندها 25سنة
في بيت فيروز
فيروز: ساااامو عليييكوووو
الام: وعليكم السلام ي حببتي اتهدي كدة ووطي صوتك خاطيب اختك جوة
فيروز:اهه والله الولا ايمون جوه
مصطفي: يا بنتي احترمي نفسك شوية دا إحنا ولاد ومش بنعرف نكلمه كدة
فيروز: مالك بس ادرش خليك في حالك أما اروح اسلم علي ايمون
(مصطفي اخو فيروز عنده 22سنة بيدرس في كلية صيدلة شاب طويل وابيض وشعره بني). (اما يوسف فهو عنده28 سنة شاب طول بعرض جسمه رياضي عنية شعرة اسود جدااا وعنية كذالك)
فيروز:ايمون واحشني والله يلا
ايمن:يخربيت لسانك احترميني شوية
فيروز:يعم اتنيل دنا اكبر منك
ايمن:لا وانتي الصدقة خليكي كدة هتعنسي وتقعدي جنب طنط
دينا (اخت فيروز وخطيبة ايمن بنت عندها 21سنة بتدرس في اخر سنة كلية تجارة انجلش): لا وانت الصادق هتقلك أنا لسة صغيرة ومش هتجوز دلوقت
فيروز:طشبعا ي حببتشي يلا حضرو الاكل علي ما اغير واجي
زينب: ماشي يختي منا الفلبنية بتاعتك
فيروز:دنتي قلبي ي زوزو
فيروز دخلت خدة دش وصلت فروضها ولبست اسدال
فيروز لنفسها:ايه دا بس دكتور يوسف كان معاية وأنا في الاوضة بمعني كدة انو ساب العملية وجه معاية يتي كميلة أحنا هنتجوز ناااو
الام:حول الله بتكلمي نفسك
فيروز:ايه بس ي ست الكل
الام:تعالي عشان ناكل
خرجت وقعدنا علي السفرة
فيروز:ولا سيب وركي يلا
مصطفي:لا دا وركي أنا اوعي والله مدوقيه
الام:خلاص بقي ي فيروز خدي وركي أنا
فيروز بزعيق:لا بقي دا وركي وهو إللي سرقه
زينب:طب خلاص خدي وركي انا
ايمن: أما هي تاخد وركك أنا اخد إيه ي قمر انت
مصطفي: إيه ي باشا مالك في ايه متحترم وجودي شوية
ايمن:يعم خليك في وركك بس
الام بزعيق:يوووه كل يوم نفس المول يعني اجبلكم فرخة فيها اربع وراك منين أنا ها
وبعد خناق كتير علي مين هياخد الورك
بليل
عند يوسف
يوسف:يوووه بقي أنا عمال افكر فيها كدة ليه وبعدين ليه اول ما اغمي عليها سبت العملية وجريت عليها أنا بقي الله يوسف نام من كتر التفكير في فيروز
في الصبح
فيروز صحيت اخدة دش وصلت ولبست بنطلون جينز عليه جاكت طويل كموني وطرحة كموني كانت قمر أوي
وراحت المستشفي ودخلت مكتبها قعدة شوية وبعدين خرجت تشوف المرضي
فيروز:بس كدة ي حج حاجة تاني
المريض:تشكري ي عسلية أنتي متخليكي قعدة معاية شوية
فيروز بقرف:ي حج راعي سنك ي حج دنتا لولش انك اكبر من ابويا كنت اديتك بوكس عدلك
شخص من وراها: والله وحضرتك هتعملي كدة إزاي بقي
فيروز:...