اخر الروايات

رواية كسرة قلب الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور الشامي

رواية كسرة قلب الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور الشامي 


كان الجميع في حاله صدمه اللون الاسود يسود المكان والبكاء والدموع هو الصوت المسموع في البلد بأكملها ليس في بيت الصاوي فقط وفجأه وقف الجميع وعلي وجههم علامات الصدمه فألتفتت غاليه ووجدت علا امامها فأقتربت منها وتحدثت بصوت غاضب يملكه القهر مردفه : اوجفي عندك اوعي رجلك النجسه دي تدخل اكتر من اكده

وقفت علا مكانها وتحدثت بقهره وحزن مردفه : اخليني اجعد اهنيه في بيت اسر
عاليه بغضب و صراخ : اكتمي اوعي تنطجي اسم ابني علي لسانك ابني ال انتي جتلتيه بيدك دي ابني ال حارب الكل علشان يتجوزك ياريته ما كان شافم ولا اتجوزك انا مش هسيبك غير لما اوزيكي العذاب الوان فاكره اني محبستكيش علشان جمال عيونك لا انا ال هعمله فيكي العن من السجن مليونن مره يلا غووووري من اهنيه
علا ببكاء : دعاء اسمعيني انتي

نظرت دعاء اليها ولم تحرك ساكنا فهي جالسه شبه ميته لم تتفوه بحرف واحد منذ سماع خبر وفاه اسر فأقتربت منها علا وجاءت لتمسك يديها ولكن قاطعتها غاليه وسحبتها بقوه من يديها ثم دفعتها بقوه فوقعت علي الارض ثم تحدثت بغضب شديد : جولتلك غوري من اهنيه فااهمه

نهضت علا من علي الارض وجاءت لتذهب ولكن صوت حاتم ص م الجميع وهو يتحدث مردفا : مش هتمشي خليكي اهنيه
غاليه بغضب : انت اتجننت عاد هتسيب ال جتلت اخوك اهنيه
حاتم بحده : لع يا امه بس ابن اخويا معاها هي حامل

انصدم الجمبع من حديث حاتم فكيف ان تكون حامل وهي لا تنجب فتحدثت غاليه بعصبيه : انت بتجول اي عاد
اسامه بحزن : حاتم عنده حق يا خالتي هي حامل اسر كان بيديها علاج من غير ما تحس علشان تتحسن وعي حامل لما كانت في المستشفي واغمي علبها الحكيم جالنا
علا ببكاء : انا همشي واربي ابني بعيد عن اهنيه

اقتربت منها غاليه ومسكتها من يديها بقوه ثم تخدثت بغضب مردفا : عليزه تاهدي حفيدي مني دي ما خدتي ابني وجتلتيه مستحيل انتي هتفضلي اهنيه لحد ما تجيبي حفيدي وبعدها غوري في ستين داهيه ولا روحي موتي

في مكان اخر يبعد عن الصعيد ببأميال وبحار كثيره وبالتحديد في تركيا جلس هذا الشاب علي مكتبه واضعا قدم فوق الاخري وبيزه سيجاره الخاص وامانه احدي الموظفات وعلي وجهها علامات الخوف والتوتر فتحدث بصوت رجولي حاد مردفا : هو دا الورق ال بقالي ساعتين بقولك اعمليه
الموظفه بتوتر : يا اسر بيه والله عملته زي ما حضرتك طلبته مني بالظبط
اسر بغضب : هو فين دا ال عملتيه اناي واحده مهمله ومستهتره وانا مش بشغل عندي ناس مستهترين اتفضلي صفي حسابك وامشي
الموظفه بتوسل : بالله عليك بلاش انا اسفه والله انا جيت تركيا مخصوص علشان اشتغل هتا واصرف علي عيلتي
اسر بضيق : دي اخر غلطه المره الجايه معنديش سماح
الموظفه : اخر مره والله شكرا

خرجت الموظفه ودخل اسامه فتقدم اسر منه وضمه بقوه اليه ثم تحدث بسعاده مردفا : وحشتني اوي
اسامه بابتسامه : وانت كمان وحشتني اوي

فلااااش باك

في المستشفي دخل اسامه عند اسر وكانت حالته سيئه ولكنه يستطيع التحدث فتخدث اسر بتعب مردفا : دي مش علا
اسامه بلهفه : اسر انت كويس بتتكلم
اسر بتعب : دي مش علا ال كانت موجده مش علا
اسامه بدهشه : امال هي مين عاد
اسر : معرفش بس انا لازم المل يعرف اني موت
اسامه بفزع : بعيد الشر عنك
اسر بتعب : هو دا الحل الوحيد علشان اعرف اي ال بيوحصل بالظبط حاول تخرجني من اهنيه واحجزلي طياره مجهزه علي تركيا هكمل علاجي هناك وهدير الشركه بتاعتي انا وانت من هناك محدش هيعرف اني في تركيا وانت تتابع في مصر وتجيلي بعد اسبوغين واتفج مع الحكيم
اسامه بتفكير : اوك

فلااااش باااك

اسامه بحزن : هتفضل اهنيه لحد امتي يا اسر متعرفش اي ال بيوحصل في مصر
اسر بضيق : عارف بس لسه موصلتش للبنت ال مثلت انها علا ومقدرش اظهر كل حاجه غير لما اعرف
اسامه : طيب وعلا ودعاء علا حامل وتعبانه ودعاء مبقيتش تتكلم تقريبا وخالتي مبهدله علا
اسر بضيق : رغد عامله اي
اسامه : لسه فاقده الذاكره رغد هي ال عازفه كل حاجه تقريبا بس مش فاكره حاجه حتي اخوك
اسر بضيق : انا هنزل مصر الاسبوع الجاي

في الصعيد عند رغد كانت في المطبخ تحضر بعض الطعام فدخلت عليها غاليه وتحدثت بعصبيه مردفه : انتي هتفضلي اكده هي ناجصاكي انتي كمان مش كفايه جتاله الجتله ال عندنا
رغد باستهزاء : اسكتي اسكتي طول اليوم اكده زي العفريته انا مش عا فه اي ال جابني اهنيه والله بس اكيد جبل ما افقد الذاكره مكنتش بحبك صوح
غاليه بغضب : اكتمي جبر يلمك والله انتي كمان ما هخليكي اهنيه كتير علشان متموتيش ابني التاني الله يلعن الساعه ال دخلتوا فيها علي دارنا نحستوها

علا بحزن : عايزه مني حاجه
غاليه باحتقال : هعوز متك اي اجعدي اهنيه اطبخي حد جالك انك ست الدار اعملي بواكلك لحد ما تجيبي ابن ابني وتغوري بس اول نا تجبيه هحبسك واخلص منك وانتجم لابني ال راح في عز شبابه بسببك

اغمضت علا عيونها بألم وجاءت لتتحدث ولكن فجأه ووو



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close