اخر الروايات

رواية ورد السيف الفصل الثالث 3

رواية ورد السيف الفصل الثالث 3

 البارت التالت

سيف بص بصدمة لقي ورد وقفة في نص المطبخ ومفيش حاجة في مكنها واللي واقع هنا وهنا
بس سيف سرح فجأة في شكل ورد ورد افتكرت سيف هيتاخر فا لبست بيجامة برمودا وكات بيضة عليها باندا وفردت شعرها البني وحطه عليه تربونه سيف فضل سرحان في جملها
سيف فاق علي منظر حور وهي طلعة علي الكرسي وعمالة تتشعلق
سيف:مدام أنتي قزعة بطتلعي فوق ليه
ورد:عااااا يخربيتك وهوب كيس الدقيق وقع علي ورد وسيف و ورد كانت هتقع لكن سيف لحقها
سرحو هما الاتنين في عنين بعض شوية
ورد بكسوف:احم احنا هنفضل كدة كتير
سيف فاق من سرحانة ونزلها
سيف بص لنفسه
سيف:ايييه دا منك لله كدة لبسي باظ
ورد:اعملك إيه أنت إللي متخلف وداخل علي طول مش تخبط
سيف:طيب أنتي بتتنيلي طبخي مسكة الدقيق ليه
ورد:عشان كنت بتنيل اجيب ازازة زيت من وراها
سيف: امم وأنتي عزمة وليمة ولا ايه
ورد:لا ي عسل دا العشا وهيبقي كدة كل يوم مش جزر وخص ارانب إحنا
سيف بغمزة:اممم بس جامدة البيجامة دي😉😉
ورد بصت علي نفسها
ورد بشهقه:هااااا وطلعت جريت علي الاوضة
سيف:ههههه والله مجنونة
ورد طلعت لبست اسدال ونزلت عشان تاكل
ورد راحت حطت الاكل علي السفرة
ورد:يلا عشان ناكل
سيف:لا رد
ورد بزعيق: أنا مش بقووول يلااا عشان نتنيل
سيف قام بغضب: وأنا قلتلك هاكل هاااا أنا مش اتزفت اتعشيت من شوية
ورد:ي عم اتنيل بتسمي اكل الأرانب دا اكل
سيف:🙄🙄
ورد:احم خلاص تعالي كل معاية
سيف:لا كلي أنتي مش هقدر أنا عامل جدول مظبوط عشان جسمي
ورد:ي عم اخلص بس تعالي فاكر نفسك ساركان بولات
سيف:قلت لا مش هاكل
ورد:خلاص متطفحش بس تعالي اقعد معاية مش بحب اكل لوحدي
سيف قام بضيق:اللهم طولك ي روح
ورد:مين روح دي مراتك القديمة
سيف:هه ظريفة🙄 تعرفي تاكلي وأنتي ساكتة يعني أنا سايب اجتماع في الشركة عشان اقعد مع جنابك وانتي بتاكلي
ورد:ي عم اهدي علي نفسك بص بص ورك الفرخة دا بيسلم عليييك
سيف بعد:هش هش ابعدي استحالة
ورد:افتتتح عشان مفتحوش أنا
سيف جاي يتكلم ورد أكلته
سيف وهو يأكل:عرفة لو مسكت وشك دا هعمل فيكي إيه
ورد لتغيظه:لو مش عجبك طلقني
بعد شوية
ورد:بااس كدة الحمدلله
سيف:اقدر اتنيل اقوم
ورد: آه اتفضل بس استني إحنا هنعمل ايها في الاكل إللي فاضل دا
سيف:اتصرفي مش أنتي إللي عاملة وليمة
ورد:وليمة إيه بس دا يدوبك ديك رومي واربع اجواز حمام وفرختين
سيف:ورد امشي من قدامي
ورد:ماشي يعني الاكل دا هودية فين بردو
سيف: استغفر الله العظيم ي رب أنا عملت إيه وحش فحياتي
ورد:سمعني كدة قولت إيه
سيف:بحمد ربنا انك في حياتي حطي الاكل في التلاجة عبال الصبح عشان مرات عمي وبتنتها جيين يباركلنا
ورد:امم ماشي
سيف:اللا صحيح فين سونيا مش شايفها في المطبخ
ورد بخوف:احم سونيا ي قلب أمها تعبانة كانت بتموت وفضلت تحلفني ما اقلك بس أنا مشتها عشان ترتاح
سيف:لا ي شيخة سونيا الفلبنية عملت كل دا وكمان حلفتك مش مطمنلك
ورد:ليه بس ي برنس
ورد خلصت ولمت كل حاجة وطلعت اوضتها قرات شوية قرآن
ولسة هتنام لقية سيف داخل الاوضة
ورد بخضة:عااا يخربيتك إيه انت بتدخل في اي حته كدة ولا اكمن أنها ڤلتك تخش اي حت من غير ما تخبط
سيف:ايييه بلاعة وانفجرت اخرسي دي اوضتي أنا اصلا
ورد:ي سلام مدام دي اوضتك مدتنيش أنا اوضة تانية ليه
سيف:وهو في اتنين متجوزين كل واحد بينام في اوضة افردي حد جه فجأة
ورد: ي سلام يعني إللي هيجي هيجي لغاية اوضت النوم
سيف:بتتت أنا شغال من الصبح مش نقصه صداع اتخمدي
ورد:تمام هنعمل فاصل يكش تتعدي الحدود يكش
سيف ضحك عليها ونام
تاني يوم
صحيت ورد الساعة سبعة لقيت.....😳
يتبع..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close