اخر الروايات

رواية ثائر وليلي ( تزوجته غصب فاحببته ) الفصل الثاني 2 بقلم علياء محمد

رواية ثائر وليلي ( تزوجته غصب فاحببته ) الفصل الثاني 2 بقلم علياء محمد 


وقفنا البارت اللي فات لما ثائر ضرب ليلي بالقلم وليلي هتنتقم منه 

ليلي بشر في نفسها:  هيههيهي انت لسه متعرفنيش يا استاذ ثائر شوف بقا ايه اللي هيحصلك 

**

ثائر يكلم في الهاتف في الاوضه

ثائر: ياروحي متقلقيش عليا انا طلبت اوردر وهيوصل كمان شويه وبعدين اصلا انا لما بكلمك بنسي اني جعان يا حب 

سلمي بمياعه ودلع: يعني يا روحي مش جعان 

ثائر: لا يا قلبي مش جعان 

تدخل ليلي وتقول: طالما مش جعان مصحاني ليه يا استاذ انت؟!

ثائر: طب سلام يا حبيبتي دلوقتي ويغلق الهاتف 

ليلي: حبك بورص 

ثائر بعصبية: انتي مين اللي سمحلك تدخلي الاوضه بتاعتي كده بدون استأذان؟ 

ليلي:  والله انا مراتك يعني بيتك هو بيتي يعني دي يعتبر اوضتي وعنداً فيك بقاا انا هقعد هنا في الاوضه دي وهنام هنا كمان ولو مش عجبك تاخد هدومك وتطلع

يقاطعها ثائر:  ايه براحه شويه خليني اعرف ارد وبعدين تقعدي في اوضه مين يا روح طنط الاوضه دي بتاعتي وانتي مش مراتي انا متجوزك غصب اصلا 

ليلي:  علي اساس اني بحبك يا ولا ومقطعه نفسي عليك وهموت واحضنك ننينيني عيل بارد ما انا متجوزاك غصب بردك 

ثائر  :  طب يلا برا 

ليلي:  لا مش هطلع ومش عجبك اطلع انت

ثائر:  طيييب انا هنام في الاوضه هنا يلاا ومش هطلع عنداً فيكي بقا 

ليلي:  براحتك عادي صحيح نسيت الاوردر اللي طلبته وصل ومكنتش اعرف انه بتاعك وانا جعانه فاكلته وسبتلك سندوتش صغير كده شاروما سوري وبعدين اصلا انت قولت مش جعان يبقي مش لازم تاكله بقا سيبه ليا لما اصحي ابقي اكله 

ثائر بعصبيه:  نعم!!!!  

ليلي:  ايوا زي ما سمعت كده ويلا هوينا بقا عاوزة انام 

ثائر طلع من الاوضه وهو متعصب ومتغاظ ويقول في نفسه:  طيييب ميكونش اسمي ثائر ان مخدتش حقي منك يا ليلي هانم هههه وطلب اوردر تاني واكل.. 

**

ليلي تجلس علي الاريكه وتتحدث علي الفون مع صحبتها وثائر يجلس يتفرج عالتلفزيون 

ثائر بزهق:  بقولك ايه يا بت انتي 

ليلي:  مش هرد عليك غير لما تتكلم بأحترام 

ثائر ضحك:  ايه الغباء دا ما انتي خلاص رديتي 

ليلي بأحراج:  كنت بتقول عاوز ايه!  

ثائر وهو يحاول يكتم الضحك:  قومي اعمليلي فشار 

ليلي:  قوم اعمل لنفسك 

ثائر:  نعم يا اختي!!!  انا جايبك

قاطعته ليلي وهي تقلد ثائر في طريقه كلامه:  جايبك عشان تخدميني مش. عشان تقعديلي كده.....  هتضيف حاجه تاني؟ انا حفظت الاسطونه علي فكره  !!!!!! 

ثائر:  علي فكره انا مش بتكلم كده اصلا 

ليلي: نينيني مش هنختلف عادي يعني 

ثائر: طب قومي اعملي قهوة 

ليلي: ياربييي يعني لافشار لا قهوة يوووه بقاا 

ثائر: اعملي فشار ويلا قومي 

ليلي وهي تنفخ مثل الاطفال: هووف حاضرر هقوم اهوو 

وتدخل ليلي المطبخ بعد قليل 

ععععععععع الحقووووني 

يجري ثائر علي المطبخ ويري منظر جعله يقع علي الارض من كميه الضحك...

ثائر وهو علي الارض ويضحك بشدة: مش قااادر منظرك مسخره،اوووي 

ليلي: ايه؟ 

ثائر: العب باليه

ليلي: قلبظ بجنيه 

ثائر: شيبسي وكراتيه 

ليلي: طلعت تافه يا...استاذ ثائر يا صاحب اكبر شركات في مصر هيههيهيهيهي 

ثائر: ايه؟؟ 

ليلي: العب باليه هيههيهي 

ثائر: نينيننيي قومي اعدلي المطبخ بدل اللي انتي عملتيه دا واغسلي وشك وتعالي متعمليش حاجه اصل تولعي في الشقه وانتي هبله كده 

ليلي: نينيننيني حاضررر 

يخرج ثائر من المطبخ وهو يكلم نفسه: ايه مالك يا ابني بقيت اهبل كده ليييه بقيت اهبل كده لاا ومع اللي بكرهااا اصلا يوووه يحرقك يا لساني ياللي خلتني اقول الكلام التافهه داا....ايه دا لحظه لو لساني اتحرق هتكلم ازاي!!! يووووه بقااا البت شكلها جننتني خالص!!!ويسمع صوت ليلي وهي تصرخ وتبكي: ااااااااااه عععععع..



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close