-->

رواية حارة العاشقين الفصل الثلاثون 30 بقلم نهلة زغلول

رواية حارة العاشقين الفصل الثلاثون 30 بقلم نهلة زغلول

    رواية حارة العاشقين الفصل الثلاثون 30 بقلم نهلة زغلول

     حارة العاشقين

    ♥️ الفصل الثلاثون
    نادر ياانسة
    نظرت حور إليه تراه بصعوبة من دموعها
    نادر أنتي كويسة
    حور ببكاء حبقي كويسة
    نادر شكلك تعبان وكمان شكلك تنفعي اوي
    حور بعدم فهم انفع لايه
    نادر لداه أعطاها بعض الأوراق نظرت بعدم فهم يعني ايه
    نادر دور طالبين بنات لمسابقة وشكلك حلو اوي شكلك جمالك مميز بين الشرقي و الغربي
    حور شكراً مش عايزة
    نادر راي فكري حتضيعي الفرصة من ايديك وبعدين حتشتغلي مع ماجد الفقي حالياً بقي اشهر مخرج
    نظرت حور لتلك الغرفة بللت شفاهها بطرف لسانها مسابقة ايه دي
    نادر مسابقة مواهب شابة حيبقي هو في لجنة التحكيم
    حور يعني ايه بردو مش فاهمة
    نادر حتمثلي مشهد ادامه وحيقيم عملك
    حور ولو فشلت ومصدقش تمثيلي
    نادر ميتهياليش حتفشلي العيون ده لايمكن تكدب ابدا عندك سحر شرقي وغربي فظيع حتي لون بشرتك عينيك جسمك كأنك مظبوطة بالملي علي الدور
    حور دور إيه ده
    نادر ده نظرت حور لتلك الاوراق رأت صورة نورهان معهم
    حور بصدمة دي نورهان هي ممثلة
    نادر بتحاول واحدة وصولية بتحاول توقع أي مخرج يكتشفها أو أي منتج ينتجلها غير الافلام الإباحية اللي بتعملها
    حور ووووو ماجد بيعمل الافلام دي
    نادر لا طبعاً ماجد رافض النوعية دي من الأفلام رأيه أنها بتلوث الذوق العام بيشجع الفن الراقي كان في حوار ليه علي التليفزيون قال نوعية الافلام الهابطة عمرها قصير حتيجي عليها فترة حتتبخر محدش حيسمع عنها زي أصحابها اختاروا طريق فاشل للوصول بس الطريق ده حيبقي حفرة لأعمالهم
    أعجبت حور بأفكاره التي يباسل من أجلها ممكن تجيبلي الحوار ده أسمعه
    نادر حاضر بس بشرط رفع سبابته كتحذير نوع من أنواع المزح معها
    ابتسمت حور بابتسامة عريضة بادلها نادر الإبتسامة ضحكتك حلوة اوي لاحظ خجلها أغمضت عينيها من الخجل
    نادر أجمل حاجة شفتها النهاردة انتي مد يديه إليها أسمي نادر مندور المغربي مد حور يديها من الصدمة حور سلطان المدني
    نادر حور أسمك جميل جدا فعلا كأنك حورية من حوريات البحر ابتسمت حور علي كلماته انا حمشي
    نادر والاستمارة ياحور مش حتمليها وكمان في سفر النهاردة آخر ميعاد للاشتراك
    نظرت حور إلي غرفة ماجد كتحدي حملاها
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    في غرفة مكتب انور الفقي
    لاحظ انور شرود كريم يعلم أنه يعشق أبنته يحاول أن يداري لهفته عليها
    أنور بخبث مالك ياكريم محتار ليه مش مرتاح ليه
    كريم انا قاطعه أنور شوفي يابني ميهدش علاقة الراجل ومراته غير قلة الثقة الشك الغيرة حلوة بس بمقدار بمعيار الست تحبك تغير عليها بس تثق فيها اوعي تعمل زي ماعملت مع والدة كارين غيرت عليها شكيت فيها دمرت علاقتي بيها كانت النتيجة ايه سابتني كرهتني هربت اللي كسرني أخدت كارين مني من كتر حبي ليها ولبنتي نسيت ماجد خالص عيشت لنفسي أمه كانت ست طيبة اوي ذنبها الوحيد اني حبيت والدة كارين عارف ليه عشان تعباني عذبتني كان عندها كرامة عزة نفس والدة ماجد كانت ست جميلة جميلة أوي بس كانت بعيدة أوي مفيش ثقافة جمال بس مفيش تعليم مفيش لغة حوار بينا عملت المستحيل عشان ترضيني اتعلمت لغة واتنين وثلاثة بقت تعمل كل حاجة بحبها أعدت مع ناس بتجاملهم عشاني اتغيرت خالص عشاني ومقدرش كنت بفكر في كاميليا طول الوقت كنت بشوف قهرتها في عينيها كل يوم بتصبر نفسها علي يوم عمره ماحيجي ابدا مرة سمعتها بتحكي لجارتها نبوية قد ايه مقهورة قلبها واجعها بتموت من بعدي كانت بتموت بالبطئ بسبب هجري ليها حتي لما كنت بصالحها كانت عارفة أنه جبر الخواطر مش اكتر استنتي كتير كتير اوي قبل ماتموت سابتلي ماجد حاولت اقرب منه احتويه فشلت كان بيكرهني بيشوف قهرة أمه كل يوم ماجد حاول يقرب مني بس كرهه ليا كان اكتر كان كان محتاج حد يقف جنبه عوض الحب ده بالبارات والسهر والبنات لدرجة أنه كان بيجيبهم البيت لما رفضت قالي نصيحة مني متعملش مثالي عليا لانك موتها وعمري ومحسامحك ذنبها الوحيد انها حبيبتك نادية عملت كل حاجة عشان ترضيك وانت كنت بتموتها بالبطئ باهمالك وتجاهلك ليها تفكيرك في كاميليا وأنك كنت بتنساها بعلاقاتك
    تابع بحزن ودموع معرفتش قيمتها غير لما راحت من ايدي جاتلها جلطة قلبية نقلها ماجد المستشفى منعني أدخلها كنت حاسس اني غريب صممت أدخلها لقيت نظرة عشق في عينيها عمري ماحنساها اترجيتها تسامحني لقيتها دمعت قالتلي مسمحاك ياانور عايزاك تحضني قربت منها حضنتها كانت بتترعش في حضني اخر كلمة قالتها مسمحاك ياانور حسيت انها جسد من غير روح بوست ايديها ورأسها بس سابتني سابتني لعذابي وشوقي ليها بقيت أنا اللي بستناها وأدخل اوضتها أفتح دولابها طلعت هدومها شمتها حضنتها حسيت انها معايا لقيت صندوق صغير فتحته لقيت جوابات بتكتبها و بتصبر نفسها بيها عيني دمعت علي فراقها حسيت بفراقها بعديها بكام يوم لقيت كاميليا بتكلمني بتعزيني معرفش جبت القسوة دي منين قولتلها انت السبب في كل حاجة الحب اتحول لكره كاميليا كانت تعويضا لمستوي نزلتله من نادية عاشت في الحارة اتدمرت في القصر وماتت في المستشفى
    نصيحة اوعي تضيع حبك في اوهام في دماغك روح صالح مراتك الدنيا مش مستاهلة
    دمعت عيني كريم من كلماته حيحصل
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    بعد عدة ساعات دخل كريم الي مكتب كارين طرق الباب
    كارين ادخل
    دخل كريم الي مكتب كارين نظر لها بصدمة
    كريم بصدمة اتحجبتي
    كارين اتحجبت وبطلت مخدرات وسهر وشرب بقيت اعرف ديني كويس اتغيرت شوفت شغلي بقيت احسن خفيت منك تخيل انت حتفضل شكاك ياكريم الشك حيموتك بالبطئ انت شكيت إني بخونك ولسة مبطلتش شرب انت مدعمتنيش انت كنت بتهدني بتدمرني لما انت راجل شرقي اتجوزت واحدة جاية من امريكا ليه متجوزتش واحدة شبهك ليه تكون واثق فيها انت فكرت انك تعمل نفسك مدرس عليا
    بس قبل متغيرني كان لازم أنت تتغير أنت مريض بالشك لازم تتعالج
    كريم أنت
    كارين أنا ورايا شغل رفعت سماعة الهاتف تعالي يااستاذ جاسر عايزاك أغلقت الهاتف نظرت له بقسوة في حاجة تانية يااستاذ كريم اي ملاحظة تانية
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    رجعت حور الي المنزل ملامح الفرحة على وجهها لاحظت ورد ابتسامتها
    ورد ياه اخيرا شوفتك بتضحكي
    حور مبسوطة اوي صخر فين
    ورد بت عمك صخر اتلمي
    حور بابتسامة عم صخر فين ياورد
    ورد أهو نايم ياختي ياكل وينام مش عارفه مين فينا الحامل
    قهقهت حور عاليا تولدي بالسلامة ياورد
    ورد كنتي حتموتي من القهرة ايه اللي حصل
    حور قابلته و حنساه وحشتغل معاه
    برقت ورد عينيها مش فاهمة فهميني انتي حتعملي كده ليه عشق ولا انتقام ياحور
    حور الاتنين ياورد
    ححضر شنطتي عشان في سفر
    ورد سفر ايه ياحور أنتي تعرفي تسافري لوحدك وحتعيشي فين
    حور طالبين مواهب في مسابقة تمثيل
    ورد يالهوي انتي حتشتغلي في المسخرة دي
    حور ححاول ممكن أفلح في حاجة ياورد
    ورد قلبك حيبقي مرتاح
    حور ححاول ياورد ححاول
    صخر من داخل الغرفة سبيها تروح ياورد
    ورد أعد رامي ودانه معانا
    صخر انتوا اللي صوتكم عالي صحاني
    قهقهت ورد عاليا عليهم ثم هزت راسها اتجهت الي الداخل
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    سيف بجهل ابنك عامل ايه يانورا
    برق شريف عينيه من كلماته دمعت عينيه من الصدمة
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    يوسف أنتي كويسة ياانسة
    اسيل بدموع كويسة
    يوسف روحي اغسلي وشك
    هزت اسيل راسها نهضت من مقعدها تحت عيون مراد خرجت اسيل من المحاضرة اتجهت الي المرحاض انهارت في البكاء
    بعد لحظات خرجت رأت مراد ينتظرها في الخارج
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    بعد عدة ساعات
    ورد ناوية للراجل علي ايه يابنت سلطان المدني
    حور زي ماتفقنا ياورد
    ورد اوعي تضعفي ياحور
    حور ححاول ابقي قوية
    ورد حتشوفي كل يوم حيدربك
    حور حتجاهله زي ماتفقنا
    ورد حضرتي شنطتك
    حور حضرتها حتوحشيني وكمان صخر
    ورد بتحذير وابتسامة
    حور بابتسامة عم صخر حيوحشني اوي
    خرجت حور أغلقت ورد الباب خلفها استدارت راته خلفها
    صخر برفعت حاجب جعان قضم تلك الخيارة في يديه
    ورد انت مبتشبعش ابدا
    صخر بتبصيلي في اللقمة ياورد طيب ايه رايك بقي تعالي
    اقتربت ورد بابتسامة عريضة علي وجهها
    ورد هامسة قول عايز ايه
    صخر حتعملي محشي
    ورد محشي ياصخر
    صخر محشي ياورد
    ورد بخيبة أمل هات الخيارة دي انزل عند امك تاكلك أو انزل ااعد علي القهوة لحد ما خلص الاكل
    صخر حتطبخي ايه
    ورد جبنة وزيتون
    صخر آمال اللحمة دي حناكلها امتي
    ورد دي للسبوع لما أولد
    صخر أنتي بطنك خلاص كبرت أوي شوية كمان حتطلع برة الشقة
    ورد دلؤتي مبقتش أعجب كنت حتتجنن عليا زمان
    قضم صخر تلك الخيارة أقترب منها عدة خطوات ابتعدت للوراء حاصرها بيديه عضت علي شفتيها من قربه أخذ الريموت الماتش حيشتغل كمان شوية
    ورد بحقد ماتش خلي الماتش ينفعك ياخويا
    القي صخر الريموت من يديه باهمال نظر لها بتحدي
    ورد بابتسامة عريضة علي شفاهها من قربه
    صخر حتعزمي مين في السبوع
    ورد بحقد مش حولد خالص
    حاول كتم ضحكاته في النهاية انفجر في الضحك
    ورد بنظرة عشق لضحكته
    صخر اختك حتقعد قد ايه في السفر
    ورد بابتسامة عريضة اسبوعين ليه
    صخر كويس يكون كاس العالم خلص ...
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    نادر جاهزة ياحور
    حور جاهزة بس خايفة كويس انك حتوصلني
    نادر انا مسافر معاكي في المسابقة ياحور انا المساعد الخاص لماجد
    حور هو الطيارة
    نادر ايه خايفة امال لو مسافرة برة
    حور برة فين يعني
    نادر امريكا اليابان دول الخليج العالم كله اوعدك حتلفي العالم كله ده أنتي مسافرة شرم الشيخ
    حور هو ماجد اتاخر ليه
    نادر حيطلع من بيته علي المطار كويس انك جيتي علي هنا شكلك عمرك ماسافرتي خالص انا جنبك متخافيش
    حور شكراً يانادر
    نادر أنتي متجوزة ياحور
    وضعت حور شعرها خلف أذنها من التوتر أيوة متجوزة
    نادر بخيبة أمل جوزك وافق علي سفرك
    برقت حور عينيها من الصدمة
    نادر مينفعش تسافري غير بموافقة منه
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    صخر اختك مش حتنفع تسافر ياورد
    ورد بجهل ليه
    صخر لازم جوزها يوافق علي سفرها
    ورد كنت عارف
    صخر خليهم يصفوا حساباتهم مع بعض غير كده في باسبور ببجهز للسفر بياخد وقت حتسافر بايه
    ورد يالهوي
    صخر خليهم يتعاتبوا ويصفوا حساباتهم مع بعض
    ورد انا خايفة عليها
    صخر ماجد بيحبها ومش حياذيها

    الواحد والثلاثون من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .