رواية احببت مغرور الفصل السابع عشر 17
حلقه السابعه عشر
من احببت مغروروقفنا لما فريده طلبت الطلاق من احمد
فريده : طلقني
احمد : نعم
فريده بهدوء : طلقني يا احمد
احمد :ده الي هو ازاي مش فاهم
فريده بضحكه سخريه : ليه متجوزتش وطلقت قبل كده ثم اكملت بسخريه ولا هي الي خلعتك
احمد اتعصب جامد ومسك فريده من دراعه جامد : بقولك ليه يا بت انتي احترمي نفسك
فريده شده ايديها بعصبيه شديده : شيل ايده اوعي تمسكني كده تاني وانا هخلعك يا احمد واظن من حقي لما تكون كنت جوز صحبت عمري وطلقتها وترجع تتجوزني وانا معرفش اي حاجه يبقي من حقي وجت تمشي
احمد بهدوء : بابكي كان عارف
فريده رجعتله : ايه
احمد بعصبيه : الي سمعتيه بابكي كان عارف انا قايل ليهم كلهم كلهم كانوا عارفين وانا كنت هقولك انهارده وابداء معاكي حياه جديده لكن للاسف انتي انتي طالق يا فريده وخرج ورزعق الباب جامد وراه
فريده بدموع : يعني ايه انا اخر من يعلم معقول بابا يعمل كده وايمان ايمان الي اكتر من اختي متقوليش طب ليه حرام كده والله حرام وفضلت قاعده في الاوضه مطلعتيش
احمد نزل ودخل لامه الاوضه بتعتها
احمد بعصبيه : يلا يا ماما عشان نمشي من هنا
مامته : مالك يا احمد في ايه
احمد بعدم استوعب وعصبيه : بقولك يلا نمشي هو ايه الي في ايه هنقيم هنا وفجاه لقه قلم نزل ع خده
امه: لما تتكلم مع امك يا كابتن يا محترم ياراجل تتكلم معها عدل واوعي تزعقلي كده بتزعق لمين وفي مين في امك الي هي اكتر واحده بتحس بيك وبتخاف عليك بس انا الي غلطانه انا الي دلعتك اتفضل اخرج بره وانا هجهز واجيلك ولما نرجع انا لاقيه كلام تاني واديته ضهرها عشان كانت بتعيط واحمد لاول مره في حياته يعيط
احمد بصوت باكي : انا طلقتها
امه مسحت دموعه في ذعر وبصت ورها بزهول :هي مين
احمد ومازال يبكي : فريده انا طلقت فريده يا امي
انا تعبان اوووي يا امي موجوع وتعبان اوووي خديني في حضنك
امه خدته في حضنها وهي ربتت علي كتفيه : متخفش انا هتصرف بس احكيلي ايه الي حصل
عند فريده نزلت للجنيه وقعدت هناك وفضلت تعيط لحد مانامت ومكنش في حد خالص في الجنينه
نرجع تاني عند احمد ومامته حكي كل حاجه لمامته واتفقوا ع خطه هينفذوها يوم عيد ميلاد ندي الي هو بعد يومين وراح باس ايد مامته وراح عمل نسكافيه وقال يقعد في الجنينه لوحده هو محتاج يبقي لوحده فهو وماشي لقي بنت وقعه في ارض الجنينه من كتر خوفه كوبيه النسكافيه ووقعت جري لقي فريده شلها وطلعها لقها سخنه جري ع مامته وكانت بتقرا في القران
احمد : ماما الحقيني يا ماما
مامته :صدق الله العظيم في ايه يا احمد
احمد : فريده سخنه اوووي
مامته بخوف : ايه طيب هي فين
احمد : تعالي ودخلوا اوضتها
احمد لمامته :لقيتها نايمه في ارض الجنينه وسخنه
مامته طيب اسندها معايا لحد الحمام
احمد بخوف عليها : طيب ما نكلم الدكتور
مامته : متقلقش سنادها بس معايا هحطها تحت المياه
وفعلا حطتها تحت المياه وفريده فاقت بس نامت تاني بس الحراره نزلت
مامته : يلا يا احمد وريني عرض كتافك عشان فريده تلبس
احمد بتوتر : حاااضر حاضر وفعلا نزل وهو لوحده تحت جتله مكالمه من ايمان وكانها هديه من ربنا
احمد بعصبيه : ده انا لما اشوف وشك هلعب فيه البخت
ايمان بخوف : والله يا احمد مانا الي عملت كده والله مانا
احمد بعصبيه : امال مين ابويا يا بت
ايمان : لا جوزي هو الي عمل كده فكرني لسه بحبك
احمد بعصبيه : بقولك ايه انا ماليش دعوه بكلام ده ماشي
ايمان بخوف منه : طيب اهدي كده والي انت عاوزه انا هعمله
احمد بابتسامه خبيثه : اذا كان كده ماشي اسمعي بقي يا بنت الناس انتي هتعملي ......،.،،..............
ها فهمتي
ايمان : بس انا فريده ممكن تقطعني سعتها
احمد بعصبيه : بقولك ايه تقطعك توصلك ماليش فيه الي عايزه يتعمل ماشي
ايمان بخوف : حاضر حاضر
احمد : ومن غير سلام وراح قفل السكه وطلع عند مامته خبط فلقي مامته بتفتح وبتخرجه وتخرج هي كمان
مامته : الحمد الله فقت بس مكناتش قدره تكلم في حاجه وبعد كده نامت وانا لسه خارجه
احمد : ايه الي هيصه الي تحت دي انا نازل اشوف في ايه خليكي جمب فريده يا ماما
تحت بقي حازم كان بيتخانق مع ندي
احمد جاي جري
احمد :ايه في ايه
حازم : تعالي ياعم شوف الي ست هنام اختك
احمد موجه كلامه لندي : مالك يا ندي في ايه
ندب ببكاء :والله يا احمد ما عملت حاجه من سعات ما كنا في الجامعه لما شافني مع مروان زميلي وهو متعصب كده وعامل يزعق
حازم : مجنون انا يا بت صح
ندي ببكاء : حازم بلاش الاسلوب ده
احمد بابتسامه :اطلعي يا ندي عند فريده وماما وانا هظبطلك حازم
ندي بصت لاحمد وطلعت 8
احمد : تعالي يا حازم اقعد
حازم بعصبيه : خير نعم
احمد : مالك كده مش معقول كل ده عشان الي ندي بتقول عليه
حازم بدون وعي : وهو في حاجه اهم من كده
احمد بزهول: افندم
احمد بتوتر : اقصد ا ه في لا مفيش قطع احمد توتره بكلمه : بتحبها
حازم باستغراب : هي مين
احمد : ندي يا حازم
حازم سكت شويه وبعد كده قال ..........