recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتقام خفي الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية انتقام خفي الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام


 الفصل الثاني

سيف. مش بمزاجك توافقي او ترفضي لاني اليوم هروح اتكلم مع خالك وجدتتك فاهمه يا قمر
حنين. وكمام عارف خالو وتيتا
سيف. اومال هتجوزك من غير معرف اهلك
حنين. ممكن تلعب بعيد يا شاطر
سيف. بخبث قالها من جهة هلعب فانا هلعب
حنين. فهمته وقالت احترم نفسك واتفضل امشي
سيف. بلاش تغلطي ف جوزك علشان مزعلكيش
حنين. بتتكلم وكأني موافقه
سيف. طبعا يا قلبي موافقه
حنين. بقولك ايه انا مش فضيالك عندي شغل
سيف. لما اكون بكلمك تهدي كدا وتفضيلي فاهمه
حنين. بتتكلم كدا وكأننا نعرف بعض من زمان
سيف. ايوا بعرفك من زمان
حنين. عوجت بوئها وقالت انا بقا معرفكش ومش عاوزه اعرفك
سيف. قام وقف وقالها الساعه سابعه هكون عندك ف البيت ياريت تقفلي بدري فاهمه
حنين. ابتسمت وقالت نفسي اعرف مصدر ققتك دي ايه
سيف. قلبي
حنين. ضربه ف قلبك غور من وشي
سيف. لف وقف قدامها وقالها قسما بالله لو ما اتعدلتي معايا ف الكلام لأخليكي تندمي وبحده قالها فاهمه
حنين. زئته بعيد عنها وقالت اوعي تكون فاكر اني هخاف منك ولا من الشويتين اللي عملتهم دول لاا فوق كدا وشوف انت بتتكلم ازاي ومع مين وبأرف بصتله وقالت ماشي يا أمور وقعدت مكانها
سيف. ماشي يا قلب الأمور ومشي بقلمي نور عصام
حنين. قعدت أرفانه من اللي حصل وبعدين فكرت بكلامه وقالت تك الأرف هو انا ناقصه بلاوي
وبعد ساعات
عادل حنونه
حنين. اهلا خالو
عادل. خلصتي
حنين. ايوا واحد بس اللي بيختار موبايل وهقفل بعد يخلص
عادل. تمام انا ف الطريق وقفل
وبعد شويه وصل خالها
حنين. خالو عاوزه اقولك حاجه
عادل. قولي يا قلبي
حنين. قصت عليه ما حدث من سيف
عادل. ابتسم وقال مجنون دا ولا ايه
حنين. انت بتضحك يا خالو دا عصبني وخلاني علي اخري
عادل. ليه بس
حنين. من تصرفاته الغريبه بقلمي نور عصام
عادل. قالها مش جايز فعلا كلامه جد واعجب بيكي وعاوز يتحوزك
حنين. كدا علطول
عادل. اومال ازاي وبعدين قالها انا مبسوط من تصرفه دا
حنين. مبسوط
عادل. طبعا علشان دخل البيت من بابه اعجب بيكي وجه كلمك وقالك عاوز بجي يكلمنا يبقي محترم ومش بتاع لعب ولا تسليه
حنين. دا مستفز لأقصي درجه
عادل. طيب المستفز دا حلو ولا
حنين. اتصنعت عدم الفهم وقالت ازاي يعني
عادل. شكله يعني واد موز كدا زيي ولا نص نص
حنين. ههههههه
عادل. ضحك وقالها ها
حنين. هو من جهة حلو فهو فعلا حلو وشيك وتحسه كدا من عيله كبيره حتي معاه عربيه شكلها غالي بس رخم ورزل ودمه يلطش
عادل. طيب وحبيبة قلبي
حنين. مالي
عادل. موافقه
حنين. هو انا اعرفه دا غير بقا بردوه اللي يعصب
عادل. طيب نتكلم بجد شويه
حنين. اتفضل رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام
عادل. لو جه فعلا واتقدملك وهو كويس توافقي
حنين. مش عرفه
عادل. حبيبتي فكري كويس وانا بردو لازم اسئل عليه ولو اتطمنت وانتي كمان موافقه يبقي ليه لأ
حنين. خالو انا بصراحه مش عاوزه اتجوز نهائي ما انت عارف رأيي من زمان وعارف اللي فيها مش ناقصه
عادل. مسك ايدها وقالها حبيبتي كل شئ نصيب وانتي عرفه واذا كان الواد وبعدين قالها هو اسمه ايه
حنبن. ببتسامه قالت سيف
عادل. طيب والله اسمه حلو
حنين. بهزار كلو حلو بس بارد ورخم
عادل. ههههههههه هنشوف احنا الموضوع دا بعدين وقالها لو هو فعلا جادي نفكر كلنا
حنين. مش عرفه بقا
عادل. طيب يلا قومي نروح علشان تيتا وفعلا قامو
فاطمه. حمدلله علي سلامتكم
حنين وعادل. الله يسلمك
وبعد ما اكلو مع بعض عادل قال لأمه علي اللي حصل
فاطمه. فرحت وقالت بجد يا نونو
حنين. ابتسمت وقالت ايوا يا تيتا
فاطمه. بصراحه هتجنن واشوف الواد الجريئ دا
حنين. دا رخم اعوذ بالله منه
عادل. اهدي بس كدا علشان وقبل يكمل جرس الباب رن
حنين. قامت وراحت فتحت وشهقت وبعدين قالت انت مجنون
سيف. ابتسم وقرب منها وقال قولتلك احترمي جوزك علشان مزعلكيش فاهمه ولا
عادل. مين يا حنونه
سيف. فوقي كدا يا نونتي وردي علي خالك
حنين. بغيظ فيه قالت دا الرخم البارد ابو دم يلطش يا خالو
عادل. قام وقف وقال يخربيت لسانك وراح عالباب وقال اهلا وسهلا اتفضل بقلمي نور عصام
سيف. متشكر حضرتك ودخل
عادل. بهمس ل حنين قال فيه حد يقول كدا يا متخلفه انتي
حنين. هو انا غلط يعني
عادل. روحي اعملي حاجه نشربها
حنين. بأرف قالت طيب ودخلت
عادل. اهلا بيك بشمهندس سيف صح
سيف. ابتسم وقال ايوا وبعدين قال واضح ان الآنسه حنين قالت لحضرتك عني وبص ل فاطمه
فاطمه. ازيك يا ابني
سيف. الحمد لله يا تيتا انتي اخبار صحتك ايه
فاطمه. بخير الحمد لله
عادل. نورتني يا بشمهندس
سيف. نورك استاذ عادل
حنين. دخلت وحطت العصير والتفتت تمشي
عادل. تعالي حبيبتي اقعدي
سيف. بصلها بتحدي
حنين. بصتله بأرف وغيظ
عادل. لاحظ وبعدين قال ها يا بشمهندس مش هتعرفنا عنك
سيف. انا سيف محمد مهندس معماري بشتغل ف شركه كبيره واسمها .... وعايش لوحدي
عادل. والدك وولدتك فين
سيف. موجودين بس عايشين برا
عادل. طيب يعني لو حصل نصيب ف زيارتك دي ايه ظروفهم
سيف. اتنهد وبعدين قال مش فاهم
عادل. يعني المفروض يحضرو فرحك ويكونو موجودين ف كل حاجه
سيف. معلش يا عمي هما مش هيقدرو يحضرو
عا ل. ليه
سيف. هما مستقرين بقالهم فتره طويله ومش مهتمين اصلا بيا هنا وكل اللي بيني ويينهم المصاريف رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام وتقريبا بكدا هما فاكرين انهم بيعملو معايا كل حاجه او بمعني اصح بيعملو معايا اللي محديش يقدر يعمله لولاده
فاطمه. يا عيني يابني يعني انت عايش لوحدك من زمان
سيف. كنت عايش معهم برا بس لما كبرت جيت هنا دخلت الجامعه والجيش علشان اقدر اكمل صح ودا القانون
عادل. طيب هما عرفين انك هتتجوز
سيف. ايوا وطلبت منهم ينزلو بس قالو مش هيقدرو
عادل. طيب لو هينزلو بعد فتره ا
سيف قاطعه وقال لا يا عمي ولا بعد فتره ولا سنين مش سنه حتي
عادل. ممكن يتكلمو معايا حتي
سيف. وهتفرق ف ايه اذا كنت انا موجود بنفسي واللي هتعامل معك ف كل حاجه بقلمي نور عصام وبعدين قاله هو يعني صوتهم اللي هيريح حضرتك انا اسف ف كلامي بس انا صريح شويه
عادل. لا بس دا جواز
سيف. وانا اللي هتجوز مش هما وبعدين انا بصراحه زعلت منهم لما قالو مش هيقدرو وعلشان كدا مش هقولهم علي اي حاجه تاني دي حياتي وانا حر فيها واعتقد اني كبير وقد المسؤليه وتقدر حضرتك تسأل عني ف الشركه والمنطقه اللي اسكن فيها وقاله مكان الشركه والبيت وعرفه حاجات كتير عنه
عادل. بصله ولسه هيتكلم
سيف. وافق يا عمي ارجوك انا عاوز اتجوز واستقر وبص ل حنين
حنين. وشها احمر
فاطمه. عندك اخوات
سيف. ايوا عندي اتنين بس عايشن برا مع ماما وبابا لان سنهم لسه صغير ولكن دايما علي اتصال ببعض بقلمي نور عصام
عادل. طيب ممكن تديني شويه وقت وارد عليك
سيف. خد وقتك يا عمي بس انا بجد مش عاوزك تتطول لاني عاوز استقر زي ما قولتلك
فاطمه. طيب انت عرفت حنين منين
سيف. ابتسم وقال انا بسكن ف نفس المنطقه اللي فيها المحل بتاعها وكتير بشوفها وعارف انها محترمه وبصراحه عجبتني وحابب اكمل معها باقي حياتي كلها
فاطمه. بس ماعرفتش عنها كل حاجه
سيف. كل اللي اعرفه انها كويسه ومحترمه وعايشه مع خالها وجدتتها ودا كفايه عندي مش محتاج حاجه تاني
فاطمه. حنين امها وابوها منفصلين عن بعض وكل واحد فيهم اتجوز وشاف حياته وهي عايشه معنا من وهي عندها ست سنين
سيف. بصلها
حنين. الدموع لمعت بعيونها
فاطمه. حنين هي اللي قررت تعيش معانا وكمان
سبف. قاطعها وقال مليش ادخل ف الخصوصيات دي انا علاقتي بيكم انتو ولو حابين اني اتكلم مع والدها او ولدتها انا معنديش مانع
حنين. بتسرع قالت لأ
سيف. استغرب ردها
عادل. بص ل سيف وقال انت عارف الظروف اللي زي دي وبعدين هي بنت وفضلت تعيش معنا بعيد عن مرات ابوها وجوز امها ودا حقها
سيف ربنا يعوضها خير
فاطمه. ابتسمت وقالت ان شاء الله وبعدبن قالت والله يا ابني هي اتقدملها عرسان كتير بس رفضت
سيف. بصلها وقال طيب ايه بقا
حنين. احرجت وماردت
عادل. ضحك وقال بس يومين واكلمك
سيف. ان شاء الله وقال دا رقم فوني وقام وقف
عادل. لسه بدري
سيف. معلش بقا ان شاء الله هاجي قريب
عادل. ان شاء الله وراح وصله للباب
فاطمه. قالت شكله ابن حلال ومؤدب
عادل. فعلا بس انا بردو هسأل عليه بكرا ف الشركه اللي قال عليها وكمان ف المنطقه اللي يسكن فيها
فاطمه. عين العقل يابني
عادل. ايه رايك يا حنونه
حنبن. يعني عوزني اتجوز واخلف وارمي ولادي
فاطمه وعادل. مع بعض ليه كدا يا حبيبتي
فاطمه. طبطبت عليها وقالت دا نصيب ومش كل الناس زي بعضها
عادل. حبيبتي سيف شكله كويس وانتي لازم تغيري فكرتك دي هو كل واحد امه وابوه انفصلو اتعقد كدا مكنش حد اتجوز لان نسبه كبيره كدا لكن حياتهم مستمره وحالو يعوضو اللي عاشوه وكمان حاولو ما يقررو اللي ابائهم غلطو فيه لانهم مرو بيه وعاشو عذابه وياريت الكل ياخد باله من النقطه دي لان اللي بيدفع تمنها الاطفال وحدهم
حنين. مش عرفه بقا بس قلبي مقبوض
فاطمه. ليه يا حبيبتي صلي عالنبي كدا وباذن الله خير
حنين وخالها. عليه افضل الصلاه والسلام
عادل. بس اتطمن نتكلم تاني
وتاني يوم
عادل. راح وسئل فعلا علي سيف وعرف انه مهندس شاطر وكوفئ ف الشركه وسئل عليه ف المكان اللي يسكن فيه والكل شهد بأخلاقه روح البيت وقال لولدته وحنين
فاطمه. الحمد لله
حنين. هو انتو عاوزين تخلصو مني ولا ايه
عادل. بهزار قالها ايوا يا بت عاورين نخلص منك انا عاوز اتجوز وانتي اللي معطلاني اتجوزي بقا خليني اشوف حالي
حنين. طيب انا بعد كلامك دا هتصل علي طنط فاتن وابلغها قرارك وشوف بقا ايه اللي هيحصل
عا ل. دي هتقيم عليا الحد
فاطمه وحنين. ههههه هههههه
عادل مراته ف السعوديه بدعوه من بنتها وهو رفض يروح معها علشان ولدته وحنين بنت اخته وقالها مره تانيه بقلمي نور عصام
فاطمه. ها يا نونو قولتي ايه بعد كلام خالك
حنين. سكتت وماردت
عادل. انا موافق
فاطمه. وانا كمان
حنين. ف نفسها قالت كفايه عليهم يحملو همي لحد كدا
فاطمه. حبيبتي لو مش موافقه ولا مقتنعه احنا مش بنجبرك
عادل. انا مع تيتا ف كلامها انتي رفضي كتير قبل كدا ومحدش هيغصبك علي حاجه انتي مش عوزاها وخصوصا الجواز
حنبن. اخدت نفس بصوت عالي وقالت طيب لو وافقت انا مش عاوزه ولا بابا ولا ماما يعرفو حاجه عن جوازي
فاطمه. ازاي بس يا بنتي
حنين. زي ما طول عمرهم بعيد عني ومش بيسئلو فيا ولا حتي عرفين انا بقا عندي كام سنه ولا شكلي ايه ولا حتي بيصرفو عليا انا كمان مش عوزاهم دلوقتي خليهم ف حياتهم اللي رموني علشانها وطبعا دموعها نازله غصب عنها بقلمي نور عصام
فاطمه. خلاص يا قلبي
عادل. اهدي يا حبيبتي دلوقتي
حنين. خالو لو بتحبني اوعي تروح من ورايا لاني مش عاوزه اشوفهم نهائي انا مستحيل انسي كلامهم معايا ونزلت عند رجل خالها وقعدت قدامه وقالت لو غاليه عندك خليك انت ابويا واخويا وكل دنيتي زي ما انت عندي ولو اتصرفت غير كدا انا قسما بالله ماهتجوز طول حياتي ولو وجودي هنا بقا عبئ عليكم انا همشي
عادل. اخدها ف حضنه وطبت عليها وقالها انتي بنتي وغلاوتك عندي زي ايمان وعمري ما هزعلك ابدا واللي انتي عوزاه هيحصل
حنين. عرفه ان عمرك ما فرقت بيني وبين ايمان اختي وحبيبتي وانت عندي بالدنيا كلها ومش عاوزه غيرك جنبي
فاطمه. خلاص يا عادل كلم سيف بكرا واحنا موافقين وكل اللي حنين عوزاه هنعمله ومش هنزعلها بقلمي نور عصام
حنين. ربنا يخليكو ليا يا تيتا
عادل. قالها اكلم سيف
فاطمه. ايوا كلمه الرخم الي دمه يلطش دا
حنين. وخالها. ههه ههههههه
فاطمه. ربنا يسعد قلبك يا عمري كله
عادل. انا هكلمه بس مش دلوقتي يومين كدا باذن الله
وتاتي يوم.
حنين. ف المحل
سيف. صباح الخير يا جميل
حنين. انا لسه موافقتش ومش مسموحلك تيجي هنا
سيف. اممم وبعدين قالها انا جاي هنا زبون
حنين. ضغتط علي اسناها وقالت زبون ماااشي يا زبون طلباتك
سيف. عاوز الموبايل اللي هناك دا
حنين. بصتله بغيظ وقالت ماشي وقامت راحت تجيب الموبايل
سيف. لا لا مش دا اللي جنبه
حنين. بعصبيه قالت دا
سيف. ايوا وقرب عليها
حنين. التفتت وقالت مالك ف ايه
سيف. مفيش
حنين. طيب ابعد
سيف. بصلها وسكت
حنين. عاوز ايه ابعد شويه
سيف. قالها حاليا مش عاوز غير كدا وزئها عالحيطه وباسها
حنين. بتحاول تبعده عنها بس هو مثبتها بقوه
سيف. حس بدموعها بعد عنها
حنين. وقفت ترتعش من اللي حصل ومش بتبصله
سبف. اخد نفس وبعدين بصلها وقالها حنين
حنين. لملمت روحها وراحت قعدت علي كرسيها
سيف. زعل علي حالتها كدا وقالها أسف
حنين. ما بصتله ولا اتكلمك نهائي
سيف. حبيبتي انا اسف غصب عني بجد ما قدرت اقاوم جمالك
حنين. ما ردت
سيف. اتكلم كتير وهي بردو ما ردت وقام وقف وقالها اسف ومشي
حنين. عيطت شويه وبعدين هديت واخر النهار روحت وعدي اليوم
وحل الصباح علي الجميع والكل تابع عمله
حنين. روحت من المحل
فاطمه. قالتلها ان خالها كلم سيف وهيجي بعد شويه
حنين. ما اتكلمت
وبعد بعض الوقت
سيف. دخل وبيدور عليها
فاطمه. ابتسمت وعرفت انو عاوز يشوفها
عادل اتفق مع سيف علي كل حاجه
سيف. قال فين حنين
عادل. ضحك وقام وقاله هندها وفعلا راحلها
حنين. دخلت وما سلمت عليه ولا كلمته
سيف. قالها حبيبتي ايه رأيك ننزل بكرا نشتري الشبكه ونقي العفش
حنين. من غير ما تبصله قالت انا مش عاوزه حاجه وبالنسبه للعفش اعملي اللي يريحك وكمان انا مش عاوزه فرح كتب كتاب وخلاص الكل اتفاجئ بكلامها بقلمي نور عصام
سيف. قبل ما حد يرد قال ليه كدا دانا عاوز اعملك فرح الكل يتحاكي بيه واشتريلك الشبكه اللي تشاوري عليها والعفش اللي تختاريه
حنين. بردو ما بصتله وقالت لو عاوز الجوازه تم وافق علي كلامي
فاطمه. حبيبتي انتي مش عاوزه تفرحي وتفرحينا بيكي ومعاكي
حنين.فرحتي بوجودكم جنبي ف اي وقت مش ضروري مناسبه يعني
عادل. حنين حبيبتي
حنين. قاطعته وقالت معلش يا خالو دي رغبتي واتمني الكل يوافق
سيف. اللي انتي عوزاه يا حنين هنفذه بس تيحي معايا نشتري الشبكه والعفش ومادام مش عاوزه فرح يبقي مفيش داعي للتأخير من بكرا ننزل نشتري الحاجه ونوديها الشقه ويوم الخميش نكتب الكتاب
حنين. سكتت لحظات وقالت مفيش مشكله
عادل وفاطمه حبيتي بقلمي نور عصام
حنين. موافقه يا خالو وكل دا وما بصت ل سيف خالص
وما اسرع الايام وجاء اليوم المنتظر وتم كتب الكتاب
سيف. اخد حنين ومشي بعد دعوات ودموع من فاطمه وعادل
حنين. ساكته ومش بتتكلم
سيف. ف العربيه هتفضلي قابله وشك كدا
حنين. ممكن متتكلمش معايا خالص
سيف. بخبث قالها ليه هو انا متجوزك علشان اكلم نفسي
حنين. اتجوز تاني لو مش عجبك
سيف. طيب مش لما اتجوزك انتي الاول ابقي اتجوز تاني
حنين. لا متقلقش انا معنديش مانع اعمل مابدالك
سيف. حنين علي فكره انا صبري له حدود
حنين. اللي عندك كله اعمله
سيف. بغيظ فيها قالها كل دا علشان بوسه
حنين. اتكسفت ووشها احمر من طريقته ف الكلام
سيف. ضحك وقالها دي ولا حاجه جنب اللي هعمله يا نونو
حنين. بهمس قالت قليل الادب
سيف. سمعتك وهوريكي قلة ادبي دلوقتي وكانو وصلو نزل وفتحلها العربيه وطلعو الاسانسير وصلو الشقه فتحها وبعدين شالها
حنين. انت بتعمل ايه انت اتجننت
سيف. دخل بيها الاوضه ونزلها عالسرير وبصلها بحب وبعدين مال عليها وحضنها واشتم ريحتها ودفن راسه ف رقبتها
حنين. اتوترت ومش قادره تسيطر علي نفسها من الرعشه اللي هي فيها وبتحاول تبعد عنه
سيف. بهمس قالها سبيني شويه
حنين. قالت سيف بقلمي نور عصام
سيف. لاول مره يسمع اسمه منها حس احساس غريب
حنين. ممكن تبعد بقا
سيف. رفع راسه وبص ل عيونها وباسها بوسه افدتها صوابها وبعد عنها وقالها تعالي نصلي وفعلا صلو
حنين. بكسوف بعد ما خلصو قالت انا هروح انام ف الاوضه التانيه
سيف. راح عليها ومسكها من دراعها وبصلها وقالها قلبي هيتجنن عليكي عقلي طاير بيكي كلي بينادي باسمك
حنين. شفايفها ارتعشت
سيف. بصلها وف لحظه كان يعتصرهم بين شفايفه وشالها وراح عالسرير ولحد هنا واحنا لازم نمشي من عندهم انا عن نفسي مقدرش اقعد معاهم اكتر من كدا حد فيكم عنده اعتراض 😍😍
فاطمه. البيت فضي علينا
عادل. فعلا يا ماما بجد حنين كانت عمله حس للبيت
فاطمه. تصدق لو قولتلك وحشتني شقاوتها وخفة دمها وخصوصا وهي بتصحيك كل يوم
عادل. ابتسم وقال ربنا يسعدها
فاطمه. اتعذبت كتير من التفكير بالماضي
عادل. الحمد لله ربنا عوضها خير وانتهي اليوم
واشرقت الشمس بنور ربها
حنين. صحت وفتحت عيونها وصرخت باعلي صوتها
تفتكرو ايه اللي حصل
لو عوزين تعرفو علقوو بعشرين ملصق
رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام


google-playkhamsatmostaqltradent