رواية احببت دكتوري الرزل الفصل الثالث 3
رواية#احببت دكتوري الرزل
البارت التالت
شخص:وحضرتك هتعملي كدة إزاي ي دكتورة
فيروز:والله أنا اكيد مش هعمل كدة لان دا راجل قد ابويا بس هو يحترم نفسه
شخص باستهزاء: لا يشيخة دنتي متربتيش طب أنتي فكري مجرد تفكير بس كدة وأنتي هتكوني ميتة بنات متربتش
فيروز بزعيق:لا بقي دنتا مشفتش ربع ساعة رباية اتريك طالع للحج
الشخص رفع ايده وكان هيضرب فيروز بالقلم لكن يوسف رفع ايده
يوسف بنرفزة:ابقي فكر اعمل الحركة دي مرة كمان وانت هتلاقي ايدك إللي رفعتها دي مقطوعة تمام
الشخص:وانت مين بقي يحلو تكونش الجو
هوب يوسف اداله بوكس وقعه
يوسف:عشان تقل ادبك تاني
الشخص بغضب شديد: ايه إللي عملته دا وديني لوريك فين مدير الزريبة دي عايز مدير المستشفي
يوسف باستهزاء:لا بجد خوفت دا إحنا ننادي الامن بقي ياخدونا لمدير المستشفي يا امن يا امن يلا خودونا
الشخص:انتو مسكني كدة ليه متمسكوه هو كمان
يوسف بسخرية:اه صحيح انت. مش مسكني ليه ها تعالو امسكوني
يوسف راح نحيت الشخص ومسكه من لياقة القميص
يوسف: عارف مسكينك ليه كدة ها عشان أنا ابقي مدير المستشفي ي روح امك واذا كانت زريبة زي منتا بتقول فهي بقيت زريبة فعلا بعد ما دخلتها انت وابوك وجه كلامه للامن ارمو الكلب دا برا
يوسف:وانت ي حج لم الدور وانت اصلا ميت تمام
الشخص:اوعي انت وهو أنا مش هسيب ابويا أنا هخده معاية
يوسف:في ستين داهيه
كل دا وفيروز لسة في صدمتها من كلام يوسف وزعيقه هي اول مرة تشوفه عصبي كدة وبيشتم كانت خيفة جدا خرجت جري وهي عمالة تعيط والكل بيتفرج
يوسف بزعيق:ايييه العرض خلص كل واحد علي شغله حالا
فيروز طلعت مكتبها وفضلت تعيط حست ان كل دا بسببها
عند يوسف قاعد عمال يفكر في فيروز وزعل أوي وهي بتجري وبتعيط قطع فكيره الباب
يوسف:ادخل
هشام:ايه ي معلم مالك
يوسف: هشام ونبي أنا علي اخري سبني في حالي
هشام:بس مكنش ليه لزوم كل اللي عملته دا
يوسف بانفعال:ملوش لزوم إزاي يعني عادي انو يمد ايدو علي دكتورة دي تبقي زريبة علي رايه بقي
هشام:ماشي ي عم خلاص يوسف هو انت بتحب
يوسف سمع الجملة وضربات قلبه قد ازدادة وحاول ان يغير الموضوع
يوسف:هشام بطل هبل أنا نازل اشوف المرضي
هشام:هههه ماشي ماشي اهرب
يوسف نزل بس لقي مكتب فيروز مفتوح وهي مش موجودة طلع برا يشم هوا لقي فيروز قعدة علي السلالم وفي اديها منديل بتمسح دموعها والايد التانية مسكة وحدة بيبس ضحك علي طفولتها
يوسف بهزار:ممكن كفاية عياط يبنتي لو حد شافك هيفتكرك تاهية والله وانتي كلك تسعين سنتي كدة
فيروز بزعل طفولي: نينيني ممكن ملكش دعوة بيا خالص
يوسف:خلاص خليكي قعدة أنا آسف والله علي كل حاجة بس كنت بدافع عنك
فيروز:بس بردو مش للدرجة أنا كنت هاخد حقي بنفسي
يوسف:بجد كنتي هتعملي ايه
فيروز:كنت هعيط
يوسف:هههه والله طفلة خلاص أنا اسف بجد حقك عليا
فيروز:خلاص عفونا عنك صحيح استني استني
يوسف: خيير
فيروز:انت إزاي متقوليش انك صاحب المستشفي
يوسف:ممكن تلفي وتبصي فوقيكي
فيروز بتبص:ياااه تصدق مشفتش اليفطة بس بردو كنت تقولي
يوسف: منا اكيد يعني مش همشي اقول لكل واحد أنا صاحب المستشفي
فيروز:امم ماشي طب يلا بقي نشوف شغلنا ولا هنقضيها اعتزرات
يوسف:حاضر ي هانم أنا آسف
دخلنا أنا ويوسف وكنا عمالين نضحك
يوسف:سسس تعالي هنا راحة فين
فيروز:طالعة مكتبي
يوسف:لا دا كان زمان أنتي دلوقت هتخشي معاية العمليات
فيروز بخوف: دكتور يوسف بجد بلاش والله بخاف من الدم
يوسف:دكتورة فيروز كدة مينفعش أنتي دكتورة ولازم تتعودي تعالي وانا معاكي وبعدين دي عملية بسيطة
فيروز: عملية ايه
يوسف: عملية زرع كبد بسيطة يعني
فيروز:يا اخي أنا مني لله بجد
دخلت انا ويوسف العمليات وحقيقي كنت ميته رعب وهو كان بيحاول يهديني بس أنا لا اه يجماعة أنا خوافة حد عنده اعتراض
يوسف:فيروز اهدي
فيروز: حاضر شايفني رحت اصحي الميت قصدي المريض
يوسف:ماشي لمي لسانك
يوسف:فيروز خليكي معاية
فيروز بخوف:ح ا ض ر اااه لا مش قدرة
وهوب فيروز فقدة الوعي
يوسف:كنت عارف معلش يا تامر كمل انت
بعد شوية
يوسف:لا منا مش اكيد كل شوية هسيب عملية واجي اشوفك
فيروز بدوخة:وانت جيت ليه اتفضل
يوسف:يا ستي بهزر
فيروز:ماشي خلاص اتفضل روح انت
يوسف:ماشي يستي قفوشة اوي أنتي
فيروز لنفسها:هو بيجي معاية ليه لا الولا دا غريب اوي
يوسف من بعيد:متكلميش نفسك كتير لحسن نوديكي مستشفي العباسية
فيروز:نينيني ظريف
بعد شوية فيروز فاقت ورجعت شغلها
الممرضة:ي دكتورة لازم تديه الحقنة دكتور تامر مشي ومش عرفة دكتور يوسف فين
فيروز بخوف:يا بنتي والله أنا بخاف من الحقن صدقيني
الممرضة:ي دكتورة الراجل ممكن يموت
فيروز:هوووف ماشي وامري لله
فيروز مشيت وهي خيفة
فيروز:احم جاهز ي حج
العجوز:جاهز يبنتي
فيروز: ماشي
العجوز:ااه اااه
فيروز:معلش والله أنا عرفة أنها بتوجع أنا اسفة
العجوز:لا يبنتي ابدا دنا اول مرة محسش بيها كدة بس أنا كلي موجوع
فيروز بحزن:ربنا يشفيك ي رب
يوسف دخل
يوسف بغيرة: ومين اذن لحضرتك انك تدي للحج الحقنة
فيروز:...