recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتقام خفي الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية انتقام خفي الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

 الفصل الثالث


حنين. فتحت عيونها وصرخت باعلي صوتها واغمي عليها
سيف. كان بياخد شاور جري عليها وحاول يفوقها
حنين. وبعد دقائق فاقت وصرخت ورمت نفسها ف حضنه تستخبي وهي وبترتعش وتعيط
سيف. حبيبتي مالك ف ايه
حنين. بصوت متقطع قالت انت كنت فين
سيف. كنت باخد شاور
حنين. بصتله لقته لافف فوطه ومش لابس هدومه
سيف. طبطب عليها وقالها قلبي فهميني ايه اللي حصل كنتي بتحلمي
حنين. لا صحيت وفتحت عيوني لقت واحد نايم جنبي ووشه كأنه وحش وبصلي نظرات مرعبه
سيف. ابتسم وقال وحش ايه بس مفيش غيرنا يا عبيطه دا أكيد حلم او كابوس بقلمي نور عصام
حنين. لا يا سيف انا متأكده
سيف. طيب هو فين
حنين. مش عرفه اختفي
سيف. ابتسم وباسها من خدها وقالها صباحيه مباركه يا قلبي
حتين. بصتله وعقلها بيفكر ياتري دا حلم ولا علم
سيف. حضنها وقالها عمرك شوفتي عرسان يوم صباحيتهم عندهم وحش وبخبث قالها دا انا هكتب صبحيتي ف التاريخ لانها مش صباحيه عاديه وضحك وقال الناس تصحي كدا علي صباح الخير ياروحي صباح الورد صباح الهنا مش صريخ ووحوش
حنين. وانبي انت فايق ورايق
سيف. ومفوقش ليه حبيبتي معايا وبين ايديا واليوم صباحيتنا
حنين. بصتله واتكسف
سيف. رفع وشها ليه وقالها الف مبروك ياروحي انا
حنين. الله يبارك فيك وقامت
سيف. رايحه فين
حنين. هاخد شاور
سيف. همس جنب ودنها وقال مش وقته
حنين. جريت عالحمام وبعد دقائق كانت قاعده ف البانيو ومغمضه عيونها وللحظه حست بحد بيتحرك ف الحمام انتبهت اكتر وقامت وقفت حست وكأنها شافت شبح قدامها خافت وارتعشت وحاولت تنادي علي سيف بس صوتها مش قادر يطلع من خوفها رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام حاولت تستجمع قوتها ونادت علي سيف
سيف. دخل وقالها عاوزه حاجه حبيبتي
حنين. صوتها مش طالع
سيف. قرب منها وقال طيب ادخل
حتين. حاولت تهز دماغها
سيف. دخل لقاها متجمده والخوف مسيطر عليها بلهفه قالها مالك ياروحي ف ايه وقرب منها
حنين. مش بتتكلم
سيف. شالها وخرجها برا البانيو وحاول يلبسها وبعدين شالها وراح عالسرير وبيحاول يكلمها بقلمي نور عصام
حنين. بعد شويه قالت شبح
سيف. استغرب وبعدين قالها ايه
حنين. شبح كان ف الحمام
سيف. حنين كدا كتير
حنين. بدموع قالت هو ايه اللي كتير
سيف. تصرفاتك دي شويه وحش وشويه شبح ايه هو احنا ساكنين مع العفاريت ولا ساكنين ف مكان مهجور ولا حتي منطفه بعيده عن الناس
حنين. عيطت وقالت اقسم بالله انا متأكده من كلامي
سيف. اخدها ف حضنه وقالها طيب ممكن تهدي وتقومي معايا ندخل تاني الحمام ونشوف
حنين. لا لا مش هدخل
سيف. حنين اسمعي الكلام
حنين. قامت ودخلت ما لقت حد وكل شئ طبيعي قالت سيف انا
سيف. قاطعها وقالها حبيبتي جايز اعصابك تعبانه وكمان جايز لان الشقه جديده عليكي ولا حاجه فاانتي خايفه لكن ياروحي دي شقتنا ومنوره بيكي وبوجودك فيها بقلمي نور عصام
حنين. حاولت تبتسم
سيف. ايوا كدا
حنين. بعدت عنه وراحت عند التسريحه
سيف. هتعملي ايه
حنين. هسرح شعري
سيف. بخبث وقف قدامها وقالها وتسرحيه ليه مادام هتغسليه تاني وف لحظه كانت بين احضانه وذهبا معا الي عالمهم الخاص
فاطمه. يلا بقا يا عادل هنتأخر
عادل. انا جاهز يا ماما
وبعد بعض الوقت
عادل. بيرن الجرس
سيف. دا مين الرخم
حنين. ضربته ف صدره وقالت دا اكيد خالو وتيتا
سيف. بهزار قال ودا وقت يجو فيه دا انا مأكد علي زمايلي إياك حد يجي ولا اشوف وشهم لمدة شهر
حنين. دول اهلي يا قلبي ولازم يجو يتطمنو عليا
سيف. قرب منها وبمرح قالها اهلك
حنين. اومال مقطوعه زيك
سيف. ههههههه بقا انا مقطوع وبعدين قالها يلا ياروحي البسي وانا هفتحلهم وباسها من شفايفها بسرعه وراح فتح
عادل. ببتسامه قال معلش بقا يا عريس ازعجناك بس انت عارف تيتا عاوزه تطمن علي حنين
سيف. سلم عليه وباسه ودخلهم
فاطمه. الف مبروح يا حبيبي
سيف. الله يبارك فيكي يا تيتا وباسها من ايدها
فاطمه. عروستنا فين
سيف. قالها جوا اتفضلي روحلها
فاطمه. دخلت عند حنين
حنين. اول ما شافتها رمت نفسها ف حضنها
فاطمه. مبروك يا قلب تيتا والله هتجننن عليكي من امبارح
حنين. وانا يا تيتا والله
فاطمه. طبطبت عليها وقالت انتي كويسه
حنين. اتكسف وماردت
فاطمه. يابنتي طمنيني
حنين. الحمد لله يا تيتا
فاطمه. طيب وسيف عامل ايه معاكي
حنين. الحمد لله يا تيتا عاملني كويس جدا وشكله فعلا بيحبني
سيف. كان رايح المطبخ وسمع كلامها فرح بيه
فاطمه. ربنا يسعدكم يا حبيبتي ويرزقكم بالذريه الصالحه
حنين. امين يارب
فاطمه. طيب تعالي يلا خالك برا وعاوز يشوفك
حنين. طلعت وراحت عندهم
عادل. بفرحه اهلا بالعروسه
حنين. جريت عليه وحضنته وقالت خالو حبيبي وحشتي
عادل. شدد من احتضانها وقالها وانتي كمان يا قلب خالك
سيف. بهزار قال كفايه بقا دا انا مخدتش حضن زيه
عادل وفاطمه. ههههههه ههههههه
حنين. اخرجت وبصتله
سيف. بمرح اكذب يعني ايوا نفسي ف واحد زيه الله
فاطمه. ربنا يسعدكم ياابني
سيف. ويخليكي لينا يا تيتا
وبعد شويه فاطمه وعادل قامو علشان يمشو
سيف. ايه يا جماعه لسه بدري
عادل. بدري من عمرك يا حبيبي وبعدين قاله خلي بالك من حنين مش هوصيك عليها بقلمي نور عصام
سيف. متقلقش يا عمي حنين ف عنيا
فاطمه. باستها وقالتلها خلي بالك من نفسك ومن جوزك وبلاش حركات الهزار بتاعتك دي
عادل. والله وحشتني برغم اني كنت ببقي عاوز اقوم اضربها
سيف. ضحك وقال ربنا يستر ومشي عادل وولدته
حنين. ايه رأيك اجهز الأكل
سبف. تعرفي تطبخي
حتين. دا انا هبهرك تعالي بس واخدته من ايده عالمطبخ
سيف. استر يا اللي بتستر
حنين. بقا كدا
سيف. يا حبيبتي انا خايف عليكي
حنين. من ايه ان شاء الله
سيف. بمرح قال احسن يجيلك تلبك معوي وانتي عروسه مش حلو
حنين. تصدق انا غلطانه اني قايمه وتعبه نفسي علشانك
سبف. طيب خلاص خلاص هاكل وأمري لله
حنين. راحت وفتحت الاكل اللي خالها وجدتها جايبينه وقالت انهارده هناكل أكل تيتا لكن بعد كدا هتاكل من ايدي
سيف. قال خليك معايا يارب
حنين. ههههههه
سيف. ضحكتك تجنن
وما اسرع الايام
سيف. حنونه
حنين. نعم يا قلبي
سيف. انا بكرا باذن الله هرجع الشغل الاجازه خلصت
حنين. بزعل قالت وهتسيبني لوحدي
سيف. اخدها ف حضنه وقالها مش هتأخر صدقيني هرجع بدري
حنين. طيب انا ممكن ارجع المحل تاني
سيف. حبيبتي انا مش عاوزك تشتغلي
حنين. بس دا المحل بتاعي انا مش بشتغل عند حد
سيف. لما اقصر معاكي ابقي اشتغلي
حنين. مش موضوع تقصير خالص الموضوع انه انا عندي وقت كتير فاضي وانت ف الشغل دا غير ان المحل قريب من البيت
سيف. بس انا مش عاوز اتعب مراتي وبصلها بحب وقالها شاوري بس وكل طلباتك موجابه بقلمي نور عصام
حنين. يا حبيبي ربنا يخليك ليا بس
سيف. طيب جربي ولو ما ارتاحتي ابقي انزلي
حنين. اتنهدت وقالت طيب
سبف. قالها ايه بقا
حنين. ايه
سيف. هنضيع اليله كدا ف كلام وخلاص
حنين. بستعباط قالت عاوز ايه يعني
سيف. عاوز كدا وانقض عليها
واشرقت الشمس بنور ربها
سيف. صباح الجمال يا روحي
حنين. صباح النور حبيبي لحظه هقوم اجهزلك فطار
سيف. لا حبيبتي خليكي انا هفطر برا مع زمايلي وباسها ومشي
حنين. نامت شويه وبعدين قامت علي صوت حد ف الصاله راحت تشوف ف ايه لقت .......
توقعاتكم حنين شافت ايه
رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام

google-playkhamsatmostaqltradent