رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور
الفصل الثامن عشر
ظلمني ابن عمي
بقلمي نــــــــــــور
عدنان راح عند ابراهيم في المستشفى لا كان جنب بدور هو وزليخه ديمن
صباح الخير ياعمي ابراهيم
ابراهيم صباح النور ياولدي والله تعبينك كل يوم معانا ياولدي
عدنان انت هتبقا حماي وفي مقام ابوي يعني تعبك راحه ياعمي
ابراهيم واد اصول صوح ياولدي
عدنان المفروض معاد الفرح اللي اتفقنا عليه بعد يومين ياعمي ابراهيم ايه قولت ايه
ابراهيم والله ياولدي مش عارف اعمل ايه
زليخه تعمل ايه كيف ياابراهيم اكيد مش هتجوز واختها في المستشفي
ابراهيم ملكيش صالح يازليخه
عدنان بص علي زليخه وقال
والله ياعمي انا خايف عليها اكتر منك حتى لو قاعده وسط الغفر ومعها الخدم بس قاعده لحالها برضوا ياعمي
ابراهيم كلامك صوح ياولدي
زليخه الجوازه دي لا يمكن تتم أبداً
ابراهيم وبعدين معاكي قولت مسمعشي حسك واصل يازليخه
عدنان بتجاهل ل زليخه
ها ياعمي قولت ايه ياعمي
ابراهيم روح ياولدي وتعال انت وامك وابوك في النهارده بليل
عدنان فرحه تسلم ياعمي انا ماشي وبليل نتقابل ياعمي
------في بيت محمد
عدنان روح وكان فرحان جدا
خديجه وشك منور ياولدي الله اكبر عليك
عدنان جهزي نفسك يامه بليل هنروح عند فرحه ونتفق علي كل حاجه
خديجه ربنا يتمم على خير ياولدي ويبعد عنكم شر زليخه وعمايله السوده
عدنان الله في سماء لو بس فكرت تلمس فرحه لااقتلها انا ساكت بس علشان فرحه خايفه علي عمي ابراهيم والا كان سجنتها من زمان او قتلتها وارتحت منها علي الاخر
خديجه ربنا موجود ياولدي وياخد حق اليتيمه دي احنا سبب بس مش اكتر
عدنان ونعم بالله
ـــــــــــــــــــــــ في المستشفي
واه ياابراهيم عايز تجوز بتك فرحه وبتي بين الحياه والموت ليه كده حرام عليك
ابراهيم جواز البنات ستره يازليخه وبعدين الكلام كتير والبت قاعده لوحدها في البيت والنهارده او بكره او بعد سنه حتي كده كده راح تتجوز عدنان خلينا علي المعاد اللي اتفقنه عليه وخلاص وربنا يسهل
زليخه انا لا يمكن اسيب بتي مرميه في المستشفي واروح اعمل فرحه
ابراهيم براحتك انا هكلف ناس تعمل الفرح من اوله للآخر بتي تعبت كتير من حقها تفرح شويه زي باقي البنات
زليخه ايوه نسيت انها بت حبيبتك القدايمه وعلشان كده ولا فارق معاك بتي اللي مرميه علي السرير دي
ابراهيم لاه انتي شكلك اتجننتي واصل يازليخه وبرج من مخك طار خلاص
زليخه انا يا ابراهيم اتجننت
ابراهيم ايوه ناسيه ان الإتنين بناتي وبحبهم زي بعض بس فرحه يتيمه يازليخه يتيمه فاهمه ومن غير ام لكن بدور امها معها وابوها كماني
زليخه وانت سايب بتك واصل
ابراهيم فين هو انا بقعد مع فرحه ميته انا بخرج في الصبح واجي بليل ياتكون نايمه يا رايحه تنام
زليخه بتي العيانه دي ربنا يخدلها حقها منك ومن بتك ياابراهيم
ابراهيم واه بتدعي علي كده من غير حياه وفي وشي يازليخه والله ليله الشده اللي احنا فيها وعارف ان برج من مخك طار بسبب بتك كان طلقتك ورميتك كيف الكلبه انا اتحملتك كتير قوي بس ديل الكلب عمره ما ينعدل يازليخه
وساب المستشفي وخرج
زليخه بحقد ماشي يافرحه بعد كل اللي عملته دي وبرضوا هتتجوزي بس لاه مش هسيبك تتهني يابت فرحه وزي ماعرفت اتخلص من امك دوارك جاي بس انتي اصبري عليا
ــــــــــــــــــــ
انا لذم امشي الشغل واقف وفي حاجات كتير حصلت في غيابي ولذم ارجع
نرمين ازاي تمشي يابابا بس وفرحي بعد اسبوع
معقول هتسبني لوحدي كده وتمشي
احمد غصب عني يابنتي
خلود روحي هاتي عفشك مع ابوكي اللي موافق علي خراب البيوت زي مرات عمي روحي
ولا ناويه تتجوزي من غير عفش كماني
كريمه اتحشمي ياخلود واتكلمي زي مع اخوي
هند بصوت عالي وكان اقوا من اي خوف او ضعف
تتحشم ليه وفين الحشمه والخشه في اتفاقكم انكم تجوز راجل متجوز ومعها تلات عيال
كريمه اوعي تقارني نفسك ببت اخوي دي بت اصول عليكي وعلي اهلك كماني
تصويت علي الواتباد ممكن
بليل راح خديجه ومحمد وعدنان بيت فرحه وكان ابراهيم طبعا موجود وتم الاتفاق علي كل حاجه
ابراهيم علي بركة الله ان شاءلله الفرح بعد بكره ياولدي
عدنان بفرح ان شاءلله
محمد ربنا يتمم علي خير
خديجه يالف نهار ابيض بتي كلها يومين وتكون جاري وفي نفس البيت وقامت باست خلود وحضنتها
فرحه تسلمي ياحاجه
خديجه لاه من هنا ورايح تقولي ياامه انتي فاهمه زيك زي حنين وخلود تمام يافرحه
فرحه بحب تمام يامه وحضنت فرحه تاني
والستات قعدت تزرغط لووووووي
محمد وابراهيم وطلع كل واحد منهم مسدس ورفع المسدس في الهوا وتم ضرب النار ودا دليل علي الاتفاق تم واهل العريس والعروسه متفقين وموافقين
ـــــــــــــــــ في بيت كريمه
عارفه ياهندي ولدي جابك هنا غصب عني زي القضا المستعجل بظبت كده هو القضا المستعجل بس اللي بيجي فجأة ويطب علي الراس كده
هند بدموع انا من هنا ورايح مش هسكت عن حقي ولا حق بناتي
خلود يارب تكوني ارتحتي يامرات عمي خلتي البيت نار
كريمه في سرها بكره انتي عارفه ياخلود انا ساكته لكل عمايلك ليه علشان جدك زلني وطلعني من البيت الكبير ودلوك انا معايا بت ولدو وكده حطيت ايدي علي نص الورث
كريمه وبعدين قولت بصوت عالي اطلعي فوق ياخلود ملكيش صالح واصل
ادهم دخل فجأة في ايه ليه صوتكم جايب لأخر البلد يامه
هند بصت علي ادهم وبقوه قالت كل المشاكل دي بسببك ياادهم
ادهم انا
هند بتأكيد ايوه بسببك انت لو من اول يوم شفتني اتهان هنا في بيتك ومن امك كنت اتكلمة مكنشي حصل دا كله واداس علي حقي بالجزمه القديمه
بعدين سكتت وبدموع قالت
بص ياواد الناس انا ليا سبع سنين علي زمتك بعمل كل حاجه علشان ارضيك بستحمل امك وكل اللي بتعملوا فيه علشانك انت وبس ياادهم
ادهم والمطلوب ياهند
كريمه كمان هتسمع طلبتها بت الكلاف دي ياادهم
نرمين دي حربايه وبتتلون قدامك ياادهم اوعي تصدقها
ادهم بصوت عالي هوس مش عايز اسمع ولا كلمه منك
خلود والله ما حربايه غيرك ياخرابت البيوت انتي
ادهم اسكتي ياخلود انتي دلوك
خلود.....،سكته
هند طلعت فوق وراها البنات
كنان جه في ايه يامه في ايه ياخلود
خلود اسأل خالك وبته
كنان الموضوع دا طول واصل وبقي ماسخ انا هتكلم مع ادهم
كريمه تتكلم تقول ايه ياكنان
كنان ربنا مايرضشي بالظلم يامه وهند اتظلمت كتير وسبها وخرج
ادهم طلع فوق ورا هند
هند طلعت شنطه وبعدين كانت بتلبس البنات
ادهم بتعملي ايه ياهند
هند بعمل الصح ياادهم انت سبب دا كله لو كان قولت لامك لاه من الاول مكنشي حصل دا كله بص ياود الناس انا رايحه بيت ابوي عايز تتجوز وتسمع كلام امك اتجوز انا خلاص تعبت ومليش في الحرب اللي بتحصل كل يوم في الدار دي
ادهم كيف تسيبي البيت ياهند
هند المكان اللي انداس في علي كرماتي اكتر من مره قدام جوزي وواره منه وهو ساكت مش بيتي
بعدين عبت هدوم ليها وللبنات وشالت الشنطه
عايز تتجوز اتجوز بس تطلقي وانا هربي بناتي لحالي وانت اتجوز وهات الواد اللى عايزه امك
ادهم انا لا يمكن اطلقك ياهند
هند لاه لو اتجوزت عليا طلقني ياادهم
ادهم خليكي ياهند وانا هنزل واتصرف مع امي
احمد يلاه يا نرمين يابنتي انا كنت غلطان لما سمعت كلامك انتي واختي
ادهم من علي السلم مش لوحدك ياخالي انا كماني غلطان كماني علشان سكت من الاول وكملت ونفزت كلام امي
كريمه واه يااحمد انت وادهم انا كلامي غلط الحق عليا اللي عايزه واحده تحبك وتعوض عن بت الكلاف دي
ادهم بصوت عالي امه اخر مره تشتمي علي مراتي تاني وانتي يانرمين يابت خالي انتي غلطي لما سمعتي كلام عمتك
نرمين بدموع بس انا انا
ادهم انتي ربنا يكرمك بواحد احسن مني انشالله
خلود يالف نهار ابيض عين العقل ياادهم
ولسه هتكمل الباب خبط
ادهم وارح فتح
ادهم عدنان
عدنان بفرح ازيك ياود عمي
ادهم اهلا اتفضل ياود عمي
خلود جريت عدنان اخوي وجريت سلمت عليه وحضنته وحشتني يااخوي
ادهم اقعد
عدنان لاه فين كنان
ادهم وخلود في ايه
عدنان خلاص اتفقنا انا وعمي ابراهيم والفرح بعد يومين وجاي اعزمكم واخد خلود فين كنان اقوله علشان اخد خلود
كنان انا اهو ياواد عمي الف مبروك
عدنان الله يبارك فيك وحضنوا بعض
خلود بفرح اكيد كنان مش هيقول لاه انا طالعه البس
كنان بضحك شوف اختك هههههههههه من شويه كانت بتتعرك
تم الفرح وفرحه كانت مبسوطه جدا
بس كانت عيون بتراقب فرحه من بعيد من غير فرحه ماتعرف
زليخه افرحيلك شويه وبعدين نتواجه يافرحه
خلود جنب فرحه الف مبروك اخيرا هتكوني مرات اخوي يافرحه
فرحه الحمدلله ياخلود
عدنان كان مع الرجاله بيرقص بالحصان والعصا
ادهم العب ياعدنان
عدنان بفرح انا هلعب للصبح لعبوا بالعصا
كنان كفاية لحد اكده ياود عمي وروح لعروستك يا عدنان بفرح حاضر ياود عمي
ادهم واه واه يا عدنان من مته بتسمع كلام واد عمك كده
عدنان عديها ياادهم الليله دي وبعدين مشي وراح لفرحه
البنات العريس وصل زغروطه يبنات
البنات والستات زغرطوا بصوت عالي
عدنان اتقدم وشال فرحه وفرحه كانت وشها متغطي تمام بس شايفه كل حاجه من تحت الطرحه وطلع بيها
خديجه رشي ملح ياخلود رشي
خلود بفرح حاضر يامه
عدنان طلع بفرحه فوق ودخل شقتهم ورد الباب برجله علشان مش ينزل فرحه
فرحه بكسوف بس يا عدنان نزلني
عدنان لذم اوصلك لحد جوه
عدنان دخل الاوضه ونزل فرحه
نوتي بيتك ياست البنات
فرحه بكسوف تسلم
عدنان شال الطرحه من علي وش فرحه
فرحه كانت جميله جداً
عدنان بسم الله ماشاءالله ايه الجمال دا يافرحه
فرحه بكسوف صوح انا حلوه في نظرك يا عدنان
عدنان انتي احلي من كل البنات يافرحت جلبي
فرحه بكسوف وفرح صوح
عدنان وصوح الصوح كماني تعالي اقولك انا بحبك قد كيف يافرحه
فرحه هتقولي ايه
عدنان قرب علي فرحه وقال قد الدنيا كلها باللي فيها
ونسبهم بقا
زليخه وقفه من بعيد عن البيت بكره تخف بتي وانتقم منك يافرحه بس اصبري وبعدين مشيت
علي المستشفى
ـــــ
كنان يلاه ياخلود نروح بتنا
خلود ليه
كنان احنا كماني لسه عرسان زي عدنان وفرحه
خلود بضحك ههههههه انت غاير من عدنان ياكنان
كنان لاه مش بغير ولا حاجه بس مش عايز انام لحالي النهاره كماني انتي قاعده هنا من بدري
خلود واه من بدري فين ياكنان انا جيت من يومين بس
كنان كفاية لحد اكده وتعالي نروح بتنا
خلود لاه مش هسيب امي لحالها في الفرح
حنين من بعيد جات لاه روحي ياخلود مع جوزك وانا قاعده
خلود بعند لاه انا هقعد مع امي النهارده كماني
لما باقي الفرح يخلص
حنين روحي يابت مع جوزك وانا قاعده مع امي
خلود لاه خليه ينام النهارده كماني لحاله علشان اوحشك ياكنان
كنان انتي وحشاني وانتي معايا ياخلود