اخر الروايات

رواية كسرة قلب الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور الشامي

رواية كسرة قلب الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور الشامي 

 الفصل الثاني عشر

كسره قلب

تفاجئ الجميع من رده فعل علا فتحدث اسر مردفا : انتي مالك عاد
علا بارتباك : ها لا مليش كنت بهزر معاكم بس انا هطلع اغير هدومي

صعدت علا بسرعه الي الغرفه واغلقت الباب ثم تنهدت بأرتياح واخرجت هاتفها وتحدثت مردفه : ايوه لا لا متقلقيش كل حاجه تمام كنت هروح في داهيه نسيت اسامي الناس ما علينا انا هكمل خطتنا زي ما اتفقنا وهخلي اسر هو ال يضطر يطلق علا بس هو ممكن يشك ان انا مش علا علي العموم متقلقيش انا برده سيرين وهنغذ اتفاقنا يلا سلام

اغلقت علا الخط ثم فتحت الدولاب وابدلت ملابسها وذهبت الي المطبخ فوجدت الخدم ومعهم رغد فتحدثت علا بابتسامه : انا هحضر معاكم
رغد بابتسامه :تمام خودي ودي دول احنا خلصنا تجريبا

اخذت علا الطعام ووضعته علي الطاوله وجلس الجميع كانت سيرين تنظر الي دعاء بخبث وهي تتناول الطعام وفجاه شعرت دعاء بغثيان وركضت بسرعه لتستفرغ فركض خلفها الجميع عادا سيرين التي جلست مكانها تتناول الطعام بابتسامه خبيثه فتحدث اسر بغضب وهو ينظر اليها مردفا :ما تجومي قامت قيامتك جاعده اكده ليه
سيرين بتوتر : حاضر بس اطلب الدكتور بسرعه

نهضت سيرين وسلعدت دعاء مع رغد لتصعد الي الغرفه وبعد ربع ساعه وصل الطبيب وفحصها ثم تحدث مردفا : الحمد لله انها متأثرتش جامد هي اخدت حاجه كانت ممكن تنزل الجنين لاقدر الله
محمد بفزع : طيب هي زينه والجنين كويس
الطبيب : الحمد لله بس محتاجه راحه حمد لله عبي سلامتها بعد اذنكم

ذهب الطبيب فدهل اسر الي الغرفه وتحدث بغضب مردفا :كنتي عايزه تجتلي ابني برده
دعاء بصدمه : انا ؟! انا معملتش حاجه ودي ما هو ابنك فهو ابني انا كمان
محمد بضيق : اهدي يا ابني وتعالي نخرج دلوجاي ونسيبها ترتاح

نظر اير اليها بغضب ثم خرج من البيت بأكمله اما في مكان اخر وبالتحديد في احدي البيوت المهجوره فتحت علا عيونها فوجدت نفسها مقيده في احدي الكراسي ولا يوجد احد فصرخت بأسم اسر ولكن يلدوا انه لا يوجد احدي ظلت تصرخ بشده حتي سمعت صوت ولكنه ليس صوت عادي فيبدوا ان احد ما يتحدث من مكان اخر ولكن يصلخع الصوت من خلال سماعات موجوده في العرفه فتحدثت علا بصراخ : انتوا مييين وعايدين مني اي
المجهول : اهدي اكده علشان ايامك اهنيه معانا هتكون طويله جووي
علا ببكاء : انتوا عايزين مني اي وفين اسر
المجهول بسخريه : متخافيش علي حبيب الجلب هو زين وكمان مش حاسس بغيابك خليكي هاديه بجا علشان تعدي ايامك اهنيه ومتخافيش احتا مش هنأذيكي حاولي تفوكي الاحبال وهي هتتجطع بسرعه علشان تبجي علي حريتك وعندك الواكل وكمان تلفزيون اتسلي بجا علشان مش هتخرجي من اهنيه دلوجتي

حاولت علا فك الاحبال وفهلا استطاعت ونهضت من علي الكرسي وظلت تطرق علي الباب بقوه ولكن لم تجد اي جواب ظلت تنظر الي الغرفه بدهشه فحقا هي كبيره وبها طعام وتليفزيون فنزلت دموعها بغزاره ورددت كلمات الاغنيه مردفه

عوضني الغياب ال طول لما انت انتهيت .. حزين رغم كوني هويت .. عشقت البكا وما بكيت .. وانا بانديلك تسمعني من دونك مش بمشي لو فارق ترجعلي وتلقاني وانا من بعدك مش بحكي لو وقتي يسمحلي بنساني وبستناك في مكاني وو وفجأه وقعت علا علي الارض وهي تبكي بقهر وتتحدث بصراخ مردفه : ياااارب بقاا انا تعبت ليه بيحصلي كل دا هو انا عملت اي طيب حرام بقا والله

انا عند رغد وخاتم في غرفتهم كانت رغد تشاهد التلفاز وحات علي الفراش يلعب علي الهاتف وفجأه صرخت رغد بشده فأنتفض حاتم وتحدث بفزع مردفا : في اي ماالك
رغد بحزن : البطل ال في المسلسل عمل حادثه
حاتم بعصبيه : جبر يلمك انتي وهو انتي اتجننتي فزعتيني

نهصت رغد واقتربت من حاتم وتحدثت بدلال وهي تلامس وجهه وتتحدث مردفا : تعرف اني بحبك جووي
حاتم وهو يحتضنها : من امتي كل الحب دا
رعد بابتسامه : من زمان جووي انا محبيتش حد غيرك ولا هجدر احب غيرك

اما في غرفه دعاء كانت جالسه علي الفراش تبكي بشده حتي دخل عليها اسر وتحدث بضيق : عامله اي دلوجتي

نظرت دعاء اليه وعيونها تمتلئ بالدموع ولم تجيب فأقترب منها وجلس بجانبها وهو يمسك يديها ويتحدث بحزن مردفا : انا اسف مكنش جصدي اصايجك وازعلك اكده و

وفجأه دخلت سيرين الي الغرفه بدون استأذان فتحدث اسر بحده مردفا : انتي اتجننتي عاد ازاي تدخلي اكده
سيرين بتمثيل : جايه اخد جوزي هو انت هتفضل قاعد جمب يت الحسن والجمال دي طول العمر
دعاء باستغراب : لع يا علا بس احنا متفجين كل واحده يوم وانهاردخ دوري وبهدين اسر كان جاي يطمن عليا
سيزين بعصبيه : يطمن عليكي ليه ما انتي متزفته كويسه اهه حصلك اي يعني وابنك كمان كويس يبقي يقعد معايا انا مش معاكي انتي مش خلاص بقيتي حامل وهو دا ال كلنا كنا عايزينه انتي هنا مجرد واحده تجيب الوريث للعيله وبس ملكيش اي لازمه تاتيه متفكريش نفسك حاجه فااهمه وو

وفجأه تلقت صفعه قويه علي وجهها اصمتتها فورا فنظرت وةجدت اسر امامها وعيونه تشع غضب ثم مسكها من خصلات شعرها وووو

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close